Berta Sándor

A művészek is felfedezték a YouTube-ot

Úgy tűnik, mostanra nemcsak az átlag felhasználók, de a festők és a grafikusok is új otthonra leltek a népszerű videomegosztó portálban.

A YouTube napjainkban már nem csupán egyszerű videomegjelentető oldal, hanem kezd egyfajta galériapótló szerepet is betölteni. Jó példa erre a 27 éves Phil Hansen amerikai művész, aki főállásban röntgentechnikusként dolgozik egy kórházban, a szabadidejét viszont szinte kizárólag a virtuális világban tölti.

A férfi ahelyett, hogy a műveit elvinné a galériákba, inkább engedélyezi, hogy lefilmezzék munka közben és hogy ezek a videók megjelennek a YouTube, a MySpace és más közösségi, illetve videomegosztó portálokon. Hansen legismertebb alkotása, a Bruce című klip, amelyben látható, amint a csupasz kezeivel képet készít Bruce Lee-ről. A klipet eddig több mint 3 millión látták, ami jóval több annál, mintha az alkotást csak egy galériában állították volna ki és ott láthatta volna a közönség.

"Ezt a művemet eddig nem állítottam ki galériában, azonban lehet, hogy ez még bekövetkezik. Mindenesetre így sokkal nagyobb publicitást kapott. Ilyen a mai társadalom, interaktívnak kell lenni" - mondta a művész. A videók egyébként a testvére pincéjében készülnek és betekintést engednek a felhasználók számára egy festmény elkészítésének folyamatában. Hansennek saját honlapja is van, ahol egy online galériát rendezett be. Ezzel párhuzamosan pedig a nap hozzáférhetővé tette egy webkamera képét is, amelyen élőben nyomon követhető az alkotás folyamata.

A fiatalember korábban a fényképezésre koncentrált, azonban egy idő után ez a tevékenység már nem kötötte le teljesen a figyelmét. Ekkor kezdett videókkal foglalkozni és rájött, hogy ha egy mű elkészülési folyamatát rögzíti, az talán sokkal több embert érdekelhet, mint maga a kész alkotás. Hansen legújabb ötlete az volt, hogy emberek a világ minden tájáról vegyenek részt a munkájában, a felhívásra eddig közel 600 válasz érkezett.

Nem ez volt az első hasonló ötlet. Korábban egy divattervező a saját divatbemutatójának videóit jelentette meg a weben és a YouTube-ot ilyen módon virtuális kifutóként használta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • usererror #4
    Nem csak a youtube-ra pakolta fel, hanem a myspace-re is, és egyéb "lerakatokba".
  • nedudu #3
    Nem ugyanazt a youtube-t nézzük?

    Views: 1,625,695
  • Metamorfo16 #2
    Ez egy állat :) Állati jó amit csinál...
    A művei nagyon zsírak... Apám minden tisztletem a művészeké ;) Keep it real!
  • sh0x #1
    jaj de art'