Berta Sándor
Kijátszaná a hirdetésblokkolókat a Facebook
Úgy látszik, a terjedésük átlépte a közösségi platform tűrésküszöbét, harcot hirdettek az ilyen megoldások ellen.
A Facebook elszánt abban a tekintetben, hogy mindenképpen kikerülné az internetes hirdetésblokkolókat, a társaság szeretne az ilyen szoftvereket használó tagjainak is hirdetési ajánlatokat megjeleníteni. Cserébe az internetezők a jövőben könnyebben eldönthetnék, hogy mely reklámokat akarják látni és melyeket nem.
Andrew Bosworth, a társaság menedzsere blogbejegyzésében azt írta, hogy jelenleg nagyon sok rossz online reklám van, és hite szerint sok embert valójában nem a hirdetések ténye, hanem az ezek által okozott kellemetlenség zavar. Számos olyan ajánlat van, amely elfedi azokat a tartalmakat, amiket a felhasználók látni szeretnének, de vannak olyanok is, amelyek megnövelik az oldalak betöltési idejét, illetve olyanok, amelyek az embereket nem érdeklő dolgokat akarnak eladni.
Az óriáscég azt nem árulta el, hogy miként akarja kijátszani a hirdetésblokkolókat. Bizonyos reklámblokkoló-szolgáltatók felajánlották a Facebooknak, hogy a szolgáltatásukat pénz ellenében feloldják, azonban ebbe a vállalat nem ment bele, hanem az új beállítási lehetőségekkel a tagjaira bízza majd a döntést. A blokkolás elkerülésével együtt kibővítik a beállítási lehetőségeket: amennyiben például valaki nem szereti a macskákat, akkor nem fog kapni macskaeledellel kapcsolatos ajánlatokat. Felméréseik szerint az emberek nem akarnak a jövőben olyan szervezetektől és cégektől reklámokat kapni, amelyek önkényesen felvették őket az ügyféllistáikra. Egyelőre még nem ismert, hogy a jobb testreszabhatóság mellett lesz-e olyan beállítás is, hogy egyáltalán nem akarok reklámokat látni.
A Facebook elszánt abban a tekintetben, hogy mindenképpen kikerülné az internetes hirdetésblokkolókat, a társaság szeretne az ilyen szoftvereket használó tagjainak is hirdetési ajánlatokat megjeleníteni. Cserébe az internetezők a jövőben könnyebben eldönthetnék, hogy mely reklámokat akarják látni és melyeket nem.
Andrew Bosworth, a társaság menedzsere blogbejegyzésében azt írta, hogy jelenleg nagyon sok rossz online reklám van, és hite szerint sok embert valójában nem a hirdetések ténye, hanem az ezek által okozott kellemetlenség zavar. Számos olyan ajánlat van, amely elfedi azokat a tartalmakat, amiket a felhasználók látni szeretnének, de vannak olyanok is, amelyek megnövelik az oldalak betöltési idejét, illetve olyanok, amelyek az embereket nem érdeklő dolgokat akarnak eladni.
Az óriáscég azt nem árulta el, hogy miként akarja kijátszani a hirdetésblokkolókat. Bizonyos reklámblokkoló-szolgáltatók felajánlották a Facebooknak, hogy a szolgáltatásukat pénz ellenében feloldják, azonban ebbe a vállalat nem ment bele, hanem az új beállítási lehetőségekkel a tagjaira bízza majd a döntést. A blokkolás elkerülésével együtt kibővítik a beállítási lehetőségeket: amennyiben például valaki nem szereti a macskákat, akkor nem fog kapni macskaeledellel kapcsolatos ajánlatokat. Felméréseik szerint az emberek nem akarnak a jövőben olyan szervezetektől és cégektől reklámokat kapni, amelyek önkényesen felvették őket az ügyféllistáikra. Egyelőre még nem ismert, hogy a jobb testreszabhatóság mellett lesz-e olyan beállítás is, hogy egyáltalán nem akarok reklámokat látni.