Alex
Wolfenstein - nácivadászat okkult alapokon
A nácik ismét természetfeletti dolgokkal kísérleteznek, feladatunk a megállításuk, melyhez az ellenállóktól is segítséget kapunk.
A játék közvetlen elődje, a Return to Castle Wolfenstein a Medal of Honor: Allied Assault kortársa volt, de míg utóbbi számtalan utóddal, kiegészítővel dicsekedhet, addig a nácivadászat korántsem lett ilyen sikeres. Az RTCW inkább nevezhető egy "második világháborús Serious Sam-nek", a '90-es évek FPS játékainak hangulatát hozta vissza. Utóda, cikkünk tárgya, a Raven Software által fejlesztett Wolfenstein ettől alapjaiban különbözik majd. A játék gondolkodó ellenfeleket, realisztikus fizikát, többféleképpen megoldható pályákat, felspécizhető fegyvereket, opcionális feladatokat és ellenállók személyében helyi szövetségeseket ígér. A nácik okkult kutatásainak köszönhetően még a ma oly divatos lassított felvétel-szerű tűzpárbaj is lesz.
Azonban a játék nem nevezhető egy egyszerű időgépnek, hiszen vannak benne őrűlt tudósok, hátirakéták, egyéb kitalációk is. Kevin Cloud művészeti vezető röviden így fogalmazta meg a játék lényegét: "Egy katona vagy, aki más katonák ellen harcol, de váratlan helyzetekkel is szembe kell néznie. Megismered a nácik kutatásait, a legerősebb fegyvereket, és persze a legrémisztőbb ellenfeleket."
Mint a bevezetőben is említettük, ezúttal nem egymagunknak kell kiírtanunk minden ellenfelet, hanem partnereket is kapunk. A játék elején az ellenséges vonalak mögött érünk földet. Az ellenállók révén nyílt a sztori, több lehetőségünk is van: csatlakozhatunk hozzájuk, járkálhatunk a városban, fejleszthetjük fegyverünket, küldetéseket vállalhatunk stb. Több ilyen csoport is van, kóborlás közben pedig Half Life-szerű videókra számíthatunk.
A játék hű marad a Wolf-sorozat hagyományosan megismert bunkervilágához, de kiutat is kap abból. A háttértörténet szerint a nácik megnyitnak egy átjárót világunk, és egy másik dimenzió között, melyet katonai célra akarnak felhasználni. "A teljes okkult és sci-fi irodalomból lophatunk ötletet, azaz a játékos számtalan meglepő dologgal találkozhat majd. Ez az egyik legjobb a Wolfenstein-univerzumban: visszamegyünk és felhasználjuk a történelmi eseményeket, melyet vagy megcsavarunk egy "mi lenne ha" történettel, vagy csak egyszerűen alkalmazzuk." - nyilatkozta Cloud. "Például a Kreisau Circle - a nácizmussal szemben a keresztényi értékeket preferáló gondolkodók - eredetileg egy a színfalak mögött tevékenykedő, arisztokratákból álló kör volt. Ezzel szemben játékunkban fegyvert ragadó ellenállók, akik az utcákon harcolnak. Izgalmas dolog összeszedegetni ezeket az elemeket, és a vázat másképp felépíteni."
A Raven a multiplayer lehetőségekről egyenlőre nem hozott nyilvánosságra információkat, pedig az RTCW igencsak jeleskedett ezen a téren. Biztató, hogy a netes kódot ugyanaz a Nerve Software fejleszti, aki az elődnél is remekelt. "A játék továbbra is az intenzív harcokat helyezi a középpontba, de logikai elemekre is számítani kell." - egészítette ki a képet Cloud. Persze a Wolf gondolkodásmódját ismerve ezek valószínűleg nem lesznek sokkal bonyolultabbak a "találd meg a kart, ami nyitja az ajtót" feladványoknál.
A játék PC-n, PS3-mon és Xbox 360-on fog megjelenni, "amikor kész lesz".
A játékot bemutató videók
Wolfenstein - E3 2008 videó
Wolfenstein - QuakeCon 2008 videó
A játék közvetlen elődje, a Return to Castle Wolfenstein a Medal of Honor: Allied Assault kortársa volt, de míg utóbbi számtalan utóddal, kiegészítővel dicsekedhet, addig a nácivadászat korántsem lett ilyen sikeres. Az RTCW inkább nevezhető egy "második világháborús Serious Sam-nek", a '90-es évek FPS játékainak hangulatát hozta vissza. Utóda, cikkünk tárgya, a Raven Software által fejlesztett Wolfenstein ettől alapjaiban különbözik majd. A játék gondolkodó ellenfeleket, realisztikus fizikát, többféleképpen megoldható pályákat, felspécizhető fegyvereket, opcionális feladatokat és ellenállók személyében helyi szövetségeseket ígér. A nácik okkult kutatásainak köszönhetően még a ma oly divatos lassított felvétel-szerű tűzpárbaj is lesz.
Azonban a játék nem nevezhető egy egyszerű időgépnek, hiszen vannak benne őrűlt tudósok, hátirakéták, egyéb kitalációk is. Kevin Cloud művészeti vezető röviden így fogalmazta meg a játék lényegét: "Egy katona vagy, aki más katonák ellen harcol, de váratlan helyzetekkel is szembe kell néznie. Megismered a nácik kutatásait, a legerősebb fegyvereket, és persze a legrémisztőbb ellenfeleket."
Mint a bevezetőben is említettük, ezúttal nem egymagunknak kell kiírtanunk minden ellenfelet, hanem partnereket is kapunk. A játék elején az ellenséges vonalak mögött érünk földet. Az ellenállók révén nyílt a sztori, több lehetőségünk is van: csatlakozhatunk hozzájuk, járkálhatunk a városban, fejleszthetjük fegyverünket, küldetéseket vállalhatunk stb. Több ilyen csoport is van, kóborlás közben pedig Half Life-szerű videókra számíthatunk.
A játék hű marad a Wolf-sorozat hagyományosan megismert bunkervilágához, de kiutat is kap abból. A háttértörténet szerint a nácik megnyitnak egy átjárót világunk, és egy másik dimenzió között, melyet katonai célra akarnak felhasználni. "A teljes okkult és sci-fi irodalomból lophatunk ötletet, azaz a játékos számtalan meglepő dologgal találkozhat majd. Ez az egyik legjobb a Wolfenstein-univerzumban: visszamegyünk és felhasználjuk a történelmi eseményeket, melyet vagy megcsavarunk egy "mi lenne ha" történettel, vagy csak egyszerűen alkalmazzuk." - nyilatkozta Cloud. "Például a Kreisau Circle - a nácizmussal szemben a keresztényi értékeket preferáló gondolkodók - eredetileg egy a színfalak mögött tevékenykedő, arisztokratákból álló kör volt. Ezzel szemben játékunkban fegyvert ragadó ellenállók, akik az utcákon harcolnak. Izgalmas dolog összeszedegetni ezeket az elemeket, és a vázat másképp felépíteni."
A Raven a multiplayer lehetőségekről egyenlőre nem hozott nyilvánosságra információkat, pedig az RTCW igencsak jeleskedett ezen a téren. Biztató, hogy a netes kódot ugyanaz a Nerve Software fejleszti, aki az elődnél is remekelt. "A játék továbbra is az intenzív harcokat helyezi a középpontba, de logikai elemekre is számítani kell." - egészítette ki a képet Cloud. Persze a Wolf gondolkodásmódját ismerve ezek valószínűleg nem lesznek sokkal bonyolultabbak a "találd meg a kart, ami nyitja az ajtót" feladványoknál.
A játék PC-n, PS3-mon és Xbox 360-on fog megjelenni, "amikor kész lesz".
A játékot bemutató videók