Berta Sándor
OLED-tévékkel akarja legyőzni a Samsungot az LG
Hiába a kvantumpixelek, az OLED kontrasztosságával és mélyfeketéjével nehéz felvenni a versenyt. Hatalmas piaci bővülésre számít az LG.
Az LG jelenleg az egyetlen gyártó a piacon, aki nagyobb számban tud OLED-televíziókat készíteni és értékesíteni. A dél-koreai konszern vetélytársai vagy visszahúzódtak ebből a piaci szegmensből és a hagyományos LCD-tévék gyártására, illetve eladására összpontosítanak, esetleg kvantumpixel technológiával egészítik ki a termékeiket, mint a Samsung. Az IHS piackutató cég adatai alapján az LG az esztendő első negyedévében 113 000 OLED-televíziót tudott értékesíteni és a gyártó ezáltal 96,4 százalékos piaci részesedésre tett szert. A gyártó az OLED-árak csökkentésére készül a magasabb piaci részesedés érdekében, terveik szerint ez év végén 20 százalék lesz rajtuk a prémium az LCD-technológiához képest. Az elemzők azzal számolnak, hogy az OLED-piac 2013 és 2020 között évente 116 százalékkal fog nőni.
Legújabb termékük egy mindössze 9 mm vastag, mindkét oldalán Full HD felbontású kijelző. Ezt kereskedelmi célokra szánják, üzletekben a plafonra függeszthető vagy a padlóra állítható, és folyamatosan reklámok futhatnak rajta tükrözve, vagy akár teljesen eltérő tartalommal. Szintén újdonság egy duplán hajlított (azaz hullámos) panel, melyből három-négy 4K felbontású, 65 collos átmérőjű darabot egymás mellé rakva hatalmas, extrém látványos felületet lehet létrehozni.
Az LG az elmúlt években számos változtatást eszközölt termékein, amelyek eredményeként szigorúbbak lettek a minőség-ellenőrzések az OLED-televíziók gyártásakor, másrészt a továbbfejlesztéseknek köszönhetően sikerült a képernyők élettartamát 100 000 órára növelniük. A legfontosabb OLED-tévéket gyártó üzem Dél-Korea Gyeongsangbuk-do nevű tartományában, Gumi városában van. Az új gyártási eljárásokat és termékeket először itt próbálják ki és készítik el. A G3 és G4 nevű gyártósorokról havonta több tízezer OLED-televízió gördül le.
Lee Byung-chul, az LG tévé- és monitorrészlegének alelnöke elmondta, hogy Gumiban először 15 percen át vizsgálják a színhelyességet, illetve -problémákat, ezután pedig a már becsomagolt termékeket ismét előveszik és a vásárlók szemszögéből is ellenőrzik. Utóbbi folyamat során a kicsomagolt készülékek 72 órán át működnek szobahőmérsékleten, hogy így szűrjék ki az esetleges problémákat. Az új modelleknél ez az idő hosszabb, 168 óra, majd 2-3 hónap elteltével újra 72 órára rövidítik le. Véletlen tesztek végzése ugyanakkor nem engedélyezett. A menedzser kifejtette, hogy a gyártás 2013-as megkezdése óta az élettartam 36 000 óráról 100 000 órára nőtt. Ez napi 10 óra használat mellett közel 30 éves élettartamnak felel meg.
A cég 2018-ig összesen 8,47 milliárd dollárt fektetne be az OLED-kijelzőkbe. A dél-koreai vállalat 2015 novemberében mutatta be a világ legnagyobb OLED-kijelzőjét, amelyet az ország legforgalmasabb nemzetközi repülőterén szereltek fel.
Az LG jelenleg az egyetlen gyártó a piacon, aki nagyobb számban tud OLED-televíziókat készíteni és értékesíteni. A dél-koreai konszern vetélytársai vagy visszahúzódtak ebből a piaci szegmensből és a hagyományos LCD-tévék gyártására, illetve eladására összpontosítanak, esetleg kvantumpixel technológiával egészítik ki a termékeiket, mint a Samsung. Az IHS piackutató cég adatai alapján az LG az esztendő első negyedévében 113 000 OLED-televíziót tudott értékesíteni és a gyártó ezáltal 96,4 százalékos piaci részesedésre tett szert. A gyártó az OLED-árak csökkentésére készül a magasabb piaci részesedés érdekében, terveik szerint ez év végén 20 százalék lesz rajtuk a prémium az LCD-technológiához képest. Az elemzők azzal számolnak, hogy az OLED-piac 2013 és 2020 között évente 116 százalékkal fog nőni.
Legújabb termékük egy mindössze 9 mm vastag, mindkét oldalán Full HD felbontású kijelző. Ezt kereskedelmi célokra szánják, üzletekben a plafonra függeszthető vagy a padlóra állítható, és folyamatosan reklámok futhatnak rajta tükrözve, vagy akár teljesen eltérő tartalommal. Szintén újdonság egy duplán hajlított (azaz hullámos) panel, melyből három-négy 4K felbontású, 65 collos átmérőjű darabot egymás mellé rakva hatalmas, extrém látványos felületet lehet létrehozni.
Az LG az elmúlt években számos változtatást eszközölt termékein, amelyek eredményeként szigorúbbak lettek a minőség-ellenőrzések az OLED-televíziók gyártásakor, másrészt a továbbfejlesztéseknek köszönhetően sikerült a képernyők élettartamát 100 000 órára növelniük. A legfontosabb OLED-tévéket gyártó üzem Dél-Korea Gyeongsangbuk-do nevű tartományában, Gumi városában van. Az új gyártási eljárásokat és termékeket először itt próbálják ki és készítik el. A G3 és G4 nevű gyártósorokról havonta több tízezer OLED-televízió gördül le.
Lee Byung-chul, az LG tévé- és monitorrészlegének alelnöke elmondta, hogy Gumiban először 15 percen át vizsgálják a színhelyességet, illetve -problémákat, ezután pedig a már becsomagolt termékeket ismét előveszik és a vásárlók szemszögéből is ellenőrzik. Utóbbi folyamat során a kicsomagolt készülékek 72 órán át működnek szobahőmérsékleten, hogy így szűrjék ki az esetleges problémákat. Az új modelleknél ez az idő hosszabb, 168 óra, majd 2-3 hónap elteltével újra 72 órára rövidítik le. Véletlen tesztek végzése ugyanakkor nem engedélyezett. A menedzser kifejtette, hogy a gyártás 2013-as megkezdése óta az élettartam 36 000 óráról 100 000 órára nőtt. Ez napi 10 óra használat mellett közel 30 éves élettartamnak felel meg.
A cég 2018-ig összesen 8,47 milliárd dollárt fektetne be az OLED-kijelzőkbe. A dél-koreai vállalat 2015 novemberében mutatta be a világ legnagyobb OLED-kijelzőjét, amelyet az ország legforgalmasabb nemzetközi repülőterén szereltek fel.