#72
F1 kocsinál értelemszerűen nem felhajtóerő, hanem leszorítóerő termelődik, bocs. Lényeg hogy a mozgás irányával szöget bezáró légerő, ellenállás+leszorító/felhajtó erő keletkezik.
Aerodinamikailag a legegyszerűbb megoldás szerintem a sima szivar/orsó alak. Nagy sebességnél ez biztosítja a levegő csőfalak felé áramlását és sűrítését. A sűrű levegő biztosítja a légpárnát/air bearinget. 1 atmoszféra már valszeg önmagában elég. Csak akkor ugye az egész kb olyan légellenállást is jelent, mintha a szabadég alatt cső nélkül futna! Márpedig ez a legegyszerűbb és legoptimálisabb alternaítva a porszívóval szemben, mert ehhez képest bármilyen megoldás valamilyen paraméterben xarabb lesz amit technikailag kell kompenzálni.
Ergo ez a rendszer valszeg (szerintem) nem fog semmi technikai előnyt jelenteni ahhoz képest, mintha cső nélkül próbálnánk hangsebességű utazást biztosítani. Leszámítva, hogy nem kell hangrobbanással számolni. Bár egy csőben zajosan végigfutó valami is kelthet egy kisebb hangsebességgel terjedő lökéshullámot.