Berta Sándor
A cégek nagy lehetőségként tekintenek az intelligens otthonokra
A legújabb felmérés alapján két év múlva lehet csak számítani az új piac fellendülésére.
Egy felmérésben 204 olyan céget kérdeztek meg, amelyek meg akarnak jelenni az intelligens otthonok piacán. A vállalkozások alapvetően optimisták és ez annak ellenére így van, hogy még teljesen kialakulatlan a piac. A megkérdezettek fele úgy vélte, hogy az áttörés 2016-ban valósul majd meg és ezt az álláspontot osztotta a kereskedők 60 százaléka is. A napjainkban elérhető rendszerek közül sok alapvetően az első generációba tartozik. Ez azt jelenti, hogy képesek fel- vagy lekapcsolni a világítást, illetve a fűtést; de a szenzorok kevéssé intelligensek és a hardverek esetében a dizájn nem igazán van előtérben. Emellett hiányoznak a valóban hasznos szolgáltatások és számos megoldás csak érinti az intelligens otthonok területét.
Annak ellenére, hogy a piac még csak most formálódik, a szereplők egy része már rengeteg tapasztalatot gyűjtött, és kitart az eredeti koncepciója mellett. Az idén a vállalatok több mint 60 százaléka növelte a befektetéseit ezen a területen. Sok társaság csak azért fektet be, mert rá van kényszerülve, lépniük kell, de látják azt is, hogy milyen esélyeik vannak az új piacon. Ugyanakkor hiányzik egy sikeres üzleti modell receptje: nem csak arról van szó, hogy össze kell kötni a szenzorokat, a szoftvereket és a szolgáltatásokat, a feladat ennél sokkal összetettebb.
Összességében elmondható, hogy az úgynevezett all-in-one rendszereket, illetve teljes termékpalettát kínáló vállalatok előnyben lesznek a többi szereplővel szemben. Az emberek kizárólag a szoftverekért nem akarnak fizetni, s ez valahol paradox helyzet, hiszen a felmérések pont azt mutatják, hogy a vásárlásban döntő szerepe van az eszközre telepített szoftvereknek. A programoknak kényelmesen használhatónak és testre szabhatónak kell lenniük, de nem kerülhetnek pénzbe. Fontos lesz, hogy melyik gyártó milyen többletszolgáltatásokat tud majd kínálni a felhasználóknak.
Egy felmérésben 204 olyan céget kérdeztek meg, amelyek meg akarnak jelenni az intelligens otthonok piacán. A vállalkozások alapvetően optimisták és ez annak ellenére így van, hogy még teljesen kialakulatlan a piac. A megkérdezettek fele úgy vélte, hogy az áttörés 2016-ban valósul majd meg és ezt az álláspontot osztotta a kereskedők 60 százaléka is. A napjainkban elérhető rendszerek közül sok alapvetően az első generációba tartozik. Ez azt jelenti, hogy képesek fel- vagy lekapcsolni a világítást, illetve a fűtést; de a szenzorok kevéssé intelligensek és a hardverek esetében a dizájn nem igazán van előtérben. Emellett hiányoznak a valóban hasznos szolgáltatások és számos megoldás csak érinti az intelligens otthonok területét.
Annak ellenére, hogy a piac még csak most formálódik, a szereplők egy része már rengeteg tapasztalatot gyűjtött, és kitart az eredeti koncepciója mellett. Az idén a vállalatok több mint 60 százaléka növelte a befektetéseit ezen a területen. Sok társaság csak azért fektet be, mert rá van kényszerülve, lépniük kell, de látják azt is, hogy milyen esélyeik vannak az új piacon. Ugyanakkor hiányzik egy sikeres üzleti modell receptje: nem csak arról van szó, hogy össze kell kötni a szenzorokat, a szoftvereket és a szolgáltatásokat, a feladat ennél sokkal összetettebb.
Összességében elmondható, hogy az úgynevezett all-in-one rendszereket, illetve teljes termékpalettát kínáló vállalatok előnyben lesznek a többi szereplővel szemben. Az emberek kizárólag a szoftverekért nem akarnak fizetni, s ez valahol paradox helyzet, hiszen a felmérések pont azt mutatják, hogy a vásárlásban döntő szerepe van az eszközre telepített szoftvereknek. A programoknak kényelmesen használhatónak és testre szabhatónak kell lenniük, de nem kerülhetnek pénzbe. Fontos lesz, hogy melyik gyártó milyen többletszolgáltatásokat tud majd kínálni a felhasználóknak.