84
  • Zsotyee
    #84
    Aki SC-zik az nem akar azzal foglalkozni amit leírtatok látványos csták, jó történet, jó és szórakoztató MP.
    Na ezt akartam írni:
    Aki SC-zik az nem akar azzal foglalkozni amit leírtatok hanem azzal, hogy legyenek látványos csták, jó történet, jó és szórakoztató MP.
  • Zsotyee
    #83
    Hello allz!

    Beszarás hogy min tudtok vitatkozni. Én személy szerint nem tartom fontos azt, hogy a lövés merre meg hogyan megy mert egyszerűen nem érdekel. Az már igen, hogy azok a szerencsétlen marinok meg tankok meg az a sereg amivel elindulok az el tudja-e foglalni az ellenséges bázist vagy ásvány/gáz lelőhelyet (Titta USA hejj).arra meg sztem végképp nincs szükség hogy egy SC kaliberű játékban allítgassuk hogy az a marine (aki épp nem a társát lövi hátba mert megtanult célozni a barakkban amikor legyártottam) az ellenség fejét/lábát/pöcsét célozza.Erre nincs idő. Erre itt semmi szükség. Gyors helyzet felismerésre viszont igen. Az meg, hogy kijelölni így meg úgy ha valami baj van, kialakul egy olyan rutin hogy becsukott szemmel is letod rakni a bázist. itt most nem akarok anyázni mert a TA-val is nyomtunk iszonyet sokat és sokszor volt rá példa, hogy patt helyzet alakult ki. OK pálya restart. De az egy egészen másfajta game. Ott már taktikázni kell nincs mese. Ami abban nem tetszett az az, hogy mafaszé annyi egység szerintem felesleges, de az biztos, hogy változatos.
    Jajj még a bomba siker. Ha el tudnak adni ebből 1000000 példányt akkor én azt úgy értelmezném, hogy sikeres a játék.
    Jameg szerintem ha RTS (esetünkben SC) úgymond jó feelingel rendelkezik ezen felül még szórakoztat is, betölti a feladatát. Aki SC-zik az nem akar azzal foglalkozni amit leírtatok látványos csták, jó történet, jó és szórakoztató MP.

    Peace!


  • postmortem
    #82
    Némi önellentmondást vélek felfedezni a makro stratégia és a korlátozott csapatkijelölés, illetve korlátozott szintű gyártás között, de biztos megmagyarázod ;)

    Ami a bónuszokat illeti, a probléma az, hogy egyáltalán léteznek... Ha valami critical hit alapon menne teljesen rendben is volnánk...

    A gépigényes érvelést röhejesnek tartom, ugyanis még csak nem is kell a lövedékeket számolni, gyakorlatilag csak az animáció megy... Kontra TA, ahol 1 egység egyszerre akár 2-4 lövedéket is útjára ereszt, amit a program valós időben követ nemcsak a becsapódást nyugtázza...
  • postmortem
    #81
    Nos igen, biztos ez van...
    Először is tanulj meg gépelni, ha vesszőket is raksz egész más lesz a mondat értelme is ;) pl.: nem, a hangulat - nem a hangulat
    Másodsorban épp ez a mondanivalóm lényege, hogy a gém alapjaiban véve nem új, nem extra, csak jó feelinget csinálnak hozzá, és azt hangsúlyozzák a marketing anyagban is ;)
    Mondok egy ellenpéldát: Madness Interactive -> egy hihetetlen fun gém próbáljátok ki ;)
  • zidder
    #80
    úgy játszanék még az 1ső résszel.... nem lehet valahogy feljebb tolni a felbontását 640*480ról??? 19"es wide monitoron kicsit élvezhetelen már...
  • Alfa Of NS
    #79
    Hát lényegében már leírtam mit kifogásoltam. Egyrészt kell kreativitás a játékba, mert nem pusztán gyártásról szól a dolog. Igaz, az SC "árkádos", de attól még megvan benne a lehetőség, hogy magasabb szinten is űzd. Másrészt hülyeség, hogy a lexikális tudás szempont. Létezik benne, hatással is van, de nem jelentős.

    De korábban is írtál kifogásolhatót:

    "Megint a tipikus mikro stratégia, amikor A jó B ellen , de sérülékeny C ellen, ami ellen viszont D jó, ami persze sérülékeny B ellen."

    Ez inkább makro, mivel a gyártástól függ. Mikro az a Warcraft3ban számit, SC Blizzard szerint is makrora megy rá. Persze ettől még van mikro, csak nem olyan jelentős, max profi szinten. A kő-papír-olló effektus meg nem egészen valósul meg, mivel nem olyan jelentősek a bónuszok szerepe.

    "A tipikus idegörlő felállás, amikor egy hatalmas sereget szét lehet kapni, olcsó egységekkel, de azokkal meg nem lehet támadni."

    Az SC-ben egy tipikus stratégia, hogy veled szemben bónusszal rendelkező egységekkel jönnek, akkor egyszerüen növeld meg a létszámodat. Nem kell jelentősen. De az elég mert a bónuszok nem olyan jelentősek. Másrészt szinte minden egységgel lehet támadni.

    "Ami a blizzard másik undorító oldala, hogy olyan magas színvonalú filmeket képesek csinálni mindenféle gagyi egységről, hogy az ember teljesen kiábrándul amikor az "isten" marine-ját 1 mp alatt tépik szét... "

    Ez a hangulat miatt van. Amúgy a marine tucatkatona az SC-ben. A Field Medic-ek például úgy vannak bevezetve a játékba, hogy az embereknél nagy volt a marine veszteség. Ami önmagában nem volt gond játékbeli világban, csak drága a gyártásuk. Röhej, hogy amikor játszol tényleg ez van. A szanitécek megjelenésével tényleg csökken a marine veszteség.

    "A legidegesítőbb a videoban akkor is az, amikor azt állítja a narrátor, hogy a starcraftban sok egység harcol sok ellen, és kb 30 egység csépli egymást :) Van olyan 1997-es játék amihez van 5000-es unit limit peccs ^^ "

    Ennek igy nincs sok értelme. A játék felülete nem enged meg ennél több egységet, mint ami van. Pláne ha a gépigényre is figyelni kell. Nem lenn attól jobb, ha több egység van.
  • Lordboxi
    #78
    postmortem, azthiszem nem fogtad fel, mi ennek a játéknak a lényege. Nem a max, meg min sebbzé, meg az anyám kínja kerativitás, meg a 8 féle módon loccsanás. Nem a hangulata teszi a királyá, a világa, a története, a szerethető karakterei, ennyi.
  • johnz
    #77
    nemtom mi a faszt marjátok itt egymást? amugy akinek a ta az legyen de nekem sc és kész! bár elég kockás és fura az épületek de ez még csak DEMO és hozzáteszem láttam a trailert a neten és márazzal is jobban jáccanék mint egy ta val!!EGYÉBKÉNT MEG HOL A FAKKBA VAN A TA? SEHOL?
    király a cg movie remélem lessz még sok ilyen bár ha tippelnem kéne duplarétegű lemezre jön a játék és tele lessz igényes filmekkel!!! Kedvenc filmem a zerg campaign 3 intro asszem mikor a terranok viszik az atomot pár doboz sör mellett behűtve,majd hirtelen megjelennek a zergek és elszabadul a pokol!!!egyébként egy másfélórás sc cg filmet igencsak jobban megnéznék mint egy élőszereplős elcseszett sc MOVIE-T amiben rock a főszereplő mert hát ő kemény!!azé..SC forever!!! HA valaki a sc-t szidja és az sc világát ócsárolja az olyan mint ha belekötne az alien vagy a predator világába...alkoss jobbat köcsög én inkább csak élvezemés azt hiszem vagyunk 1 páran...!akinek nem inge ne vegye magára..:)
  • johnz
    #76
    B
  • postmortem
    #75
    Nem akarok senkit se meggyőzni arról hogy szar lesz. Biztosan legalább annyian fognak vele játszani, mint az elődjével... És a Blizzard megint jól megfeji majd a népeket, amiból csinál egy újabb "bombasikert", amit jól marketingel, kellően megosztja az embereket és szépen el fog belőle karistolni egy darabig megint...
    Nem mondom, hogy ne vegyétek meg, vegyétek, nem érdekel... Csak ne mondjátok azt, hogy ez stratégia játékok királya, mert nem az...
    És nem azért mondom, amit mondok mert unatkozom, hanem mert jó lenne, ha az emberek igenis azt mondanák, hogy ezt már láttuk tíz éve köszönjük szépen, a grafika szép, de mit fejlődött az objektumok szintjén a program? Ja hogy semmit, köszönjük rókabőr nem kell, mégha szép is. Mellesleg érdekes módon csak olyan dolgokra reflektálnak, ami a hozzászólásom kb 2%-t érinti. Ami érdemi dolog, és elgondolkodtató lenne a hiánya, azon átsiklunk. De hát így mennek dolgaink 2007.05.22.-én ;)
  • Seppo
    #74
    Te miért akarsz mindnkit feltétlenül meggyőzni arról hogy ez egy szar játék, és a második része is szar lesz, és hoyg nem érdemes rajta játszani?? Neked nem tetszik elmondtad ennnyi.
  • postmortem
    #73
    Romániában meg több millióan közlekednek Dacia-val, attól még te sem azt vennél ( bár lehet) ...
    Ha pedig szted ilyen jó Koreában élni, hát nosza és vándorolj oda ;)
  • postmortem
    #72
    Mivel ez a hsz-ed csak a lövésről szól csak annyit mondok, hogy a marine-nak jól láthatóan a saját energiájából kell mozogni, és még csak véletlenül sincs rajta több száz kiló páncél meg mindenféle pneumatikus kütyü... Hogy is van ez az inercia rendszer akkor? :)
  • Komolytalan
    #71
    Taníts minket mester. De ne is minket, tanítsd a Blizt. Hátha ezentúl szar marginális játékokat fognak írni amire recskázhatsz esténként, nem pedig a kategória legjobbjait, ahogy ezt eddig megszoktuk tőlük.
    Mijaza TA? Ki nem szarja le? Volt fenn a gépemen kb 1 óráig, és ment a kukába, játszottam tovább SC-tal. A gáz az, hogy nem csak én gondolom ezt így, hanem sok-sok millióan még "ígyebben" gondolják, mivel 1000 éves elavult SC-tal játszanak azóta is. Mint azt előttem említették, TA meccset nem sokat közvetít a TV, Korában viszont SC-t rendszeresen, mivel ott nemzeti sport. Biztos azért mert egy hulladék, vagy mert a koreaiak igénytelen 1 bites idióták (ezt mutatja a gazdaságuk teljesítménye is ugyebár).
  • Komolytalan
    #70
    "Marine is lőhetne még ha össze-vissza lő is lehet hatásos pl. menekülésnél, nem csak futna és várná, hogy szétkapják, hanem lassabban hátrálna, de közben szórná az áldást..."
    Menj már el katonának és művelődj ki mielőtt okoskodnál. Menekülésnél aki menekül az menekül, és álló (fekvő, térdelő) társak adják a fedezőtüzet, majd cserélnek.
    Lőttél már életedben monitoron kívül? Ha nem tartod fixen a fegyvert (pl futás közben lősz össze-vissza) 20 méterről kb 5 méter szórása lesz mindenféle irányba. Jó eséllyel leszeded a saját társaidat is, vagy saját magad (pl elesel, mivel a fegyver kinetikus energiája kibillent a futás közben amúgy se túl stabil egyensúlyodból). Teljesen jogos, hogy mozgás közben csak olyan egységek lőnek, amelyeknek van rendszerük a mozgás közbeni fegyver stabilizálásra (pl tank jellemzően ilyen, vagy légi egységek, esetleg lovas íjász, de az meg nincs a SC-ban).
  • postmortem
    #69
    Értem, szerinted ez túl bonyolult, nos akkor meséld el mennyi időbe ( egérklikkbe ) tellik a starcraftban a fókuszált egységet 'kimenekíteni' az ellenséges tűzből? És mennyibe ha mondjuk 5 ilyen egység van???
    A TA-ba ez pontosan 4 klikk, 1-re de 20-ra is...

    Pontosan, hogy nem én veszek el a részletekben, hanem a blizzard. Mert a motorjuk nem hordozza magában ezeket a finom elemeket, ezért azokat aktív módon spell, ability formájában viszik a gémbe. Ettől lesz imba ^^
  • Caro
    #68
    Ez már pont a ló másik oldala, az SC azért jó, mert ennyi dologra nem kell figyelni, ami elrontaná a játékot.
    A részletekben nem szabad elveszni.
  • postmortem
    #67
    A "hülyeségeket" kérlek részletezd, kíváncsi vagyok melyik állításom nem fedi a valóságot...

    Játszottam az SC-vel amikor kijött, és mivel anno volt egy olyan kaliberű játék, mint a TA, hát evidens hogy a TA sokkal több szabadságot kínált. Játszottam azóta War3-al is, na az sem az igazi. Mellesleg a mai napig jáccom a War3 egyik modjával ( Dota [ nem Allstarts hanem classic ] ), ami egészen véletlenül balanced, talán azért mert a blizzard csak a motort adja hozzá :)

    Ami a védelmi vonal 2-3 féle támadási módját illeti, TA-ban megtámadlak 15 féle képpen 4 irányból egyszerre 200 egységgel és azt sem tudom mi van. Adok neked a támadás pillanatában olyan egységeket, amik szívják az energiát, ezért még ha volt is, pillanatok alatt lenullázódik és az ágyúid nem fognak lőni. Bebújok egy roncs mögé és úgy mozgok, hogy a terep miatt alig tudjál meglőni. Rádrontok egy hegygerincről, hogy esélyed sincs menekülni. Nyitok egy kaput a bázisodhoz bombázókkal és a védelmed mögé kerülök ( aminek ott van értelme, ugyanis FALAT [ TE JÓ ÉG MILYEN BONYOLULT ÉPÜLET FAL!!! ] tudsz húzni amiben elakadnak a lövedékek [ persze nem tud elakadni, hiszen itt "átteleportál" a golyó a célig mindenen ] és ezáltal sokkal [ értsd 100-szor ] hatékonyabb lesz egy üteged ) ahonnan már nincs sok esélyed.
    A tetves egységek meg fogják próbálni leszedni a repülőket, mégha követ is dobnak utánuk, akkor is lőni fog rá, és lehet hogy nem azt találja el akire lőtt, de legalább eltalált valamit. És ha belövök AOE cuccal a sajátjaim közé, akkor azok megdöglenek, mint a pinty. Aminek nem a lába a fegyvere az bizony lőni fog mozgás közben, és lehet a Himalája tetején a célpont akkor is eltalálja ha nincs takarásban, de lehet a Marianna-árok legalján akkor sem találja el, ha takarásban van. És a gazdaság nem arról szól, hogy kiexpelek, vagy dupla expet húzok és hátha bejön, hanem lehet kis területen is erős hátországot építeni. Úgy be lehet védeni egyes helyeket, hogy órákig lehet tartani és nem azért mert az ellenség eléri az egységlimitet.
  • Alfa Of NS
    #66
    Öszintén szólva nem igazán tudom, hogy te ennyire ráérsz-e hülyeségeket írni vagy tényleg ennyire nem vagy képben a Starcraft-tal.

    Ami a kreativitást illeti, épp az egységek egyedi viselkedése teheti lehetővé, hogy többféleképpen használd fel őket. Lehet épp lurker-ral is támadni, de a bunker vagy phase cannon is használható erre. Védelmi vonalakat 2-3, teljesen kölünböző módon lehet megtámadni. Egységek szállítása történhet járművekkel vagy épp speciális épülettel vagy képességgel. De a játék tele van olyan apróságokkal, mint páldául lebegő épülettel adni látómezőt a tankok számára a magasabb területekre a terrainnál. Egy feladatot többféleképen lehet elvégezni és védekezni ellen is sokféleképpen lehet.

    Ami a lexikális tudást illeti egyrészt nézd meg az adatokat. Ha valakinek málusza van vkivel szemben, akkor az ritkán teszi használhatatlanná az ellen. Értsd: hiába van málusza a marinének a hidralisk ellen, mégsem fog egy marine lemészárolni tiz hidrát. Hiába lő a scout fele sebzéssel egy mutára ha alapból háromszor akkora a sebzése és kétszer a hp-ja. A hidrán és devoureren kívül mindenki normallal támad a zergeknél. Értsd: mindegy ki az ellen támad, max sebzése lesz. De pl a protoss pajzsok ellen minden maxon emgy. Ezt is ki lehet használni adott esetben egy támadásnál. Ha elég kreatív vagy... Ha játszottál is volna az SC-vel, akkor ezeket a gyakorlatban tapasztaltad volna.
  • postmortem
    #65
    Hehe... - a rush általában < 10 egységeggel megy, különben a már késő is ;)
    Wow 1 + 2 egység ;) király ^^
    Marine is lőhetne még ha össze-vissza lő is lehet hatásos pl. menekülésnél, nem csak futna és várná, hogy szétkapják, hanem lassabban hátrálna, de közben szórná az áldást...
    Mellesleg a felfele lövés teljesen logikus, ugyanis bármilyen tárgyban is a golyó útja így sokkal hosszabb, ugyanakkor a találat is valószínűbb, grat blizzard ;)

    DEEEE! Nem ez a lényeg, hanem a korlátok... Miért vannak beprogramozott korlátok? Most olvastam, hogy friendly splash is van, ami azt teszi, hogy a saját egységed nem sebzi, de a szövetségesedét igen :DDDDD
    Ha splash akkor pusztoljon minden, ami ott volt...

    Mellesleg tök jó, hogy felhoztál 3 tök lényegtelen példát. Azt mond meg a goliath miért nem lövi az autocannonnal is a repülőket ?

    Ha olyan rohadt kreatív a gém, miért köti meg számtalan ponton a játékos kezét???
  • Caro
    #64
    Amiért csak 12 egységet lehet egyszerre kijelölni, csak 5-öt lehet queue-ba tenni, és amiért egyből leveszi a pénzt: ez anti-rush funkció.
    SC1-ben tank, góliát tud mozgás közben lőni, bár ritkábban.
    A carrier meg simán.
    A többi nem és ez logikus is. (Egy marine nem fog rohanva össze-vissza lőni)
    És ha magaslatra kell fellőni, akkor csak kb. 50% eséllyel talál egy lövés.
  • postmortem
    #63
    Igen, már látom, hogy a neked ez a mozgástér mekkora, ami az egetrengető kreativitásodat elnézve nem is meglepő.

    Ja és a lexikális tudás ;)

    Unit

    Size

    Ground Attack

    Air Attack

    SCV Small Normal -
    Marine Small Normal Normal
    Firebat Small Concussive+ -
    Ghost Small Concussive Concussive
    Vulture Medium Concussive -
    Siege Tank � Tank Large Explosive -
    Siege Tank � Siege Large Explosive* -
    Goliath Large Normal Explosive
    Wraith Large Normal Explosive
    Dropship Large - -
    Science Vessel Large - -
    Battlecruiser Large Normal Normal

    Medic Small - -
    Valkyrie Large - Explosive+

    Zerg Units

    Unit

    Size

    Ground Attack

    Air Attack

    Larva Small - -
    Drone Small Normal -
    Zergling Small Normal -
    Hydralisk Medium Explosive Explosive
    Ultralisk Large Normal -
    Infested Terran Small Normal* -
    Broodling Small Normal -
    Defiler Medium - -
    Queen Medium - -
    Overlord Large - -
    Scourge Small - Normal
    Mutalisk Small Normal Normal
    Guardian Large Normal -

    Lurker Medium Normal+ -
    Devourer Large - Explosive

    Protoss Units

    Unit

    Size

    Ground Attack

    Air Attack

    Probe Small Normal -
    Zealot Small Normal -
    Dragoon Large Explosive Explosive
    High Templar Small - -
    Archon Large Normal+ Normal+
    Reaver Large Normal+ -
    Shuttle Large - -
    Observer Small - -
    Scout Large Normal Explosive
    Carrier Large - -
    Interceptor Small Normal Normal
    Arbiter Large Explosive Explosive

    Dark Archon Large - -
    Dark Templar Small Normal -
    Corsair Medium - Explosive+
  • Alfa Of NS
    #62
    Speciel az SC-ben szükség van kreativitásra, mert annyira nagy a játékos mozgástere az egységek sokrétüsége miatt, hogy a játékos kreativitása nagyban befolyásolhatja a játék kimenetelét. Lexikális tudásra meg nincs nagyon szükség lévén bonuszokból is erősen korlátozva van. Reflexre és gyorsaságra viszont minden mennyiségben szüksége van.
  • postmortem
    #61
    Hát az az igazság, hogy ezekhez a gémekhez reflex, gyorsaság és az a lexikális tudás kell, hogy melyiknek is van bónusza melyikre is... A kreativitás kb annyi, hogy a barakk 2 centira vagy 3-ra legyen a főépülettől, mert stratégiai szerepe az k-ra nincs...
    A StarCraft ha körökre osztott stratégia lenne, akkor is megállná a helyét annyira statikus. Ahhoz nem kell strategiai erzek, hogy 20 álló egységből elmozdítsam azt az egyet-kettőt, amelyiket éppen fókuszálják... Merthogy persze az egységek a lőtávolságon állnak meg a másikat lőni, hogy a mögöttük érkezőknek kelljen egyet kerülni...

    Abban lenne némi stratégia, ha mondjuk a marine-nak be lehetne állítani, hogy hova célozzon, és ahogy fejlődne egyre pontosabban lőne. Így a hősöket is simán meg lehetne oldani +10% hp-val ( ami még nem röhejes ), mert azok mondjuk 50%-al nagyobb eséllyel ölnék meg a kis fos egységeket egy lövéssel.
    Na de vissza a célzásra, pl beállítod, hogy valami kritikusabb részre lőjjön, amit nehezebb eltalálni, de ha sikerül, akkor sokkal többet ér. Ezáltal rizikót vállalsz, és azt nyerheted vele, hogy lesz egy elit csapatod ( akiket nem a blizzard balance teamje kreált a tulajdonságok állítgatásával ), akik hatékonyabbak lesznek 200%-al... Ugyanakkor egy "béna" egység is lehet hatásos nagy tömeg ellen, mert egyszerűen, mint a sörét úgy szórja a népet. És nem kell hozzá bónusz, ilyen-olyan páncéltípus meg semmi.
  • postmortem
    #60
    Hát, ja biztos benéztem és nem a ghostok nyomták a nukét...
    Mellesleg még azt is benéztem hogy az egységek szokás szerint nem tudnak futás közben lőni ( ez is Blizzard specialitás )...
    Amúgy meg nyugodtan bemehetsz a SupCom fórumba, ott is olvashatsz negatív hozzászólást tőlem, ( persze majd biztos azt gondolod, hogy nincs jobb dolgom, mint flémelni ;) ) ami azért van, mert nem képesek egy értelmes RTS gémet összedobni már elég rég óta. A SupCom nekem nagy csalódás, még a TA szintjén sincs...

    Mellesleg csak egy pár dolog, amit a Blizzard-tól már el se várok...

    Minden egység kijelölhető egyszerre...
    A gyártás végtelen sorban is kiadható...
    A nyersanyagot csak a gyártás mnegkezdése során veszi le...
    Az egység tud mozgás közben lőni...
    A lövedékek nem mágikusak így akár az is előfordulhat, hogy nem érnek célt...
    A lövedékek nem "teleportálnak" át az egységeken, hogy a mögöttük állót el tudják találni...

    Egyébként szerintem is jó, hogy a leeső darabokra hat a fizika... Az meg külön érdekes, hogy egy asteroida méretű kőtömbön mekkora is a gravitáció... Ez a blizzard stílus, következetlen, sok fontos dolgot elhanyagolnak, és valami irreálisat kihangsúlyoznak... Na ez már flém ;)
  • uniu
    #59
    Post`, az a helyzet hogy ezek a gamek nem neked valok. Ehhez kreativitas es strategiai erzek kell, ha megvan akkor te is elvezned ezeket a jatekokat mert sikerelmenyt adtak.
  • Alfa Of NS
    #58
    A StarCraft egy nagyszerü alkotás. Ezt egyrészt annak köszönheti, mert egyszerüen érdekes. Három oldal van teljesen más viselkedéssel, jelleggel és hangulattal. A játékos a hangulatának és személyisgének megfelelően választhat, hogy milyen stílusban akar játszani. Védekező, támadó, egyszerűen bárhogyan játszhatsz vele. Persze egy profi meccsen már nem mindegy, hogyan játszol, de ez nem érinti a nagy tömegeket.
    A játék minőségének másik alappillére a hangulat. A grafika, a zene, a hangok és a történet egy egyységet képez, amely egy nagyon kellemes hangulatot áraszt.
    A harmadik ok, amiért uralkodni tudott nemcsak az RTS piacon, hanem az egész játékpiacon is, az az hogy szinte utolérhetetlen minőségben megvalósította azt, amire készült. Jelen esetben a valós idejű stratégiát. A közhittel ellentétben nem a klasszikus kő-papír-olló elvet követi. Arra ott van az Age sorozat. A StarCraft-ban az egységeknek ugyan megvan a maguk erősségei és gyengeségei, de nem valami ellen készülnek, hanem valamilyen célre használhatóak. Jó példa erre a Marine. Mi ellen jó? Ha így nézzük, akkor tulajdonképpen semmi ellen. Az azonos mennyiségű nyersanyagból legyártott kisebb egységek, a zerglingek és a zealotok bedarálják, a nagyobb egységek meg vagy túl erősek nekik vagy elrepülnek :) Viszont rakd csak őket zerglingek vagy zealotok által támadott tankok mellé és figyel, hogy az addig vidám konzervnyitogatós akciónak indult támadás hogyan válik húsdarálóva az ellenségnek. Rakj egy tucat marinét az ellenség termelése mellé és figyeld, hogy esik vissza gazdaságilag. Vagy rakd őket bunkerekbe és nézd, hogyan lesz egyre macerásabb megtamádni egy adott bázist. De elég olcsó is ahoz, hogy felderítésre is használd. Persze vannak egységek, amelyeknek elég szűk a mozgásterük, ilyen például a Firebat vagy a Scourge, de a legtöbb egység használhatóságát az adott szituáció és a mellérakott egységek határozzák meg, és nem annyira az ellenség kizárólag. Így válik lehetővé, hogy számtalan, egymástól telejesen elterő stratégiát lehet és érdemes megpróbálni a játékban.

    A Starcraft 2 ha tudja ezt követni, megfelelő új dolgot, érdekesességek behozva a játékba, akkor sikeres lesz.
  • moRtiZ
    #57
    Nyilvan az SC-ből, tudod a verseny játékoknál ez a lényeg, verd le mielőbb az ellenfelet :D De nem para. :) Dél Korea-ban külön adón közvetítik a versenyeket, több mint 3.5 millio ember játsza. Szal azért lefosozni elég bátor, főleg fél óra játék után. Attól még egy jó játék, max neked nem tetszik. Menj CnC-zni.
  • kanduhr
    #56
    Mi az hogy mostanában? Mindig is rühelltem az SC-t, már akkor amikor kijött.
  • kanduhr
    #55
    Igen, úgy hívják, hogy C&C, Syberia, Vietcong.
  • icewolf
    #54
    Nem lehet hogy nálad a "minőség" szót máshogy definiálták?
  • kartacs
    #53
    OFF
    Jó kb itt veszem ki az sg.hu-t a bookmarkomból..... nem mintha enyire blizz fan lennék(amenyire vagyok) de baz???? Egy ONLINE mediától ez kicsit morci... mert jó az S2-vel csúsztok és még a fáradságot sem veszitek, hogy idecopyzatok egy cikket róla. Ezt még megértem mert, hogy ez nem egy pc-játék honlap, na de hogy a game dev forummal és elkéstek kb annyival, hogy már nagyon nem érdemes elolvasni amit írtok.... nevetséges.
  • Sance231
    #52
    Amúgy nem értem azokat, akik a játékmenetet fikázzák. Eddig is ilyen volt, tudtátok is, hogy ilyen, akkor meg minek ezért cseszegetni. Ilyen a Blizzard-módi, ez van, ha nem teccik, akkor lehet menni vissza Total Annihilation-t vagy SupCom-ot tolni. Én sem mentem be a SupCom fórumba fikázni, pedig azt meg én tartom dögletesen szarnak.
  • Sance231
    #51
    Hát, te vmit nagyon benéztél abban a videóban. Javaslom, tekintsd meg újra:).
  • kristo p
    #50
    Nagyon jó ,hogy nem nyultak hozzá a grafhoz és ha a sztori fele olyan jo lesz akkor már szerintem függő leszek egy ideig :)

    kanduhr te meg egyszerüen hulladék vagy , fél órát játszottál az elözö résszel és az alapján képes vagy egész végig flamelni egy olyan játékról és az utodjáról ami a világ legsikeresebb rts-e ... tudom ,hogy mostanában divat fikázni ekkora agytérfogattal de akkor is elég..
  • kanduhr
    #49
    Nem is tudom melyik játékból csinálnak ,,ki győzi le a másikat minél gyorsabban,, versenyeket...
  • kanduhr
    #48
    És ki a szart érdekel az SC1, amikor a kettőről van szó?
  • kanduhr
    #47
    Az első résszel toltam kb fél órát, annyit is érdemelt.
  • Caro
    #46
    BC-t wraith-el, meg scout-al szétszeded pillanatok alatt.
  • ZoliJ
    #45
    videóban láthatod, hogy a protoss repcsik milyen könnyen elintézik a battlecruisereket, viszont őket meg a marine-ok szedik le könnyedén