Berta Sándor
Milyen lesz a vásárlás 2030-ban?
Leginkább nem egy boltba bemenve hanem online, és nem számítógépen, hanem mobilon zajlik majd.
A legtöbb felhasználónak nagyon is konkrét elképzelései vannak arról, hogyan szeretnék majd 10-15 év múlva megvenni az általuk kiválasztott termékeket. A Comarch és a Kantar TNS közös felméréséből kiderült, hogy az emberek 2030-ban már egyértelműen a mobiltelefonjukra támaszkodnának, mint "kísérőre" és a bevásárlások felét online bonyolítanák, míg a második felét a kisebb boltokban. A megkérdezett britek, olaszok, németek, svájciak, lengyelek és hollandok 43 százaléka mondta azt, hogy érdekelnék a korábbi vásárlási történetüket is figyelembe vevő személyre szabott ajánlatok. A legjobban az olaszok (53 százalék) fogadják el ezeket az ajánlatokat, a briteknél ez az arány 45, a lengyeleknél 44, a hollandoknál 42, a svájciaknál 40 százalék, míg a németeknél 34 százalék.
A válaszolók 56 százaléka tájékozódik az üzletekben a televíziókról és hifiberendezésekről, s ott meg is vásárolja a készülékeket, az interneten ugyanakkor az emberek 41 százaléka dönt így. Az ékszerek esetében a két arány 51, illetve 26 százalék. A pozitív élmények a hűséges vásárlók 47 százalékánál járultak hozzá ahhoz, hogy a következő megrendelésüket is online adják le. A boltokban vásárolók 13 százalékánál ugyanakkor a negatív élmények azt eredményezték, hogy elkerülték az adott áruház vagy üzlet internetes platformját.
A 18 és 24 év közöttiek 72, a 25 és 34 év közöttiek 76, míg a 35 és 44 év közöttiek 78 százaléka vélte úgy, hogy 2030-ban már sokkal kevesebb bolt lesz. A 45 és 54 év közöttieknél ez az arány 79, míg a 55 és 65 év közöttieknél 78 százalék volt. Frank Siewert, a Comarch vezetője kifejtette, hogy a fogyasztók elvárásai jelenleg is megmutatják, hogy merre vezet az út. A szükséges technika már most is rendelkezésre áll, a kérdés csak az, hogy a kereskedők milyen gyorsan tudják lereagálni ezeket a változásokat.
A legtöbb felhasználónak nagyon is konkrét elképzelései vannak arról, hogyan szeretnék majd 10-15 év múlva megvenni az általuk kiválasztott termékeket. A Comarch és a Kantar TNS közös felméréséből kiderült, hogy az emberek 2030-ban már egyértelműen a mobiltelefonjukra támaszkodnának, mint "kísérőre" és a bevásárlások felét online bonyolítanák, míg a második felét a kisebb boltokban. A megkérdezett britek, olaszok, németek, svájciak, lengyelek és hollandok 43 százaléka mondta azt, hogy érdekelnék a korábbi vásárlási történetüket is figyelembe vevő személyre szabott ajánlatok. A legjobban az olaszok (53 százalék) fogadják el ezeket az ajánlatokat, a briteknél ez az arány 45, a lengyeleknél 44, a hollandoknál 42, a svájciaknál 40 százalék, míg a németeknél 34 százalék.
A válaszolók 56 százaléka tájékozódik az üzletekben a televíziókról és hifiberendezésekről, s ott meg is vásárolja a készülékeket, az interneten ugyanakkor az emberek 41 százaléka dönt így. Az ékszerek esetében a két arány 51, illetve 26 százalék. A pozitív élmények a hűséges vásárlók 47 százalékánál járultak hozzá ahhoz, hogy a következő megrendelésüket is online adják le. A boltokban vásárolók 13 százalékánál ugyanakkor a negatív élmények azt eredményezték, hogy elkerülték az adott áruház vagy üzlet internetes platformját.
A 18 és 24 év közöttiek 72, a 25 és 34 év közöttiek 76, míg a 35 és 44 év közöttiek 78 százaléka vélte úgy, hogy 2030-ban már sokkal kevesebb bolt lesz. A 45 és 54 év közöttieknél ez az arány 79, míg a 55 és 65 év közöttieknél 78 százalék volt. Frank Siewert, a Comarch vezetője kifejtette, hogy a fogyasztók elvárásai jelenleg is megmutatják, hogy merre vezet az út. A szükséges technika már most is rendelkezésre áll, a kérdés csak az, hogy a kereskedők milyen gyorsan tudják lereagálni ezeket a változásokat.