MTI
Reklámok lesznek a YouTube-on
A Google szerdától reklámokat helyez el a YouTube videocserélő portálon, amelyet tavaly novemberben vásárolt meg 1,65 milliárd dollárért. A cég tart a látogatottság csökkenésétől.
A Google - attól való félelmében, hogy elveszítheti a látogatók jelentős részét - eddig tartózkodott attól, hogy hirdetésekkel szórja tele az oldalt és a letölthető videókat. Ez a politika megerősítette a YouTube piacvezető helyzetét; a portál több érdeklődőt vonz, mint három riválisa, a MySpace, az AOL és a Yahoo együttvéve, júniusban 51 millióan klikkeltek az oldalra. A Google mostantól viszont profitálni kíván a beruházásból: több havi tesztelés után szerdától új fajta reklámok jelennek meg a videóklipeken, amely a készítők szerint nem tolakodók, nem teszik próbára a felhasználók türelmét.
A reklámok a képernyő alsó ötödében előugró átlátszó sávban jelennek meg 15 másodperccel a klipek lejátszásának megkezdése után. Az internetező bármikor bezárhatja a reklámsávot, ha azonban rákattint, akkor a nézett film leáll és a reklám lesz megtekinthető. A reklám után folytatódik a klip lejátszása.
A Google csak azokon a felületeken fog ilyen módon reklámozni, amelyeket szerződéses alapon kis és nagy médiavállalatok helyeznek el a YouTube-on. Ezáltal igyekeznek elkerülni a jogvédett anyagok "bereklámozása" miatti esetleges pereket. A cég a bevételeket megosztja a felületek készítőivel. Azt is tudni, mennyi lesz a reklámok díja, minden ezer megtekintés után 20 dollárt számolnak fel a hirdetőknek. A Google reméli, hogy a projekt sikeres lesz, és egyre több médiacég kíván majd reklámozható sávval megjelenő anyagokat elhelyezni a portálon.
Az internetes videoreklámok forgalma tavaly megkétszereződött és elérte a 775 millió dollárt. Az eMarketer cég becslése szerint ez a piac 2011-re 4,3 milliárd dollárosra fog bővülni.
A Google - attól való félelmében, hogy elveszítheti a látogatók jelentős részét - eddig tartózkodott attól, hogy hirdetésekkel szórja tele az oldalt és a letölthető videókat. Ez a politika megerősítette a YouTube piacvezető helyzetét; a portál több érdeklődőt vonz, mint három riválisa, a MySpace, az AOL és a Yahoo együttvéve, júniusban 51 millióan klikkeltek az oldalra. A Google mostantól viszont profitálni kíván a beruházásból: több havi tesztelés után szerdától új fajta reklámok jelennek meg a videóklipeken, amely a készítők szerint nem tolakodók, nem teszik próbára a felhasználók türelmét.
A reklámok a képernyő alsó ötödében előugró átlátszó sávban jelennek meg 15 másodperccel a klipek lejátszásának megkezdése után. Az internetező bármikor bezárhatja a reklámsávot, ha azonban rákattint, akkor a nézett film leáll és a reklám lesz megtekinthető. A reklám után folytatódik a klip lejátszása.
A Google csak azokon a felületeken fog ilyen módon reklámozni, amelyeket szerződéses alapon kis és nagy médiavállalatok helyeznek el a YouTube-on. Ezáltal igyekeznek elkerülni a jogvédett anyagok "bereklámozása" miatti esetleges pereket. A cég a bevételeket megosztja a felületek készítőivel. Azt is tudni, mennyi lesz a reklámok díja, minden ezer megtekintés után 20 dollárt számolnak fel a hirdetőknek. A Google reméli, hogy a projekt sikeres lesz, és egyre több médiacég kíván majd reklámozható sávval megjelenő anyagokat elhelyezni a portálon.
Az internetes videoreklámok forgalma tavaly megkétszereződött és elérte a 775 millió dollárt. Az eMarketer cég becslése szerint ez a piac 2011-re 4,3 milliárd dollárosra fog bővülni.