Berta Sándor
A Sony és a Panasonic csalódott az OLED-technológiában
A két társaság beszünteti az alig másfél évvel ezelőtt elindított együttműködését. A döntés teljesen új helyzetet teremt az OLED tévék piacán.
A cégek a túlzott műszaki nehézségekkel indokolták a döntést és közölték: a jövőben nem dolgoznak közösen az OLED kijelzők új generációjának a megalkotásán. Ehelyett a hagyományos LCD technikán alapuló 4K Ultra készülékek kifejlesztésére akarnak összpontosítani. A hírről először a The Wall Street Journal számolt be, majd az információt később a Reuters is megerősítette. Az eredeti cél az volt, hogy az OLED technikát továbbfejlesszék, hogy nagy képátlójú monitorokban és televíziókban is használni lehessen. A társaságok azt remélték, hogy az idei év végén már megkezdődhet a sorozatgyártás. Ezt a célkitűzést azonban nem sikerült teljesíteni, így véget vetettek a kooperációnak.
A technikai akadályok mellett a túlzottan magas fejlesztési és gyártási költségek is problémát okoztak a vezetőknek, a legnagyobb problémát azonban az jelentette, hogy nem sikerült elegendő OLED panelt gyártani, így a sorozatgyártás sem indulhatott el. Emellett kiderült, hogy az OLED panelek nem elég tartósak. Ettől függetlenül nem tettek le arról, hogy a közeljövőben megvalósíthatók és kereskedelmi forgalomban is kaphatók lesznek a nagy méretű OLED panelek. Ezt elősegíthetik a nemrég kifejlesztett új típusú OLED-et, amelynek segítségével különösen energiatakarékos és olcsó képernyők építhetők. Az OLED tévék piacán így mára csupán az LG és a Samsung maradt, azonban a dél-koreai gyártók korábban szintén hibás döntésnek könyvelték el az OLED technológiába való befektetéseiket, mivel hiába invesztáltak több milliárd dollárt a fejlesztésekbe, mégsem tudtak eredményeket vagy előrelépést felmutatni.
Érdekesség, hogy a Panasonic nemrég jelentette be, hogy kivonul a plazmatévék piacáról is és a jövőben kizárólag a LED-LCD tévékre, illetve az OLED technológiára akar összpontosítani.
A cégek a túlzott műszaki nehézségekkel indokolták a döntést és közölték: a jövőben nem dolgoznak közösen az OLED kijelzők új generációjának a megalkotásán. Ehelyett a hagyományos LCD technikán alapuló 4K Ultra készülékek kifejlesztésére akarnak összpontosítani. A hírről először a The Wall Street Journal számolt be, majd az információt később a Reuters is megerősítette. Az eredeti cél az volt, hogy az OLED technikát továbbfejlesszék, hogy nagy képátlójú monitorokban és televíziókban is használni lehessen. A társaságok azt remélték, hogy az idei év végén már megkezdődhet a sorozatgyártás. Ezt a célkitűzést azonban nem sikerült teljesíteni, így véget vetettek a kooperációnak.
A technikai akadályok mellett a túlzottan magas fejlesztési és gyártási költségek is problémát okoztak a vezetőknek, a legnagyobb problémát azonban az jelentette, hogy nem sikerült elegendő OLED panelt gyártani, így a sorozatgyártás sem indulhatott el. Emellett kiderült, hogy az OLED panelek nem elég tartósak. Ettől függetlenül nem tettek le arról, hogy a közeljövőben megvalósíthatók és kereskedelmi forgalomban is kaphatók lesznek a nagy méretű OLED panelek. Ezt elősegíthetik a nemrég kifejlesztett új típusú OLED-et, amelynek segítségével különösen energiatakarékos és olcsó képernyők építhetők. Az OLED tévék piacán így mára csupán az LG és a Samsung maradt, azonban a dél-koreai gyártók korábban szintén hibás döntésnek könyvelték el az OLED technológiába való befektetéseiket, mivel hiába invesztáltak több milliárd dollárt a fejlesztésekbe, mégsem tudtak eredményeket vagy előrelépést felmutatni.
Érdekesség, hogy a Panasonic nemrég jelentette be, hogy kivonul a plazmatévék piacáról is és a jövőben kizárólag a LED-LCD tévékre, illetve az OLED technológiára akar összpontosítani.