Gyurkity Péter

Az Apple-nél is nagyobb bizalmat élvez a Google

A személyes adatok kezelésénél az almás cég rosszul szerepel, a közösségi hálókat viszont megelőzik.

A felhasználók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a személyes jellegű információk bizalmas kezelésére, amely többek között az erre irányuló médiafókusz eredménye. Az ideális helyzettől persze még messze vagyunk, nemrég például arról írtunk, hogy a fitneszkarkötők kiválóak az adatgyűjtésre, mint ahogy azt is megemlítettük, hogy az Apple 2016-ban titkos megállapodást kötött a kínai kormánnyal, most pedig egy részletes felmérés kissé furcsa eredményei mutatják, hogy mely nevekben bízunk leginkább.

A Washington Post tette közzé a napokban az általuk elvégzett felmérés főbb számait, amelyek kereken ezer amerikai felhasználó válaszain alapulnak. Ebből azt tudjuk meg, hogy bár az eredmény némileg vegyes, a személyes adatok kezelése terén még mindig többen bíznak meg a Google és az Amazon rendszerében, mint az Apple ökoszisztémájában, ami azért számít érdekes fejleménynek, mert ez utóbbi cég hagyományosan jobban szerepel a biztonság terén. Mindenképpen érdemes azonban megemlíteni, hogy az Apple esetében nagyobb azok aránya, akik erős bizalmat éreznek a vállalat iránt, ennél is fontosabb azonban, hogy meglehetősen széles árok húzódik meg ezen IT-óriások, valamint a közösségi hálózatokat üzemeltető szereplők között.

Előbbieknél szinte kivétel nélkül 50 százalék alatt marad azok aránya, akik nem bíznak az adatkezelési gyakorlatban, a YouTube azonban már 53 százalékot ért el a nemmel válaszolók terén, ami a WhatsApp eredményével vetélkedik. A többiek még ennél is rosszabbul szerepelnek, az Instagram már 60 százalékot mutat, a TikTok gyakorlatában 63 százalék nem bízik, a Facebook pedig 72 százalékot nem tudott meggyőzni saját eljárásának megfelelő színvonaláról, ami egyértelműen jelzi, hogy személyes adatainkat nem szívesen bízzuk ezen cégekre – ami persze még nem jelenti azt, hogy távol maradunk az említett szolgáltatásoktól, vagyis rögtön felmerül a káros felhasználói magatartás kérdése.

A célzott online hirdetéseket a válaszadók 82 százaléka minősítette idegesítőnek, 74 százalék pedig túl agresszívnek tartja ezen reklámokat. Van tehát min javítani ahhoz, hogy a hirdetők sokkal jobb eredményeket érjenek el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ShuckFishTit #14
    De ott melyik írta elő hogy végponti titkosítást nem lehet alkalmazni? Zuckit ne hozzuk be, mert ő soha nem akart titkosítani és felhasználói védelmet biztosítani. Na őt kérdés nélkül sittelném.
  • M2 #13
    “csak a felhasználó számít”

    Jött azóta pár törvény, ami alapján Tim bácsi meg Zuckerberg bácsi mehetett volna a börtönbe. Előkerült az adatokat tárolók felelőssége.
  • ShuckFishTit #12
    Ezt senki nem vitatta! Az a hülyeség hogy mindkét helyen elő volt adva a nagy “csak a felhasználó számít” szlogen és végül érdekes fordulatot vett Tim atyánk döntés mechanizmusa… kínai oldalról a jó öreg guba miatt ugye, viszont amerikai oldalról máig nem értem
  • M2 #11
    Van Kína a kínai jogszabályokkal és törvényekkel, meg van USA az amerikai jogszabályokkal és törvényekkel.

    Hülyeség azt elvárni a cégektől, hogy Kínában is tartsák be az USA törvényeit. Ilyen nincs. Soha nem is volt.
  • ShuckFishTit #10
    Google azért ilyenkor a barátod (csak randomra linkelek egyet): https://www.businessinsider.com/apple-data-china-censors-apps-nyt-2021-5?amp

    A szerver hozzáférésre is itt a random link DE azért ide írok mást is: https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1ZK1CT
    mégpedig azt hogy itt súlyos tévedés van az emberek fejében, az van kötelezve hogy a cégek SZERVEREIKHEZ kell hozzáférést biztosítani DE a titkosított adatokhoz NEM! De az apple nem csak ezt oldotta fel hanem a felhasználói biztonsági mentés titkosítását is ami ugye végpontinak kellene lennie. Már ha szigorúan biztonsági szempontból nézzük. Ennyi erővel tiltsuk be magát a titkosítást mint olyat! NONSZENSZ!
  • asgh #9
    A kínai kormánnyal kötött megállapodás mely passzusa alapján állítod, hogy az Apple "befeküdt a kínai kormánynak"?

    Az FBI pedig nem az Apple ügybuzgalma miatt fér hozzá a szervereken tárolt adatokon, hanem a hatályos törvények erre kötelezik.

    Az írásnak pedig egyikhez sincs köze, mégis Apple logoval illusztrálják a cikket.
  • ShuckFishTit #8
    Kösz! Most vehetem ki a kezem a biliből! :D
  • M2 #7
    Csak akkora felhasználói bizalomra van szükség, ami nagyobb, mint a konkurenciánál.

    Mint amikor nem az oroszlánhoz képest kell gyorsabban futnod, hanem a másik menekülőhöz képest.

    Ezért soha nem lesz olyan, hogy maximálisan a végfelhasználó érdekeit nézik/védik ezek a cégek.
  • ShuckFishTit #6
    Biztonsági alapszabály hogy ami tárolható az ellopható. Na meg érted, tárolja a használati szokásaim, meg olyan dolgokat ami a cég számára anonim módon monetizációra lehetőség, de könyörgöm rendszer szinten ne építsünk már be VPN megkerülést.
    És ha nagyon rosszhiszemű akarok lenni (és akkor már miért ne) mi van ha ezek után felmerül bennem hogy miért csinálják ezt? Lehet hogy mégis kereskednek az adataimmal? Vagy lepasszolják X kormánynak alapból? Jó persze most költői túlzok, de NA! A felhasználói bizalom manapság elég értékes dolog.
  • M2 #5
    "ami a telefonodon történik az ott is marad"

    Értsd: nem értékesítik az adataidat harmadik félnek. Arról soha még csak szó sem volt, hogy a törvényeket megszegik az adataid védelméért. Ezt soha nem is fogja megtenni egyik cég sem!