Berta Sándor
Valve - minőségi okokból nem készült AR-szemüveg
A cég inkább úgy döntött, hogy először a virtuális valóságra összpontosít.
Yassir Malaika, a Valve tervezője és fejlesztője a GDC Europe 2015 rendezvényen elmondta, hogy a Vive virtuális valóság headset és a Steam VR fejlesztési szakaszában voltak olyan elgondolások, hogy saját kiterjesztett valóság (AR) headsetet hozzanak létre, hasonlóan a Microsoft által megalkotott HoloLenshez, de végül másképp döntöttek. Malaika kijelentette, hogy a minőségi termékekhez szükséges technológia még nem áll rendelkezésre, ezért elsősorban a kevés rendelkezésre álló idő miatt úgy határoztak, hogy egy virtuális valóság eszközt dobnak piacra. Leszögezte, hogy ennek ellenére a kiterjesztett valóságot ugyanolyan fantasztikusnak találják és a jövőben ezt a területet is figyelemmel fogják kísérni.
A szakember szerint a virtuális valóságban megjelenő kiterjesztett valóság elemek jelenthetik a következő lépcsőfokot, így többek között lehetővé válhat a terek és a tárgyak beszkennelése, majd a virtuális valóságban való elhelyezése. Például a székeket, asztalokat és más tárgyakat szenzorokkal is fel lehetne szerelni, hogy használhatók legyenek a virtuális valóságban. A folyamat során azonban a fejlesztőknek a játékosok és a virtuális világ interakcióját annyira egyszerűvé kell tenniük, amennyire csak lehetséges, s arra is figyelni kell, hogy az alkalmazott megoldások használata egy idő után ne váljon unalmassá.
Yassir Malaika, a Valve tervezője és fejlesztője a GDC Europe 2015 rendezvényen elmondta, hogy a Vive virtuális valóság headset és a Steam VR fejlesztési szakaszában voltak olyan elgondolások, hogy saját kiterjesztett valóság (AR) headsetet hozzanak létre, hasonlóan a Microsoft által megalkotott HoloLenshez, de végül másképp döntöttek. Malaika kijelentette, hogy a minőségi termékekhez szükséges technológia még nem áll rendelkezésre, ezért elsősorban a kevés rendelkezésre álló idő miatt úgy határoztak, hogy egy virtuális valóság eszközt dobnak piacra. Leszögezte, hogy ennek ellenére a kiterjesztett valóságot ugyanolyan fantasztikusnak találják és a jövőben ezt a területet is figyelemmel fogják kísérni.
A szakember szerint a virtuális valóságban megjelenő kiterjesztett valóság elemek jelenthetik a következő lépcsőfokot, így többek között lehetővé válhat a terek és a tárgyak beszkennelése, majd a virtuális valóságban való elhelyezése. Például a székeket, asztalokat és más tárgyakat szenzorokkal is fel lehetne szerelni, hogy használhatók legyenek a virtuális valóságban. A folyamat során azonban a fejlesztőknek a játékosok és a virtuális világ interakcióját annyira egyszerűvé kell tenniük, amennyire csak lehetséges, s arra is figyelni kell, hogy az alkalmazott megoldások használata egy idő után ne váljon unalmassá.