ZAX
E3: Return to Castle Wolfenstein
A Return to Castle Wolfenstein egy igazi klasszikus shooter, rengeteg fegyverrel nácikat kell gyilkolásznunk benne. Persze ennyire mégsem lehet egyszerű, hiszen akkor mi lenne benne a különleges? A híres előd, a hangulat és a minőség. Az alábbiakban az E3-as beszámolókból mazsolázott információkat olvashatjátok.A RTCW egyik sajátossága, hogy lehet benne lopakodni: külön technikája van, hogyan kell hátulról becserkészni a gyanútlan, rossz irányba néző áldozatot. Ilyenkor csak a késünket használjuk, a cél természetesen a nyak. A sikeresen végrehajtott késelés jutalma a hangtalanul érkező halál...
Azonban a játék nyilván nem a lopakodásról szól, amint észrevesznek, már kezdődik is az igazi csihi-puhi, előkerülnek a fegyverek, gránátok, dőlnek a babák... Mindeközben a környezet sem marad érintetlen: repkednek a festmény- és tapétadarabok, törik a berendezés. Az interaktivitásról csak annyit, egy ízben az alsó szobában riadóztatott nácik nem átallottak a plafonon (=padlón) keresztül golyózáport zúdítani a főhősre.
Az AI-ról:
Minden pályán rengeteg titkos szoba, átjáró, rejtekhely van. Aki ezeket megtalálja, természetesen aranyra, fegyverre, töltényre illetve más hasznos holmira számíthat. Ezenkívül az összes szintet több úton is be lehet járni, a legkézenfekvőbb mellett számos alternatív útvonal hálózza be a helyszíneket.

Az FPS-eknél szokásosnál nagyobb figyelmet kap a történet is. Egyjátékos módban 3 nagy fejezet során eljutunk Norvégiába, rejtett kriptákban, háború sújtotta falvakban, szétbombázott gyárakban, bizarr laboratóriumokban lövöldözhetünk, és persze a Kastélyban is sokat időzünk majd.
A multiplayer módról egyelőre még az E3-on sem derült ki semmi azon kívül, hogy lesz. És a már említett link: itt találjátok a vadonatúj hivatalos oldalt mindenféle finomsággal.


