Berta Sándor
Új agyat fejlesztett az autonóm járművekhez az nVidia
Az eddiginél jóval kisebb és tízszer nagyobb teljesítményű platformot készített az nVidia, mely várhatóan szinte minden önvezető autó agya lesz.
Jen-Hsun Huang, az nVidia alapítója és vezérigazgatója mutatta be azt az új platformot, amely lehetővé teheti akár robottaxik forgalomba állítását is. A Pegasus körülbelül akkora, mint egy merevlemez, ennek ellenére hatalmas számítási teljesítményt kínál: egy időben akár 16 ultrahullámú szenzor, kamera, radar és LIDAR adatait elemzi. Ezáltal az autók hamarosan már centiméteres pontossággal állapíthatják meg a tartózkodási helyüket, ismerhetik fel a járókelőket és tervezhetnek biztonságos útvonalakat.
A menedzser kijelentette, hogy a DRIVE PX Pegasus nevű chip segítségével gyakorlatilag egy szuperszámítógépet helyeznek el a járművek csomagterében. A rendszernek köszönhetően a jövőben egy önállóan közlekedő gépkocsi az elindulástól a célig vezetői beavatkozás nélkül haladhat majd - függetlenül a használt utaktól és a környezettől. Ez teljes mértékben az 5-ös szintű autonóm vezetésnek felel meg, melynél az utasok akár alhatnak vagy filmet is nézhetnek az út során.
A gyártók 2018-tól integrálhatják a chipet és a szintén a vállalat által fejlesztett operációs rendszert a tesztjárműveikbe. Huang közölte, hogy e megoldások segítségével a gépkocsik nem csupán autonóm módon közlekedhetnek, hanem fel fogják ismerni a vezető arcát is és kinyitják a csomagtartót, ha látják, hogy szatyrokkal közeledik a szupermarketből. Így válik az autó mesterséges intelligenciává.
Már most is 25 társaság és startup használja az nVidia technikáját ahhoz, hogy teljesen önállóan közlekedő járműveket építsen. Új ügyfél viszont a DHL csomagszállító cég, amely 2018-tól tesztelési célból látja el e technikával a járműveit. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy pusztán az új chip miatt nem fognak elterjedni a robotgépkocsik: szükség van egy robusztus szoftverre is, amely megbízhatóan felismer minden gyalogost és tárgyat, s képes minden közlekedési helyzettel megbirkózni. Az eső, az úton lévő szemét és a rosszul jelölt építési területek még mindig komoly gondokat okoznak az önállóan közlekedő autóknak.
Ahhoz, hogy a "szuperagy" gyorsabban megjelenjen az utcákon, az nVidia bemutatott egy új szimulációs szoftvert is, amely video- és szenzorfelvételeket tartalmaz az Amerikai Egyesült Államok útjairól. Ezeket a felvételeket a vezérlőrendszer kielemezheti, hogy még pontosabban ismerje fel a különböző tárgyakat. Huang hangsúlyozta, hogy nyolc rendkívül gyors nVidia DGX számítógép használatával a szimulátor már képes öt óra alatt virtuálisan bejárni 300 000 mérföldnyi utat, míg hamarosan képes lesz 2 nap alatt virtuálisan beutazni az USA teljes úthálózatát.
Jen-Hsun Huang, az nVidia alapítója és vezérigazgatója mutatta be azt az új platformot, amely lehetővé teheti akár robottaxik forgalomba állítását is. A Pegasus körülbelül akkora, mint egy merevlemez, ennek ellenére hatalmas számítási teljesítményt kínál: egy időben akár 16 ultrahullámú szenzor, kamera, radar és LIDAR adatait elemzi. Ezáltal az autók hamarosan már centiméteres pontossággal állapíthatják meg a tartózkodási helyüket, ismerhetik fel a járókelőket és tervezhetnek biztonságos útvonalakat.
A menedzser kijelentette, hogy a DRIVE PX Pegasus nevű chip segítségével gyakorlatilag egy szuperszámítógépet helyeznek el a járművek csomagterében. A rendszernek köszönhetően a jövőben egy önállóan közlekedő gépkocsi az elindulástól a célig vezetői beavatkozás nélkül haladhat majd - függetlenül a használt utaktól és a környezettől. Ez teljes mértékben az 5-ös szintű autonóm vezetésnek felel meg, melynél az utasok akár alhatnak vagy filmet is nézhetnek az út során.
A gyártók 2018-tól integrálhatják a chipet és a szintén a vállalat által fejlesztett operációs rendszert a tesztjárműveikbe. Huang közölte, hogy e megoldások segítségével a gépkocsik nem csupán autonóm módon közlekedhetnek, hanem fel fogják ismerni a vezető arcát is és kinyitják a csomagtartót, ha látják, hogy szatyrokkal közeledik a szupermarketből. Így válik az autó mesterséges intelligenciává.
Már most is 25 társaság és startup használja az nVidia technikáját ahhoz, hogy teljesen önállóan közlekedő járműveket építsen. Új ügyfél viszont a DHL csomagszállító cég, amely 2018-tól tesztelési célból látja el e technikával a járműveit. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy pusztán az új chip miatt nem fognak elterjedni a robotgépkocsik: szükség van egy robusztus szoftverre is, amely megbízhatóan felismer minden gyalogost és tárgyat, s képes minden közlekedési helyzettel megbirkózni. Az eső, az úton lévő szemét és a rosszul jelölt építési területek még mindig komoly gondokat okoznak az önállóan közlekedő autóknak.
Ahhoz, hogy a "szuperagy" gyorsabban megjelenjen az utcákon, az nVidia bemutatott egy új szimulációs szoftvert is, amely video- és szenzorfelvételeket tartalmaz az Amerikai Egyesült Államok útjairól. Ezeket a felvételeket a vezérlőrendszer kielemezheti, hogy még pontosabban ismerje fel a különböző tárgyakat. Huang hangsúlyozta, hogy nyolc rendkívül gyors nVidia DGX számítógép használatával a szimulátor már képes öt óra alatt virtuálisan bejárni 300 000 mérföldnyi utat, míg hamarosan képes lesz 2 nap alatt virtuálisan beutazni az USA teljes úthálózatát.