Berta Sándor
A biztosítókat is érdeklik az egészségügyi adatok
Első nagy biztosítóként a Generali akarja hasznosítani Európában a felhasználók fitnesz-, táplálkozási és életviteli adatait.
A biztosítók ideális ügyfelei azok az emberek, akik rendszeresen sportolnak és megpróbálnak egészségesen étkezni, mert önként hagyják magukat és az életvitelüket ellenőrizni. Erre elsőként a Generali jött rá, amely egy projektjében együttműködik a Discovery dél-afrikai biztosítóval. Utóbbi fejlesztette ki a Vitality egészségügyi programot, amelyek az embereket ajándékutalványokkal és kedvezményekkel jutalmazza, ha egészségesen élnek. Azoknak a felhasználóknak, akik az új modell alapján választanak élet- vagy betegbiztosítást, rendszeresen meg kell osztaniuk az életstílusukkal kapcsolatos adataikat a céggel. Ez egy alkalmazás segítségével valósul meg, amely számolja a megtett lépéseket, méri a sporttal eltöltött időt és dokumentálja az ezzel kapcsolatos tevékenységeket.
A csoport vezérigazgatója, Mario Greco befektetőknek azt mondta, hogy ezzel a megoldással is erősítik az ügyfeleikkel való kapcsolatukat, a helyes irányba befolyásolják az emberek viselkedését és az egészségesebb fogyasztókból ők is profitálnak. Az első lépcsőben az egészségtudatos magatartást tanúsítók utazási és edzőtermekben beváltható kedvezményeket kapnak, a következő lépcsőfokot pedig a biztosítással kapcsolatos árengedmények jelentik.
A Generali mellett az Allianz, az Axa és számos más biztosítótársaság is dolgozik hasonló projekteken. Mindegyik vállalat azt hangsúlyozza, hogy csak azokat az adatokat használják fel, amelyeket az ügyfeleik önként átadnak nekik. Ugyanakkor, aki nem hajlandó az információk megosztására, az számíthat rá, hogy később drágább lesz az élet- vagy a betegbiztosítása. Peter Grieble, Baden-Württemberg Fogyasztóvédelmi Központjának képviselője szerint a legnagyobb probléma az, hogy a fogyasztók egyáltalán nem tudják, hogy pontosan milyen adatokhoz férnek hozzá a cégek és azokat kik dolgozzák fel.
Hasonló konstrukciót már alkalmaz az amerikai United Healthcare egészségbiztosító, és hazánkban is nemrég jelentettek be egy az autóvezetési szokások rögzítését lehetővé tévő eszközt, ami olcsóbb Cascóval jutalmazza a biztonságos, gyorshajtásokat mellőző stílust. Azonban a legkisebb kockázatú ügyfelek kimazsolázása hosszú távon az egész szektornak árthat, mivel a biztosítások alapelve a rizikó egy nagyobb közösségben való porlasztása, ami viszont a modern adatelemzési módszerekkel sérül.
Olcsóbb biztosításért belegyeznél életviteled nyomon követésébe?
A biztosítók ideális ügyfelei azok az emberek, akik rendszeresen sportolnak és megpróbálnak egészségesen étkezni, mert önként hagyják magukat és az életvitelüket ellenőrizni. Erre elsőként a Generali jött rá, amely egy projektjében együttműködik a Discovery dél-afrikai biztosítóval. Utóbbi fejlesztette ki a Vitality egészségügyi programot, amelyek az embereket ajándékutalványokkal és kedvezményekkel jutalmazza, ha egészségesen élnek. Azoknak a felhasználóknak, akik az új modell alapján választanak élet- vagy betegbiztosítást, rendszeresen meg kell osztaniuk az életstílusukkal kapcsolatos adataikat a céggel. Ez egy alkalmazás segítségével valósul meg, amely számolja a megtett lépéseket, méri a sporttal eltöltött időt és dokumentálja az ezzel kapcsolatos tevékenységeket.
A csoport vezérigazgatója, Mario Greco befektetőknek azt mondta, hogy ezzel a megoldással is erősítik az ügyfeleikkel való kapcsolatukat, a helyes irányba befolyásolják az emberek viselkedését és az egészségesebb fogyasztókból ők is profitálnak. Az első lépcsőben az egészségtudatos magatartást tanúsítók utazási és edzőtermekben beváltható kedvezményeket kapnak, a következő lépcsőfokot pedig a biztosítással kapcsolatos árengedmények jelentik.
A Generali mellett az Allianz, az Axa és számos más biztosítótársaság is dolgozik hasonló projekteken. Mindegyik vállalat azt hangsúlyozza, hogy csak azokat az adatokat használják fel, amelyeket az ügyfeleik önként átadnak nekik. Ugyanakkor, aki nem hajlandó az információk megosztására, az számíthat rá, hogy később drágább lesz az élet- vagy a betegbiztosítása. Peter Grieble, Baden-Württemberg Fogyasztóvédelmi Központjának képviselője szerint a legnagyobb probléma az, hogy a fogyasztók egyáltalán nem tudják, hogy pontosan milyen adatokhoz férnek hozzá a cégek és azokat kik dolgozzák fel.
Hasonló konstrukciót már alkalmaz az amerikai United Healthcare egészségbiztosító, és hazánkban is nemrég jelentettek be egy az autóvezetési szokások rögzítését lehetővé tévő eszközt, ami olcsóbb Cascóval jutalmazza a biztonságos, gyorshajtásokat mellőző stílust. Azonban a legkisebb kockázatú ügyfelek kimazsolázása hosszú távon az egész szektornak árthat, mivel a biztosítások alapelve a rizikó egy nagyobb közösségben való porlasztása, ami viszont a modern adatelemzési módszerekkel sérül.