Ötvös Tibor

Wolfenstein II: The New Colossus előzetes

Az E3 egyik legizgalmasabb leleplezése a MachineGames nevéhez fűződik, hiszen a Wolfenstein II: The New Colossus valóban pazarnak tűnik.

Őszintén megmondva attól tartottam, hogy az idei E3 is eseménytelenül telik, nem lesznek igazán izgalmas bejelentések, prezentációk. Szerencsére nem így történt és hirtelen több címet is ki lehetne emelni, melyek felkerültek több játékos várólistájára (Beyond Good & Evil 2 vagy akár az Assassin's Creed: Origins, hogy csak két példát említsek). Számomra azonban a Bethesda és a MachineGames közös alkotása, a Wolfenstein II: The New Colossus volt a legizgalmasabb kiállítási darab, melyet ki is lehetett próbálni.

A The New Colossus 4 hónappal a The New Order után veszi fel a fonalat és ismét a náci-gyilkos hős, B.J. Blazkowicz bőrét ölthetjük magunkra. Az első pályán éppen kómából térünk magunkhoz, a nácik megtámadták a hajót amin ápolnak minket és miután az előző rész végén megsérült a lábunk, így egy tolószékben kell felvenni a harcot az ellenfeleinkkel. Ezzel pedig ki is húzta a The New Order kapcsán felmerült rajongói ellenérzések méregfogát a fejlesztő MachineGames, hiszen rögtön akcióba kerülünk, nem kell az elő órát viszonylag nyugodtabb körülmények között letudni.



De vissza a nyitányhoz. A tolószékes haladás óriási ötlet, hiszen egyik kezünkkel a kereket hajtjuk (minden görgetés után váltani kell, hiszen ha csak a jobb kezünket használjuk, akkor körbe forgunk csak), a másikkal pedig a megszerzett fegyvert tartjuk. Ráadásul hősünk elég leromlott állapotban van, így minden egyes EÜ-pakk felvétele után elkezd csökkenni az életerőnk és 50 százalékig le is megy, csinálhatunk bármit. A felvehető fegyverek mellett a különböző radioaktív csapdák is segíthetik a haladásunkat, melyek akkor élesednek, amikor a nácik elhaladtak mellettük.

Titokzatos oknál fogva lopakodni is tudunk a tolószékben, ami azért elég vicces. Ennek ellenére ha lassan odagurulunk az ellenfelünk mögé, akkor egy csendes gyilkossággal ki tudjuk végezni és még a társai sem hallják meg. Hasznos kis "hiba", enélkül ugyanis szinte lehetetlen lenne már az első pálya kivitelezése is. És ez egyébként pozitívum, végre komolyabb kihívással találkozhatunk egy FPS-ben és nem egy kisgyerek szintjére van beállítva a nehézségi szint.



Őszintén megmondva sosem voltam Wolfenstein rajongó és a The Old Blood is csak kipróbálás szintjén volt a gépemen. Ám a The New Colossus már első pillanatban megfogott és ezek után kíváncsian várom, milyen lesz a végeredmény. Reményeim szerint éppen olyan változatos és ötletes lesz a játékmenet, mint azt a demóban lehetett megtapasztalni és akkor egy igazi klasszikust köszönthetünk az októberi megjelenés után.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mutantleg #7
    Ahhem, az elso reboot a Wolf3D volt :P
    https://www.youtube.com/watch?v=8fgok9eHqO8
  • Jimbo #6
    "És ez egyébként pozitívum, végre komolyabb kihívással találkozhatunk egy FPS-ben és nem egy kisgyerek szintjére van beállítva a nehézségi szint. "

    Talán a New Order-t nem Can I play daddy szinten kellett volna játszani, akkor nem menne a rinya nehézségi szint gyengesége miatt...
  • Ender Wiggin #5
    És? Ettől még sosem készült még ilyen minőségű reboot. Ami nem kis fegyvertény, mert a filmekhez hasonlóan a játékokat is orrba-szájba újítják fel.
  • A1274815 #4
    "Sosem készült még olyan jó minőségű reboot egyetlen klasszikus játékból sem, mint a New Order/Old Blood. "

    Maga a reboot az RTCW-vel kezdődött, majd fojtatódott a Wolfenstein (2009)-cel, Wolfenstein New Order majd Wolfenstein Old Blood.
  • Zombee #3
    És azt a retkes demót miért nem lehet később ki is adni?
  • sertrex #2
    Ritkán veszek játékot preorder, de ezt bezsákolom. :)
  • Ender Wiggin #1
    Sosem készült még olyan jó minőségű reboot egyetlen klasszikus játékból sem, mint a New Order/Old Blood.