Berta Sándor
Szenzorokkal felturbózott oldtimerek
Egy startup arra specializálta magát, hogy új kiegészítőkkel lássa el a régi autókat.
A Hoots Classic tagjai úgy vélik, hogy az oldtimerek tulajdonosai az átalakításokkal időt és pénzt takaríthatnak meg a javítások során. A vállalkozást négy fiatal alapította: Sandra Hermsdorf, Henry Kutz, Matthias Lange és Frank Hermsdorf. Frank Hermsdorf 17 éve barkácsol a szabadidejében régi gépkocsikat. Az első oldtimere egy 1967-es Opel Commodore volt, ő azonban nem elégedett meg a külső restaurálással, ugyanis a jármű belsejét is felturbózta szenzorokkal. Ez azonban közel sem volt olyan egyszerű, mert a motort és a többi alkatrészt nem volt könnyű érzékelőkkel ellátni.
A cél az volt, hogy minden fontosabb dolgot - például a keréknyomást és az olajszintet - mérni lehessen. Az adatokat egy kábelen keresztül juttatták el egy fémdobozba, amely az elemzéseket végezte. Az értékeket egy alkalmazáson keresztül lehetett megjeleníteni. Amennyiben valamelyik határérték átlépésre került, akkor a rendszer automatikusan figyelmeztetést küldött az autótulajdonos okostelefonjára. Ezáltal jobban előrelátható volt, ha valamilyen probléma következett be. A riasztót is be lehetett távolról kapcsolni, és ha a gépkocsit megmozdították, a tulajdonos értesítést kapott a mobiljára. Mindezt a GPS-rendszer teszi lehetővé.
Frank Hermsdorf, a testvére, Sandra, valamint két barátja, Henry Kutz és Matthias Lange júniusban alapították meg a startupjukat. Az első átalakított oldtimerek jövő tavaszra készülhetnek el. Az alapdoboz 950 euróba kerül, a további funkciók szenzoronként átlagosan 50 euróért vásárolhatók meg. A csapat egyelőre befektetőket keres. Egy évvel ezelőtt a prototípus kifejlesztésére 101 000 eurót kaptak a német szövetségi gazdasági minisztérium támogatási alapjától, míg májusban az SAB szászországi bank adott nekik 96 000 eurót.
A Hoots Classic tagjai úgy vélik, hogy az oldtimerek tulajdonosai az átalakításokkal időt és pénzt takaríthatnak meg a javítások során. A vállalkozást négy fiatal alapította: Sandra Hermsdorf, Henry Kutz, Matthias Lange és Frank Hermsdorf. Frank Hermsdorf 17 éve barkácsol a szabadidejében régi gépkocsikat. Az első oldtimere egy 1967-es Opel Commodore volt, ő azonban nem elégedett meg a külső restaurálással, ugyanis a jármű belsejét is felturbózta szenzorokkal. Ez azonban közel sem volt olyan egyszerű, mert a motort és a többi alkatrészt nem volt könnyű érzékelőkkel ellátni.
A cél az volt, hogy minden fontosabb dolgot - például a keréknyomást és az olajszintet - mérni lehessen. Az adatokat egy kábelen keresztül juttatták el egy fémdobozba, amely az elemzéseket végezte. Az értékeket egy alkalmazáson keresztül lehetett megjeleníteni. Amennyiben valamelyik határérték átlépésre került, akkor a rendszer automatikusan figyelmeztetést küldött az autótulajdonos okostelefonjára. Ezáltal jobban előrelátható volt, ha valamilyen probléma következett be. A riasztót is be lehetett távolról kapcsolni, és ha a gépkocsit megmozdították, a tulajdonos értesítést kapott a mobiljára. Mindezt a GPS-rendszer teszi lehetővé.
Frank Hermsdorf, a testvére, Sandra, valamint két barátja, Henry Kutz és Matthias Lange júniusban alapították meg a startupjukat. Az első átalakított oldtimerek jövő tavaszra készülhetnek el. Az alapdoboz 950 euróba kerül, a további funkciók szenzoronként átlagosan 50 euróért vásárolhatók meg. A csapat egyelőre befektetőket keres. Egy évvel ezelőtt a prototípus kifejlesztésére 101 000 eurót kaptak a német szövetségi gazdasági minisztérium támogatási alapjától, míg májusban az SAB szászországi bank adott nekik 96 000 eurót.