Gyurkity Péter

Részletes térképekkel bővít az nVidia DRIVE

A cég egy startup felvásárlásával egészíti ki platformját az önvezető autók területén.

Az nVidia kapcsán a napokban arról számoltunk be, hogy a cég rekordot döntött saját új grafikus kártyáival, emellett azonban azt is megjegyeztük, hogy az autós üzletág is jól teljesített, ami már jelzi az idők változását. A cég szeretne tovább terjeszkedni, ezt pedig most egy startup felvásárlásával érnék el, amely ugyanezen üzletág jövőbeni teljesítményét javítaná.

A hivatalos blogban közzétett bejegyzés szerint a DeepMap megszerzéséről van szó, amely viszonylag hosszabb ideje jelen van már a területen, legalábbis alkalmazottai és vezetői korábban felhalmozott tapasztalatai révén. A cég részletes, nagy felbontású térképekre, azok kialakítására és folyamatos fejlesztésére fókuszál, ez szükséges ugyanis az önvezető járművek megfelelő navigálásához és biztonságos közlekedéséhez. A magyarázat szerint amíg az emberi sofőröknek bőven elég a néhány méteres pontosságú térképek használata, addig ezen önvezető járművek esetében már centiméteres, vagyis jóval részletesebb változatok szükségesek a mindennapokban.

Az nVidia a maga részéről természetesen a most megszerzett cég eddigi tapasztalatait, technológiáját, valamint vízióját, azok jelentőségét és egyedi jellegét emeli ki, szerintük az akvizícióval komoly mértékben javulnak az Automotive üzletág esélyei. Saját platformjuk, az nVidia DRIVE, tehát ezen cég részletes térképeivel egészül majd ki, a cég csapata pedig folytatja a munkát ezen térképeken, de a komoly befektetés révén lehetővé teszik további funkciók, valamint egyéb kliensek jövőbeni integrálását, azok kiszolgálását is, ami nyilván a divízió további terjeszkedését könnyítené meg. Az általuk alkalmazott térképeknek mutatniuk kell az aktuális állapotokat, legyen szó a helyszínen zajló munkálatokról, az ideiglenesen lezárt sávokról, ezt pedig globális szinten kell biztosítani, minimális helyi adattárolással és a részletek egymás közötti gyors megosztásával.

Tekintettel arra, hogy a céget eredetileg a Google, az Apple, valamint a Baidu veteránjai alapították, a tudással nem lesz gond, meglátjuk, az nVidia mikor és mennyiben integrálja majd őket saját termékébe.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • repvez #1
    nem tudom, hogy miért ebben az irányba indultak el az autogyárak a fejlesztéssel.
    Nem a térképeknek kellene centi pontosnak lennie hanem olyan érzékelöket kifejleszteni a kocsihoz, hogy bárhol bármikor tudja a saját helyzetét és határait.

    Attól, hogy tudja centi pontosan a térkép, hogy mi merre van, még a kocsi nem biztos, hogy ugy is fog menni.

    Egy dinamikusan változó helyzetet sose fog lekövetni a térkép softvere.
    Vagy ha azt az adott illető nem veszi meg a frissitést mert drága pénzért árulják azután, hogy valaki megvette a kocsit.
    Igy hiába lesz a térkép naprakész, ha a tulajok évekkel ezelötti verziot használnak majd belöle.

    Az önvezető autót egy önállo egyégnek kelletzt volna fejleszteni ami a saját környezetét érzékeli, hogy mi van pontosan körülötte.
    A térkép lehetne pontatlan is, mert ha a kocsi tudja, hol vannak a határai és hol helyezjezik el akkor eltalál bárhol.
    Ugy mint régen GPS nélkül is papir térképpel is mindenki odatalált , pedig azok a térképek se voltak pontosak, de az irányt megmutatták.
    Itt is ezt kellene, a térképnek csak anyni haszna lenne, hogy megmondaná a kocsinak, hogy melyik uton mennyi kilométert menjen, de a többit meg a saját szenzoraival kellene megoldania, hogy pont hol is kell lennie, hogy ne ütközzön semminek és az uton maradjon ahogy az emberi vezeto teszi.

    Ha egy ilyen önállo egységként tekintenék a kocsit akkor nem kellene nagy menyniségu adatot letölteni és folyamatosan updatelni a teljes adatbázist.
    Egyedül azt kellen a külsö rendszernek tudnia, mint most a waze, hogy hol mekkora a forgalom, és az 5 és 6g tájékán minden auto megosztaná a sebességét és irányát egymással egy bizonyos távolságon belül és ahhoz kalkuláltan változtatná a sebességét.
    Igy elkerülhetüek lennének a dugok a piroslámpák és a jelzőtáblák is, mert ha minden kocsi tudja, hogy melyik kerszteződésben hol jon menynivel egy kocsi akkor az szerint tud lassitani vagy gyorsitani, hogy ugy tudjanak áthaladni a kereszteződésen, hogy ne zavarják egymást.

    de ebben egy centi pontos térkép semmit sem fog tudni segiteni a szoftvernek.

    Ezért nem értem én ezt az irányt.