Berta Sándor
Megjelent a hotelekben a robotszemélyzet
Az Amerikai Egyesült Államokban több szállodában már robotokat foglalkoztatnak az egyszerű szervíz-szolgáltatásokra.
Vannak olyan hotelek az USA-ban, ahol nem a megszokott szobaszerviz működik, hanem robotok szállítják az ételt, az italt vagy éppen a törülközőket. A vendégek jól fogadták az újítást, vannak, akik kifejezetten emiatt keresik fel az adott szállodákat.
A Savioke amerikai vállalat által kifejlesztett Relay nevű robot körülbelül 1 méter magas és a súlya kereken 45 kilogramm. Karjai nincsenek, a szállított eszközök és kiegészítők a tetején lévő tárolóban vannak elhelyezve. A tárolóban egy törülköző, egy fogkefe és egy üveg fér csak el. Amennyiben tehát valaki 2 személyre szóló vacsorát rendel, azt továbbra is a személyzet egyik tagja viszi a szobába. A robotot ellátták érintőképernyővel és 3D-kamerák segítségével tájékozódik a hotelen belül. A Relay ugyanakkor képes arra is, hogy WLAN-kapcsolaton keresztül hívja a liftet. Amikor a robot visszatér a kiindulási helyére, akkor automatikusan csatlakozik a töltőállomáshoz.
Tom Beedon, a Residence Inn ügyvezetője elmondta, hogy a robot alkalmazásával nem akarják kiváltani a személyzetet, sokkal inkább tehermentesíteni akarják a munkavállalóikat. Bár az új rendszer közel sem tökéletes, ennek ellenére egyre népszerűbb a vendégek, különösen a fiatalok körében. Vannak, akik csak azért rendelnek valamit, mert azt a robot szállítja nekik és így lefotózhatják magukat a géppel. A megoldásnak vannak persze más előnyei is, a robot például nem várja el a borravalót, viszont azt igen, hogy a vendég felhívja a figyelmet a közösségi portálokon az egyedi szolgáltatásra.
Vannak olyan hotelek az USA-ban, ahol nem a megszokott szobaszerviz működik, hanem robotok szállítják az ételt, az italt vagy éppen a törülközőket. A vendégek jól fogadták az újítást, vannak, akik kifejezetten emiatt keresik fel az adott szállodákat.
A Savioke amerikai vállalat által kifejlesztett Relay nevű robot körülbelül 1 méter magas és a súlya kereken 45 kilogramm. Karjai nincsenek, a szállított eszközök és kiegészítők a tetején lévő tárolóban vannak elhelyezve. A tárolóban egy törülköző, egy fogkefe és egy üveg fér csak el. Amennyiben tehát valaki 2 személyre szóló vacsorát rendel, azt továbbra is a személyzet egyik tagja viszi a szobába. A robotot ellátták érintőképernyővel és 3D-kamerák segítségével tájékozódik a hotelen belül. A Relay ugyanakkor képes arra is, hogy WLAN-kapcsolaton keresztül hívja a liftet. Amikor a robot visszatér a kiindulási helyére, akkor automatikusan csatlakozik a töltőállomáshoz.
Tom Beedon, a Residence Inn ügyvezetője elmondta, hogy a robot alkalmazásával nem akarják kiváltani a személyzetet, sokkal inkább tehermentesíteni akarják a munkavállalóikat. Bár az új rendszer közel sem tökéletes, ennek ellenére egyre népszerűbb a vendégek, különösen a fiatalok körében. Vannak, akik csak azért rendelnek valamit, mert azt a robot szállítja nekik és így lefotózhatják magukat a géppel. A megoldásnak vannak persze más előnyei is, a robot például nem várja el a borravalót, viszont azt igen, hogy a vendég felhívja a figyelmet a közösségi portálokon az egyedi szolgáltatásra.