124
  • senki687
    #124
    Úgy tudom, hogy a sötétanyagot azért találták ki, mert a galaxisokban a megfigyelt forgási sebesség mellett a látható anyag -a jelenlegei ismeretek szerint- túl kevés gravitációs hatást fejtene ki, ami nem lenne képes összetartani a galaxisokat. Azért találták ki a sötétanyagot, hogy ezt a hiányzó gravitációt pótolja. A halo egy ritka anyag, így nem pótolja a hiányzó gravitációt a galaxisokban. A galaxisok összetartásához szükséges sötétanyag továbbra is szükséges marad, legfeljebb valamennyire csökkentheti a szükséges sötétanyag tömegét, de helyettesíteni nem tudja. Nem tudja akkor sem, ha összességében akkora lenne, mint a keresett sötétanyag tömege. Ellenben az Univerzum össztömegének becslését módosítja, ami viszont a sötétenergia becslésénél fontos.
  • orbano
    #123
    mondjuk én nagyon laikus vagyok ebben, de szerény tudásom alapján azt mondaná nem túl valószínű, hogy ha a fizikusok az univerzum 80 százalékát kitevő nem atomokba rendeződött anyagot várnak valahova, akkor azt aligha fogja helyettesíteni ugyanenyi hidrogén :)
  • gforce9
    #122