• NEXUS6
    #71
    "Meddig olvastad a tanulmányt? Csak mindenhol leírja, hogy nem vákuumot hoznak létre, hanem légritka levegőt, vagyis a Földi légnyomás 1/6, ami nem is az egész csőben érvényesül, csak az utazó szakaszokon, a városokhoz/célállomásokhoz közeledve a nyomás nő, így a sebességet csökkenteni kell."

    Mármint MARSI légkör! Ami a földi tengerszinti nyomás 0,6%-a. Ennek az 1/6-a az a maximális vákuum, amit a jelenlegi technika gyakorlatilag gazdaságosan biztosítani tud. Ezekszerint te nem olvastad a tanulmányt!

    "Az érveim ilyen fajta ignorlása a trollkodás csúcsa. Jól csinálod. Csak engem nem érdekel."

    Bocs, bocs, valszeg nem figyeltem, de milyen hasonló technikai megoldásról is tudsz?


    "A következőképpen működik, a kabin elején lévő kompresszor beszívja a légritka levegőt, sűríti (tárolja) és LEHŰTIK, két fázisban. Ezt a hideg levegőt fúják ki ami ad egy felhajtóerőt illetve egy kevés impulzust (a többi a maglev rendszer adja)."

    Igen lejött, ha nem tűnt fel és írtam, hogy milyen hülyeség technikailag. A bonyolult lebegtetési rendszer helyett talán célszerűbb lenne a mágneses, ha már úgy is egy lineáris motor hajtja és egy csőben közlekedő mágnesvasút. Ha meg nagyon szeretnék a levegőt használni, akkor sima aerodinamikai elemekkel (szárnyakkal) biztosítható. Egy F1 kocsin nagysebességnél annyi felhajtóerő termelődik, hogy fejjel lefelé is mehetne, vagy felmászna egy felhőkarcoló oldalán. Csak ez meg azért nem célszerű mert egy F1 kocsi légellenállása xarabb mint egy Trabié ezáltal, szal én a mágnesre szvazok.

    SR-71 igen jó példa arra hogy meg lehet csinálni, konkrétan ahogy írtam a hajtóművénél, ami egy hibrid jet-ramjet hajtómű lehetnek hasznosítható tapasztalatok. És a megvalósíthatóság mellett arra is jó példa, hogy drága, zajos, egy polgári alkalmazásban gazdaságosan, biztonságosan nem üzemeltethető valamit is létre tudunk hozni.