Berta Sándor
Nagyon vékony kijelzőket fejlesztene a Panasonic
A társaság változtat a stratégiáján, előtérbe kerülnek az üzleti megrendelők.
A japán elektronikai konszern a jövőben rendkívül vékony és a jelenlegieknél sokkal energiatakarékosabb képernyőket akar készíteni, annak ellenére is, hogy elismerik: ezeknek a termékeknek rövid távon még nem lesz nagy piacuk. Laurent Abadie, a Panasonic európai vezetője elmondta, hogy a jövőben elsősorban az üzleti megrendelőkre, például az autóipari felhasználásra akarnak összpontosítani és egyelőre nem gondolkodnak a végfelhasználóknak szánt modellek kifejlesztésén, illetve sorozatgyártásán.
* Abadie szerint leginkább a nagyvállalati szférában tudnak nyereségre szert tenni és a második szakaszban jöhetnek a felhasználók. A kitűzött célokat azonban nem lesz könnyű elérni, mert nagyon nagy verseny van a piacon és a jelenlegi LCD technológia árai nagyon magasak. Sok időnek, akár több évnek is el kell majd eltelnie, amíg az OLED képes lesz lépést tartani a LED és az LCD technológiával, s vezető szerepre törhet. Az OLED-nek számos előnye van, például a kis fogyasztás, a kiváló kontrasztarány és a jó színmegjelenítés, de még nagyon drága.
A menedzser szerint a hagyományos televízió, ahogy az utolsó évszázadból ismerjük, halott. A technika ugyan kiváló képminőséget biztosít, de elavult, nem teszi lehetővé az interaktivitást, ezért hamarosan elavul. Számos internetképes kijelző van, de biztos, hogy az emberek a nagy sporteseményeket a jövőben is a televízión nézik majd. Ezzel párhuzamosan viszont használni fogják a mobil készülékeiken az olyan kommunikációs eszközöket és online hálózatokat, mint a Twitter és a Facebook.
A Sony és a Panasonic tavaly decemberben beszüntette az OLED technológia kapcsán a korábban elindított együttműködését.
A japán elektronikai konszern a jövőben rendkívül vékony és a jelenlegieknél sokkal energiatakarékosabb képernyőket akar készíteni, annak ellenére is, hogy elismerik: ezeknek a termékeknek rövid távon még nem lesz nagy piacuk. Laurent Abadie, a Panasonic európai vezetője elmondta, hogy a jövőben elsősorban az üzleti megrendelőkre, például az autóipari felhasználásra akarnak összpontosítani és egyelőre nem gondolkodnak a végfelhasználóknak szánt modellek kifejlesztésén, illetve sorozatgyártásán.
* Abadie szerint leginkább a nagyvállalati szférában tudnak nyereségre szert tenni és a második szakaszban jöhetnek a felhasználók. A kitűzött célokat azonban nem lesz könnyű elérni, mert nagyon nagy verseny van a piacon és a jelenlegi LCD technológia árai nagyon magasak. Sok időnek, akár több évnek is el kell majd eltelnie, amíg az OLED képes lesz lépést tartani a LED és az LCD technológiával, s vezető szerepre törhet. Az OLED-nek számos előnye van, például a kis fogyasztás, a kiváló kontrasztarány és a jó színmegjelenítés, de még nagyon drága.
A menedzser szerint a hagyományos televízió, ahogy az utolsó évszázadból ismerjük, halott. A technika ugyan kiváló képminőséget biztosít, de elavult, nem teszi lehetővé az interaktivitást, ezért hamarosan elavul. Számos internetképes kijelző van, de biztos, hogy az emberek a nagy sporteseményeket a jövőben is a televízión nézik majd. Ezzel párhuzamosan viszont használni fogják a mobil készülékeiken az olyan kommunikációs eszközöket és online hálózatokat, mint a Twitter és a Facebook.
A Sony és a Panasonic tavaly decemberben beszüntette az OLED technológia kapcsán a korábban elindított együttműködését.