241
Tropico 4
  • Norbertboy
    #241
    Sziasztok!

    Tropico 4: Steam Special Edition.hoz van magyarítás?
  • Kombinator1991
    #240
    Cheat enginnel az alap maximális 3-szorosa.
  • Austin Bailey
    #239
    miért akarod ennyire pörgetni az időt?
  • Kombinator1991
    #238
    Úgy értem annál is gyorsabban.
  • Austin Bailey
    #237
    de nem érdemes pörgetni a sebességet, mert a játék maga nem gyorsul fel annyira mint az idő, vagyis pl hosszabban épülnek meg a dolgok, ritkábban kön a hajó, miközben a kiadások ugyanannyik. Én mentem úgy tönkre, hogy túl sokat pörgettem az időt.
  • SzirmosSzisza
    #236
    Térkép fölött van egy ilyen dupla előre nyíl (régi magnókon a tekerés jele :D)
  • Kombinator1991
    #235
    Egy kérdés hátha tud valaki válaszolni: hogy lehet jobban megnövelni a játék sebességét? Mármint külső program nélkül.
  • Kombinator1991
    #234
    Ill. nem az utolsó konkrétan a kukoricatermelést tuningolja.
  • Kombinator1991
    #233
    Yep ha beállítható erdő újratelepítésre gyümölcsök hatékonyabbá tételére és ha van academy of science akkor rá lehet rakni univerzális talaj javításra.
  • Austin Bailey
    #232
    az az, amilyek körül azok a csúnya rózsaszín fák nnek ki mindenhonnan? (még az utból is)
  • Kombinator1991
    #231
    A farm/resources rész legalján van egy épület ami rendbe tudja hozni a talajt.
  • Kombinator1991
    #230
    http://forum.kalypsomedia.com/showthread.php?tid=19859
    Yep itt van akit esetleg érdekel, bár nem perfect, és ez meg a másik véglet szerintem. A problémám az, hogy ezen modnak nagy részét be kellet volna rakni alapból a játékba (természetesen jól kidolgozva). EZEN MOD NEM mentés kompatibilis!
  • Kombinator1991
    #229
    Nagy része ennek igaz, de van jópár ami elnézést a kifejezésért, de f***ság. Az erőműben vagy a lapkiadónál miért ne dolgozhatnának férfiak, vagy a kórházban nők. A valóságban hivatásos katonaként nő is lehetett katona, de OK azt elnézzük. A nightclubban is szivesebben látunk nőket a TV-ben szükség van rájuk (a rádióban már nem feltétlen), és mivel nincs kevert kötelezettség (adott helyen kell minimum x nemű de a többi lehet akármi) ezért ott még elfogadható.
  • Austin Bailey
    #228
    igen, de ez nem egy demokratikus térsadalom. Itt a nők cselédek meg cicababák. Szerintem tök szoci="50-es évekbeli, hogy ez így van a játékban, vagyis szerintem ez rendben van. Ennyi erővel azt is reklmaálhatnád, hogy miért nem lehet eiffel tornyot építeni. Mivel nem tölthet be mindenki minden állást, ezért a munkahelyekkel is kell stratégiázni.
  • Calver
    #227
    van. most fejből nincs meg h mi a neve, de nézz körbe Tropico/kalypso hivatalos fórumain, mert régebben belefutottam ilyenbe.
  • Kombinator1991
    #226
    Jó lenne, ha nem kéne mod ahhoz, hogy a dolgok 90%-át mindkét nem eltudjon végezni. Miért dolgozhatnak csak nők az erőműben vagy csak férfiak orvosként vagy egyetemi professzorként....
  • Calver
    #225
    minden, farm, ranch, fisherman's wharf. sőt, még istenesen szennyeznek is, asszem abban ranchok a legkevésbé pusztítóak.

    ...viszont cserébe ahogy nő a munkásaid képzettsége, egyre jobban termelnek.
  • CS@
    #224
    Mindegyik farm tönkrevágja idővel a talajt? Mert az már feltűnt, hogy az egyidőben épített farmjaim közül a pineapple és a sugar már elkezdett besárgulni, amikor a többi még nem. Valamint a ranch -ekre is vonatkozik az, hogy idővel gyengül a legelő minősége?
  • Austin Bailey
    #223
    a farmokhoz azért nem érdemes hozzányúlni, mert kimerítik a földet, és ha átalakítod máymilyen farmmá, akkor már nem lesz akkor a termelékenysége. Azzal viszont nem értek egyet, hogy importálni éri meg, mert akkor nem kell ellátni a farmon dolgozókat. Mivel ez egy városépítő játék, ezért az a lényege, hogy ellásd a lakosságot. Akkor meg mire jó kivédekezni a lakosokat?
  • CS@
    #222
    Világos köszi
  • Calver
    #221
    röviden és tömören: import anyagilag jobban megéri, főleg ha két dokkal dolgozol, és minden gyár pöröghet maximumon.

    kicsit hosszabban: a dolgozókat etetni, templomba járatni, egészségügyileg ellátni mind mind pénz... egyszerűen arányaiban sokkal szebb jövedelmet tudsz "fejenként" összeszedni, ha importálod a nyersanyagokat, és azt gyárral "átkonvertálod" értékesebb cuccá.

    hal pl konkrétan ~300$-ért kel el (100 db-ra számítva), miközben ki van téve minden természeti katasztrófának (New Titanic!), a kétlábúakat kifizetni többe kerül... no meg elbassza cannery-t, mondjuk azt import is. kukorica szintúgy picsafüstbe kerül. ha jól el akarod látni a népet kajával, ezt a kettőt importálod, felhúzol mellé 1-2 ranch-ot h legyen változatosság, és kész. ha meg végképp extrém profitokat akarsz, booze baron háttér kiválaszt, cukrot importált, átforgatod 7x annyit érő cuccba.
  • CS@
    #220
    Végigolvastam a fórumot az elejétől és többször is láttam, hogy a farmok és a halászok nem túl jók.
    Miért?
  • Calver
    #219
    h pontosabbak legyünk... érdemes importálni először is kukoricát és halat, hozzá felhúzni két különböző ranch-ot (eggyel is megvan btw a közepes a változatosság), és a legvégén ezekhez egy farmot, mert hát, nos... a farmok elég szarok, és csak végszükség esetén érdemes hozzájuk nyúlni.
  • CS@
    #218
    Köszi, akkor érdemes megépíteni 1-1et ezekből is.
    Nem úgy értettem a kérdést, hogy nem akarok egyáltalán exportálni, hanem inkább úgy, hogy:
    Amikor már a pénz nem nagyon számít, akkor ezen farmokat nem építeném meg, ha nem adnak a lakosságnak +food qualityt, mert a belőlük jövő anyagi haszon már nem szükséges.
  • Austin Bailey
    #217
    vagy tobacco vagy kávé vagy cukor
  • SzirmosSzisza
    #216
    Gondolom azért kérdezte, mert exporttal alap, hogy kell tobacco.
  • Austin Bailey
    #215
    van, mert a papaya meg az ananász meg a banán hozzájárul az élelmezés minőségéhez. Ha csak egyféle kaját esznek, akkor nem túl magas a minősége. Egyébként nem tudom hogy akarsz túlélni export nélkül.
  • CS@
    #214
    Üdv!
    Ha nem veszem figyelembe az exportot és csak az érdekel, hogy a nép minél elégedettebb legyen, akkor van értelme több típusú farmot fenntartani vagy elég a corn?
    Köszi
  • Calver
    #213
    van benne pár jó dolog. nem sok, de akad. küldetések között nekem pl a Keep Calm and Carry On nagy favoritom, és azon kívül is lehet találni pár jót, bár elképesztően fosokat is. épületek kicsit érdekesek tudnak lenni, de DLC-s cuccokkal már közel sem olyan gáz, az edict-ek között meg egyenesen zseniális cuccok vannak - china development aid-el baromi gyorsan fel tudod virágoztatni a szigetet (igaz, meccselni kell majd lázadókkal, mert 80+ munkanélküli szeret ilyeneket csinálni), special diplomas és lojalistákra változtató cuccok meg instant tudnak neked 20+ képzett dolgozót gyártani, csípem ezeket, #210-es szigetet is így dobtam össze.
  • Austin Bailey
    #212
    án utálom a modern times dlc-t
  • Calver
    #211
    ...és a boldogság későbbi hozzányúlás nélkül másfél év múlva 71%-on áll meg
  • Calver
    #210
    meg egy kicsit szórakoztam sandbox-al meg modern times-al, mindent legnehezebbre állítva (köztük bevándorlók kitiltását), 10 év után:

  • Calver
    #209
    no, utóbbi napokban beszereztem és végigjátszogattam a DLC-ket (The Academy kivételével), vélemények:

    Plantador: nagyon, nagyon jó, mind az épület amit ad, mint a küldetés - olyasmi, mint Absolute Power-ből a Back to the Past c. küldi, ami részemről egyik favoritom

    Quick Dry Cement: ez ellenben messze a legfosabb és legértelmetlenebb küldetés az egész játékban, nyomkodd a quick buildet, nyerj. pah.

    Megalopolis: kicsit elbaszcsizott (nyomkodd az official bribe-t és nyerj?), de megteszi, az új épület amit ad (Conventillo) pedig nekem bejön, könnyű vele és apartment-ekkel elérni, h mindenki 70+ minőségű házakban lakjon

    Pirate Heaven: vicces, a smuggler amit ad szvsz messze túl kiszámíthatatlan ahhoz, h hasznos legyen, viszont a Sailor trait kurvajó tud lenni ha importcentrikus szigetet rak össze a kétlábú

    Junta: vállalható, kicsit nyögvenyelős a küldetése (a végén 90+ katonával rohamoztam, mert egyébként elpicsázták őket), a bunker amit ad kellemes tud lenni

    Propaganda: jópofa küldetés, a Propaganda Tower szart sem ér

    Vigilante: megint, jó küldetés, a Labor Camp szart sem

    Voodoo: nagyon durci és nehéz küldetés, de nekem bejött. konkrétan: nem lehet ipari épületeket felpakolni, turizmussal meg én nem szórakozok (mert fos), ha nem lett volna Plantador DLC, asszem elvérzek a picsába... így viszont még anyagi nehézségeim sem voltak
    protip: ha 3*-t akar az ember, svájci bankszámla erőteljes kitömése kötelező (building permit, customs office 1 emberrel, megfelelő üzemmódban)
  • perko #208
    Chaplin parafrázis
  • Serpa
    #207
    Tropico 5
  • SzirmosSzisza
    #206
    Leárazás.
  • Austin Bailey
    #205
    Szerintem ezekre semmi szükség. Ami várossal most játszom, ott jelenleg 6 millió pénzem van, és 78% a jólét 770 lakossal és hajónként 2-300 000 az export. Gyakrolatilag kiadhatnám a free housing edictet, akkor sem jelentene semmit. Nagyjából öt év alatt meg lehet alapozni a tökéletes gazdaságot.
  • Calver
    #204
    24 gyármunkások, 12 mindenki másnak, esetleg később 18.
    pluszos azért nem leszel, de a bér jelentős részét vissza lehet vakarni - lakások harmadát eszik meg, szórakozóhelyeket a teljes összegére lehet állítani simán.
  • pett3rson
    #203
    Amúgy meg nem mindegy mennyi a bér, ha egyszer a lakásokból is plusz jön ki, mert akkorára állítom a lakbért, hogy a végén pluszos lesz illetve magas a belépő a szórakozó-helyekre is?

    nem sokkal szoktam túllépni a keretet, de nekem eléggé zavaró volt eleinte. aztán megszoktam nagy nehezen, de nem szerettem meg.
  • pett3rson
    #202
    kinek 24, 12 és kinek 18?

    24 a gyármunkások, dokkmunkások, szállítók, építők, katonák?

    18 a tanárok...?

    12??