• Skylake
    #1
    Végül is várható volt, hogy berágnak! Amilyen ütemben terjednek az adblock technológiák!

    Nagyon izomszag van! Aszongya a fészbúkos (vagy cia-bookos?) PR paraszt, ez a Bosworth, vag ki a f*sz, hogy felhasználói élmény elválaszthatatlan része a reklám! Azt is mondja, hogy ezt nehéz lesz megkerülni.

    Én meg, félalkoholista rendszeradminként azt mondom, hogy aki felb*ssza a böngészőbe a FB Purity-t, meg bármilyen adblocker technológiát használ, az többségében abszolút tiltani akar minden reklámot! Ez a lényeg: abszolút! NEM kér reklámot! Se ilyet se olyat, se amolyat, még tracking által „érdeklődés szerint” leválogatottat sem! És várhatóan kattintani sem fog rájuk! Nincs kattintás – nincs bevétel! Miért is gondolom ezt?

    Az adblocker megoldásokat használó usernek szerintem alapvetően már nincs tűrőképessége semmilyen reklámtartalom átengedéséhez, képernyőjére engedéséhez, hiszen hozzászokott, hogy ez a szemét teljes mértékben elmaradt a böngészőjéből. Másrészt e kiegészítők telepítése során az userek döntően nem fogják konfigurálgatni, hogy mi jöjjön be és mi maradjon kint? Ugye te sem kezdesz sz*rakodni azzal, hogy például felment az Ublock Origin a böngésződbe, hogy kijelöld, mi jöhet be? Felrakod valamelyik adblock forkot, és ennyi! És miután így kitapasztaltad, hogy kitisztult a net, és netán gépet kell újrahúzni, első dolgok egyike telepítés után az adblocker, nemde? Erről beszélek.

    Egyébként szerintem a Facebook semmit újat sem csinált, és semmi döntően innovatívat nem készített. Fogta, és saját markába fogta össze azokat a technológiákat, amelyek a web2 előtt is megvoltak, és amelyek betehetők a „kommunikáció” és a „webes jelenlét” halmazainak egyikébe vagy mindkettőbe, így azokat egy felületbe integrálva az IT r=1 userek tömegei is használni tudják ezeket. Így az is nyilvánvaló, hogy van élet a Facebook-on kívül, hiszen ezek a technológiák nem kizárólagosan a Facebook Inc. találmányai. Nézzük csak például, hány fajta chat megoldás létezik a Messenger-en kívül! Ezért nem az usereknek van szüksége a Facebook-ra, hanem a Facebook-nak a felhasználóira! Ennek ellenére így, ebben a vezetői- főnöki stílusban próbálnak diktálni azoknak, akikből amúgy, profilírozás eladásával vastagon megélnek! Mocskos férgek, de amúgy szükségszerű amit csinálnak, és én remélem, előbb utóbb vége lesz ennek a torz free (=te vagy a termék) berendezkedésű internetnek! Remélhetőleg az adblocker készítők sikeresen felveszik a kesztyűt, és egy lépéssel közelebb kerülünk, a "free" internet végéhez. Mert hosszabb távon nagyon nem jó az.