Berta Sándor
A Jaguar szerint beszélgetni fogunk a kormánykerékkel
Egy mesterséges intelligenciával kiegészített hangfelismerésre képes kormánykerék a Jaguar új koncepcióautójának központi eleme.
A Jaguar Land Rover kifejlesztette a Sayer nevű intelligens kormányt, amely a Future-Type nevű virtuális koncepciótanulmány központi eleme. A futurisztikus kinézetű szögletes tárgy egyben belépő is lehet az autógyártó zárt klubjának tagjai közé, melyek megosztják egymás között a járműhasználati jogot. A névadó Malcolm Sayer, aki 1951 és 1970 között dizájnerként és aerodinamikai szakemberként többek között a Jaguar C-, D- és E-Type gépkocsik megalkotásáért felelt.
A Sayer reagál a beszédre és akár több száz különböző feladatot is el tud végezni. A Jaguar Land Rover szerint az új kormány az autók egyetlen olyan része lehet majd, amely a felhasználók személyes tulajdonában lesz. Az elképzelés lényege, hogy a kormányt minden járműtulajdonos a lakásában fogja tárolni és a gépkocsiban lévő funkciók mellett bizonyos háztartási feladatokat is elvégez majd. Egy felvázolt forgatókönyv szerint a sofőr egy reggel 8 órára meghirdetett találkozó előtt meg fogja kérdezni a kormányt a lehetséges optimális útvonalról; arról, hogy mikor érdemes felkelni; mikor kell az autónak a ház elé állnia; s az útnak melyik lesz az a szakasza, amikor az illető átveheti az irányítást a jármű felett.
A Sayert a Technology with Heart nevű technológiai fesztivál keretében mutatják majd be. Az eseményt a londoni Central Saint Martins College területén rendezik. Az intézmény a brit főváros egyik meghatározó művészeti, dizájn és technológiai központja. A Jaguar Land Rover korábban egy olyan technikát fejlesztett ki, amelynek segítségével a vezető szinte "keresztülláthat" a motorháztetőn és a motoron, de kísérletezett egy különleges szélvédővel is a nagyobb biztonság érdekében. A 360 Virtual Urban Windscreen megmutatja, hogy éppen hol vannak a gyalogosok, a kerékpárosok és a közlekedés többi résztvevője.
A Jaguar Land Rover kifejlesztette a Sayer nevű intelligens kormányt, amely a Future-Type nevű virtuális koncepciótanulmány központi eleme. A futurisztikus kinézetű szögletes tárgy egyben belépő is lehet az autógyártó zárt klubjának tagjai közé, melyek megosztják egymás között a járműhasználati jogot. A névadó Malcolm Sayer, aki 1951 és 1970 között dizájnerként és aerodinamikai szakemberként többek között a Jaguar C-, D- és E-Type gépkocsik megalkotásáért felelt.
A Sayer reagál a beszédre és akár több száz különböző feladatot is el tud végezni. A Jaguar Land Rover szerint az új kormány az autók egyetlen olyan része lehet majd, amely a felhasználók személyes tulajdonában lesz. Az elképzelés lényege, hogy a kormányt minden járműtulajdonos a lakásában fogja tárolni és a gépkocsiban lévő funkciók mellett bizonyos háztartási feladatokat is elvégez majd. Egy felvázolt forgatókönyv szerint a sofőr egy reggel 8 órára meghirdetett találkozó előtt meg fogja kérdezni a kormányt a lehetséges optimális útvonalról; arról, hogy mikor érdemes felkelni; mikor kell az autónak a ház elé állnia; s az útnak melyik lesz az a szakasza, amikor az illető átveheti az irányítást a jármű felett.
A Sayert a Technology with Heart nevű technológiai fesztivál keretében mutatják majd be. Az eseményt a londoni Central Saint Martins College területén rendezik. Az intézmény a brit főváros egyik meghatározó művészeti, dizájn és technológiai központja. A Jaguar Land Rover korábban egy olyan technikát fejlesztett ki, amelynek segítségével a vezető szinte "keresztülláthat" a motorháztetőn és a motoron, de kísérletezett egy különleges szélvédővel is a nagyobb biztonság érdekében. A 360 Virtual Urban Windscreen megmutatja, hogy éppen hol vannak a gyalogosok, a kerékpárosok és a közlekedés többi résztvevője.