440
The Long Dark - A Will Mackenzie Incidens
  • Balázs 17
    #440
    Nem is tudtam, hogy vannak bunkerek a játékban
    Így 60óra után még tud újat adni :)
  • lonvard
    #439
    Nem ismerem Pleasant Valley-t. Van egy standard útvonalam, a könnyebbik verzióban a Broken Railroad-on kezdek, aztán átmegyek Mountain Townba, onnan megerősödve a Hushedre megyek megszerezni a zsákot, utána le a Forlornra, aztán Mystic River. Mire idáig eljutok, mindenem megvan, és már nincs akkora motivációm, hogy lemenjek a Damnál Pleasant Valley-be, majd onnan a partra. A nehezebbik verzióban a Husheden kezdek. El szoktam felejteni az utat a hátizsákig, így kőkemény rambózás következik a folyóvölgyekben és barlangokban. :)
  • Balázs 17
    #438
    Farmhousetól nincs messze és nem is veszélyes oda eljutni, csak legyen az embernél bedroll és akkor ott el lehet lenni amíg kifogsz pár halat :)
    A teraszon most van kb 20kiló sült húsom, ez kb 2 hétig bőven el lesz ott a hidegben
    a legtöbb skillem lvl3, de még úgy érzem nem jött el az idő, hogy továbbáljak
    Az tetszik amikor a farkas elkezdi üldözni a nyulat és fut utána 200méteren amíg elkapja :)
    Az a szar, hogy nem lehet egész nap a házban lenni, mert bekattan az ember
  • lonvard
    #437
    Nincs olyan, hogy "a játék elején jönnek a farkasok". Ez nem single player lineális történet. Random kezdesz, random időpontban, random felszereléssel, random helyen. Hogy mik jönnek éppen veled szembe, az is random. Hogy milyen felszereléseket találsz, az is random. Az a játék benne, hogy az adott helyzetedben az adott eszközökkel kitalálod, hogy hogyan éld túl a napot. Aztán a következő napot. Aztán a következőt. Valahol ennyi az élet értelme ám. Túlélés, szaporodás. Sajnos szaporodni nem lehet a játékban. :)
  • lonvard
    #436
    Interpolert most próbálom, kis csalással. Adok magamnak egy nagyítót meg egy kést, meg valami közepes alapruházatot. Pleasant Valleyben én nem találtam meg még soha a horgászlehetőséget. Mindjárt megnézem a térképen.

    update: megtaláltam :)
    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.11.14. 18:28:07
  • Balázs 17
    #435
    én 47. napon járok, de nem unom még :D
    Pleasant Valleyen kezdtem végül Stalkeren. Ez a farmhouse talán a legjobb hely a játékban. Van közelben minden, pár percre van tó ahol lehet horgászni is, rengeteg nyúl, farkasok elől egyszerűen el kell menni és kész
    Lassan elkészülnek a ruháim is, de már most is csak a legkegyetlenebb időjárás amit megérez az emberem


    Interloperen viszont valahogy élvezhetetlen a játék, ha nem tudsz találni valamit amivel tüzet csinálsz csak szenvesés az egész. Ez a stalker pont jó, hogy megszrezzem az teljesítményeket meg kitűzőket...

    Íjhoz ami kell maple sappling azt nem találok eddig, csak a birch saplingot, lehet nincs is ebben a régióban? Kb már csk ez hiányzik a leltáromból :)
    Utoljára szerkesztette: Balázs 17, 2019.11.14. 18:13:47
  • molnibalage83
    #434
    Kipróbáltam. Atomfos. Ahogy sejtettem. Vég nélkül tudnám sorolni, hogy mi. De elég egy is. A játék tök elején jönnek farkasok, sehova nem lehet elbújni. Megtépnek. Aztán bemenekülök a vasúti kocsiba, és nem tűnnek el, tök mindegy, hogy mit csinálok.

    És mivel a játék 2. napjáig semmi fegyvert nem lehetett szerezni meg is haltam.
    Ennek kb. annyi értelme van, mint lottózni, csak itt nem 5 sec kitölteni a szelvényt és pont úgy bukó.
    Ez kb. annyira élvezetes, mint sajtreszelővel rejszolni....
  • lonvard
    #433
    Sandbox sok-sok órán keresztül nem tud könnyű lenni, legalábbis stalker módban. És amikor sok óra után megvan a felszerelésed és azt hiszed, hogy ez innentől könnyű, na akkor fogsz nagyokat hibázni, és villámgyorsan megöl a játék. Ugye ott kezdődik, hogy abban 1 élettel játszunk. Kevesebb a loot, kevesebb a kaja, nem az van hogy kifosztasz két házat, és akkor halomban áll a konzerv. Sokáig nincs normális öltözéked, ezért nem tudsz össze-vissza kóborolni, ha olyan térképen vagy amit nem ismersz, akkor eltévedhetsz, nem találsz menedéket, ésatöbbi. Én a Hushed Riveren szoktam kezdeni, mert van ott egy hátizsák, amit meg akarok szerezni a játék korai szakaszában. Eltöltesz felszerelés nélkül 1 hetet a Hushed Riveren, és megváltozik a véleményed a játékról. :)
    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.11.08. 07:59:23
  • Marcinko
    #432
    Ha jól emlékszem, az ott csak story elem és nem kell annyi "anyag" mint túlélő módban !
  • priluki
    #431
    üdv olyan segítség kéne, hogy ep3 az autószervizbe "bear spear" kell késziteni vagy mi, ehez felfűteni a kályhát de korábbam elhasználtam ott a szenet :D a kérdés hol találok ?! körbe futottam a mapot de semmi.. vagy csak nem találom a bányát?
  • molnibalage83
    #430
    A legnehezebb szinten tolva is egyébként röhejesen könnyű volt az EP3. A bunkerek nélkül is, amikben hegyekben állt a kaja és minden más. Egy idő után már inkább azt csináltam, hogy futva mentem sokszor és, ha elfáradtam, akkor tábortűz rakéta nagy fadarab mellett és pihenés. Egyszerre melegedtem, vágtam fel a fát és mentem tovább.

    Egyszerűen arra nem látom értelmét eltolni az időmet, hogy hatalmas térképeken rohangáljak és összehozzam mindazt, amit már ismerek a story módból. Ha nincs más, akkor tényleg jópofa lehet, meg egyben szerencsejáték is, hogy akkor mi van és hol. Erre nekem nincs időm és erőm, de elismerem, hogy a custom beállítások alapján sok változó van.

    Csak a sandbox módban sem lehet végtelen ideig életben maradni, ha a vadállomány nem pótlódik. Mert a víz és tüzelő az elvileg végtelen (a szél leveri az ágakat), de a kaja az nem, kivéve hal (?).
  • molnibalage83
    #429
    Nincs rá időm. Ha sandbox játékkal játszom, akkor az repszim lesz.
  • lonvard
    #428
    Próbáld ki azt a tetü túlélő módot. Rá fogsz csodálkozni, hogy mennyire leköt. Hát a közönség 95%-a éveken át azzal baszta a rezet. :D
  • molnibalage83
    #427
    Hát, EP3 is lement. Akkor megint várakozás a köv részre...
  • molnibalage83
    #426
    Lehet, hogy ki fogom próbálni, de mivel még a story mód is akkora időpazarlás, hogy háttérben hallgatok valami mást, innentől fogva ezt eldobott időnek tartom.

    Azon viszont pislogok, hogy nincs skill a EP3-ban. Emlékeim szerint az EP1-2-ben mintha lett volna a pasival játszva.
  • lonvard
    #425
    "Lentebb már kifejtettem, hogy a cél nélküli végtelen túlélés nálam = dögunalom."

    Hát...mint általában az élet. :D De egyébként csak onnantól dögunalom, hogy megteremtetted az önellátás feltételeit, megvan minden felszerelésed. És addig bizony sok óra játék telik el. Odáig az a játék, hogy egy szál pólóban, szakadt farmerban mit kezdesz magaddal a Hushed River sziklái között. :)
  • molnibalage83
    #424
    Lentebb már kifejtettem, hogy a cél nélküli végtelen túlélés nálam = dögunalom. A story móddal van csak számomra értelme. Ezért voltam pipa, hogy majd 2 évig nem voltak képesek kiadni az új epizódot. És már ennek is úgy a felénél vagyok.Ha a köv két epizódra is várni kell 1,5+ és 1,5 évet, akkor rekord lesz ez a játék, hogy egy kb. 40 órás, abból kb. 30 óra sétálgatást igénylő játékmenet mellett a játék kb. 10 évig készül...
  • lonvard
    #423
    A sztori inkább csak ráadás, én egészen el tudtam ámulni az öregasszonyon is ott a hegyi faluban. Hogy beszél. Ugyanis előtte évekig a survivor módban toltam, egyetlen túlélőjeként a komplett szigetnek. Ajánlom neked is, ez a játék szerintem a legjobb túlélőjáték a piacon, az erényei túlélő módban, és mondjuk stalker szinten jönnek elő.
    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.11.04. 00:43:04
  • molnibalage83
    #422
    Na most cseszte fel az agyam a játék. Ekkora fost. Ugyanabban a szekrényben tároltam a cuccaimat, ahol a questben kell pakolni a dolgokat. Csak a készletek felhalmozása után MINDEN benne maradt. Ha nincs korábbi reloadom, akkor ennek harangoztak.

    Hogy leget EKKORA hibát csinálni...? Nem figyelmeztetni a játékost, hogy a program lockolja majd a szekrényt és nem csak a quest számára fontos lootot?

    2 év fejlesztés alatt ennyi sikerült...? Agyrém.
  • lonvard
    #421
    Nem azt írtam, hogy minden domb mögött van farkas, hanem hogy lehet farkas. Minden bucka mögött is lehet farkas. Minden fa mögött is lehet farkas. Sőt minden kő, és mesterséges tereptárgy mögött is lehet farkas. Sőt, még egy farkas mögött is lehet farkas, és ha nagyon közel vannak, akkor jól megszívtuk. Olyan is van, hogy két farkas mögött van még egy farkas. Na most mér érdekes ez? Mert emiatt nincs biztonságérzetünk, és ezért kell úgy gyalogolni, hogy ha nem belátható a terep, akkor meg-megállni, fülelni. Nincs olyan, hogy csak úgy megyünk mint a homály, mer ki kell szúrni, hogy ha a domb, bucka, fa, vagy farkas mögött közelít egy farkas. Ez alól kivétel, ha farkas mögött közelít a farkas, mer akkor már az első farkasra úgy kell reagálnunk, mintha az a mögötte lévő farkas lenne. :)
  • molnibalage83
    #420
    Max. nehézségen játszva sem találkozok "minden domb mögött farkassal". Egyszer botlottam bele és futottam el egy medvébe.
  • lonvard
    #419
    Itt nem zavar, hogy nincs tempomat, tekintve hogy futni nem lehet folyamatosan, a gyaloglásnál meg jobban oda kell figyelni. Úgy kell mozogni, hogy minden domb mögött lehet egy farkas, vagy egyéb olyan tényező, ami problémát okozhat. Meg jobban visszaadja a szenvedést, hogy caplatunk a hóban. Ez a játék rászoktat a sétára egyébként. Eleinte zavart, de aztán megszoktam. Olajat halon kívül csak kannákból lehet szerintem, szóval ez van. Lootoljál épületeket még.
  • molnibalage83
    #418
    Hogyan lehet olajat szerezni gyorsan? Nem használom semmire, de így is összeszedni a 3 liter a EP3-ban egy vicc. A halakból jön olyan 0,03 meg 0,05 l/hal. Egy örökkévalóság így. Már úgy megvan 2l, de ebbe beleuntam.

    A játék meg jópofa, de kb. csak podcastet hallgatva, mert a időgyorsítás híják a játék nagy része üresjárat... Még annyit sem sikerült beltenni irányításba, hogy pl. egérgörgővel lehessen beállítani a mozgás sebessgét, afféle "tempomatként", hogy ne kelljen folyamatosan nyomni a gombot. Ha futva közlekdik az ember, akkor meg pikk pakk elfárad...
  • molnibalage83
    #417
    Ez mekkora 50%-nál vagyok a fő sztoriban és csak most találtam meg a baltát, mert ennyire vak voltam...
  • molnibalage83
    #416
    Jesszus, a sztori módban
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    azon a rohadt nagy hurkon kell visszahurcibálni a túlélőt? Úgy, hogy nem találtam még baltát, csak fűrészt. Jól elő kell készíteni tüzelővel a megállókat...
  • Balázs 17
    #415
    Köszi, nah erre sose jöttem volna rá vagyis nem is gondoltam volna :D
  • lonvard
    #414
    Ja hát úgy izgalmas lesz. Szerintem addig lehet kitartani, amíg van mivel tüzet csinálni. Találsz egy nagyítót, az jól jöhet. Asszem az nem kopik használat közben. Térkép az annyi, hogy a kályhából kiveszel faszenet, az lesz a ceruzád, és amerre mész, rajzolsz vele, és akkor bővíti a térképet.
  • Balázs 17
    #413
    Csak a tő körül tervezem, elég szűk körben. Van a vasútvonalon egy kisikott szerelvény odáig elmentem, mert úgy rémlett van ott egy szarvas tetem , de volt ott kb 3 farkas :)
    Azt tervezem, hogy itt fejlődök egy darabig, főleg tűz gyújtásban, aztán amikor már kezd kifogyni a gyufa akkor elindulni valamerre. Nagyon rég játszottam már a játékkal így elég sok helyszín nem rémlik, hogy merre mi van...
    Térkép amúgy hogy működik?
  • lonvard
    #412
    Már most az egész régiót kutatod, vagy csak a tó körül?
  • Balázs 17
    #411
    Én most kezdtem egy újat stalkeren.
    Az most a célom, hogy letelepedek egy helyre és ott addig maradok amíg már alig van tartalékom, utána pedig keresni egy új "bázis"-t
    Crystal Lake Office lett az első állomásom.A tavon már most van 3 farkas és a vasúton is járkálnak páran.
    Tippeket várnék :)
    Van vagy 40 gyufám, talán a közelben van egy két nyúl amit le tudok szedni, nem tudom milyen időnként respawnolnak. Halászat még kilőve, mert semmim nincs hozzá. Találtam baltát, élelem már semmi. Negyedik nap jön, a tó körüli házakat még ki tudom pucolni tüzelőnek.
    Így még sose játszottam, mindig mentem felfedezni és kész amíg meg nem haltam :D
  • lonvard
    #410
    Még nem. Az a része nagyon tetszik, hogy majd túlélőket kell menedékbe cipelni, mer jön valami gigantikus vihar. :)

    OFF

    Este telezabáltam magam, hajnalban 2 órán keresztül hánytam egy szemeteskukába, hidegrázás rohamok, remegtek a végtagjaim, aztán eldőltem az ágyon, és mire gondoltam? Hogy mennyire szar lenne legyengülten a kanadai őserdőben egy faviskóban ételmérgezést kapni úgy, hogy se gombatea, se antibiotikum. :D Azon filóztam, hogy ebbe a hánytatásba a The Long Darkban kipurcantam volna, ha nincs tartalék étel, mer olyan gyenge lettem, hogy most tudtam kikecmeregni az ágyból.

  • molnibalage83
    #409
    Próbálta már valaki a story mód folytatását?
  • JanáJ
    #408
    Ez mennyire reális... :-)
  • wizardry
    #407
    Legújabb szemetség, farkas nem megy rá a csalira, elmegy mellette. Köszi.
  • JanáJ
    #406
    Rég játszottam, de csalival nem lehet lerázni? Nekem volt hogy az orrom elé ledobott csalira és elfutásra megállt pedig már nekem támadt.
    A custom miért nem jó erre?
    Engem régen az zavart, hogy örökké kerülgetni kellett őket. Haver az ARMA-t hívta futó szimulátornak, ez meg a hóban sétáló szim.
  • lonvard
    #405
    Patch-e válogatja. Meg lehet azt csinálni mert többször megtettem, hogy elindultam a Broken Railroads vadászházától, átkeltem a régión, aztán a Forlorn Muskegen, a Mystery Lake-en, a Coastal Highwayen, és eljutottam a Peasant Valleybe úgy, hogy farkas nem harapott meg. Persze kell hozzá csali, riasztófegyver, óvatoskodás, legtöbbször sima futással lerázhatóak. De ha valami hülye patch-be futunk bele, akkor nincs irgalom, elszedi a játék amit odáig összeszedtünk. :)
  • wizardry
    #404
    100%-ban produkálta a játék, hogy farkastámadáskor a kezed sérül ezért ha életben maradsz sem tudod az íjat, puskát használni. Természetesen bekötőzni sincs időd magad, mert máris visszajött a farkas. Eleve lehetetlen annyi kőtszert és fertőtlenitőt, gyógyszert találni és csinálni mint ahány farkastámadás ér. És nem lehet úgy 100 métert megtenni, hogy ne támadjon meg a farkas. Morgás most már csak akkor hallatszik a játékban amikor már késő kikerülni a farkast. Elmennek a picsába.
  • Balázs 17
    #403
    Én is miattuk hagytam abba :)
    Én legnehezebben akartam játszani, mert ott kevés a loot és van benne kihívás, de a farkasok miatt csak bosszankodtam
    Tudom van custom, de sose szerettem ezeket, hogy magamnak állítom be
    Én ezt valahogy úgy tudnám elképzelni, hogy nappal ritkán találkoznál farkassal és akkor is random támadna v elfutna, viszont éjszaka kint vadásznának és sokkal veszélyesebbek lennének
  • lonvard
    #402
    Nem tudom most mi a helyzet, szerintem nem önmagában a farkasok a probléma, hanem hogy szoktak babrálni a halálosságukkal, és egy-egy új patch után belefut az ember olyasmibe, hogy pillanatok alatt darabokra tépik. Én is többször kiakadtam erre. Van hogy fullra fel vagyok öltözve, tehát a védelmem magas, van nálam kés mondjuk, aztán nekem ugrik egy dög, és 100%-ról összetépked 30%-ra. Volt olyan, hogy eközben egyszerre 4 sebből véreztem. Aztán a poén, hogy nem szalad el a farkas, hanem tesz egy kört, és én még az első sebem kötözésével foglalkozom amikor másodjára is nekem ugrik és leszedi a maradék életerőt is. Tehát ez a nulla sansz kategória. Na de viszont más patch-ekben pedig el lehet birkózni velük normálisan, veszélyt csak az jelent, ha legyengült állapotban futunk beléjük, vagy többen vannak.
  • wizardry
    #401
    Na jó. Nem tudom hányadszor vettem elő a játékot 2 év alatt, de többször. És többször hagytam abba a farkasok miatt. Most végleg befejezem. Legkönnyebb fokozaton értelmetlen játszani, ott minden állat elfut előled. Eggyel nehezebb fokozaton meg már játszhatatlan a farkasok miatt. Egyszerüen unok 5 percenként ki-be lépni a játékba, közbe rejtett fájlokból visszamásolni a régebbi mentést. Nevetséges.
    Nem értem mért nem lehet egy játszható nehézségi szintet berakni a játékba és mért nem lehet mentés-visszatöltést csinálni a játékba. Nem csoda, hogy évente egy epizóddal készülnek el, igy senki nem vásárol meg egy szar, játtszhatatlan játékot, ergó nincs pénzük fejlesztésre.
    Kár érte, pedig kenne fantázia a játékban. Egyszerüen a farkasokkal el van baszva az egész.