Berta Sándor
Nyitott rendszerekkel haladunk a dolgok internete felé
Nyitott rendszerek nélkül nem érdemes belevágni a dolgok internetével kapcsolatos fejlesztésekbe. Három európai kezdeményezés létrehozói döntöttek a kooperáció mellett.
Az EEBus Initiative e.V., az Energy@home és az AGORA vezetői azt akarják elérni, hogy az együttműködésnek köszönhetően egységes nyelven léphessenek kapcsolatba egymással a különböző készülékek. Az első kompatibilis megoldásokat az Amszterdamban megrendezett Utility Wee nevű nemzetközi kiállításon mutatták be. A kooperáció keretében olyan funkciókat fejlesztenek ki, amelyeknek köszönhetően az új rendszereket könnyen hozzá lehet majd igazítani a jövőbeli technikai fejlesztésekhez, különösen az energiamenedzsmentre összpontosítanak majd.
A Plug and Play megoldások lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy egyszerűen és megbízhatóan összekössék az eszközeiket, ezáltal megvalósítható lesz a három kezdeményezés "Egy Európa, egy nyelv, egy intelligens otthon" nevű víziója. Peter Kellendonk, az EEBus vezetője kiemelte, hogy a jövőben a közös kommunikációs technológiába integrált termékek a nagy számuk miatt jelentős többletértéket jelentenek majd a felhasználóknak. A három kezdeményezésnek több mint 100 tagja van, köztük az ABB, a Bosch, az E-on, az Intel, a Miele, a Deutsche Telekom és a Vaillant. E társaságok közül számos piacvezető pozícióban van a saját területén vagy meghatározó az innovációban.
Eduard Sailer, a Miele műszaki ügyekét felelős vezetője azt hangsúlyozta, hogy habár sokan úgy vélik, hogy a mosógépek vagy a hűtők technológiájában már nem igazán lehet előrelépni, de hamarosan új piacok keletkezhetnek, amikor az egyes háztartási berendezések teljes rendszerekké fognak összeállni. A Miele teljesen más úton indult el, mint a Philips, amely nem intelligens eszközöket fejleszt, hanem a meglévő készülékeket módosítaná.
A cég alapítótagja a Quivicon nevű platformnak is, mely olyan szabványok meghatározásán dolgozik, amelyeknek köszönhetően az egyes gyártókon és ágazatokon átnyúló alkalmazások készülhetnek majd. Sailer kiemelte: ők a nyitott rendszereket támogatják és a céljuk az, hogy a vásárlóknak ne kelljen sokat gondolkodniuk azon, hogy vajon melyik eszközt melyik szoftverrel kötik össze. Első lépésként 2015 közepén elérhetővé tesznek egy programot, amely mind az iOS-t, mind az Androidot támogatni fogja, s amely biztosítja majd a háztartási berendezések ellenőrzését és vezérlését az okostelefonok segítségével.
A cég egyik promóvideója szerint ha a jövőben egy fiatal pár lát a televízióban egy főzőműsort, és kedvet kapnak egy étel elkészítéséhez, akkor a vállalat alkalmazásán keresztül letöltik a szükséges programot a sütő számára és a receptet, míg a hűtőszekrény megvizsgálja, hogy rendelkezésre áll-e minden összetevő. Sailer elismerte, hogy hiába létezik már évek óta ez az elképzelés, nem igazán történt előrelépés, ugyanakkor az is tény, hogy a téma a 2-3 esztendővel ezelőttihez képest sokkal gyakrabban merül fel.
Sailer leszögezte, hogy az embereknek van igényük ezekre a megoldásokra, még akkor is, ha nem feltétlenül állítják ezt. Egyúttal egy példát is felhozott: 15 évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy szükség lesz azonnali üzenetküldő szoftverekre, de napjainkban az életünk részévé váltak. A menedzser hozzátette, hogy az Apple és a Google megjelenése ezen a piacon szintén azt támasztja alá, hogy egyre fontosabb lesz ez a terület. Az alkalmazásokat a 200-250 fős részlegük készíti el és minden egyes programot védenek az illetéktelen hozzáférések ellen. Az adatvédelem tekintetében világos az álláspontjuk: az adatok a felhasználók tulajdonát képezik.
A Miele-t 1899-ben alapította Carl Miele és Reinhard Zinkann, s a mai napig a két család tulajdonában van. A cég főleg prémium kategóriás termékeket gyárt, a tömegpiacot meghagyja az olyan vetélytársainak, mint az Elektrolux, a Whirlpool, a Haier, a Bosch vagy a Siemens. A termékeket nyolc üzemben állítják elő, ezek Ausztriában, Csehországban, Romániában és Kínában találhatók. Az eszközök körülbelül 70 százalékát exportálják, fontos piacuk az Amerikai Egyesült Államok, Németország, Svájc, Ausztrália és természetesen Kína. A cég bevétele a 2013-2014-es üzleti évben 2,3 milliárd eurót tett ki.
Az EEBus Initiative e.V., az Energy@home és az AGORA vezetői azt akarják elérni, hogy az együttműködésnek köszönhetően egységes nyelven léphessenek kapcsolatba egymással a különböző készülékek. Az első kompatibilis megoldásokat az Amszterdamban megrendezett Utility Wee nevű nemzetközi kiállításon mutatták be. A kooperáció keretében olyan funkciókat fejlesztenek ki, amelyeknek köszönhetően az új rendszereket könnyen hozzá lehet majd igazítani a jövőbeli technikai fejlesztésekhez, különösen az energiamenedzsmentre összpontosítanak majd.
A Plug and Play megoldások lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy egyszerűen és megbízhatóan összekössék az eszközeiket, ezáltal megvalósítható lesz a három kezdeményezés "Egy Európa, egy nyelv, egy intelligens otthon" nevű víziója. Peter Kellendonk, az EEBus vezetője kiemelte, hogy a jövőben a közös kommunikációs technológiába integrált termékek a nagy számuk miatt jelentős többletértéket jelentenek majd a felhasználóknak. A három kezdeményezésnek több mint 100 tagja van, köztük az ABB, a Bosch, az E-on, az Intel, a Miele, a Deutsche Telekom és a Vaillant. E társaságok közül számos piacvezető pozícióban van a saját területén vagy meghatározó az innovációban.
Eduard Sailer, a Miele műszaki ügyekét felelős vezetője azt hangsúlyozta, hogy habár sokan úgy vélik, hogy a mosógépek vagy a hűtők technológiájában már nem igazán lehet előrelépni, de hamarosan új piacok keletkezhetnek, amikor az egyes háztartási berendezések teljes rendszerekké fognak összeállni. A Miele teljesen más úton indult el, mint a Philips, amely nem intelligens eszközöket fejleszt, hanem a meglévő készülékeket módosítaná.
A cég alapítótagja a Quivicon nevű platformnak is, mely olyan szabványok meghatározásán dolgozik, amelyeknek köszönhetően az egyes gyártókon és ágazatokon átnyúló alkalmazások készülhetnek majd. Sailer kiemelte: ők a nyitott rendszereket támogatják és a céljuk az, hogy a vásárlóknak ne kelljen sokat gondolkodniuk azon, hogy vajon melyik eszközt melyik szoftverrel kötik össze. Első lépésként 2015 közepén elérhetővé tesznek egy programot, amely mind az iOS-t, mind az Androidot támogatni fogja, s amely biztosítja majd a háztartási berendezések ellenőrzését és vezérlését az okostelefonok segítségével.
A cég egyik promóvideója szerint ha a jövőben egy fiatal pár lát a televízióban egy főzőműsort, és kedvet kapnak egy étel elkészítéséhez, akkor a vállalat alkalmazásán keresztül letöltik a szükséges programot a sütő számára és a receptet, míg a hűtőszekrény megvizsgálja, hogy rendelkezésre áll-e minden összetevő. Sailer elismerte, hogy hiába létezik már évek óta ez az elképzelés, nem igazán történt előrelépés, ugyanakkor az is tény, hogy a téma a 2-3 esztendővel ezelőttihez képest sokkal gyakrabban merül fel.
Sailer leszögezte, hogy az embereknek van igényük ezekre a megoldásokra, még akkor is, ha nem feltétlenül állítják ezt. Egyúttal egy példát is felhozott: 15 évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy szükség lesz azonnali üzenetküldő szoftverekre, de napjainkban az életünk részévé váltak. A menedzser hozzátette, hogy az Apple és a Google megjelenése ezen a piacon szintén azt támasztja alá, hogy egyre fontosabb lesz ez a terület. Az alkalmazásokat a 200-250 fős részlegük készíti el és minden egyes programot védenek az illetéktelen hozzáférések ellen. Az adatvédelem tekintetében világos az álláspontjuk: az adatok a felhasználók tulajdonát képezik.
A Miele-t 1899-ben alapította Carl Miele és Reinhard Zinkann, s a mai napig a két család tulajdonában van. A cég főleg prémium kategóriás termékeket gyárt, a tömegpiacot meghagyja az olyan vetélytársainak, mint az Elektrolux, a Whirlpool, a Haier, a Bosch vagy a Siemens. A termékeket nyolc üzemben állítják elő, ezek Ausztriában, Csehországban, Romániában és Kínában találhatók. Az eszközök körülbelül 70 százalékát exportálják, fontos piacuk az Amerikai Egyesült Államok, Németország, Svájc, Ausztrália és természetesen Kína. A cég bevétele a 2013-2014-es üzleti évben 2,3 milliárd eurót tett ki.