Berta Sándor
Intelligenssé tenné az átlagos termékeket a Philips
A holland konszern nem intelligens eszközöket fejleszt, hanem a meglévő készülékeket módosítaná.
A gyártó a berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) mutatta be azt a kávéfőzőt, amelyet Bluetooth-kapcsolaton keresztül össze lehetett kötni egy iPad készülékkel. Ez a megoldás szimbolizálta az újjászületett társaságot, mely nem a könnyen pótolható tömegtermékekre koncentrál. Frans van Houten 2011 óta vezeti az óriáscéget és szeretné azt radikálisan átszervezni. Ezzel kapcsolatban azonban teljesen más stratégiát követ, mint a vetélytársai, például a General Electric és a Siemens, amelyek kivonultak a fogyasztói üzletágakból.
Bernd Laudahn, a Philips fogyasztói életstílusért felelős régiós vezetője kijelentette, hogy hisznek abban, hogy a mindennapi termékeket az intelligens technológiák segítségével át lehet alakítani vonzó árucikkekké. Ebben a folyamatban a hálózatba kötöttség nagy szerepet játszik. Más cégekhez hasonlóan ők is a dolgok internetén dolgoznak, de a vetélytársaiktól eltérő úton indultak el. Úgy vélik, csak azért nem érdemes az internethez csatlakoztatni egy háztartási berendezést, mert erre lehetőség van.
Jürgen Morath, az Accenture tanácsadó cég technológiai szakértője osztotta ezt az álláspontot. Kifejtette, hogy az intelligens lakás nem azt jelenti, hogy a hűtőszekrénynek kommunikálnia kell a kávéfőzővel. Csak akkor nyílnak meg a lehetőségek a piac szereplői számára, ha az emberek felismerik, hogy valami valódi többletértéket tud nyújtani nekik. Ezek lehetnek olyan megoldások, amelyekkel idő vagy pénz takarítható meg, de olyanok is, amelyek kénelmesebbé teszik az életünket.
Jó példa erre az új kávéfőző, amit a Philips leányvállalata, a Saeco készített és amelynek több mint 6000 beállítási lehetősége van. Az iPad és a különböző alkalmazások gondoskodnak a kényelmes kezeléséről. Egy ebéd vagy megbeszélés során körbenyújtható az iPad és mindenki beírhatja, hogy milyen kávét szeretne, a gép pedig egymás után el is készíti a különböző kávékat. Idővel a kávéfőző majd csatlakozhat a világhálóhoz, hogy ha szükséges, megrendelje a szervizszolgáltatást.
A gyártó a berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) mutatta be azt a kávéfőzőt, amelyet Bluetooth-kapcsolaton keresztül össze lehetett kötni egy iPad készülékkel. Ez a megoldás szimbolizálta az újjászületett társaságot, mely nem a könnyen pótolható tömegtermékekre koncentrál. Frans van Houten 2011 óta vezeti az óriáscéget és szeretné azt radikálisan átszervezni. Ezzel kapcsolatban azonban teljesen más stratégiát követ, mint a vetélytársai, például a General Electric és a Siemens, amelyek kivonultak a fogyasztói üzletágakból.
Bernd Laudahn, a Philips fogyasztói életstílusért felelős régiós vezetője kijelentette, hogy hisznek abban, hogy a mindennapi termékeket az intelligens technológiák segítségével át lehet alakítani vonzó árucikkekké. Ebben a folyamatban a hálózatba kötöttség nagy szerepet játszik. Más cégekhez hasonlóan ők is a dolgok internetén dolgoznak, de a vetélytársaiktól eltérő úton indultak el. Úgy vélik, csak azért nem érdemes az internethez csatlakoztatni egy háztartási berendezést, mert erre lehetőség van.
Jürgen Morath, az Accenture tanácsadó cég technológiai szakértője osztotta ezt az álláspontot. Kifejtette, hogy az intelligens lakás nem azt jelenti, hogy a hűtőszekrénynek kommunikálnia kell a kávéfőzővel. Csak akkor nyílnak meg a lehetőségek a piac szereplői számára, ha az emberek felismerik, hogy valami valódi többletértéket tud nyújtani nekik. Ezek lehetnek olyan megoldások, amelyekkel idő vagy pénz takarítható meg, de olyanok is, amelyek kénelmesebbé teszik az életünket.
Jó példa erre az új kávéfőző, amit a Philips leányvállalata, a Saeco készített és amelynek több mint 6000 beállítási lehetősége van. Az iPad és a különböző alkalmazások gondoskodnak a kényelmes kezeléséről. Egy ebéd vagy megbeszélés során körbenyújtható az iPad és mindenki beírhatja, hogy milyen kávét szeretne, a gép pedig egymás után el is készíti a különböző kávékat. Idővel a kávéfőző majd csatlakozhat a világhálóhoz, hogy ha szükséges, megrendelje a szervizszolgáltatást.