237
Manor Lords
  • Savaran
    #237
    Szerintem a játék alap ötlete és mechanikája zseniális, viszont hiányolom azt a megelégedést a végén (úgymond a végén hogy önellátó a település stb.) itt ezt nem lehetett elérni, pl a New Dawn-ban sokkal kifinomultabban működik ez, itt meg csak a gyász és a szenvedés :)
  • uwu2020
    #236
    Nekem vannak kétségeim. Nem látom azt a rohamos fejlődést amit ígértek. Persze vannak újdonságok, új nyersanyag, épület, stb. De alapvető változást én nem látok, sok funkció nem működik, szerintem nem is fog. Úgy érzem beetetés volt. Ettől függetlenül szép kis játék, el elhet tölteni pár órát, de pontosan azt nyújtja amit első ránézésre látsz.
  • Amergin
    #235
    Mióta a bétát lezárták és kijött a patch a mentett állást nem tudom visszatölteni, mert a töltés közben kifagy. Soha nem csinálta előtte, a béta is ment rendesen meg vissza is töltött.
    Új játéknál semmi gond indul rendesen, csak ha vissza akarom tölteni akkor az nem megy, vagyis így nincs értelme játszani, ha nem fojtathatom miután egyszer abbahagyatam...
    Másnál nincs ilyen?
    Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.09.29. 21:06:23
  • Hunor1
    #234
    Belekezdtem újra, gondoltam kipróbálom az újdonságokat. Tulképp 3 nagy dobás volt csak. 1. egy db. random tó hogy halászni lehessen, 2.A számszeríjász (még nem tudom mennyire lesz hatékony), 3. A hentes a kolbászkájával. ( ha esetleg több érdekesség is akad akkor írjátok meg). De már most látom hogy ez az egyébként remek játék akkortól lesz újra izgalmas nekem ha : Nagyobb és változatosabb térképen,tengerparttal/hajózással, szintén falvakat építő AI lordokkal, diplomáciával lesz megalkotva. Reménykedem hogy egyszer megvalósul !
  • Amergin
    #233
    A vadak most már mindenfelé vannak (már presze ahol erdő van) nem csak abban a körben, ahol az ikonjuk jelzi. Sőt még egy másik tartományban, vagy konkrétan a térkép szélén kívül is(!) lehetnek és a vadász oda is elmegy értük.
    KÉP
    Így "realisztikusabb", csak sajnos a vadászat így jóval tovább tart és kevésbé hatékony, mert messziről kell a zsákmányt visszavonszolni a vadásztáborig.
    Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.06.17. 20:44:07
  • Amergin
    #232
    Kint az új patch: 0.7.975
  • uwu2020
    #231
    Sajnálattal olvasom. Kár hogy így működik, rontja a játszhatóságaot, és a játékélményt is ha ilyenekkel kell szarakodni. De jó tudni, akkor ezért nem mindíg működik a piac. Sokkal beljebb nem vagyunk ám, számszerűsítve kellene tudi mi az ami jó, mert így továbbra is az lesz, hogy jónak tűnik mikor lepakolod, de a játék majd eldönti tényleg jó-e.

    Én egy központi piacsal szoktam operálni, mert az ahhoz közeli házak képesek eljutni tier 3-ig, és igazából nem is kell több. A magtár, raktár mindíg közel van, de a tűzifa mégis sokszor beragad, szóval vanannk kétségeim, hogy tényleg így van-e, illetve mindnere érvényes-e nem csak a bogyóra?
  • Amergin
    #230
    Villámcsapásban, majd az épülettűzben 16 emberem (szinte csak nők) haltak meg. A férfiak ugyanis banditákat hajkurásztak épp a térkép túlfelén...

    Másik: egy videóban láttam, hogy a piaci bódék áthelyezése nem csak egy látványelem, van jelentősége.
    Ha csak egy központi piacot csinálunk, akkor a nagyon messze lévő olyan termelő egységek (mondjuk például egy bogyógyűjtő) nem tudja mindig úgy ellátni a bódéját, mint ahogy kellene.
    Vagy nem kell akkor megengedni, hogy bódét állítson (a magtári munkások terhelése nő meg ebben az esetben), vagy olyan mikro piacot állítunk fel, ami nagyon közel van a termelő helyhez és oda helyezzük át a bódéját (leellenőrízzük, amikor bódét állít, hogy ott állította-e fel és ha nem, akkor áthelyezzük oda mi magunk).
    Magtár, raktár a piac szempontjából szintén "termelő hely", ott is számít, hogy mennyire van közel ahhoz a piachoz, ahová a bódéját állítja.
    Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.06.07. 11:06:05
  • Plata
    #229
    Sziasztok.
    A játék nekem eddig egész jól ment,már amikor játszottam vele.
    De tegnap olyan dolog fordult elő hogy ha az egyik épületből az oda rendelt családot ki vettem,akkor eltűntek,ugyan annyi családom maradt,de nem jelentek meg a nem dolgozó családok közt,kicsit eltoltam a dolgot,kevés a ház és építeni akartam,de nem volt szabad családom,gondoltam kiveszem a favágásból az egyiket majd ha felépíti házat vissza rakom,csak hogy ki vettem és eltűntek,nem tudom visszarakni mert nincs szabad,próbából ki vettem még két épületből családot és ugyanúgy eltűntek.
  • uwu2020
    #228
    Nem csak a kaja, igazából minden nyersanyag aránytalan. Nem csak a realisztikusságot tekintve, ez a játékmenetet is elrontja. A lelőhelyek gyorsan kimerültek. A fák OK, hogy elfogynak, ha felépült egy falu, de az vicc, hogy az íjkészítés, vagy a pajzskészítés miatt kelljen tarolni, amit egyébként egy házba hordanak be! Jó hogy lehet fát ültetni, de a játék pár évig tart, fakivágás, meg évtizedek múlva lehetne. Tökéletes nem lehet, egy tartomány eleve túl kicsi a valós méretéhez képest, de ésszerű balansszal jó is lehetne.
  • uwu2020
    #227
    Nekem meg az tetszik, hogy 5 db bokorról, vagy 5 db kiskertből több kaja jön, mintha bevetem az egész tartományt. Ja nem!
    Utoljára szerkesztette: uwu2020, 2024.05.26. 12:00:32
  • Amergin
    #226
    Még pár dolog.
    Tetszik, hogy a jó termőterületek most már 100% környéki termékenységűek alapból és hogy alig kell ugarolni ezeket, mert ha mást vetünk oda következő évben, akkor az is jól terem, meg az eredetileg vetett termény is visszatöltődik valamelyest. Nem tudom mennyire érthető: ha búzát vetünk 100%-ról, utána az lemegy mondjuk 60%-ra, következő évben tehát nem búzát vetünk oda, hanem mondjuk árpát termelünk ugyanott, majd (bár nem pihentettük a földet) de újból termelhetünk ott búzát a harmadik évben mondjuk 80%-os termékenységgel. Most csak úgy nagyjából és fejből írom ezeket, de ilyesmit tapasztaltam. Persze folyamatosan csökkennek a számok és a végén ugaroltatni kell majd, csak ez sokkal ritkább lett e miatt.

    Amikor becsap a villám és tűz üt ki, eddig nem láttam, hogy annak áldozata lenne. Most viszont volt egy tűz, egy család három tagja halt meg, amikor leégett a házuk, el kellett temetni őket. Nem gondoltam volna, hogy ezt is megcsinálják, tetszik!

    Kereskedés: igen, mindent magunknak éri meg megtermelni, amit csak lehetséges. Pénzt szerezni stabilan faalkatrész eladásból lehet, ahogy nézem (bizonyára szerszám eladás is ugyanígy működik, csak nekem most nincs vasérc lelőhelyem, hogy kipróbáljam).
    Ráadásul nem szükséges kereskedelmi utat se nyitni, mert anélkül is megy az eladás.
    Próbáltam pajzsot is eladni (ahhoz kereskedelmi utat kell nyitni, ami pénzbe kerül), volt is pár 10-es nagyságrendú eladásom még az elején, de utána ez megállt és már ÉVEK óta nem adtam el egyet sem! Szóval abból stabil bevétel nincs, nem éri meg áldozni rá.

    Eddig kellett a posztóvért a sereg felszereléséhez. Most már ott tartok, hogy elkezdem majd gyártani a láncvérteket és így a posztóvértek felszabadulnak, eladhatóvá válnak. Kíváncsi leszek, hogy ha nyitok annak is egy útvonalat, vajon lesz-e eladásom belőle, vagy úgy járok majd vele, mint a pajzzsal...
    Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.05.25. 23:25:13
  • Amergin
    #225
    Tapasztalat a földművelésről. Kb. 13 M nagyságú földet művelek. Augusztus 1-én kezdtem a betakarítást (összes föld termett és két parasztház volt rá, vagyis 16 család + 4 ökör). Szeptember 2-ra végeztek a betakarítással (a termény behordása is benne van ebben). Szántani tehát ekkor kezdtek el, most 1 M földet hagytam ugaron, tehát kb. 12 M földet kellett bevetni. Ezzel az embereim november 8-ra végeztek, ekkor vetette el az utolsó emberem is a magot.
    Vagyis, ha elfogadom, amit a játék ajánl, hogy nem kell ide korai betakarítás, hanem szeptember 1-én kezdik el a munkát, akkor nem végeznek december 1-ig (amikor ugye minden munka leáll).
    Pontosabban lehetne úgy csinálni, hogy végezzenek, csak akkor nem tudnak akkora területet bevetni, mint amekkorára a kapacitásuk meg volna (kevesebb területet kellene kiadni nekik művelésre).

    A korai aratással valamennyi veszteség ér, hiszen a termények még nincsenek 100%-on, de ha meg megvárom a 100%-ot, akkor meg következő évben valamennyivel kevesebb termésem lesz. Kérdés: vajon melyik esetben járok jobban, mikor terem összességében több?

    Az almafákról: lehet vele próbálkozni de szerintem nem sokat ér, ha a kaja mennyiségre megyünk rá, akkor nem éri meg elpazarolni rá egy fejlesztést, a bogyóhely megduplázása sokkal több élelmet jelent, inkább azt éri meg fejleszteni.
    Most próbáltam az almafákat: kb. 130 fám van, a bogyóhely meg csak sima 64 mezős. Jelenleg a 6 év novemberében járok, a fákat a 2. év végén a 3. év elején ültettem, tehát már elvileg kifejlődtek és az ez évi szüret már megtörtént (november ugyebár).
    Most a raktáramban 152 bogyó és 0 alma van. A piacon lévő készlet: 63 bogyó, 63 alma.

    A mézet a legújabb patch óta nem próbáltam (már nincs fejlesztésem kipróbálni ebben a játékban), akinek van tapasztalata megírhatná van-e értelme, hoz-e annyi élelmet, hogy megéri rá ellőni egy fejlesztést vagy sem.
  • uwu2020
    #224
    Nem teljesen ok amit írtam. Kell az a kereskedelem, még ha béna akkor is. A játék végén mindenképp. De a házakba telepített cégeket át kell gondolni. A lehető legmagasabb szintű önellátást érdemes célozni.
  • uwu2020
    #222
    Kipróbáltam pár dolgot. Úgy tűnik semmi sem elég jó a kereskedelemben, nem éri meg exportra gyártani olyan terméket ami házban készül. Teljesen felesleges a cipő, meg a legtöbb fegyver és ruha is, nagyon lassan termelődik, sok ember kell hozzá, és alig hoz valamit. A páncélt nem próbáltam, a lemezpáncél az lehet hogy jó, mert nagyon drága, de nagyon sok dolog kell hozzá, és mivel sört készíteni kötelező, pont akkor lehetne belőle pénz, amikor már nem kell.

    A házban gyártható dolgok közül, kizárólag a szálfegyvereknek, meg a sörnek van értelme (az sem exportra, hanem mert kell és kész), a többi ház lehet tyúkólas meg zöldséges.
    Farmolni kötelező, mert a cserzett bőr mellé kell a vászon, meg persze a sör, hogy lehessen fejlődni. Az önellátás e-téten kötelező, az importot el kell felejteni, az csak 2 peccsel ezelőtt működött. Szerintem ez így sokkal szarabb, de mindegy.

    A tüzifa az elején jó, épphogy lehet fedezni vele 1-2 zöldségfarm és tyúkól telepítését, de sok pénzt ne várjál belőle!
    A nyersanyagok és közbenső termékek alkalmankénti axportja jó lehet, kérdés megéri-e ezért ellőni egy fejlesztési pontot. Szerintem nem, amiből nagyon sok van azt úgyis megéri kinyitni enélkül is.

    Ez a játékmódokra is rányomja a bélyegét. Mivel a kereskedés jelentéktelenné vált, bandita táborozni kötelező, abból lehet szerezni egy kis pénzt az elején a gazdasághoz is. A békés játékban meg mindegy, ott nem baj ha lassú a fejlődés, akármit is csinálhatsz. A foglalgatós mód a zsoldosokról szól, felesleges is a fejlődés, főleg nehéz fokozaton kell úgy játszani, mintha nem is lenne falud. Most szerintem a "borotvaélen" játékmód a legjobb, ott mindennel kell egy kicsit foglalkozni.
    Utoljára szerkesztette: uwu2020, 2024.05.24. 08:56:46
  • uwu2020
    #222
    Direkt még nem próbáltam, de szoktam eladni, mert gyorsan gyűlik és 2 arany elindítani. Ha bele gondolsz mennyi ember dolgozik csak azért hogy legyen lóvé, nem biztos hogy hülyeség. Ha van erdős rész a királyi út mellett, körberakhatod a kereskedőt tüzifással, meg kell egy raktár, és bem kell felesleges dolgokat gyártani.
  • Hunor1
    #221
    akkor te ilyen több százas ezres nagyságrendben kereskedsz gondolom ? :))))) de ennek mi értelme? szerintem azért akad be mert túl van terhelve a rendszer.
  • uwu2020
    #220
    Akkor a megoldás a tűzifa:D Annak mindíg 1 az eladási ára, ráadásul 2-ért lehet megnyitni, és rengeteget lehet belőle csinálni, csak nehezen megy ki.
  • Hunor1
    #219
    cserélgetni kell az eladásnál a cuccokat. nem lehet dömpingben eladni mondjuk pajzsokat mert lemegy az áruk. én alapból nem adok el ilyen 60 darabokat csak kevesebbet, és váltogatom hogy mit adok el. ha túltermelés van akkor egyszerűen leállítom a termelést.
  • uwu2020
    #218
    Volt pár beragadós időszak, mégis sikerült nehéz fokozaton végigcsinálni a banditás játékmódot.
    Használtam a load/save csalást, kellett a pénz. Egy-egy hónapig szokott tartani, mikor nem jut árú a piacra, annak ellenére, hogy van készlet, azt muszály volt áthidalni, mert egyébként megoldhatatlan, és elmennek az emberek.

    De nem tudtam ám sokat csalni, a banditatáborból lehet pénzt küldeni a tartománynak, és mivel már volt egy kis alap a saját kasszába, küldtem is. Azt írja a legközelebbi tartományba küldi. Hát a nagy lófaszt. Gondoltam segítem a kezdő tartományom, és küldök ezt-azt a szomszédból, ezért belaktam azt is. A banditatáboros pénz innentől kezdve kizárólag az új tartomyányba ment! Gondoltam nem baj, akkor veszek ott cuccokat, és átküldöm, de a nagy lófaszt ez a funció sem működik. Elvileg az öszvéres kis épülettel lehet cserélgetni, mindkét helyen votl benne öszvér és ember is, mindkét helyen beállítottam a cserét, már az is fura, hogy ha az egyik helyen beállítom, miért nem látszik a másikon, de a legfurább, hogy nem történik semmi. Semmire nem mentem a 2. tartományommal egy idő után nem is foglalkoztm vele.

    Kérdésem is lenne. Tudja valaki mivel lehet leghatékonyabban pénzt keresni? Szoktam exportálni dolgokat, de nem jöttem rá miből jön sok lóvé. Régen a cipőgyártás, pajzs gyártás, íj gyártás is jó volt, most elég béna. Nem tudom mit kéne csinálni ha csalás nélkül akarok játszani.


    Utoljára szerkesztette: uwu2020, 2024.05.23. 18:55:50
  • Hunor1
    #217
    Hali. még ugyan nem tartok ott (új játék az új peccsel) de van-e már tapasztalat hogy az állatkereskedés (juhok) működik-e? úgy értem hogy az export/eladás ? Mert az előző játékomban importáltam 6 példányt, de annyira elszaporodtak hogy voltak már 27-en és az istennek sem sikerült eladni belőlük! :)) mert ha ezt nem javították akkor felesleges egy fejlesztést elpazarolnom a szaporodásra. köszi
  • Amergin
    #216
    Az, hogy mekkora területet tudunk megművelni attól is függ, használunk-e időgyorsítást!!
    Az első (vetési) évben nem használtam, csak 1 területet hagytam ugaron (a 14 területemből), mindet bevetették.

    A második vetés előtt biztonsági mentést csináltam: 2 területet hagytam üresen, de használtam időgyorsítást és NEM végeztek (szeptember 1 - november 30 között).
    Visszatöltöttem, 3 területet hagytam üresen, megint pörgettem az időt (a legmagasabb fokozaton) és újra NEM végeztek.
    Megint visszatöltöttem, most már "picit nehezteltem", 4 területet hagytam üresen! És........
    ÚJRA csak NEM végeztek!
    Na mondom,a kúrva anyádat, akkor most csak 2 területet hagyok üresen ismét, de ezúttal NEM fogok semmilyen időgyorsítást használni, úgy csinálom, mint eredetileg, legelsőnek csináltam. Kivárom, rohadj meg!
    És???
    MŰKÖDIK, VÉGEZTEK A SZÁNTÁSSAL , VETÉSSEL, MÉG MARADT IS PÁR NAP DECEMBERIG!

    Kiégek. Eszméletlen. Nem tudom minősíteni!
    Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.05.23. 11:58:07
  • uwu2020
    #215
    Tegnap kezdtem egy új játékot. Az előző zökkenpmentesen ment, most megint bragad a tüzifa és a kaja, nem jutnak el a piacra.
    Sajnos továbbra is véletlenszerű van-es szálítás, vagy nincs, szerintem az új játék meg a remény az, ami marad a játkosoknak, ebbe nincs beleszólásunk. A kereskedés az egyetlen amit ezzel a peccsel helyre raktak, az legalább működik megint.

    Pedig mindkét játékban hasonlóan van felépítve a falu, a piactól mérve mex 1 ház távolségra van magtár, raktár, fel is van töltve. A tüzifa, bogyó forrása is mindíg nagyon közel van. Nem tudom van-es értelme (szerintem nincs, mert úgy tűnik csak a régiók közt visznek árút), de babonából szoktam öszvéreket is venni; a játék végén nem tétel, hogy sok öszvér legyen, mégse mozgatják az árút. Ökrökkel is jól állok, bár csak a rönköt mozgatják, meg szántanak. Ökörből is van sok, a favágókank, fűrészüzemeknek, tanyáknak ráadásul van saját is.
    Utoljára szerkesztette: uwu2020, 2024.05.23. 07:50:14
  • Hunor1
    #214
    van ott egy korai betakarítás kényszerítése opció (ha a termőföldre klikkelsz) az ne legyen kipipálva. lehet nálad ki volt és azért kezdték előbb ?
  • Amergin
    #213
    Az új patch-ben a termények szeptember 1-re érnek be 100%-osan, így értelemszerűen akkor kell elkezdeni aratni, hiszen ez a valóságban is így van.
    Ja, nem.
    A valóságban a hülyék valamilyen rejtélyes okból kifolyólag már júliusban elkezdenek aratni.
    Érthetetlen, hogy mi viszi rá őket erre...
  • uwu2020
    #212
    Nem tudom ennek hatása-e, vagy csak véletlenül elkerülnek a bugok, de most játszható, újra működik minden.
  • Amergin
    #211
    0.7.965 Beta patch kint van!
  • uwu2020
    #210
    Még egy javítás, zsoldos nem spawnol mindíg, ahhoz szerencse kell, úgyhogy ha már van sok pénz, nem szabad gondolkozni felvegyük-e ha látunk erős csapatot.
  • uwu2020
    #209
    Helyesbítek a csalással kapcsolatban. Mindegy milyen falu, meg hogy mikor kezdjük. Ha leverjük a kijövő banditákat ,és mentünk, még mielőtt bemennénk a faluba, visszatöltésnél mindíg spawnol új falu, meg zsoldos. Így az első falu után láncba addig lehet őket szedegetni, míg elég influence nem gyűlik össze a győzelemhez. A győzelem nem lesz kérdés, mert ez tömyénytelen mennyiségű pénzt és zsoldost jelent.
  • uwu2020
    #208
    Ha már lúd legyen kövér. ezzel acsalással megcsinálom a "zsoldoskapitány" küldetést is:)
    Egyébként mikor a changing fokozaton csináltam, nem akartam csalni, csak így sikerült, közbe jöttem rá, hogy ez valószínűleg az. Eleinte úgy tűnt szerencsém van a banditatáborokkal.
  • uwu2020
    #207
    Azt hiszem challanging nehézségen vagy lehetetlen, vagy nagyon nehéz megnyerni a restorintg the peace küldetést. Megpróbáltam, és véletlenül belefutottam egy bugba, ami viszont segít, így kis csalással sima ügy, csak életbe kell maradni, mert kb. 300 nap azért valószínűleg rámegy. Elképzelhető, hogy hamarabb is meglehet, mert én erre az ellenség 2. terület foglalásánál jöttem rá, és nem tudom hány napnál volt az első.

    Nem vagyok benne teljesen biztos, de azt hiszem erről van szó: Mikor ez ellenség foglalni indul mindig spawnol bandita tábor. Fel kell szedni gyorsan úgy, hogy legyen olyan mentés ami a banditák legyőzése után, de a tábor kifosztása előtt van. Ezt visszatöltve spawnol még egy banditatábor, meg zsoldos is. Tehát minden alkalommal a visszatöltéssel +1 tábort kapsz. Ez végtelen influence-t + végtelen pénzt + végtelen zsoldost jelent. Persze a foglalókat le kell verni, de ha összegyűlik 4000 influence be lehet húzni az ellenség mindkét kezdőhelyét is egyben. Az utolsót nagyobb sereg védi, de így zsoldosból is többet lehet felvenni. Én 5 csapat (13 egység) zsoldossal indultam neki a végén, így nem nagyon kellet taktikázni csatában.

    Ha valakit érdekel a "kihívás elfogadva" achivement, és nem riad vissza egy kis csalástól, így sima ügy. Az azért még valószínűleg kell hozzá, hogy beelőzzük az ellenséget az első falunál, ez mondjuk annynira nem könnyű, de a 2 ökrös kezdéssel, amit egyébként itt tanultam, meg lehet csinálni, ha favágó + fűrészüzem + 5 ház után rögtön manor-t építünk.
    Utoljára szerkesztette: uwu2020, 2024.05.20. 13:22:31
  • uwu2020
    #206
    Azt vettem észre, hogy ha van házakban készülő élelmiszer, az kiüti a többit.
    Ez úgy néz ki a gyakorlatban, hogy a házak nem kapnak a sokféle kajából, max. 1-2 házhoz jut el, és a fejlődés megáll.
    A peccs óta több játékot elkezdtem, egyet fejeztem be, de úgy tűnik ez mindig így van.
    Az is lehet, hogy a mennyiség miatt, nálam zöldségből és tojásból nagyon sok tud lenni, és a piacra nem jut el se a bogyó, se a kenyér, a hús meg végképp nem.

    Kaját eladni nem merek, egyszer próbáltam, hogy mindenből kb. ugyanannyi legyen, hátha így egyenletesen jut el a házakhoz, de ezek inkább éhen döglenek, egy idő után csak abból esznek amiből van több száz, vagy akár több ezer adag.

    Kérdés, hogy próbálta-e valaki az almaszedést? Ez is házban termeszthető, de kell hozzá 1 fejlesztés. Nem használtam még, mert egy almáskert 50 arany. Ha ebből is ilyen sokat lehet gyűjteni, vagy csak simán úgy működik a játék, hogy ház-piac közt jobb a kapcsolat, mert nem kell szállítani, valamelyik megoldhatja az anomáliát, és végtelen fejlődés érhető el.

    Normal fokozaton ez nem fog problémát okozni, mert a játékot hamarabb meg lehet nyerni. Legnehezebb fokozaton viszont hamarabb okoz gondot (kb. azonnal) és emiatt játszhatatlan.
  • Hunor1
    #205
    Elkeztem sisakot és páncélinget gyártani kiváncsiságból. Bár szerintem ez szimplán csak kozmetikai megjelenés , nem vagyok benne biztos hogy bele lenne a játékba írva hogy ez milyen bónuszt ad az egységeimnek...Valakinek van erről tapasztalata?
  • Montanosz
    #204
    sarló kemény fás szár, kasza fű vagy nagyobb területek, gabona mindkettő
  • b-type
    #203
    Manapság már elég túlhaladott, de utánaolvasva, igen a kaszát állati takarmányok betakarítására használták, míg a sarlót gabonafélékre mint búza és árpa...
    Belegondolva tudja fene, lehet akkoriban erősebb szárú növények voltak, a fém meg sokkal pocsékabb minőségű és egy kasza azért elég nagyot fog.
    Több helyen előnyként írták hogy a sarlónál az egyik kéz szabad volt, lehet hogy a a búzamező is jóval gazosabb volt mint amit mi ismerünk, ezért megfelelő magasságban összefogva már csak a haszonnövényt fogta, és sarlóval vágva a talajszinten ha megrázta azt már csak a haszonnövény maradt a kezében..
    ...ötletelve az olvasottakból.
    Utoljára szerkesztette: b-type, 2024.05.16. 18:00:25
  • uwu2020
    #202
    Szerintem nem mindegy mit kell aratni. Bár nem vagyok igazi paraszt, nem hiszem, hogy mindent lehet kaszálni.
  • Plata
    #201
    Nem csak a 14-edik de a 20-adik században is használtak sarlót,sőt még a 60-as években is.
    Utoljára szerkesztette: Plata, 2024.05.16. 16:55:47
  • uwu2020
    #200
    Mellesleg legnehezebb fokozaton lehetellennek tűnik a játék, elég ha 1x valami beragad, és véged. Ráadásul az AI iszonyú pofátlanul foglal. Addig sikerült eljutni, hogy banditatáborok felszedésével, meg zsoldosokkal megakasztottam minden foglalását, enyém lett minden a kezdő területén kívül. De aztán az én kezdő területemet támadta. Influence sem volt elfoglalni az ő területeit (4000 kéne hozzá), ráadásul zsoldos már nem spawnolt. A gazdaság meg akkora fos volt a beragadó tüzifa, meg a nem működő zöldségesek miatt, hogy 3 év alatt egy pajzsot sem sikerült legyártani, ugyanaz az 5 munkásom volt, amivel kezdtem, meg egy csomó épület.
  • uwu2020
    #198
    A pecs óta a normal túl könnyű lett. Illetve inkáb a szerencsén múlik. Most játszottam egyet. Mivel spawnolt sok bandita sok pénzem volt. Az ellenség első foglalását megakasztottam, így lett nekem is két tartományaom. Összegyűlt 4000 influence csak falubó, felvettem az összes zsoldost, és 800 nap alatt vége lett.

    Nem volt idő kifejlődni. Mindne a bandita falukon, meg a spawnoló zsoldosokon műlik, ami random. Építkezni nem is kellett volna semmit. Pedig a fejlődés is jól ment, az első évbe vetettem, második vetésnél már 2 farmom volt 18 mezővel.
    Utoljára szerkesztette: uwu2020, 2024.05.16. 16:42:04
  • uwu2020
    #198
    Leszögezhetjűk, hogy nem realisztikus. Ha falusi vónék, télen, mikor kurvahideg van, bizisten elmennék a szemközti ház mögé tüzifáért, főleg ha ingyen élvihető és van ott 3 évre való. Ezek a nyomorékok meg inkáb megfagynak.