Berta Sándor
A virtuális valóság filmekben hisz a Walt Disney is
Egyre inkább úgy tűnik, hogy hamarosan elérhetők lesznek az első virtuális valóság filmek.
A Walt Disney 65 millió dollárt fektet be egy olyan startupba, amely különleges virtuális valóság kamerák megalkotásán dolgozik. A Jaunt nevű vállalkozás a különböző befektetéseknek köszönhetően már több mint 100 millió dollárhoz jutott, s az összeget kizárólag hardver- és szoftverfejlesztésekre fordítja. Saját adatai alapján a filmes virtuális valóság területén a Jaunt számít a pénzügyileg legerősebb cégnek. A vállalat szeretné, hogy a virtuális valóság váljon a következő tévésorozatos és mozis élménnyé.
A virtuális valóság filmek úgy készülnek majd, hogy a kamerák az egyes jelenetekről 360 fokos képeket fognak rögzíteni és a nézők szabadon körülnézhetnek majd az egyes jeleneten belül. A kameramozgások ugyanakkor ugyanúgy fognak megvalósulni, mint napjainkban. Lesznek természetesen megoldandó problémák is, például hogyan lesz biztosítható, hogy az emberek mindig a megfelelő irányba nézzenek vagy mi lesz a gyors kameramozgásoknál és a vágásoknál? Ráadásul a virtuális valóság felvételeknél könnyen kialakulhat rosszullét és zavarodottság. Éppen ezért lehet, hogy az első virtuális valóság filmek csak néhány jelenetből állnak majd. További alternatívát jelenthet, ha a filmek olyanok lesznek, mint a számítógépes játékok és a nézők részt vehetnek az események alakításában. Mindenesetre az biztos, hogy a felhasználóknak érdekes élményekben lehet részük.
Januárban az Oculus VR jelezte, hogy virtuális valóság filmeket készítene és bejelentette, hogy megalapította az Oculus Story Studio nevű részlegét, amely a jövőben kifejezetten ilyen műveket fog készíteni. A Sundance filmfesztivál látogatóitól érkező visszajelzések csak megerősítették a céget az ötlet megvalósításában.
A Walt Disney 65 millió dollárt fektet be egy olyan startupba, amely különleges virtuális valóság kamerák megalkotásán dolgozik. A Jaunt nevű vállalkozás a különböző befektetéseknek köszönhetően már több mint 100 millió dollárhoz jutott, s az összeget kizárólag hardver- és szoftverfejlesztésekre fordítja. Saját adatai alapján a filmes virtuális valóság területén a Jaunt számít a pénzügyileg legerősebb cégnek. A vállalat szeretné, hogy a virtuális valóság váljon a következő tévésorozatos és mozis élménnyé.
A virtuális valóság filmek úgy készülnek majd, hogy a kamerák az egyes jelenetekről 360 fokos képeket fognak rögzíteni és a nézők szabadon körülnézhetnek majd az egyes jeleneten belül. A kameramozgások ugyanakkor ugyanúgy fognak megvalósulni, mint napjainkban. Lesznek természetesen megoldandó problémák is, például hogyan lesz biztosítható, hogy az emberek mindig a megfelelő irányba nézzenek vagy mi lesz a gyors kameramozgásoknál és a vágásoknál? Ráadásul a virtuális valóság felvételeknél könnyen kialakulhat rosszullét és zavarodottság. Éppen ezért lehet, hogy az első virtuális valóság filmek csak néhány jelenetből állnak majd. További alternatívát jelenthet, ha a filmek olyanok lesznek, mint a számítógépes játékok és a nézők részt vehetnek az események alakításában. Mindenesetre az biztos, hogy a felhasználóknak érdekes élményekben lehet részük.
Januárban az Oculus VR jelezte, hogy virtuális valóság filmeket készítene és bejelentette, hogy megalapította az Oculus Story Studio nevű részlegét, amely a jövőben kifejezetten ilyen műveket fog készíteni. A Sundance filmfesztivál látogatóitól érkező visszajelzések csak megerősítették a céget az ötlet megvalósításában.