Berta Sándor

A Jaguar szerint beszélgetni fogunk a kormánykerékkel

Egy mesterséges intelligenciával kiegészített hangfelismerésre képes kormánykerék a Jaguar új koncepcióautójának központi eleme.

A Jaguar Land Rover kifejlesztette a Sayer nevű intelligens kormányt, amely a Future-Type nevű virtuális koncepciótanulmány központi eleme. A futurisztikus kinézetű szögletes tárgy egyben belépő is lehet az autógyártó zárt klubjának tagjai közé, melyek megosztják egymás között a járműhasználati jogot. A névadó Malcolm Sayer, aki 1951 és 1970 között dizájnerként és aerodinamikai szakemberként többek között a Jaguar C-, D- és E-Type gépkocsik megalkotásáért felelt.

A Sayer reagál a beszédre és akár több száz különböző feladatot is el tud végezni. A Jaguar Land Rover szerint az új kormány az autók egyetlen olyan része lehet majd, amely a felhasználók személyes tulajdonában lesz. Az elképzelés lényege, hogy a kormányt minden járműtulajdonos a lakásában fogja tárolni és a gépkocsiban lévő funkciók mellett bizonyos háztartási feladatokat is elvégez majd. Egy felvázolt forgatókönyv szerint a sofőr egy reggel 8 órára meghirdetett találkozó előtt meg fogja kérdezni a kormányt a lehetséges optimális útvonalról; arról, hogy mikor érdemes felkelni; mikor kell az autónak a ház elé állnia; s az útnak melyik lesz az a szakasza, amikor az illető átveheti az irányítást a jármű felett.

A Sayert a Technology with Heart nevű technológiai fesztivál keretében mutatják majd be. Az eseményt a londoni Central Saint Martins College területén rendezik. Az intézmény a brit főváros egyik meghatározó művészeti, dizájn és technológiai központja. A Jaguar Land Rover korábban egy olyan technikát fejlesztett ki, amelynek segítségével a vezető szinte "keresztülláthat" a motorháztetőn és a motoron, de kísérletezett egy különleges szélvédővel is a nagyobb biztonság érdekében. A 360 Virtual Urban Windscreen megmutatja, hogy éppen hol vannak a gyalogosok, a kerékpárosok és a közlekedés többi résztvevője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Akva #5
    "beszélgetni fogunk a kormánykerékkel"

    Normális ember még a kormánnyal sem áll szóba, nemhogy a kormánykerékkel.
  • NEXUS6 #4
    A koncepció ott bukik, hogy hasonló funkciókért már ma sem kell feltétlenül a kocsi bármelyik részét is magával cipelnie a júzernek, talán csak a kulcsot, azonosító kártyát. De a jövőben azért fejlődni fog a biometrikus azonosítás annyira, hogy a kocsi legalább olyan hatékonyan felismerje a júzert, mint kiskutya a gazdit.

    Szal emberünk minek kérdezgesse a kormányt (és remélem nem a Kormányt! ;), hogy hogyan jut el munkahelyére, amikor egy sima mobilos alkalmazás már ma is alkalmas arra, hogy ezt eldöntse!

    Valami fajta dumálós, beszédfelismerős funkció a 9 éves kocsimban is van, és f@szt használom.

    Szal a marketing-dizájner részleget nagyon frissíteni kéne, ha csak ennyi telik tőlük! XD
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2017.09.10. 10:09:25
  • Elmin #3
    "A Jaguar szerint beszélgetni fogunk a kormánykerékkel "
    Ki az a jaguár??????
  • barret #2
    Ez engem nem érint,űrhajós sem leszek...
  • Skylake #1
    Nagyon klassz konzumer-boldogító technológia. Természetesen, ahogy kell, az adatokat a Jaguar részéről el kell adni majd harmadik feleknek, akik ez alapján még célzottabban reklámozhatnak, és természetesen ezt a tényt nem kell közölni az autóvásárlókkal. Valamint, nyilván előre kinyalva a GCHQ seggét, a Jaguar részéről alázatosan folyamodni kell a GCHQ ezzel foglalkozó kibazgatósága, bocsánat igazgatósága felé, hogy milyen hátsóajtót szeretnének a szoftverbe. Eleve a biztonságnak minimálisan lényegesnek kell lennie csak a fejlesztés során: fontos, hogy az okoskormány hardveresen és / vagy szoftveresen elérje a működés-kritikus gépjármű rendszereket, illetve mindezek kívülről, mondjuk putyinland hackerei, illetve a Középső Birodalom kici kínai hackerei számára könnyen és egyszerűen legyen törhető, hogy nekik is nagy legyen a felhasználói élményük. Így mindenki jól jár, és mindenki részesül ezekből a hasznokból, ahogy Milo Minderbinder volt szíves ezt megfogalmazni, - lexikonok sem tudnák ezt jobban megfogalmazni - igaz más témák kapcsán, a 22-es csapdájában.