• Alfa Of NS
    #58
    A StarCraft egy nagyszerü alkotás. Ezt egyrészt annak köszönheti, mert egyszerüen érdekes. Három oldal van teljesen más viselkedéssel, jelleggel és hangulattal. A játékos a hangulatának és személyisgének megfelelően választhat, hogy milyen stílusban akar játszani. Védekező, támadó, egyszerűen bárhogyan játszhatsz vele. Persze egy profi meccsen már nem mindegy, hogyan játszol, de ez nem érinti a nagy tömegeket.
    A játék minőségének másik alappillére a hangulat. A grafika, a zene, a hangok és a történet egy egyységet képez, amely egy nagyon kellemes hangulatot áraszt.
    A harmadik ok, amiért uralkodni tudott nemcsak az RTS piacon, hanem az egész játékpiacon is, az az hogy szinte utolérhetetlen minőségben megvalósította azt, amire készült. Jelen esetben a valós idejű stratégiát. A közhittel ellentétben nem a klasszikus kő-papír-olló elvet követi. Arra ott van az Age sorozat. A StarCraft-ban az egységeknek ugyan megvan a maguk erősségei és gyengeségei, de nem valami ellen készülnek, hanem valamilyen célre használhatóak. Jó példa erre a Marine. Mi ellen jó? Ha így nézzük, akkor tulajdonképpen semmi ellen. Az azonos mennyiségű nyersanyagból legyártott kisebb egységek, a zerglingek és a zealotok bedarálják, a nagyobb egységek meg vagy túl erősek nekik vagy elrepülnek :) Viszont rakd csak őket zerglingek vagy zealotok által támadott tankok mellé és figyel, hogy az addig vidám konzervnyitogatós akciónak indult támadás hogyan válik húsdarálóva az ellenségnek. Rakj egy tucat marinét az ellenség termelése mellé és figyeld, hogy esik vissza gazdaságilag. Vagy rakd őket bunkerekbe és nézd, hogyan lesz egyre macerásabb megtamádni egy adott bázist. De elég olcsó is ahoz, hogy felderítésre is használd. Persze vannak egységek, amelyeknek elég szűk a mozgásterük, ilyen például a Firebat vagy a Scourge, de a legtöbb egység használhatóságát az adott szituáció és a mellérakott egységek határozzák meg, és nem annyira az ellenség kizárólag. Így válik lehetővé, hogy számtalan, egymástól telejesen elterő stratégiát lehet és érdemes megpróbálni a játékban.

    A Starcraft 2 ha tudja ezt követni, megfelelő új dolgot, érdekesességek behozva a játékba, akkor sikeres lesz.