33
-
#33 Na meg az év vicce: a videojáték az 1970es évek óta eljutott az atari2600tól a ps4 szintig, aztán 2015ben mivel tolja mindenki? Flappy madarakkal és candy crushal amik gyengébb graffal atarin is mehettek volna (pedig mobilon is mehet akár real racing 3/toram online szint de a népnek flappy madarak kellenek) -
Sir Cryalot #32 -a sztereo 3d azért bukott meg eddig mindig, mert pl CAD fejlesztőknek sem volt rá igazi szüksége, mert a fejükben is létrejött a 3D "hatás" egy mentális modell,
mozihoz azért erőltetik szabályosan mert letaglózó hatást akarnak elérni, egyébként ott is létrejön a mentális modell, sőt talán még több agyi kapacitás is marad hogy nem kell modelleznie az agynak, ami érdekes, (jöhet helyette az érzelgősség:D ),
VR meg azért fog megbukni, mert nincs miről/mivel 3d modellt készíteni, megjeleníteni, a tartalom hangsúlyos, ez az elvegyülősdi hogy körülnézhetsz a filmen belül ,meg fing-gyengeségű "érv" / bullshit, nomeg, a 3d-t korrekten megjelenítő ray tracing-hez sincs ennek a raszterizerezésnek köze se.
Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2015.08.05. 13:55:28 -
VolJin #31 De ez csak a hülyékre igaz...
De rájuk nagyon.... -
VolJin #30 "A sok idióta játék meg az agyát eszi meg szerintem. Ez a Candy Crush függés elképesztő pl...
Bár lehet csak én vagyok maradi, 5-6 évesen már Commodore-t küldtem egy kis piros TV-n... :D de azzz egy szeánsz volt, leülni játszani stb... nem állandóan azt a ku..va telefont nyomkodni."
Hát ez egy elég erős ellentmondás, amit egy elég béna magadnak magyarázkodással próbálsz feloldani. -
#29 "De komplex alkalmazásokhoz biztos hogy kell egy atom gép amit nem fogsz magadután húzni az utcán az fix."
Nos egy mai teló megfelel egy jópáréves gépnek teljesítményben, és ez a trend marad szerinem -
Sir Cryalot #28 "sima vastagkeretes szemuvegnek nez ki. "
-ne szerénykedjünk, nerd glass -nek :D -
#27 Annyira nem is kell belelatni mindenbe ehhez, szerintem o is latta, hogy gyerekkorban egyszeruen nem hat jol a fejlodesre, es kesobb is nagyon konnyen lehet rosszra (idoelcseszesre) hasznalni a technologiat.
Itt nagyon jol elmondja:
https://www.youtube.com/watch?v=dULN8WbMb3M&feature=youtu.be&t=641 -
kvp #26 "Az egyetlen értelmes AR-t amit eddig láttam az a HoloLens, és amit eddig felfogtam a marketing kampányukból az nem az, hogy te ezzel fogsz az utcán mászkálni."
Nezd meg az Epson Moverio-t. Az konkretan egy olyan AR szemuveg amit munkahoz terveztek, de hordhato az utcan is, mivel egy sima vastagkeretes szemuvegnek nez ki. A kozponti rendszere meg egy sima android-os telefon, kijelzo nelkuli erintofelulettel.
Egyebkent kenyelmesebb ugy kozlekedni, hogy a terkepet es rajta a kovetendo utvonalat az ember ele vetiti egy szemuveg es nem kell allandoan a kijelzot nezni. Tovabba minden epuleten es bolton ott lebeg a leirasa, egy megallo tablara nezve pedig az ott kozlekedo jaratok menetrendje es varhato erkezesi ideje. -
Ahoy #25 Ja sajnálom énis őket... Szerintem majd a Samsung vagy valamelyik nagy felvásárolja őket, mert amúgy sok előremutató dolguk van, csak épp nem a jelenben élnek, a marketing meg fos. A vadkapitalista nv ott rúg beléjük ahol tud. De ha kihúzzák a VR elterjedéséig, mert elvileg oda mentek el eddig a Fury-k, akkor lehet némi esélyük. -
Sir Cryalot #24 " Egyelőre az AMD Fury-s bemutatók előtt kígyózó sorok voltak, és mindenkinek leesett az álla, milyen király. "
-kár hogy a részvényárfolyammal meg mondjuk konszenzusteremtő képességgel nem sikerül a vakítás -
Ahoy #23 Már most is elég sokan használnak VR-t, jó persze egy hullámvasúton lehet én is hátraesnék a székkel... Szerintem nem olyan extrém általános mindenkire érvényes jelenség ez. Egyénileg vagyunk érzékenyek pl a tériszonyra is.
Valaki persze sikítva fog hányni a VR-től, valakinek meg semmi baja nem lesz tőle. Azért az agyi plaszticitást se becsüljük le, nagyon jó az alkalmazkodó és tanulóképessége az idegrendszernek az optikai illúziókhoz.
Majd az idő megmondja az igaságot, de ki kell próbálni a cuccot és kész. Alapból játékfüggő is az egész. Én biztos kipróbálom majd valahol ha lesznek standok. Egyelőre az AMD Fury-s bemutatók előtt kígyózó sorok voltak, és mindenkinek leesett az álla, milyen király. Nem mindenki fogja bírni, ez fix...de a többség simán ellesz vele, ha jó a HW. Az agy többet is kibírt már.. -
Sir Cryalot #22 -szerintem nincs AR/VR láz még csak kilátásban sem, viszont vannak ilyen fekete-fehér szemléletű emberek , akik végletekben képesek csak "gondolkodni" , ilyen, gagyi vs. géniusz vonalon , most sikerül épp besorolni az ARVR-t az utóbbiba, ami végsősoron , nem lesz az, hanem inkább gagyisszimusz-i, dehát most épp kell a felhajtás mert ezzel lehet címlapra kerülni, és leginkább az a nagy vágyuk, nem pedig hogy emberiségnek hajtanának hasznot,épp ez az aktuális "fad" . -
bdzsana #21 ezzel nem fogsz* -
bdzsana #20 Az egyetlen értelmes AR-t amit eddig láttam az a HoloLens, és amit eddig felfogtam a marketing kampányukból az nem az, hogy te ezzel fogsz az utcán mászkálni. Sokkal inkább prezikre ajánlják, vagy otthon csinálhatsz magadnak egy mozitermet, kirakhatod a falra a skypot stb. De komplex alkalmazásokhoz biztos hogy kell egy atom gép amit nem fogsz magadután húzni az utcán az fix.
VR-től meg nem azért hánysz be mert nincs elég FPS, hanem azért mert az agyad nehezen tud ahhoz hozzászokni, hogy a környezeted mozog. Ha te egyhelyben állsz, és én a falakat melletted eltolom előre, akkor te ki fogsz billenni az egyensúlyodból, mert az agyad azt hiszi, hogy te léptél hátra és nem a fal mozog.
https://www.youtube.com/watch?v=aXDMe_cYXic
Utoljára szerkesztette: bdzsana, 2015.08.04. 12:57:55 -
kvp #19 "Ha 2 órát kibírsz anélkül, hogy behánynál akkor király vagy."
En mar anno a biciklissisakra szerelt kiserleti crt-s 3D szemuveggel is kibirtam tobb mint ket orat, pedig jatek szintjen csak doom-ozni lehetett vele. Ha jol van beallitva a diszparitas (tehat az ember sajat szemtavolsagahoz), akkor nincs vele gond. Egy rendes AR szemuveg (pl. moverio) siman hordhato munka kozben is, akar 8 oran at is. Semmivel nem rosszabb mint a monitort nezni ugyanennyi ideig. A katonai pilotakat sem zavarja az AR rendszer, pedig par helyen mar 30 eve hasznaljak.
Igazabol ahogy Ahoy irta, egy AR rendszer sokat javithat a jelenlegi problemakon, tehat ugy teheti szemelyesse es mobilla a szamitogepes kornyezetet, hogy kozben ne kelljen az embernek a technologiahoz alkalmazkodnia.
A cikkben emlitett fuggoseg kerdese pedig ugyanolyan problema mint anno az osszes tobbi egeszsegkarosito szorakozase (az alkoholtol a szerencsejatekokig) es megelozni vagy kezelni is ugyanugy lehet oket. -
Ahoy #18 Azért mert még nincsenek olyan eszközök amik meghajtják.
Technikai oldalról csak az AMD Fury ami képes meghajtani, 90 FPS konstans és olyan tech van benne, ami miatt nem kési le a szinkronablakot a kép. Ha ez nincs ,emiatt van többek között a fejfájás és hányinger.
Az eddigi Occulus dev-kit-eket nem ilyen gépekkel hajtották, és ha beesett az FPS az is kegyetlen rossz tudott lenni. Van még hová fejlődni.
Az AR szemüveg pedig még messze van, de ott a valós térben látod a dolgokat, szerintem az kevésbé hányingerkeltő-fejfájós mint egy teljes VR világ, ahol a viszonyítási pontok is virtuálisak.
Azért más ám nézni egy Minecraft tornyot az asztalodon egy transzparens szemcsin, mint egy teljes Witcher 3 világban szörnyekkel verekedni. -
Ahoy #17 Hehe, ugyanez :D Nem egyszer b...ta le a biztosítékot játék miatt... hányszor de hányszor csesztetett hogy ne nézzek annyi Star Treket mert elbutulok.
Aztán mi lett az eredménye? A Star Trek nézés, a Borg és a Deus Ex miatt mentem biológiai informatikai területre és mindjárt diplomázok. :D
Illetve a játékokból tanultam meg angolul... -
bdzsana #16 Mindenki úgy tekint ezekre a VR/AR cuccokra, mintha ez egy nap 24 órájában hordható kütyü lenne. Ez jelenleg egyik termékre sem igaz, és jóideig nem is lesz. Ha 2 órát kibírsz anélkül, hogy behánynál akkor király vagy. -
bdzsana #15 Ugyanígy be volt sz.rva mindenki, amikor én voltam gyerek. Volt, hogy anyám lekapcsolta az egész házban az áramot, csakhogy végre kimenjek a szabadba. De valahogy mégse belőlem lett pincér Ausztriában, hanem általában azokból akik "kimentek játszani". -
Ahoy #14 Szóval képzeljünk el egy jövőbeli fiatal napját. Fentvan neki a Hololens egész nap. Nem kell nyomogatnia a telefont, egész nap mobil lehet mozoghat. Nincs odakötve semmi elé. Hazaérve fitnessappokra függve - esetleg agy-gép interfészekkel kiegészítve (EEG sapi, szenzorok stb) versenyzik a cimboráival, közös futás, bringázás.
Hazaérve pedig felkapja a VR sisakot és CS-zik a haverokkal vagy Skyrimozik úgy, hogy közben több kilómétert fut le egy VR futópadon. Este meg korán lefekszik mert full elfáradt a mozgásban, és jól kialussza magát.
Ha ilyen egy jövőbeli fiatal, akkor garantáltan jóval kevésbé lesznek érintettek a civilizációs betegségekben mint a mi generációnk. -
Ahoy #13 "hogy minél addiktívabb legyen a játék/fitnessapp stb."
Mondjuk nyilvánvalóan nem csak hátrányai vannak a dolognak. Pl a fitness appok. Én bevallom hősiesen 10 évig a valagamat nem mozdítottam meg, 2 hétnél tovább soha nem tudtam kondizni/futni/úszni stb. Meg is lett az eredménye, görbe hát, informatikus test, stb...
Viszont mióta tesóm megmutatta az Endomondót, teljesen ráfüggtem. vettem egy BT 4.0 pulzusmérőt ami segít hogy megfelelően fussak és ne pusztuljak el szívrohamban :) A futás és a bringa is sokkal élvezetesebb utólag elemezgetni a sebesség/szívritmus görbéket GPS trackhez stb. Szóval ha a fitness appok függését vesszük, ez bizony megmentheti az emberiséget egy kollektív civilizációs betegséghullámtól.
Ugyan úgy a VR sisakban is nagy lehetőségeket látok. Ha megoldják a behányás és fejfájás problémáját (finomszemcsés preempció és a többi Liquid VR cucc) akkor kiegészítve egy ilyennel mondjuk:
A játék egyben sport is, ami pedig az ember evolúciós lételeme. Nincs sport, nem termelődnek megfelelően a neurotranszmitterek, jön a szorongás, stressz, depresszió, elhízás, érbetegségek, rák stb. Az ember mozgásra van berendezkedve, nem egy irodába aztán a tv elé peshedve.
Utoljára szerkesztette: Ahoy, 2015.08.04. 12:15:35 -
Skylake #12 Minden idősebb generáció úgy érzi, hogy a fiatal generáció haszontalanul, nem megfelelően él. Ez nem újdonság, már az ókorban is így volt. Azonban ez azért elég gyenge érv legitimálni bármit is, ami történik, és amely valamilyen fejlődési / változási sorba beleillik.
Visszatérve az előzőekre, szerintem fő tényező, amely miatt ez a változás igen nagymértékű, és ha nem figyelünk súlyos következményű lehet, az abban áll, hogy a technológia hordozhatóvá vált. A "mindig a tv" esetében van amikor fel kell állni a tv elől, nem lehet életünket 100%-ig úgy rendezni, hogy a tv-nek alárendelhető legyen. A helyhez kötött számítástechnikai eszközök esetében ez ugyanígy megvolt. Mára azonban az az ígéret teljesült, hogy mindenki magával vihet a zsebében informatikai technológiákból szőtt, és egyre jobban kiterjedő digitális magánuniverzumot, és ehhez minden esetben, gyakorlatilag korlátozás nélkül kapcsolódhat - ha olyan kötelező leválasztási tényezőket nem számítunk, mint munkavégzés fajtái, alvás meg közösülés és hasonlók. Azt szeretném láttatni, hogy ez messze nagyobb kiterjedésű mint a "mindig a tv" és ezért társadalomformáló hatása is összehasonlíthatatlanul nagyobb lehet. Ennek az elején vagyunk. És igen, piaci értelemben cél az addikció maximalizálása, legyen szó nagy barátomról, Cukor Márkról, vagy bármelyik semmitmondó agyzsibbasztó játékocska fejlesztőjéről. De maximalizálni semmit sem lehet tartósan - és ennek a digitális vadnyugat végének már vannak jelei - nem véletlenül nyilatkoztok itt úgy, ahogy ezt tesztiek, velem együtt, gyanakvóan vagy elítélően. Minden változás innen indul.
A technológiai fejlődést úgy értettem, hogy körülbelül mekkora változást él meg egy átlagember élete során a különböző eszközökben a technológiai fejlődés hatására - és annak társadalmi visszahatásai eredményeként. Például egy XVIII. századi ember élete születésétől haláláig gyökeresen ugyanazokat a technológiákat használta. Egy XX. századi ember, ha mondjuk a század elején született, és a század 80-as éveiben halt meg, rengeteg változást tapasztalthatott meg, amely életébe eljutott: a villanytól kezdve a rádión-tv-n át, a hűtőszekrényekig és a kályhától a központi fűtésig - a sor folytatható tetszőlegesen. Így ő életében technológiai változások sorát élhette meg, többet változott az életében az életkörülmény és a világ, mint egy XVIII. századi ember számára. Így értettem amit írtam, és úgy gondolom, hogy ha jelenlegi anyagi fejlődési ütem megmaradna (kötve hiszem, energiahordozók és ásványkincsek fogyása, éghajlatváltozás), akkor mi életünkben ez mégy gyorsabban fog bekövetkezni. Nézzük meg, milyen gyorsan eltűntek az olyan technológiák, mint például audio CD lemez, és hasonlítsuk össze ugyanilyen célú elődje, a bakelitlemez kifutási idejével - a töredéke az előbbinek. Erre gondolok.
Persze megtörténhet az a forgatókönyv is, amikor az AR VR világba totálisan belegyógyult nyugati társadalmakat más társadalmak győzik le és formálják át. Volt ilyen jó pár a világtörténelem során, gondolok itt például a kínai mongol invázióra, amely a Szung dinasztiát győzte le, és ahogy a hódítók kultúrája összeolvadt évszázadok alatt a legyőzöttek kultúrájával.
Hogy Dolgos Pista gyermekeinek nem engedte: aki bennfentes, és látja a technológia teljes keresztmetszetét, nem véletlenül fogja ezt a döntést meghozni. Én csak a szélét látom Jobs-hoz képest, de az is azt mondat velem egyfajta távolságtartást. -
fonak #11 Allah fiai majd benépesítik a helyüket, nyugi. -
#10 Errol eleg annyit tudni, hogy Steve Jobs sem engedte a gyerekeinek, nem veletlenul:
http://nextshark.com/why-steve-jobs-didnt-let-his-kids-use-ipads-and-why-you-shouldnt-either/ -
#9 Igen csakhogy ma a szülő is ugyanugy belepistul a mobiljába, a tetris meg nem volt olyan függőségokozó mint a mai mobilappok, ahol profi szakemberek ezrei dolgoznak azon, hogy minél addiktívabb legyen a játék/fitnessapp stb.
Belegondolva ha jön a generáció ahol mindenki a vr sisakba pistul bele, talán az lesz az utolsó generáció. -
BrockSamson #8 Ez neveles kerdese, nem az eszkoze.
90-es evekben a Tetrisbe es a videokazizasba volt minden gyerek belepistulva, akkor is a szulo felelosege volt, hogy meghuzza a hatarokat, most is az. -
fonak #7 " Ma 10 év alatt annyit változott a világ, mint mondjuk a XX. században teljes egészében a különböző találmányok mennyiségét és innovációs hatásait tekintve"
Ez erős túlzás, az informatikában igen, bár, azért szerintem a XX. sz. utolsó évtizede alatt sem volt kisebb a változás, mint az elmúlt tíz évben.
Pl. 90-ben az internetről az átlagember azt sem tudta mi az. 99-ben azért már itthon is sokan neteztek, bár 99%-uk még dialup kapcsolaton. -
#6 Mindig ez van, nagyszüleink generációja szidta szüleink generációját hogy "mindig a tv" szüleink szidtak minket hogy "mindig a számítógép" mi szidjuk gyerekeinket hogy "mindig a mobil" aztán mégsem dőlt össze a világ ezektől.
(gyerekeink meg majd unokáinkat szidják hogy "mindig a vr sisak" vagy ilyesmi) -
Bazsio #5 Igazad, van neked is én is amikor legelőször géphez ültem az 7 éves koromban volt egy ismerősünknél de az első asztali pc-t azt 9 évesen kaptam internet hozzáférés nélkül és naponta nem játszodtam vele csak az első héten azután mindig csak hetente 4x-er akkor is 1 órát.12 évesen lett netem és akkor még nem töltögettem ezerrel hanem csak volt és keresgéltem, de netes játékot csak 13 éves koromban használtam amit ugye le kell tölteni és úgy online.De nekem mindig a PC csak másodlagos mint most is 16 évesen egyszer a fontosabb dolgok majd amikor már nincs semmi dolgom csak akkor gépezek (most már többet kb 2-3-4 órát amikor van időm rá) de mikor nyáron nálunk fiatalokul az a szokás hogy du. 5-től irány a pálya (foci) akkor mindig lent vagyok mert még egy Fifa 15-se tudja azt nyújtani amit ott csinálok.Egyetlen elektronikus eszköz amit használok a PC, 16 évesen még mindig nincs telefonom mert valahogy nem látom értelmét és van egy hülye szokásom hogy nem szeretem ezeket kicsi összezsúfolt Pc-ket (tablet, smartphone) karácsonyra is édesapám megszánt egy Galaxy S3-mal de azt is eladtam.
Én valahogy nem láttam magamon azt hogy rosszabbul tanulnék pl.télen amikor tanulás után 3-4 órát gépezek.Csak akkor kapok rossz jegyet ha nem tanulok egyáltalán de az már az én hibám.:) -
Skylake #4 Így van, a fő problémát szerintem éppen a hordozhatóság, és az ebből adódó, időben és térben közel korlátlanná tehető használat jelenti. Amíg a különböző informatikai eszközök, mint az általad példának hozott C64 (amely anno nekem is volt) helyhez kötöttek voltak, kénytelen volt mindenki beosztani azt az időt, amit használatával tölt, mivel saját emberi igényeit nem tudja teljes mértékben a helyhez kötött eszköz előtt kielégíteni. Így az eszközök helyhez kötöttsége nagymértékben szabályozta, rendszerezte a használatot - természetesen itt is túl lehetett csúszni csúnya abúzusba, de bizonyos szempontból sokkal nehezebben, mint ma.
Ma pedig a hordozhatóság, és az internet mindenütt jelenlévősége, valamint a pszichológiai értelemben eleve nagyon addiktív szolgáltatások (közösségi háló, játékok) együttesen teremtenek olyan függőséget, amely éppen a helyhez kötöttség megszűnése eredményeként lesz közel korlátlan, és mindezzel együtt már valós, pszichológiailag kategorizálható, a szakirodalomban már evidenciaként kezelt függőség. Amelyről már komoly szakirodalom van, többek között:
http://online.liebertpub.com/doi/abs/10.1089/cpb.1998.1.237
http://www.europsy-journal.com/article/S0924-9338%2810%2970846-4/abstract
Vagy ahogy a görögök mondták - nihil nimis, semmit sem túlzottan. Vonatkozik ez mindenre, amely életünkben jelen van. Persze tudom, ezt mindig könnyebb mondani mint így tenni.
És mi lesz akkor, ha az IoT, az AR, és a VR mindenki számára elérhető dolgok lesznek? Azt hiszem emberi lényegünket tekintve akkor leszünk igazán gondban, ha már az azokhoz képest kőbalta-primitívségű mai technológiák ilyen jelentős problémákat okoznak. Sajnos, előbb-utóbb a modern embereknek dönteniük kell a jövőben, ha a "fejlődés" ebbe az irányba halad: vagy kibernetizálódnak, hogy "tartani bírják a lépést" a saját maguk által fejlesztett gépi technológiákkal. Ma 10 év alatt annyit változott a világ, mint mondjuk a XX. században teljes egészében a különböző találmányok mennyiségét és innovációs hatásait tekintve. Előbb-utóbb el fog jönni egy időpont a jövőben ezért, ahol éppen eredendő testi és lelki emberi tényezőink lesznek a technológiai fejlődés legnagyobb korlátai. Ennek egyik jelét lehet látni ebben a cikkben is - ha ezt a fejlődést abszolút legitimnek és szükségesnek, és teljes mértékig üdvözölendőnek tekintjük! (Én nem tekintem annak.) Az emberi tulajdonságok és működés korábban nem látott gépi technológiákkal történő feljavításáért egyre inkább azt az árat kell megfizetni, hogy ezen gépi működésbe, informatikai logikába kell bekényszeríteni a korábbi emberi lényeg egyre csökkenő maradékát. Ezt viszont nem biztos, hogy emberként elbírjuk. Ennek apró jelei láthatók már ma is: egy generáció tapasztalatát fogja képezni az, milyen amikor életüket a saját maguk által használt eszközök és technológiák osztják be és rángatják, (tökéletesen hasonlóan az élvezeti cikkekhez köthető függőségekhez) abban a formában, amelynek sok közül az egyik aspektusáról a cikk szól.
A másik lehetőség hagyni a fenébe az egészet. Azonban a meglévőről senki sem mond le, úgyhogy legfeljebb arról lehet szó, hogy kialakulnak társadalmi önszabályozó mechanizmusai a használatnak. Mivel a függő userek többsége véleményem szerint tökéletes digitális analfabéta, az ilyen társadalmi mechanizmusok, normák kialakulása sokkal nehézkesebb lehet ahhoz képest, amilyen mértékben képes formálni piaci igényeik szerint a függőségek irányát a jelenlegi "digitális vadnyugat" arisztokráciája, valódi haszonélvezői, élükön az abszolút imperátornak tekinthető Facebook-al. -
#3 Igazából én sem értem, miért kell egy gyereknek okostelót meg tabletet venni. Én az első mobil eszközömet gimi végén kaptam... Egy mobiltelefont. Azt kiismertem fél nap alatt, és utána csak telefonálásra és sms-ezésre használtam. Másra nem is nagyon lehetett.
Bár már 4-5-6 koromban voltak ilyen egyszerű hordozható kvarc videojátékaim, C64-em, később IBM-PC-m. Szóval a franc tudja, talán az állandó online kapcsolat az, ami odaszegezheti a gyereket ezekhez a cuccokhoz. Én is talán azóta ülök többet a gép előtt, mióta van korlátlan internet kapcsolatom (és persze mióta az a munkaeszközöm). Egy biztos, én legalább annyit játszottam rendes játékokkal, illetve a szabadban haverokkal, mint ilyen kütyükkel.
Én max. asztali géphez/laptophoz engedném oda a gyereket játszani, okostelót meg tabletet biztos nem kapna. -
Ahoy #2 10 éves unokahúgom most kapott okostelefont... de hogy minek? 24/7 azt bújja, és szerintem főleg a szemét b...ssza vele tönkre. Gyakran panaszkodott fejfájásra. Az anyja meg adja neki a fejfájáscsillapítót. Elképesztő.
A sok idióta játék meg az agyát eszi meg szerintem. Ez a Candy Crush függés elképesztő pl...
Bár lehet csak én vagyok maradi, 5-6 évesen már Commodore-t küldtem egy kis piros TV-n... :D de azzz egy szeánsz volt, leülni játszani stb... nem állandóan azt a ku..va telefont nyomkodni. Főleg az a baj vele, hogy függőséget okoznak a gagyi mobilos f2p játékok. Ezt egy gyereknek nem tudod elmagyarázni, de még egy felnőttnek sem mert ráfügg. Kölykökre sokszorosan veszélyes.
Utoljára szerkesztette: Ahoy, 2015.08.04. 03:15:47 -
Bazsio #1 ÓÓÓ, és még csak most jöttetek rá!!Azta........mily meglepő:)Ez már rég nyílvánvaló volt hogy nem szabad nagyon fiatalon ilyeneket használni.