Gyurkity Péter
Megszakadt a Solar Impulse 2 világkörüli útja
Az akkumulátorokkal volt probléma, a rövidebb nappalok miatt pedig jövőre csúszik a folytatás.
Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy a Solar Impulse 2 párosa második nekifutásra már teljesítette a 13 szakaszból álló világkörüli út leghosszabb és egyben legnehezebb részét, a Csendes-óceán átrepülését pedig hamarosan az Egyesült Államok követi majd. Erre idén már biztosan nem kerül sor, ugyanis az út során komoly gondokat észleltek.
A magyarázat szerint még a csendes-óceáni szakasz első napján észlelték az eredeti problémát, amely a méretes akkumulátorok túlmelegedésében mutatkozott meg. Ekkor tehát nem pusztán a régióban uralkodó kellemetlen időjárási viszonyok, hanem a technikai jellegű akadály is hátráltatta az expedíciót, és bár végül a hatalmas vízfelszín átrepülése sikerült, a Hawaii-szigeteken való leszállást követően részletes vizsgálatra került sor, amelynek során kiderült, hogy pótalkatrészek nélkül nem folytathatják az utazást.
Akkor még úgy tűnt, hogy augusztusig kell várni a cserére és ezzel a biztonságos körülmények megteremtésére, mivel azonban az északi féltekén az ősz közeledtével egyre rövidebbek lesznek a nappalok, és ezzel pedig megugrik az éjszakai repülési órák száma, a Solar Impulse 2 már nem tud optimális mutatókra támaszkodni az utazás során. Megszületett tehát a döntés, miszerint a soron következő szakasz, a Hawaii-ról az amerikai Phoenixbe vezető út már csak jövőre, 2016-ban kerül sorra, addig a repülőt egy biztonságos hangárban tárolják, ahol elvégzik a szükséges javításokat és cseréket.
Mivel maga a projekt a megújuló energia szélesebb körű felhasználásának támogatására, a technológia gyorsabb elterjedése céljából jött létre, a most jelentkező akadályok egyben azt is jelzik, hogy komoly kihívások előtt állunk, amelyek nemcsak a repülés, de az egyéb felhasználási területeken is jelentősnek mutatkoznak.
Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy a Solar Impulse 2 párosa második nekifutásra már teljesítette a 13 szakaszból álló világkörüli út leghosszabb és egyben legnehezebb részét, a Csendes-óceán átrepülését pedig hamarosan az Egyesült Államok követi majd. Erre idén már biztosan nem kerül sor, ugyanis az út során komoly gondokat észleltek.
A magyarázat szerint még a csendes-óceáni szakasz első napján észlelték az eredeti problémát, amely a méretes akkumulátorok túlmelegedésében mutatkozott meg. Ekkor tehát nem pusztán a régióban uralkodó kellemetlen időjárási viszonyok, hanem a technikai jellegű akadály is hátráltatta az expedíciót, és bár végül a hatalmas vízfelszín átrepülése sikerült, a Hawaii-szigeteken való leszállást követően részletes vizsgálatra került sor, amelynek során kiderült, hogy pótalkatrészek nélkül nem folytathatják az utazást.
Akkor még úgy tűnt, hogy augusztusig kell várni a cserére és ezzel a biztonságos körülmények megteremtésére, mivel azonban az északi féltekén az ősz közeledtével egyre rövidebbek lesznek a nappalok, és ezzel pedig megugrik az éjszakai repülési órák száma, a Solar Impulse 2 már nem tud optimális mutatókra támaszkodni az utazás során. Megszületett tehát a döntés, miszerint a soron következő szakasz, a Hawaii-ról az amerikai Phoenixbe vezető út már csak jövőre, 2016-ban kerül sorra, addig a repülőt egy biztonságos hangárban tárolják, ahol elvégzik a szükséges javításokat és cseréket.
Mivel maga a projekt a megújuló energia szélesebb körű felhasználásának támogatására, a technológia gyorsabb elterjedése céljából jött létre, a most jelentkező akadályok egyben azt is jelzik, hogy komoly kihívások előtt állunk, amelyek nemcsak a repülés, de az egyéb felhasználási területeken is jelentősnek mutatkoznak.