#67
"'Viszont két érvem is van: az egyik, hogy ez a terv nem ütközik egyetlen természettudományos törvénybe sem, illetve, hogy hasonló elven már vannak működő eszközök."
Hát ez az! Nincsenek!!!!
Az amiről az ötletet vehették (air-bearing) meg a tanulmányban levő légritka cső az két különböző, egymással ellentétes körülményt jelentő dolog. Pl. az air-bearingnál, és ahogy a HL tanulmányban a jármű alján levő papucsok körül egy nagynyomású levegő-párnát hoznak létre, amin lebegve gyorsulhat akár hangsebesség fölé is az eszköz. Itt viszont az az alap, hogy vákuumot hozunk létre egy csőben, gondolva, hogy az jó a légellenállásnak (csak kérdezem, az air-bearingnél miért nem számít ez?)
Legegyszerűbb és optimálisabb lenne a megfelelő aerodinamikai kialakítás, ami a cső ritka levegőjét a falak felé tereli és kihasználva jármű nagy sebességét sűríti azt. Csak éppen ez azt jelenti, hogy ha a falaknál egy sűrű, forró levegőt akarsz létrehozni, ami ráadásul még meg is van bolondítva a szuperszonikus áramlás szépségeivel, az akkor légritka cső ide, vagy oda az nagyon nagy tolóerőt, energiát igényel, rengeteg hőt termel és tippem szerint ráadásul kibaszott zajos is lesz (nem kifelé, hanem az utasoknak!).
Ezt az egész katyvaszt, amit ez az elképzelés jelent, akarják a kocsi elejére szerelt villany "propellerrel", meg a levegő hűtésével megoldani.Véleményem szerint ez azért kevés lesz! Az egy dolog, hogy a csőben a levegő 1/10-ed marsi atmoszféra, ha a jármű és a fal között ennél sokkal többet szeretnének, hiszen direkt hozzák létre (de amúgy is összesűrítené a gép a levegőt).
"Az SR-71-nek nem tudom mi köze a Hyperloophoz, szerintem nem analóg példa. Teljesen más elven működő eszköz, és másra használják. Az egyik egy állami pénzből épült katonai felderítő gép, a másik egy magántőkéből fejlesztett közlekedés eszköz. Ráadásul ma már 2015 van, a sr-71 meg mikor is épült? Hogy lehet ezt összehasonlítani? Ez lenne a mindent lesöprő érved? Ne már..."
Ha ismernéd az SR-71-est mint technikai eszközt, akkor látnád, hogy nagyon jó példa az ellentmondásos követelmények kielégítésére. 3M sebességgel halad, nem rakéta, ezt a sebességét órákig tudja tartani, 0-ról indulva repülőként szál fel, és emellett üzembiztos is, nagyjából stb.
A HL is ilyen ellentmondásos ötleteket tartalmaz és igencsak köze van a levegő nagy sebességű áramlásának ismereteihez is.
Ha a SR-71 hajtóművének tervezője írná, hogy a HL-t meg lehet csinálni, akkor neki elhinném. Egy net-huszár újgazdag geek srácnak, amilyen ez a Musk meg nem.