Berta Sándor
A közeljövőben nem lesz olcsó az OLED-tévé
Az OLED-televíziók sokkal lassabban terjednek el, mint arra az elemzők számítottak.
Az NPD DisplaySearch legfrissebb elemzésében azt írta: a jelenség hátterében a magas gyártási költségek és a technológiai hiányosságok állnak. A piackutató és tanácsadó cég kénytelen volt módosítani az idei évre vonatkozó korábbi előrejelzését. Az NPD DisplaySearch így most már abból indult ki, hogy az idén a szektor - a korábban jósolt egymilliárd dollárral szemben - csupán 795 millió dolláros bevételt könyvelhet majd el.
A cég álláspontja szerint az OLED-panelek gyártása továbbra is sokkal többe kerül, mint az LCD-paneleké. Amennyiben szállítási fennakadások lesznek és kevesebb alapanyag áll emiatt rendelkezésre, úgy az árak továbbra is magasak maradhatnak. Ez szintén nem kedvezne a gyártóknak és az OLED-tévék elterjedésének. Jimmy Kim, az NPD DisplaySearch elemzője azt mondta, hogy a különböző üzemek és a befektetők jogosan aggódnak amiatt, hogy milyen irányba fog mozogni az OLED-piac.
A Sony és a Panasonic tavaly december végén beszüntette az alig másfél évvel ezelőtt elindított együttműködését. A döntés teljesen új helyzetet teremtett az OLED-tévék piacán. A cégek a túlzott műszaki nehézségekkel, valamint a magas fejlesztési és gyártási költségekkel indokolták a döntést. Közölték: a jövőben a hagyományos LCD technikán alapuló 4K Ultra készülékek kifejlesztésére akarnak összpontosítani. Az LG Electronics viszont jelezte, hogy az OLED és UHD TV kategóriában is élre tör, míg a Samsung azt az álláspontot képviseli, hogy még 3-5 évre van szükség ahhoz, hogy elérhető szintre csökkenjenek az árak.
Az NPD DisplaySearch legfrissebb elemzésében azt írta: a jelenség hátterében a magas gyártási költségek és a technológiai hiányosságok állnak. A piackutató és tanácsadó cég kénytelen volt módosítani az idei évre vonatkozó korábbi előrejelzését. Az NPD DisplaySearch így most már abból indult ki, hogy az idén a szektor - a korábban jósolt egymilliárd dollárral szemben - csupán 795 millió dolláros bevételt könyvelhet majd el.
A cég álláspontja szerint az OLED-panelek gyártása továbbra is sokkal többe kerül, mint az LCD-paneleké. Amennyiben szállítási fennakadások lesznek és kevesebb alapanyag áll emiatt rendelkezésre, úgy az árak továbbra is magasak maradhatnak. Ez szintén nem kedvezne a gyártóknak és az OLED-tévék elterjedésének. Jimmy Kim, az NPD DisplaySearch elemzője azt mondta, hogy a különböző üzemek és a befektetők jogosan aggódnak amiatt, hogy milyen irányba fog mozogni az OLED-piac.
A Sony és a Panasonic tavaly december végén beszüntette az alig másfél évvel ezelőtt elindított együttműködését. A döntés teljesen új helyzetet teremtett az OLED-tévék piacán. A cégek a túlzott műszaki nehézségekkel, valamint a magas fejlesztési és gyártási költségekkel indokolták a döntést. Közölték: a jövőben a hagyományos LCD technikán alapuló 4K Ultra készülékek kifejlesztésére akarnak összpontosítani. Az LG Electronics viszont jelezte, hogy az OLED és UHD TV kategóriában is élre tör, míg a Samsung azt az álláspontot képviseli, hogy még 3-5 évre van szükség ahhoz, hogy elérhető szintre csökkenjenek az árak.