MTI

Reklámok lesznek a YouTube-on

A Google szerdától reklámokat helyez el a YouTube videocserélő portálon, amelyet tavaly novemberben vásárolt meg 1,65 milliárd dollárért. A cég tart a látogatottság csökkenésétől.

A Google - attól való félelmében, hogy elveszítheti a látogatók jelentős részét - eddig tartózkodott attól, hogy hirdetésekkel szórja tele az oldalt és a letölthető videókat. Ez a politika megerősítette a YouTube piacvezető helyzetét; a portál több érdeklődőt vonz, mint három riválisa, a MySpace, az AOL és a Yahoo együttvéve, júniusban 51 millióan klikkeltek az oldalra. A Google mostantól viszont profitálni kíván a beruházásból: több havi tesztelés után szerdától új fajta reklámok jelennek meg a videóklipeken, amely a készítők szerint nem tolakodók, nem teszik próbára a felhasználók türelmét.

A reklámok a képernyő alsó ötödében előugró átlátszó sávban jelennek meg 15 másodperccel a klipek lejátszásának megkezdése után. Az internetező bármikor bezárhatja a reklámsávot, ha azonban rákattint, akkor a nézett film leáll és a reklám lesz megtekinthető. A reklám után folytatódik a klip lejátszása.

A Google csak azokon a felületeken fog ilyen módon reklámozni, amelyeket szerződéses alapon kis és nagy médiavállalatok helyeznek el a YouTube-on. Ezáltal igyekeznek elkerülni a jogvédett anyagok "bereklámozása" miatti esetleges pereket. A cég a bevételeket megosztja a felületek készítőivel. Azt is tudni, mennyi lesz a reklámok díja, minden ezer megtekintés után 20 dollárt számolnak fel a hirdetőknek. A Google reméli, hogy a projekt sikeres lesz, és egyre több médiacég kíván majd reklámozható sávval megjelenő anyagokat elhelyezni a portálon.

Az internetes videoreklámok forgalma tavaly megkétszereződött és elérte a 775 millió dollárt. Az eMarketer cég becslése szerint ez a piac 2011-re 4,3 milliárd dollárosra fog bővülni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • John1987 #9
    Az biztos :D
    Lehetne..
  • kapucni #8
    1,65 milliárd dollár...Tudnék mihez kezdeni vele...
  • PrisonMan #7
    Kivéve, ha 1 millió ember kíváncsi a szülinapi videóra
  • akyyy #6
    coolspace-es megoldástól félek. most töltöttem fel oda egy videót, és egy csúya kis rekálm ott gubbaszt a bal alsó sarokba:S

    ha ilyet csinál youtubev akkro **
  • Ruzso #5
    Olvassátok el rendesen a cikket: "A Google csak azokon a felületeken fog ilyen módon reklámozni, amelyeket szerződéses alapon kis és nagy médiavállalatok helyeznek el a YouTube-on"
    A szülinapi videón nem lesz reklám. :D
  • bvalek2 #4
    Reménykedem én is, eddig sem volt jellemző, hogy a Google reklámai tolakodóak lettek volna. Jó példa a GMail és a Yahoo Mail összehasonlítása.

    Yahoo Mailt egyszerűen nem lehet használni semmire Adblock Plus nélkül. A flash animációs reklámsávok iszonyúan belassítják a gépet. Ez a sokat markol keveset fog esete.

    GMailnál, Google keresőnél, stb.-nél csendben meghúzódnak a reklámok, úgy hatnak, mintha csak plusz információ lennének. Bevallom őszintén, többször kattintottam már Google reklámra, Yahoo-sra még sosem, pedig az utóbbi beterítette a képernyőt.

    Félek, ezeket a Youtube-os reklámokat nem lehet blokkolni, be lesznek ágyazva a flash videólejátszásba. Az viszont jó ötlet, hogy először lejátszom a reklámot, aztán a videót, mert akkor szépen le lehet tölteni őket a VideoDownloaderrel mint eddig :)
  • concrete #3
    ha megjelenik a blogokra bepattintott videókon is a reklám, akkor a youtube meghal. nem egyből, de elkezdődik a hosszu agonizálás, ami akár évekig is elhúzodhat.
    Amúgy meg mit keresne mondjuk a szülinapi gyerekvideómon egy kólareklám ?
  • Mighty #2
    Nem hinném, hogy sokszor fogunk látni reklámot: "A Google csak azokon a felületeken fog ilyen módon reklámozni, amelyeket szerződéses alapon kis és nagy médiavállalatok helyeznek el a YouTube-on."
  • wanek #1
    Majd az ügyesek kitalálják, hogy miként lehet online blokkolni. Ha meg nem lehet, akkor inkább letöltöm azt a videot, ami érdekel, és megnézem offline, azon meg már valószínűleg nem lesz reklám :)