Berta Sándor

Nem kiforrott az Amazon pénztár nélküli szuper­marketje

A cég leendő bolthálózatában csak szenzorok regisztrálnák, ha a kosárba teszünk valamit, kasszás egyáltalán nincs. Az Amazon elhalasztotta az üzlethálózat bevezetését.

Az Amazon tavaly decemberben nyitotta meg Seattle városában az első olyan szupermarketjét, amelyben nem voltak pénztárak. Az Amazon Go nevű boltban szenzorok regisztrálják, hogy a vásárlók pontosan melyik termékeket veszik le a polcokról és hogy azokból hány darabot tesznek bele a kosaraikba, a végösszeget pedig az adott személyek Amazon-számlájáról vonják le. Az új üzlethez külön alkalmazás is járt.

Akkor még arról volt szó, hogy az Amerikai Egyesült Államokban több mint 2000 ilyen szupermarket nyithat a társaság, de ebből - technikai okok miatt - meghatározatlan ideig nem lesz semmi - minderről belső forrásokra hivatkozva a The Wall Street Journal írt. Az indok nagyon egyszerű és prózai: a Seattle városában létrehozott 162 négyzetméter alapterületű bolttal kapcsolatban a béta tesztelés szakaszában kiderült, hogy egyszerre 20-nál több vásárlót nem tud kiszolgálni. Ennél több személy ugyanis sosem léphetett be az üzletbe, mert a nagyobb embertömeg megzavarta a vásárlói aktivitást figyelő rendszert. Amennyiben a szupermarket területén csak 20 vevő tartózkodott és azok sem rohanva intézték a dolgukat, akkor a rendszer zökkenőmentesen működött.

A tapasztalatok alapján úgy tűnik, hogy az eladó és pénztár nélküli áruház egyelőre nem több álomnál és valószínű, hogy a jövőben szükség lesz legalább néhány alkalmazottra is, akik szemmel tartják majd a vásárlókat és a rendszert, hogy így biztosítsák a korrekt működést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #6
    Ne kicsiben gondolkodj, hanem több ezer boltban, vagy akár más cégek számára eladva a kidolgozott rendszert, több millióban. Egyszer kell megcsinálni a rendszert jóra, és utána korlátlan számban felépíthető máshol.
  • Candi #5
    Margitka is sokat hibázik, ha még kiforratlan a pénztárostudománya :)
  • dyra #4
    ez a sok technika többe kerül mint a minimálbéres pénztáros margitka és szerintem többet is hibázik.
  • moikboy #3
    Aham. "radar", hogyne.

    :DDDDD
  • Bazsio #2
    És én mondok jobbat, mint az autópályákon a kapus megoldás. Mindent beleraksz a kosaradba, elmész a ,,kasszáig" ott szépen rendezetten mindent a kosárban elhelyezel egy radar előtti felüleleten, mint egy polc az meg leolvassa mi van a kosaradba és kiírja mennyit kell fizetned és bankkártyával csak simán beírod a kódot meg lehúzod és előtted evvel a sorompó felnyílik és mehetsz.
    Egyszerű laikus féle ötlet :) Nem tudom mennyi akadálya van ennek. A lopást meg mint most is egyszerű módszerrel meglehet oldani, ha valamit kiviszel az épületből és nem fizetsz...alarm van! :D
  • kvp #1
    Optikai termekfelismerest vegeztek, ami ugyebar problemas ha a kamerak nem latnak mindent vegig. A nagy tomeg tobbszorosen gond: egyreszt sok eroforras kell hozza, masreszt egymast takarjak az emberek, harmadreszt neha nehez megallapitani, hogy melyik kez melyik emberhez tartozik ha tobben matatnak ugyanazon polcon.

    Ezzel szemben ha minden termek kapna egy _olcso_ rfid-s tag-et, akkor a kijaratnal a biztonsagi kapu ossze tudna szamolni, hogy mi van a kosarban es ki megy eppen ki. Tovabba csak a kapunal kellene ugyelni arra, hogy az emberek egymas utan, bizonyos kovetesi tavolsagot betartva menjenek at.

    A gond az, hogy egyreszt nem eri meg annyira mindent felmatricazni radios tag-ekkel, masreszt vonalkodleolvasos valtozatban (vasarloi leolvassal) ilyen mar nallunk is van meg a tesco-kban is...