Berta Sándor
Sofőr nélküli buszok közlekednek majd egy svájci városban
Az alpesi országban először integrálnak önállóan közlekedő járműveket a meglévő közlekedési rendszerbe.
A Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) bejelentette, hogy más cégekkel és Zug városával közösen létrehoz egy új járatot, amelynél a Local Motors nevű gyártó Olli típusú robotbuszai szállítják majd az utasokat a zugi pályaudvar és a helyi technológiai központ között. Az új járat a nyártól lesz elérhető és először két jármű fog közlekedni. A projekt partnerei bemutatták a busz prototípusát.
A program lényege, hogy rugalmas és ügyfélbarát ajánlatot kell kínálni az A pontból B pontba utazóknak. Az üzemeltetők számos konstrukciót meg fognak vizsgálni. A buszokat integrálják a meglévő közlekedési hálózatba, emellett elérhető lesz rugalmas kiegészítő ajánlatként és a jövőbeli autómegosztó szolgáltatás egyik elemeként is.
Az Olli prototípusát jelenleg Berlinben tesztelik. A program első szakaszában nyártól 2018-ig a két robotbusz meghatározott megállók beiktatásával közlekedik majd a zugi pályaudvar és a technológiai központ között. A második szakasz keretében 2018 elejétől az év végéig egy meghatározott területen tetszőlegesen ki- és beszállhatnak az utasok. Zug hosszú távon az önállóan közlekedő intelligens járművek tesztterületévé válna és ilyen eszközökkel oldaná meg a belváros közlekedését.
Hollandia Gelderland régiójában 2015 novemberétől a Wageningen és Ede közötti 7 kilométeres távolságot önállóan közlekedő gépkocsikkal tehetik meg a helyi lakosok. A vezető nélküli és elektromos meghajtású WEpod járművek hat személy számára kínálnak ülőhelyeket. Tavaly márciusában pedig ismertté vált, hogy vezető nélküli buszok fognak közlekedni a svájci Sittenben. A járművek 11 ülő- és négy állóhellyel rendelkeznek.
A Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) bejelentette, hogy más cégekkel és Zug városával közösen létrehoz egy új járatot, amelynél a Local Motors nevű gyártó Olli típusú robotbuszai szállítják majd az utasokat a zugi pályaudvar és a helyi technológiai központ között. Az új járat a nyártól lesz elérhető és először két jármű fog közlekedni. A projekt partnerei bemutatták a busz prototípusát.
A program lényege, hogy rugalmas és ügyfélbarát ajánlatot kell kínálni az A pontból B pontba utazóknak. Az üzemeltetők számos konstrukciót meg fognak vizsgálni. A buszokat integrálják a meglévő közlekedési hálózatba, emellett elérhető lesz rugalmas kiegészítő ajánlatként és a jövőbeli autómegosztó szolgáltatás egyik elemeként is.
Az Olli prototípusát jelenleg Berlinben tesztelik. A program első szakaszában nyártól 2018-ig a két robotbusz meghatározott megállók beiktatásával közlekedik majd a zugi pályaudvar és a technológiai központ között. A második szakasz keretében 2018 elejétől az év végéig egy meghatározott területen tetszőlegesen ki- és beszállhatnak az utasok. Zug hosszú távon az önállóan közlekedő intelligens járművek tesztterületévé válna és ilyen eszközökkel oldaná meg a belváros közlekedését.
Hollandia Gelderland régiójában 2015 novemberétől a Wageningen és Ede közötti 7 kilométeres távolságot önállóan közlekedő gépkocsikkal tehetik meg a helyi lakosok. A vezető nélküli és elektromos meghajtású WEpod járművek hat személy számára kínálnak ülőhelyeket. Tavaly márciusában pedig ismertté vált, hogy vezető nélküli buszok fognak közlekedni a svájci Sittenben. A járművek 11 ülő- és négy állóhellyel rendelkeznek.