7321
  • Torzonborz
    #7321
    Jól látod, jelenleg a server meshing az amitől függ az egész játék jövője leginkább.
  • Diopapa
    #7320
    Ó, és Chris még a Firesprite-al is foglalkozik :) Egyébként tök vicces, hogy valaki külföldi gazdasági lapokat olvas (gondolom olvas, mert erre hivatkozik), közben meg fogalma sincs, hogy hogyan működik a támogatás. Tényleg érdekelne, hogy milyen hatályos amerikai törvényre hivatkozva perelnék be a CIG-t... Bár pár ember szerint már rég rács mögött lenne a helyük. Legrosszabb esetben az van, hogy szarul végzik a munkájukat, szerintem aki látja a fejlesztést, az nem gondolja, hogy egyszerűen ellopták a pénzt. Ha pedig rosszul elvégzett munkáért börtön járna, akkor már mind ülnénk sztem.. :)

    Félreértés ne legyen, nem gondolom, hogy a legoptimálisabban zajlik a fejlesztés. (Elbaszott projektvezetés ide vagy oda, ebben a rendszerben nem is lehet optimális, ha folyton játszható buildeket kell készíteni) És igen, a Connie-t is 3x rajzolták már meg stb.. Nyilván kevesebb pénz égett volna el, ha az elejétől ugyan az a koncepció és ehhez tartják magukat. Lehet, hogy sosem készül el a folyamatos feature-creep miatt, vagy mert nem tudják megcsinálni a server meshinget stb...
    Utoljára szerkesztette: Diopapa, 2021.05.05. 11:20:05
  • Torzonborz
    #7319
    Külső befektetők hívtak már le opciós részvényt, abból bejött már pénz bár annál kikötötték, hogy marketingre lehet költeni. De nekik is van befektetésük lásd amit írtam, a Turbulentbe bevásárolták magukat.
  • lonvard
    #7318
    Ősszel Citizencon, szóval ha őszig tart ki a tartalék, az pont jó. :D

    De amúgy szerintem nincsenek több hónapos tartalékok, feszes költségvetés van, ami érkezik, azt bele is forgatják a fejlesztésbe. Ez persze feltételez egy folyamatos utánpótlást, ami nem feltétlen a backerektől érkezik. Nem tudom mi van a háttérben, de a gamerekre alapozni a komplett költségvetést az öngyilkosság volna, szóval biztos hogy kitalálták hogyan tudják finanszírozni a fejlesztést. Minden ezzel kapcsolatos agyalás az információhiányos okoskodás, engem ez nem is érdekel addig a pillanatig, amíg a fejlesztők nem tájékoztatnak erről. Nem a mi dolgunk foglalkozni ezzel. Más játékoknál se vizslatjuk, hogy hogyan finanszírozzák az elhúzódó fejlesztéseket.
  • Torzonborz
    #7317
    Egyébként itt a saját '19-es jelentésük, érdemes átfutni. Amíg itt nincsenek minuszban addig szerintem nem kell aggódni, és a tavaly újabb rekord évet zártak szóval én annyira még nem aggódnék.
    Az idei bevételek se rosszak eddig, invictus week (gyk spring sale) most jön, meg kell nézni mit produkálnak.
    Utoljára szerkesztette: Torzonborz, 2021.05.05. 10:11:59
  • Torzonborz
    #7316
    "Direkt nem rakok be linket" pedig ezt szerettem volna kérni. Nem mintha nem hinnék neked csak ha már írsz valamit akkor nem árt alátámasztani.

    Az tény, hogy az évek óta tartó és felfelé ívelő bevétel egyszer csak be fog esni, ennek megjóslásához nem kell nagy tudomány, ez kb törvényszerű. Csak ezt az "elfogy a pénz és lehúzzák a rolót" szöveget évek óta nyomják. Volt amikor tutibiztosbelsős infóra hivatkozva (lásd eurogameres balhé). Aztán eddig valahogy mégse történt meg, szóval érted.

    Nem mellesleg ha annyira szar anyagi helyzetben lennének akkor kíváncsi lennék miért nyitottak nemrég új irodát Torontóban a Turbulent égisze alatt (amiben 25% részesedésük van).
  • Kancsalborz
    #7315
    Lehet gúnyolódni, főleg tudás nélkül.
    Amit írtam annak utána nézhetsz kb. 15-perc alatt.
    Itt nem valami "hater" köpködéséről van szó, sem nálam, sem a cikkeket íróknál.
    Gazdasági szakemberek írták belsős infók, és nyilvános cégadatok alapján.
    Még mielőtt jönnél szintén nagyon tájékozottan a : " minden újság hazudik" dumával akkor elmondanám hogy ezen lapok mint pl. a Financial Times -aki az egyik cikket írta - hitelességben "kicsit" más szinten áll mint amit az itthoni posványban tapasztalsz...

    Konkrétan le van irva, hogy bár a bevételei a Robert Space Industries-nek rekordot döntött tavaly - ezt megnyugtatásként Roberts nem győzi kifelé kommunikálni - tehát a bizalom még megvan, és fizetnek a játékosok egyenlőre, a kiadások a bevélel többszörösére rúgnak, és az eddig befolyt 350+-millió dollárból szinte semmi nem maradt, azaz záros időn belül képtelenek lesznek finanszírozni a fejlesztési, bér, és fenntartási költségeiket.
    Magyarul jelentősebb tőkebevonás nélkül a cég tönkremegy a picsába...

    Direkt nem rakok be linket. Jó keresést.
    Azután lehet cáfolni amit írtam.

    Én is szeretném ám hogy ez a játék megjelenjen, és szurkolok Chris Roberts-éknek hogy kitaláljanak valamit, mert szeretnék ezzel játszani.
    A helyzet jelenleg attól még az, amit leírtam.
    Tetszik vagy nem.

  • Torzonborz
    #7314
    "akkor idén kb. őszre elfogy a mani becslések szerint..." na hogy a fene egye meg, már megint elfogy a pénz. Még ilyet. Mondjuk a CIG valahogy erről sose tud, lehet szólni kéne nekik.
  • Kancsalborz
    #7313
    Na ez finoman szólva sem így működik Amerikában...
    Ebbe most ne menjünk bele, mert kinek a világ legjobbja, kinek meg a "hanyatló nyugat legnagyobb átverése" az amcsi jogrend, de maradjunk annyiban hogy az egyik "legprogresszívebb" a világon, messze nem olyan konzervatív mint az eu-s pl, a miénkről és egyéb " vadkeletiekéről" meg inkább ne is beszéljünk...XD

    Erre inkább ne vegyél mérget, hogy : " Ők nyertek, ennyi", nem véletlen gazdasági ügyekben odaát a peren kívüli megegyezések nagy száma, maga a rendszer is ezt támogatja, mert mindegy is hogy Roberts nyer vagy nem, bizonyos összeg felett maguk a perköltségek brutálisak, és símán hazavághatják...

    Kb. a támogatók jóindulatán múlik a dolog, Amerikában a "csoportos per" szó hallatán a legnagyobb vállalatok is kurva idegesek szoktak lenni...XD








  • MerlinW
    #7312
    Nyugodtan perelhet bárki. Te azért fizettél, hogy támogasd őket és játszhass early access-el. Senki sehol soha nem mondta hogy be lesz fejezve, vagy hogy mikor és ez gyönyörűen le is van írva a játékos által elfogadott EULA-ban. Ők nyertek, ennyi.
  • Kancsalborz
    #7311
    XD...
    Körülbelül addig húzzák amig az első csoportos perek el nem indulnak.
    Chris Roberts egy nagyon sikeres és kreatív játéktervező volt a múltban, akinek láthatóan fogalma sincs hogyan kell ma egy sikeres kiadót/játékot/projektet vezetni, levezényelni. Nem ő az első aki ebbe a folyóba lépett, ha nem "közösségi finanszírozásból" kalapozta volna össze, hanem valamely befektetői csoportot nyert volna meg a projekthez, már régen leváltották volna, vagy a nyakára ültetnek egy projektvezetőt...
    Komoly gazdasági lapok foglalkoztak már a játékkal tavaly is, mindenhol igen komoly pénzügyi és finanszírozási gondokról szól a "fáma", (magyarul : elfogy a lóvé hamarosan)
    és szinte kivétel nélkül Roberts-et nevezik meg fő problémaként akinek fogalma sincs hogyan fogja össze az egyre szétaprózódóbb, szerteágazóbb fejlesztést, folyamatosan változtat és új ötleteket dob be, és a legalsóbb szintig beleszól mindenbe tovább késleltetve az egészet, és durván elszabadítva a költségvetést.
    Már indult ellenük néhány tucatnyi per, de egyenlőre csak egyéniek, illetve a legnagyobb összegű is "csak" valami 20-25-ezer dolláros. Annyiért Amerikában egy valamire való erre szakosodott ügyvédi iroda "le sem hajol", viszont összesítve már eléheti a fél millió dollárt...Na azért már megfingatják Roberts-éket...
    Gazdasági szakértők szerint két lehetőség van Chris Roberts előtt :
    - Vagy előáll megint valami -egyébként tagadhatatlanul zseniális
    ötlettel mint a hajók eladása - amiből ismét jelentős összegeket tud kipumpálni a rajongókból kockáztatva hogy azoknál most már tenyleg " elszakad a cérna",
    - Vagy kénytelen lesz nagyobb játékfejlesztőknél "kalapozni", hátha beszállnak mellé, mert azért a neve még mindíg sokat ér a piacon, illetve a játékban azért komoly potenciál van valóban, de ebben az esetben a játék a nagyrészt nagybefektetőnek igényei szerint fog megjelenni és formálódni, ami szintén esélyesen a korai támogató gamerek komoly felzúdulásával járna.
    Ha ezek egyike sem jön be, akkor idén kb. őszre elfogy a mani becslések szerint...

    Ha most fogadnom kellene hogy megjelenik-e ez a játék valaha is, nem biztos hogy nagyobb összeget mernék rá tenni hogy igen. Úgy biztosan nem fog ahogyan ezt Robertsék nekünk előadják még 10-év múlva sem, ezt már csak a hülye hiszi el, de persze innen szép nyerni...XD





  • lammaer
    #7310
    "van benne potenciál" - híres utolsó mondatok az EA játékokban :D
  • lonvard
    #7309
    Jó csak például 6 millió dollárra ígérték a 100 naprendszert. Tehát mit is ígértek 6 millió dollárra? Lett volna 100 kidolgozatlan naprendszer, néhány égitesten le is lehetett volna szállni 1-2 fix ponton, légköri repülés zéró lehetőség. Kábé mint a Mass Effectben. Most meg már több éve a bolygók felszínére koncentrálnak, iszonyú erőforrás megy a különböző típusú égitestek összerakására. Egy alapvetően árkád űrlövölde helyett most csinálnak egy világot is. Ez által a kidolgozandó játéktér a csilliószorosára növekedik, mert az űrben röpködés az nem egy látványtervezőigényes dolog, viszont a bolygók felszínét be kell építeni ugye. Tehát most nem 100 naprendszert kaptunk, viszont hasznos játéktérben a sokszorosát kapjuk már egy naprendszeren belül is. Akkora a játéktér, hogy egyetlen naprendszerrel is bőven ellennénk. Végig lehet menni, hogy az ígéretekhez képest mit kapunk, mennyiben számszerűsíthető, hogy 100 borsó helyett kapunk mittudomén 5 dinnyét, és ilyenek. Engem ez nem izgat. Ebben a játékban annyi potenciál van, hogy ha már stabil a szotftver, működik a npc legénység és megvan hozzá a hardverom, akkor én már vígan játszom vele. Aztán hogy a következő 10 évben mennyi fejlesztést raknak bele, hány naprendszer lesz, az majd a jövő zenéje. Legyen stabil és optimalizált a kirakott verzió, ez a fő elvárásom.
  • Ainz
    #7308
    Durva belegondolni, hogy lassan 10 éve fejlesztik és a beígért dolgok 5% sincs kész. Insane talán 2025-re eléri az 5%-ot.
  • lonvard
    #7307
    Úgy is visszaszerzem, mer gyenge pontom az a hajó. :) De most tudatosan nem foglalkozom a játékkal, nem akarok pörögni rajta, amint javulnak a feltételek hardver-szoftver téren, ismét csatlakozom. Kell egy új proci, egy jobb videokari, egy kis ram, egy joy-szett, egy headtracker. Amíg ezt összeszedem, addig a játékot is összerakják annyira, hogy a kettő együtt működni kezdjen. :D
    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.05.03. 11:05:26
  • Diopapa
    #7306
    Hát, kár.. :) Most jól jönne.
  • lonvard
    #7305
    Nem me' olvasztottam prospectorra valamikor karácsony előtt. :P De mondjuk sírva olvasztottam, mert a herald az egy kis csoda. Mindegy majd kitermelem prospectorral. Amikor már elhiszem, hogy nem nullázhatják le a játékban szerzett vagyont, illetve elég stabil lesz a játék, hogy ne stresszeljek grind közben a crash miatt. :)
  • Diopapa
    #7304
    Próbáltad a Heraldoddal a quantum-sensitive rakományok szállítását? Kb mintha arra lenne kitalálva.
  • Paladin
    #7303
    Írtak valahol arról, hogy nerfelték a roc bányászatot? Korábban három hadanite kőből mindig 120 egység körül esett (Pembroke tele, plussz egy kicsi maradt a rocban), most meg úgy látom, csak 90.
  • Caliph
    #7302
    miért akarják kivenni azt a funkciót,hogy pl a greycat roc ha megtelt,kipakolok hordozható ládába,láda be a hajóba aztán lehet tovább bányászni? igy akarják eladni a greycat roc ds?
  • lonvard
    #7301
    Meghalt a buli. :D Nem baj, így egészséges, nem kell napi szinten követni az eseményeket, mert csak beletorzulunk. Most például töröltem a játékot - kellett a hely - és sokkal nyugodtabban várom a fejlesztés alakulását. Meg ugye nekem azért a vasat is fejleszteni kell proci-videokártya tekintetében, kell vennem headtrackert, komolyabb joy-t a teljesebb élményhez, szóval csak frusztrált, hogy mennyire nem vagyok kész ehhez a játékhoz. Másik oldalról meg hogy a játék mennyire nincs hozzám felkészülve. Akkor fogok nekiesni, amikor közelítenek az álláspontok, a játék nem fog random szétesni, nekem meg meglesz hozzá a felszerelésem. :)
    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.04.09. 09:03:47
  • Torzonborz
    #7300
    Nem terveznek hozzá ilyesmit, a megtelt érc tárolókat lehet majd ledobálni és azt viheti el egy hauler.
    Az üres tároló helyére meg lehet újat tenni, kb olyan lehet majd mint pl a porszívós porzsák de persze korlátozott számban lesz majd a hajón.
    Utoljára szerkesztette: Torzonborz, 2021.02.28. 09:08:48
  • lonvard
    #7299
    Asszem a prospectorhoz terveznek nagyobb tárolókapacitást is. De ez csak egy "mintha hallottam volna valahol" infó.
  • Caliph
    #7298
    prospi most gyorsabb,legalábbis a fúrás része,egy óra alatt kb meg is van,annyi idő alatt biztos találsz megfelelő kavicsot. az idő nagy része a kereséssel megy el,szal ha ilyenkor crashelsz nem buksz semmit. a fúrás kb 10 perc ha megvan a kavics,a visszaút 5 perc,a leszállás meg séta a refineryhez még 5 . szal kevesebb az esélyed hogy bukod.(arra figyelj ha leszállsz a refineryn,kapcsold ki a hajtóműveket. ha bemész ,tárold el a hajót( a lehívó képernyőn store gomb) mert a refinery máshogy nem fogja látni.

    aztán már csak a készárú kiszállítását kell elintézned,valamelyik főbolygóra. most is 3 finomításom megy,cutclassba egy finomításnyi anyag fér,de ha van nagyobb hajód ki tudod szállítani egyben is. persze ilyenkor is bukhatsz mindent egy jófej player vagy bug miatt :D
  • Paladin
    #7297
    Sose mertem megkockáztatni fél rakománynál többet a rockal (plussz a zsebek) ;)
    Prospival meg igazából csak finomítás előtt fúrtam normálisan, akkor az szólt mellette, hogy egyszerűbb volt egy kör, kevesebb dolog bugolhatott be, de sokkal kevesebb pénz per óra volt. (A saját prospectort free fly prospival szedtem össze még szeptemberben (lehetett béreltre is jobb fejet rakni még), aztán a Cutlass Redet, Freelancer DUR-t és MAX-et, már Roc-kal. Utóbbi sokkal könnyebben és gyorsabban ment.
    Tudom, azóta sokkal gyakoribbak a jobb ércek prospectorhoz, úgyhogy elhiszem neked hogy most már egál ha per óra nézed. Majd ha nem veszi el a kedvem a játék azonnal, amint adok neki új esélyt, kipróbálom ;)
  • Caliph
    #7296
    hát mi csak tesztelők vagyunk,ez van :D amúgy mint irtam egy kör ugyanaz a pénz mind a két módszernél...

    prospi talán gyorsabb,ha gyorsan találsz jó kavicsot,akár fél óra alatt is megvagy,persze finomítás nélkül,de az pöröghet amig alszol.
    roc olcsóbb bérelni,egy cutclassal,és nem kell rábugolni semmit már mehetsz is. sőt a roc ingame sem drága,de többet kell menni,na meg néha amit művel a roc be és kiállás során az űrhajóból,főleg amikor szinte teli van,az ember gyorsan ideges lesz :D
    ja és roc esetén ha teli van,hátra mész és zsebre tudsz vágni kb 110 hadanitot,az is 30k pénz a teli roc mellé...ha stabilabb lenne a világ,kipakolhatnál a rocból ládába a hajóba,és újra teli lehetne fúrni...de ládázás necces,crash ,elpukkansz stb és buktad akár több óra munkáját is.
  • Paladin
    #7295
    Régen egyszerűbb volt az élet, csak helix, meg az a consumable, ami a zöldet növelte, és az bármire jó volt. ;)
    Persze, értelmet kellett adni a többi fejnek is, szóval ja, változnia kellett.

    Viszont egyelőre maradok a roc-nál, azzal sokkal kevesebb macera, mióta finomítani is kell, és már előtt is jobb pénz volt.

    Mármint maradok nála, ha legközelebb nem veszi el kedvem a játéktól megint valami random fszság, ctd, felrobbanás, stb. mint a legutóbbi pár alkalommal, amikor végre megint rászántam magam belépni. :)
  • Caliph
    #7294
    mivel a quant a leginstabilabb cucc,ezért mind a lancet,mind a brandt consumable arra van hogy ezen javítsunk,viszont a lancet az első törésnél lassan tölti fel magát,ezért érdemes vinni a surge-t is,ezzel a törés első szakasza szinte teljesen átugorható
  • Caliph
    #7293
    lancet a legjobb,megnöveli a zöld részt,meg csk 22k kredit,ha bebugol akkor nem bukom az 50k helixet :D (bérelt prospival tolom,felbugolva a cuccokat)
    consumablesből a surge,amivel meg lehet ugrasztani a fehér sáv részt,aztán amint zöld közelbe érsz,ott meg a brant,ami sokkal finomabb energia elosztást ad,könnyebb a zöldben tartani,ez máfél percig tart,a surge meg egy löket.
    1 surge és 2 brandt van fent nekem,ez 4-5 körre kitart. a brandt a fontosabb,ha csak egyet akarsz vinni

    cru l1 refinery adja a quant finomításra az extra százalékot és cru l3 ba járok bányászni. eladni meg úgy néz ki microtechre kell menni,ott átvette az egész szállítmányt,lorvillen csak részletekben
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2021.02.27. 17:49:14
  • Paladin
    #7292
    Most milyen fejet érdemes használni hozzá?
  • lonvard
    #7291
    Köszi köszi. :)
  • lonvard
    #7290
    Na jól van. Csinálok egy tejeskávét, aztán egy próbastart! :) A Guliverkli 2-őt durgumi öntvényből konstruálom, tömény kénsavval elegyítem. Ezt figyeld! BUMM :D


    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.02.27. 16:22:51
  • Caliph
    #7289
    lehetne több is ha lenne több időm tolni :D
    most egyelőre az ingame prospi a cél,ma - holnap meg is lesz.
    aztán lerakom megint kicsit,egy két patchre
    microtech megvette egyben az egészet. teli prospi 120k refineryben eladva,finomítva 240k az eladás,amiből lejön a finomítás összege(én a legolcsóbb leglassabra rakom,majdnem két nap de több a finomított érc,illetve cru l1 asszem még quantra ad pár százalék finomítási hasznot.
    240k amúgy egy teli greycat roc hadanite is.
    prospit viszont gyorsabb megtölteni,ha megvan a megfelelő szikla. legalább 30 százalékos qant tartalmú kavics kell,azzal teli lehet rakni a prospit csak quanttal.
    persze kell egy jó fej,meg consumables is erősen ajánlott...van olyan kör hogy fél óra alatt megvagyok,van hogy fél óráig csak megfelelő kavicsot keresek

    Roc megtöltése kb másfél óra,ha hurcibálod egy hajóval
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2021.02.27. 16:18:26
  • Caliph
    #7288
    másfél milla körül épp. quant bányászat tarol még mindig. most adom el a második kört de most microtechre viszem hátha ott kevesebben árulnak :D
    Quantanium az érc,ami instabil,15 percen belül ki kell rakodni vagy elpukkan a hajó
    ezért ér sokat

    asteroida bug még mindig van,hogy jelzi és nincs benne semmi. ha rak egy kis nyilat a kavics alá,akkor van benne,ha nem rak akkor nincs,igy viszonylag lehet haladni fölös scannelések nélkül. rááll a szemed
  • lonvard
    #7287
    Mennyi pénzed van neked bzmeg. :P

    Tényleg azzal az időlimittel mi van, hogy x percig lehet nálunk az ásvány, vagy megsemmisül?

    Valamint: aszteroidamezőben megtalálja már a szken az ásványokat? Mer volt egy olyan bug, hogy megmutatta melyikbe van valami, majd a közelébe érkezve nem talált semmit.
    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.02.27. 15:09:33
  • Caliph
    #7286
    tök jó ez a market rendszer,400k értékű quantaniumot 30k részletekben tudom eladni negyed óránként lorvillen..:D

    értem én hogy kereslet kínálat... :D de azért vehetne többet is :D
  • lonvard
    #7285
    Catert bűn lecserélni bármire. De a prospit is. Aki catert olvaszt, azt véleményem szerint agyon kell verni fabottal. :)
    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.02.27. 12:25:13
  • lonvard
    #7284
    Hooogyne, állomás meg bányászat. Majd 20 év múlva eljut a Marsra egy csapat, visszajön, és akkor örülünk egy nagyot. És ennyi. :)
  • Caliph
    #7283
    na,hányan olvasszák majd be a caterpillart? hamaraosan érkezik a Hercules :)
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2021.02.27. 07:48:07
  • Caliph
    #7282
    bányászat még mindig jó hoz. akár a roc,akár a prospis...persze nem mindegy hol meg mit ,milyen fejjel,milyen consumablessal.hangárral felbugolható bérelt prospira is másik fej,és consumablesek..hétvégére megvan az ingame prospi is :)
    aztán már csak valami szállító kell a finomitott cuccokat elhordani :)
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2021.02.24. 18:05:38