77
Taktikai körökre osztott, Jagged Alliancehoz és a Fallouthoz hasonlító játék. Zsoldosokat bérelünk fel és megakadályozunk egy kis trópusi országban kitröni készülő civil háborút.
  • Kotomicuki
    #77
    OFF

    Sajnos, ha néha net-közelben is vagyok, annak sebessége és megbízhatósága sem teszi lehetővé az on-line játékok játszását, így ebben már nem tudok "segíteni" - a menetrendszerű és folytatólagos "válság"-műbalhé miatt ez nem is fog megváltozni egyhamar... :((

    OFF

    Remélem, ezt a játékot is felújítják majd egyszer, vagy lesz egy minden tekintetben nála jobb utódja - nem DLC-s, pénzlehúzó stílusú. :)
  • Hexex
    #76
    Hát sajnos ez igy van! :S De a mostani fiatalságnak elég ez a "minöség" játékok terén de aki veterán gamer az sajnos csak nagyon kevésszer kapja meg egy uj játéktol azt amit régen! Jagged Alliance Onlinet probáltam de eddig nem néz ki valami jonak nemnagyon kell taktikázni ilyesmi benne.Majd a JA Back in Action az jo lessz de majd csak jövöre.Amugy JA onlineba ott hol lehet találkozni majd más játékosssal? xD De majd ha esetleg nyomod JA onlinet néhe akciozhatnánmk eggytt! xD
  • Kotomicuki
    #75
    NM! :)
    (Aztán jól eltárolni, mert kitudja meddig lesznek ezek fent a neten... :(( )

    A gond a mai játékokkal az, hogy egy pénzügyi csoport dönt, mindenben, de csak a végső festett papír számolás a lényeges számukra a játékfejlesztésben-kiadásban. Régen az alkotókat még fűtötte a szakmai önbecsülés is az egymással való versengésben, és a pénzügyi elismerés - töredéke a mostaninak - csak hab volt a tortán. Régi, szép idők! :O
  • Hexex
    #74
    Köszönöm szépen! Hiába az uj játékok (kivéve Skyrim) nem kötnek le:S Ezzel most elleszek csak megint elöröl kell mert nincsenek meg a mentéseim xD
  • Kotomicuki
    #73
    Állítólagos IB v2.13 mod - az utolsó hozzászólásban
  • Hexex
    #72
    Üdv mindenkinek! ismét nekiállok a játékna de nincs meg az immortal badass mod meg valamilyen peccs is kell ugye? xD Valaki segitene nekem kösuönöm !
  • Kotomicuki
    #71

    Akkor innentől ez a küldetés visszatért az elvállalhatók közé!
    Hálás köszönet érte!
    (Bár nekem anno nem tűnt fel, pedig a környék szobáit mind bejártam, többször is. )
  • HaaS
    #70
    Megvan az öregfiú... valóban elég közel van, ott a ranch-en. Kicsit beivott és hazafelé elkapta Jókedvű Sid, egy rugóért árulja az öltönyöst. Egyébként ő is keresős NPC, nem Sárganyilas Idegyere típus, szóval ha máshol lett volna, akkor se lett volna jó a "belépek-kivanitt".
    A kocsmáros nem beszél félre, mikor a küldetést adja, kitalálható, hogy mi a helyzet... bírom az oroszokat:).
  • HaaS
    #69
    Hja, visszamentem hangtompítóért a hákára, aztán megvártam az éjszakát. Mindenképp érdekes volt az NDF residence, mert egy rendőrt is le kellett kapcsolni. Gondoltam hátha ott lesz a bankár is a börtönben... nem volt kedvem kiirtani a fél várost, szóval a munka végeztével leléptünk.

    7.62: szvsz sokkal több az "objektum" a városokban is, érdemes körbemászkálni, az kocsikat meg ott is meg lehet rakni rendesen.
    Van egy harmadik játék is, csak oroszul tudtam megszerezni, kockaladás.
  • Kotomicuki
    #68
    Bankként Porto-Torro - Easy Money nélkül ide is le-le kell látogatni, ha pénzt is szeretne az ember, különösen, ha már mindenki mindenkivel hadakozik és a rablóbanda 2 jó boltja kiesik az ügymenetből - , vagy némi tapasztalat és pénzzé tehető cuccosok begyűjtése végett - ha nagyon rászállunk az adott ellenfél egységeire, akkor "nélkülünk" is tudnak sikereket elérni a munkaadóink a fronton - San-Miguel mégis csak jó. Pénzt nem szívesen adok ki a kezemből letétbe, inkább fegyverre, felszerelésre, vagy egy (még)jobb zsoldos zsoldjára költöm - az EM-s játékaimat hamar meguntam, mert nem találtam bennük kihívást a rengeteg, már-már elkölthetetlen pénz miatt -> mindig a legjobb cuccokkal a legjobb zsoldosok, így már túl könnyű ez a játék, még a legnehezebb fokozaton is.

    A 7.62-t hanyagolom - mostanság ezt is, de néha-néha jó elővenni és tombolni vele :)) - , mert nem jött be annyira: túl sok mászkálás, szinte semmi loot, vagy ha van, akkor annak 90%-t ott kell hagyni, mert nincs embered, akivel cipeltetni tudnád (ha meg van embered, akkor nincs mit elvinni és eladni, ahonnan meg volna mit, oda a felszerelés és a csapat gyenge)... Az E5 "egyszerűbb", játszhatóbb számomra.
  • HaaS
    #67
    Értöm... én még csak nem is láttam soha...

    Perpillanat az NDF-székházhoz gyengék vagyunk (max. nehézség), fix garrison van mindkét nyugati kerületben, nem szeretnek. Engem sem érdekelne nagyon a bankár, de 10 napos küldetés csak, szóval valahol a közelben kéne lennie... és még sosem sikerült megcsinálni ezt a részt.
    Tényleg jól jönne Santa Rosa-ba a működő bank:)!

    7.62-t is kivégezted?
  • Kotomicuki
    #66
    Hali!

    Hu-hú, egyszer felforgattam érte az összes helyszínt - belépve és térképet kérve kiírja a fontosabb szereplőket, akikkel kezdeni lehet vmit - , de egyedül az NDF fővárosa fölött, a fenti térképszélen adott be egy üzenetet erre a küldetésre:
    A bankár a kerítésen belül volt, egy (az) épületben. Először csak egy személyi őrségnek tekinthető csapat támadt rám belülről, majd ezek megsebzése után az egész haderő - mindenki NDF egyenruhát viselt.
    Ezen játékomat egy vírusos rendszer-összeborulás végleg elvitte anno, így nem tudom, hogy mi lenne a küldetés befejezése, mert azóta én sem találtam meg a bankárt sehol - ezen a helyszínen nem jelöli a térkép, mint fontos személyt. :(
    Amúgy az NDF-oldali szökött fegyenckereséses küldetést az IB mod-ban pontosan ilyesmiért törölték, mert rettenetesen bugos volt, nagyon ritkán lehetett sikeresen befejezni - gondolom ez meg ennek a tesója lesz. :(
    Részemről hanyagolva van ez a küldetés, mert akár 3 hét játékbeli időt rááldozva is, fel-alá rohanva, mindenhova többször bekukkantva sem leltem sehol azóta azt a nyüves bankárt. :(
  • HaaS
    #65
    Hali!

    Te megtaláltad anno vhol Santa Rosa eltűnt bankárját?
  • Kotomicuki
    #64
    Légterelő veszély! :)

    Az NDF oldalán kezdve a vámtiszt az elnöki megbízottnak küld csomagot, nem Rico-nak. Ott a reptéren történt gyanús események kivizsgálását kérik tőlünk egy rejtett hangfelvevő segítségével - a demokratikus (ál)szentfazekak.
    A reptéren a főnök JL-ra, az egyetlen technikusra tereli a gyanút, persze csak szóban, ezt veszi fel a készülék is.
    Ha JL-t elkísérjük a másik reptérre (ehhez előbb ott kell beszélni a pilótával, hogy "éljen" ez a küldetés is) - most már értem, hogy miért is akarna annyira eljönni onnan... - , akkor ott átad egy videókazettát, ami a főnök bűnösségét igazolja - ez nem légből kapott vádaskodás, mint a vezéré. Ezt visszavíve a főnöknek - nem a "rep.irányítónak" - , az azonnal hajlandó 2x annyit fizetni érte, mint amennyit a küldetés sikeres teljesítéséért kapnánk a fővárosban - JL becsülete, és szolgáltatásai ennél sokkal többet érnek...
    Így már 2 bizonyíték van a kezünkben és csak rajtunk áll, hogy kit áztatunk el a megbízónknál: a korrupt főnököt - asszem az ő bandáját kell a "rep.irányító" kérésére szétverni, mert már nagyon zavarják a reptér működ(tet)ését - , vagy a jó JL-t.
    Ha ezek után a főnök beosztásban maradhatott volna a reptéren, akkor a csapat egyből kitűzte volna a magyar(?) zászlót is ott, mert annyira hasonlított ez a történéssorozat a jelenkori kis hazánkéira.
    Ezen kettősség végigkíséri az egész NDF oldali küldetéssorozatot: pl. ha akarjuk, akkor a megszerzett drogot is átadhatjuk a megbízónknak a drogkereskedők halálhíre mellé egy későbbi küldetésben, aprópénzért átveszi és "biztonságba" is helyezi azt azonnal, de a felcsillanó szemei nagyon árulkodóak...
  • spcs
    #63
    Köszönöm a segítségeteket!!! Sajna tegnap szolgálatban voltam (24 órás) igy kihagytam, de ma megint nekiállok, mert jó játék, mindig szerettem pepcselni az ilyen jellegű játékokkal.
  • Kotomicuki
    #62
    Hali, üdv a csapatban! :)

    - Kézbe kell venni, majd jobb gomb a "célponton", akit gyógyítani akarsz (ez természetesen lehet önmaga, vagy egy másik csapattárs is), célszerű - főleg, ha kevés gyógy'-cucc áll rendelkezésre - a legjobb Medic-kel gyógyítani, mert ő kevesebbet használ fel ugyanakkora gyógyításhoz, mint az ebben kevésbé jártas karakter (A kórházban, sok pénzért lehet "végleges/tényleges" gyógyítást kérni. A csatatéri csak "ideiglenes", azaz, mivel a megmaradt tényleges életerővel azonos lehet csak a karakter maximális kitartása, ami gyakori pihenéseket és a csatatéren való állandó rejtőzést követel meg a karaktertől, egy kórházi "látogatásig" az az egyén (a sérült, de bekötözött) nem lesz használható sok mindenre. Ha nincs bekötözve a csatatéren a sérült, akkor elvérzik és meghal, rövid időn belül.
    - Jobb gomb után megjelenik egy piros célkereszt és az előzőleg beállított tüzelési módon lő bal gombra az emberünk, azaz jobb gomb, majd bal az ajtón (a 'SHIFT'-l lehet magasságot állítani), az ajtót addig kell lőni, amíg 'Lock Destroyed' eredményt nem kapsz, a 'Lock Hit' nem elégséges (ez általában "golyós" fegyvereknél fordul elő, azokkal néha két tár is kellhet, míg egy 12ga-l ~50% az esély az azonnali "kinyitásra").
    - Ahogy az Hexex már leírta, azaz bal gombbal ráböksz, majd ráhuzigálod a kívánt fegyverekre, ha előtte megállítottad az időt, akkor akár még lapozhatsz is hátizsák oldalára akasztottak között, így, amikor megint elindítod az időt, az embered egy menetben, mindent megjavít, ami nála van (amire ráböktél a tisztítóval), nem kell egyenként megvárni, amíg végez valamelyikkel.
  • Hexex
    #61
    Helló.Az első két kérdésedre nem tudok válaszolni mert még nem próbáltam ezeket A tisztitót rámész a curzorral megfogot és ráteszed amelyik fegyver koszos és márt neki is lát a tisztitáshoz.További jó játékot!
  • spcs
    #60
    Sziasztok. Kedvem lett a játékhoz és elkezdtem vele játszani, a modot is felpakoltam rá.
    Egybőll lenne néhány kérdésem, mert szerintem én vagyok a béna.
    - Hogyan lehet gyógyítani a nálam lévő field medic-kel?
    - Hogyan lehet sörétes puskával a zárt ajtót beötrni? Nekem nem akar lőni az emberem az ajtóra.
    - A nálam lévő fegyver tisztítót, hogy tudom használni?
    Elsőre csak ezek a "problémáim. :) Köszi előre is a segítséget.
  • Hexex
    #59
    Felbéreltem PEPE-t.Nekem egy Ingram Mac 10+Silencer a társamnak Mini-Uzi+Silencer meg van egy érdekes forgótáras pisztoly ami olyan mintha sörétes lenne csak gyengébb.Most portyázok gengszterekre gyüjtögetek cuccokat meg pénzt.Baró ez a GAME!
  • Kotomicuki
    #58
    :)
    Persze, az 'ALT' lenyomásával lehet oldalazni és gyorsan befordulni a sarkokon, mindezt célzásra emelt fegyverrel teszi a karakter, tehát ha semleges fegyveres van a közelben, de főleg a fegyver csöve előtt, akkor már e miatt kitörhet a balhé - csak óvatosan vele. :D
    ('SHIFT'-l fordul a karakter az adott irányba.)

    A játék elején nem célszerű a bankba pénzt rakni - ha csak nem 'Easy Money'-l nyomulsz - , mert nem lesz elég a felszerelésekre és a küldetési tárgyak megvételére a pénz - nehéz fokozaton biztos nem - , meg 5 emberre kéne minél előbb bővíteni a csapatot - 6-ra lehet, de lesz pár szabadítós-kísérgetős küldetés, amit csak 5 emberrel lehet elvállalni -> a szobába "bezárod" a maradó csapattagokkal azt, akit ki akarsz tenni, a főkari gyorsan elvállalja a küldetést és ismét felfogadod a kidobott karaktert a leg-'Charm'-osabb embereddel a 4-ből - 7 karakterhely van a taktikai ablakon és elviekben megtartja a kirúgott egyén a felszerelését, amit azért célszerű levenni róla, hogy ne kerüljön az újra felszámolásra a felfogadásánál.
    Ezenkívül az autók megvételére kell majd komolyabb összeget spórolni: 25-35k $ között mozognak az áraik - minden frakció ad majd ingyen-járművet, de addigra a fél csapatot szélnek kéne ereszteni, ha rájuk vár az ember, mert nem lenne elég a hely és a teherbírás a pénzé tehető dolgok elvitelére a csaták után és szinte csak abból lesz pénz a játékban, mert a jutalmak sokszor az eladások 10%-t sem hozzák a konyhára, adott küldetésnél -> ezért is NAGYON FONTOS AZ AUTÓ MEGLÉTE (a másik fontos ok az, hogy akkor csak a sofőr nem alszik az utazás alatt -> gyakran kell cserélni őt (jobb gomb az új ember képén, a térképnél és 'Set Driver'...) és úgy mindig friss, harcra kész marad a csapat.
  • Hexex
    #57
    Ezek a szmájlik nagyon bejönnek.
  • Hexex
    #56
    Lassan haladok betettem mielött elindultam pár ezer dolcsit a bankba.Elértem Cali-Cantinosba.Eddig egy palackot tudtam megvenni! De tényleg Jó ez a játék!!Lehet (oldalazni) a játékban??Oldalra lépni?Addig is gyüjtögetek pénzt és majd visszanézek a bankba.Köszönöm a tippeket! Addig is
  • Kotomicuki
    #55
    Bocsi, most már vagyok! :)

    A borospalackok általában a többi kereskedőtől vehetők meg, ritkán lehet csak úgy találni őket. Ezért be kell járni még 3-4 boltot, hogy 1-2 palackjával meglegyen a készlet - ez is függ a nehézségi szinttől: könnyűn már Riconál összejöhet a kellő mennyiség, Cali-Cantinos-ban(ÉK).
    Az indulásnál célszerű megállni az Oil-Field-nél, mert van 2 bónusz-hely - az iroda asztala és a legkisebb épületben, hátul, ahova csak hajolva lehet bejutni - és némi pénzt is lehet keresni, egy kis lövöldözéssel - ez is egy esély és anyagi fedezet a palackokra. :)
    Rio-Loma is útba esik, banditástól, boltostól. Majd Cali-Cantinos - itt célszerű Rico és Dana Bender (keletre, a repülőtéren) küldetését egyszerre elvállalni, mert mindkettőt meg lehet oldani a Közép-Nyugati reptéren (Los-Tigrastól Nyugatra).

    A HG:JE első pályája már túl keményre sikeredett, így inkább hagytam az egészet a francba - a banditák még megvoltak, de a katonák már túl erősek kezdésnek (szvsz), nem óhajtok állandó visszatöltésekkel vesződni egy egész nap, egy területért. (A JA2 Wildfire-nél szerintem húzósabb, pedig már ahhoz is nagy fan-nak kellett lenni...)

    A zene és a zsoldosok visszajelzései nálam is elhallgatnak (utóbbi csak ritkává válik) W7-n, XP-n még nem tűnt fel ez a jelenség - vagy csak nem foglalkoztam vele :S - , lehet, hogy az elmaradt hibajavítások, a kiadó részéről megszüntetnék ezt (is), de arra már nem fog sor kerülni - tehát audio-driver kezelési hiba, a program részéről. :(
    Pár pályán - főleg a fekete-ruhás Elit-zsoldosoknál jön ez elő - pár ellenfél a föld alá ragadhat kezdéskor (a mi embereink is kezdhetnek derékig a földben - pl. Del-Plata - , de ezt mozgás után már 'javítja' a program), ilyenkor várni és mozogni kell a környéken, és előbb-utóbb "előjönnek" a "bányászok" is - ezt a hibát meg mintha az IB hozta volna magával(?), legalábbis az alapjátéknál nem ragadt meg ilyesmi bennem.
  • Hexex
    #54
    A zene nekem elhalgat ez ellen valamilyen megoldás van?
  • Hexex
    #53
    Amúgy a Hired Guns Jagged edge-ről mi a véleményed?
  • Hexex
    #52
    Köszönöm a tippeket! Van egy küldetés amit nem tudom hol keressem Find the wine a neve és Porto torro-ban (lehet rosszul írom) ban az árustól vettem fel.Segitenél?
  • Kotomicuki
    #51
    Persze:

    - A nehézségi fokozat sok mindenre kihat: a kezdőtőkétől (~ 7,5k-5k-2,5k), a távcsőhasználaton át (könnyű fokozaton csak a nagyon nagy távcsövek azok, amik, míg nehéznél már alig 1-2 optika nem az), az emberek kitartásáig bezárólag (könnyűn aludni sem kell és a fegyver célra tartása sem fáraszt). A javítás mikéntjét is ez határozza meg: könnyűn azonnal kész és olcsóbb a javítás, míg nehéz fokozaton akár egy hétig is eltarthat és drága is - a Pilóta szerelője a legolcsóbb, akit külön küldetés végrehajtásával "aktiválhatunk"; lásd #37.

    - Kezdetben még béke honol az országban, így akár 2 frakciónak is dolgozhatunk egyszerre -> gyorsabban jön a pénz és gyorsul az emberek fejlődése is. Csak a 3. fél fél elnöki területére nem léphetünk be - azaz be lehet menni, de a testőrség és 2-3 plusz osztag, +1 szintű fegyverekkel köt bele a csapatba és azonnal kitör a háború. (az NDF színeiben hamar keresztezzük a másik 2 útjait/terveit - ők a 'szentek' és nem közösködnek senkivel sem - , így rájuk ez nem áll, de a Tábornoknak és Rico-nak dolgozva 10+ küldetést is megcsinálhatunk a másiknál, mire kitör a háború)

    - A városokban a nevesített NPC-k 09:00-21:00 között hajlanak csak az érdemi szóváltásra, így ha este 9 után érkezünk és dumcsiznunk kéne az adott helyen vkivel, akkor másnap reggelig várnunk kell - alvás! Minden helyszínen van néhány, mindig azonos helyen lévő, kb. hetente "újratöltődő" bónusz-tárgyakat adó hely - 10-1000$/db értékben tárgyak - , amik jól jönnek anyagi gondok esetén. Az életerőt a kórházakban lehet azonnal és drágán helyrerakni, vagy akár 1 hónapig is töltőhet újra magától.

    - A pénz itt is meghatározó szereplő, de a bevételek kisebb részét fogják csak képezni a küldetések után járó díjjak, a legfőbb pénzforrás a megölt ellenfelek felszerelésének eladásából fog származni. A bankkártyákat a bankokban lehet "beváltani" - minél később van beváltva, a "megtalálásától" számítva, az annál kevesebbet ér. A bankban tudunk letétet elhelyezni (min. 1000$), ami pár naponta kamatozik 1-2%-ot - viszont a banditák ki is rabolhatják a bankot, ezért a "Gangster" státusú egyéneket mielőbb el kell tenni láb alól. (A játék elején a gengszterek módszeres kinyuvasztása 2-3 emberrel a legfőbb és szinte az egyetlen bevételi forrásunk!!!)

    - Az alapjátékban "magától" vált szintet a játék - emlékeim szerint - , míg az IB v2.10-ben már mi dönthetjük el, hogy akarunk e ugrani szintet, egyre növekvő számú ellenség legyilkolása után. Ez a szint határozza meg az ellenfél egységeinek létszámát (3-mal kezdünk és szintenként +1 fő jön ehhez, a katonai osztagok alapból ennél többen vannak 3-5 fővel!!!), ill. a kereskedők így fognak egyre jobb és jobb fegyvereket árulni (rá leszünk kényszerítve a csapatunk létszámhátránya miatt arra, hogy jobb fegyvereink legyenek, mint az ellenfélnek).

    - A kereskedőkkel MINDIG csak egy karakterünk üzleteljen úgy, hogy a csapat a közelben van, mert ekkor az összes ember cuccát az az egy fogja eladni. Így az az egy "Trade" képessége fog nőni -> az árszintet ez határozza meg alapvetően (milyen drágán veszi át, ill. adja el a cuccokat a kereskedő - minél magasabb a "Trade" értéke, annál jobb biznisz jön létre a csapat szemszögéből). Fejlődni akkor fog, ha az aktuális képességének megfelelő értékű árukészletet adunk el, egyszerre - 20-s értéknél ez 4-6k között van valahol, míg 80 környékén már 15k fölött fog csak nőni eggyel ez az érték. A kereskedők kedvezménye is ezen szinttől és a vele folytatott árucsere volumenétől függ, ill. az általuk adott küldetés sikeres teljesítése után fog nőni leginkább (ezt a bal alsó sarokban írja ki, a kereskedő árukészletét böngészve). Az "Easy Money" könnyítést kikapcsolva egyre csökkenni fog az ugyanolyan árucikk ellenértéke -> PL. az első valami még ér 500$-t, a harmadik ugyanolyanért meg már csak 250$-t kapunk, de ha tizet szeretnénk eladni, akkor a 10. már csak 25$-t fog hozni a konyhára!!! Azaz folyamatosan vándorolni kell kereskedőtől kereskedőig és 3-4 darabnál nem szabad egyszerre többet eladni egy féléből egynek-egynek, kivéve a páncélok és mellények, mert abból a játék közepétől rogyásig lesz nálunk; én a gránátoknál a 20$/db átvételi ár eléréséig üzletelek. A kereskedők 5-7 nap után "felejtik el" az előző csereberét, azután megint a "rendes" ellenértéket fogják adni az árukért, ismét csak 3-4 db/kereskedő a még elfogadható árszint/üzlet...
    (Csak a lőszer ellenértéke nem függ az eladott mennyiségtől!)

    - A zsoldosok felfogadásához a "Charm" tulajdonság határozza meg a kezdőárat, az éppen kézben tartott fegyver adott szinten való besorolásával egyetemben -> jó fegyverrel akár a 2-3x-a is lehet a 3 heti bérének a felfogadási ára egy egyénnek! A meghosszabbításnál már csak a fő karakterünk "Charm" skilljének és az adott karakter képességeinek fejlődésének függvényében változnak az árak. A kezdetekben - amíg még híján vagyunk a zsének - inkább legyen 3-4 olcsóbb emberünk (2,5-5k/db/3hét), mint 1-2 jobb képességű, de egyúttal drága zsoldos is, mert úgy sokkal több dolgot tudunk 1-1 csata után elvinni a kereskedőhöz és hamarabb dől a lé. A tulajdonságot a templomokban lévő papoknak adott adományokkal lehet növelni leginkább, ill. cselekedeteink vannak hatással rá - ez utóbbiak inkább csak csökkenteni fogják a kezdeti értékét...

    - Kezdő karakternek én az intellektust tartom fontosnak, hogy minél gyorsabban fejlődhessen a karakter. Ezért a középső nőt (A CSAJOK NEM VISELHETNEK SISAKOT EBBEN A JÁTÉKBAN!!!), vagy a tőle 2-vel jobbra álló férfit választom "Medic" képesítéssel - ez ad némi kitartás és életerő plusszot is, igaz nem lőnek a legelején olyan jól, mint a többi kaszt, de az úgyis hamar meg fog változni.

    A Kezdés:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Némi pénzt kapunk, rögtön a legelején, miután beszéltünk az utolsó, még életben lévő katonával. Fegyverkezzünk fel a halottak szűkös készletéből. Közben befut egy civil és a segítségünket kéri, amit persze azonnal el is fogadunk. Az útkereszteződést elérve jön 2+2 bandita, akiket lehetőleg hasalva fogadjunk, mert úgy kisebb az esélye az embereink elhalálozásának. Ezután válik szabaddá a jobb oldalon lévő zsoldostáborba vezető út, ahol - ha szerencsénk van és egy olcsóbb féle van ott, akkor - felbérelhetünk egy egyént. Hármasban már nem igazán okozhat gondot az utolsó 3 bandita a házaknál (lő-pozícióba mozgás, hasalás, és lehetőleg egyszerre tüzelés; néha az utolsó a házban marad/van, így őt külön kell levadászni, pl. az ablakon keresztül) - bent az asztalon bónusz cuccok vannak. Miután minden lehető helyre értékes dolgokat raktunk, hagyjuk el a helyszínt és irány a közeli város.
    Itt érdemesebb egyből a Bank-szektorba menni, mert ott tudunk megszabadulni az eladni valónktól - közben a civil megköszöni a segítségünket (500$) és lelécel. A bankban, miután eladtuk a bankkártyákat, azután szóba elegyedve a bankárral, megkér minket, hogy hozzunk neki páncéllemezt az ÉK városból (ez 2-4k$ befektetés lesz majd onnantól vissza, idáig) - fogadjuk el a küldetést.
    A fegyverboltban is kaphatunk küldetést, ami 5 palack bor visszahozatalát takarja 35 napon belül (1,5-2,5k$/palack befektetést igényel majd az ügylet -> a többi kereskedőtől vásárolhatjuk vissza őket, ill. ritkán, ha elvállaltuk a küldetést, akkor bónusz-pontokról, vagy halott ellenségtől is "beszerezhetőek") - ezt is fogadjuk el.
    Fontos, hogy hátizsákot vegyünk, mert abba fér a legtöbb felszerelés - ez a legdrágább is, de később majd lesz belőle "tágasabb" variáns is.
    A fölösleges, rossz állapotú fegyvereket adjuk el, csak 1-1 épebb darab maradjon az embereinknél 1-1 csomag lőszerrel, ill. 1 sörétes a zárak nyitásához 1-2 csomag lőszerrel. Öv, arra külön táska és mellény vásárlására nem nagyon fog kerülni a legelején, ezeket majd később szerezzük be - mindből lesz még fejlesztett verzió is.
    A bónusz-pontok itt:
    - a bankár zárt szobájában, az asztalon (bejárattól a jobb "fölső" sarokban, egy katona áll a közelében, tehát óvatosan nyissuk ki a sörétessel -> csak 1 lövésre lesz lehetőségünk, mert a 2.-ra mindenki ránk veti majd magát - save/load)
    - a kereskedő, szintén zárt szobájában, a ládákon
    - a kórházban, a bejárattól jobbra eső, zárt, 2 szárnyú ajtó mögött, középen, a szőnyegen
    - a templom bal oldali, hátsó szobájának padlóján - ez kivételesen nem zárt, DE A TEMPLOMOKBA MINDIG CSAK ÜRES/FEGYVERTELEN KéZZEL MENJÜNK BE, KÜLÖNBEN A PAP ÉS A VÁROSI ŐRSÉG AZONNAL RÁNK TÁMAD!!!
    Ugyan a kórházban is kaphatunk csomagfuvarozási megbízást, de ha ez nem Cali-Cantosba (ÉK) szól, vagy nincs pénzünk hátizsák(ok)ra, akkor inkább ne most fogadjuk el azt.
    Ha "csak" 4-5 bandita van ezen városrészben, akkor essünk nekik, hogy legyen pénzünk - hátulról, hasalva, mindig csak 1-1 lövés/fő, hogy ne tudjon az egész banda egyszerre ránk támadni, mindig "gondolkodó állásban" legyenek 2 találat közt - GRÁNÁTOKAT VÁROSON BELÜL NE HASZNÁLJUNK, MERT AZ ŐRSÉG NEM TOLERÁLJA AZT!

    A másik városrészben van a kocsma, ahol a zsoldosok várják, hogy felvegyük őket a csapatunkba - most nincs ilyesmire keret, ált. Vele szemben van a Vámtiszt irodája, ahonnét mindig az ÉK-i városba kell először csomagot fuvarozni - ezt vállaljuk el.
    Banditák itt is vannak, ha kötekedni támad kedvünk, akkor az összes küldetést csak azután vegyük fel, hogy mindkét városrész "tiszta" és az összes bónusz-pont üres - így biztos nem futunk ki az időből a küldetéseknél.
    A Polgármesterrel inkább ne beszéljünk, mert a fia, akit épp kivégzését várja a közeli börtönben, mert gyilkolt, nem éri meg azt a hihetetlen "Charm"-romlást, amit a hozzá kapcsolódó 3 küldetés jelent (1., kihozni a börtönből - ezért 500$-t kell kiadnunk + a meggyilkolt lány apjának lelövése, miután a PM megjutalmazott a fia kiszabadításáért
    2., Cali-Cantosban a Rendőrségtől megvédeni, hamis papírokat vinni neki
    az apjától - ez, kis szerencsével, megúszható vérontás nélkül is, ha van elegendő emberünk, hogy elállják a rendőrök útját a fiú lakosztálya előtt (különben hihetetlenül hangulatos hiring alakulhat ki kis csapatunk és vagy 15 rendőr között - amint "félrelő" vmelyik csapattagunk, akkor a városi őrség, majd a Rico-erők is bekapcsolódhatnak a banzájba, esetleg még az ott lévő zsoldosok is ellenünk fordulhatnak, egy balszerencsés találat után - , közvetlen közelről, sörétesekkel úgy, hogy közben nem is hátrálhatunk a szoba bejárata elől, mert életben kell tartani azt pernahajdert :)) )
    3., a térkép "bal-közép" városkájának PM-e megkér minket, hogy távolítsuk má' el a városából a fiút, mert közveszélyes dolgokat művel - 3k kiadással megoldható, hogy másik országba utazzon (5k a jutalom érte)).
    Bónusz-pontok:
    - a Vámtiszt irodájában, az asztalon
    - a Vámtiszt hátsó, zárt, kamrájában, a ládákon
    - a polgármester emeleti, zárt, szobályában
    - a Börtönvezető irodájában, az asztalon
    (- lehet, hogy az egyik hangár is rejt vmit, de ez nem biztos, ill. körülményes a bejutás, mert el kell forgatni az őrt 1 másik emberünkkel és a többi őrt is zavarhatja a betörésünk - macerás, na)
  • Hexex
    #50
    Akkor valószinű maradok a Brigade-nál mert,ha nagyon nem tudok márt mit kezdeni egy küldetéssel akkor remélem majd tudsz segíteni!
    Amúgy márt most az elején az első árusnál is egész sok fegyver van ami nagyon tetszik hogy külön kell az övtáskát(?)+ a hátizsákot...megvenni! Nagyon részletessen vannak megoldva.Egy pár tippet-trükköt tudnál adni kezdő lépésként?Előre is Köszönöm!!
  • Kotomicuki
    #49
    A semminél még az is jobb! :S :)

    A B5 története volna előbb időrendben, de ez, egy ilyen jellegű játéknál lényegtelen - szerintem.
    Magyarországon sem foglalkoznak ezen 2 játékkal, mert a fejlesztő/kiadó még a játékokban leledző, nem kevés számú bug-okkal sem tud/akar minden esetben foglalkozni. (Pl. a fekete képernyő, ugye...)
    A 7.62 is uo, mint a B5 - külsőre; beltartalmilag a 7.62-ben nincs egyértelmű oldalválasztás, hanem az adott küldetés - egyáltalán elvállalása és - megoldásának módja határozza ezt meg -> mindig kormány-oldalon kezdünk, azután, ahogy alakul...
    A 7.62-ben nem lehet elmenekülni, amíg egy harcképes ellenfél is tartózkodik a pályán - nem kicsi nehezítés, főleg az elején, amikor még egyedül, egy szál pendelyben kalandozunk!!!
    Anno a B5-höz találtam - egész komoly, bár csak angol-nyelvű - leírásokat, míg a 7.62-höz nem, így én maradtam a B5-nél (+ IB v2.10), mert piszkosul felbosszantott a 7.62-ben az állandó, ide-oda utazás, az alig fizető munkákért - ha meg beütött a kánaán (pl. a Tormen-lány bandája rajtaütött a kormányoldali városon és lett vagy 30, szabadon rabolható hulla - Pause, mert a túlélők is szorgosan gyűjtöget(né)nek ám), akkor meg alig tudok vmit is összeszedni, mert nincs helyem. Azaz, a B5-ről sokat tudok, míg a 7.62-ről szinte semmit sem a szakirodalom hiányában -> a B5-l tudok játszani, a 7.62-l meg nem... :(
  • Hexex
    #48
    Még egyszer köszönöm a segítséget!Az ablakos mód megoldotta a problémát és feltettem az Immortal Badass modot is.Egész komolynak néz ki a stílusa.(IMÁDOM A FEGYVEREKET)Szerintetek ez vagy a 7.62 High Calibre a jobb,melyikel érdemes elöbb játszani?(valamilyen magyar végigjátszás nincs hozzá véletlenül,mert az Angol tudásom még nem tökéletes).
  • Kotomicuki
    #47
    NM, remélem, hogy sikerrel jársz az elindításában.
    Ha az ablakos megoldás sem működik, akkor csak egy régebbi vidkari, vagy teljes (használt) rendszer beszerzése oldja meg a problémát - persze, előtte még meghajtóprogramokat is érdemes csereberélni, hátha az egyik régebbiben még benne van az, amit igényelne a játék. (Nálam ilyet a MTW játszott el a GTO-mmal - DX 8.0 v. 7.0 volna a játék igénye, amit meg már az XP nem szeret...)

    Hasonló okokból nem szabad kidobni a DX 9.0c-s vidkarikat, mert ilyen esetekben nagyon jól jönnek -> a "régi" játékok még azt DX-t használják zömében (a régi meghajtó-progival meg a DX 8.0-as és - remélhetőleg - DX 7.0-s játékok is mennek - XP, vagy W98(ME) alatt), így olyan karin futnak hibátlanul, az esetek többségében. (A DX 11 9.0c kompatibilitásában nem hiszek, mert az plusz-munka volna a driver-íróktól - mármint a jól és hatékonyan működő variáns (, mert úgy akkor a T. felhasználó a monitoron nem látná a különbséget a régi, 4-5 éves és az "új" között...) - , amit az utóbbi években nagyon nem "szeretnek" megcsinálni...)
  • Hexex
    #46
    Megprobáltam de egyelőre fullscreen-nél kikapcsol windowednél nem akkor tudok játszani vele!?!De még próbálkozom.Am. köszönöm a segítséget.
  • Kotomicuki
    #45
    Ja, és a Vista-s laptopon is jól fut: i T2330 + X3100 GMA (2+ éves).

    Próbáld a felbontásokat is variálni, hátha csak a monitorod/vid-karid(v. driver-e?) nem tudja/akarja azt megjeleníteni. Bár ez utóbbi eset már az informatikai rémálom kategóriája, de mivel nincs lehetetlen a számítástechnikában... :S :)
  • Kotomicuki
    #44
    Hi!
    Szerintem driver hiba lesz nálad (vid-kari/DX), mert nekem ilyesmi sem az XP-n, sem a W7-n nem jött elő - nV 7900 GTO-t használok, ami nem mai kölök, de az ilyen "régi" gémeknél nincs is gond vele.
    Ha van módod régebbi hardverelemekből összelegózott gépre feltelepíteni, akkor feltétlenül tegyél vele próbát, mert lehet, hogy (csak) az újabb vid-karikat (és azok driver-eit) nem komálja a játék. (Ha van régebbi videókártya a kezed ügyében, akkor azt is beteheted egy próba erejéig az újabb helyett a gépedbe, hátha...)

    Azonkívül én Immortal Badass v2.10 Mod-ot használok, amiben számos javítást is eszközöltek, mert a fejlesztő és a kiadó sem "vetemedett" ilyesmire tudtommal - szintén megér egy próbát nélküle, majd vele...
  • Hexex
    #43
    Hi nekem az lenne a problémám h. inditáskor kikapcsol a monitorom pedig levettem a felbontást.Mi lehet a baj/megoldás?
  • Kotomicuki
    #42
    2 (főszáli)küldetéssel később, egy 'frontosként' visszatértem ide és most már 70 halott felszereléséből kell kiválogatnom, hogy mit is hagyok itt - egy plusz csapatuk volt az őrség segítségére. :S
    A fegyvereknél már az AUG-ok, HK416/20 és HK 417/16-ok dominálnak az ellenfeleknél: így kicsit több ideje marad a 3 mesterlövészemnek a célzásra, viszont ha elvétik, akkor nagy a baj - a Dragunov még mindig jó, mert "hozzászoktak" a karaktereim már a kezelésükhöz, így gyorsabban és pontosabban lőnek velük (és a viszonylagos megbízhatósága/tartóssága is jó érv mellette - Rico még él). (A SPAS-12 és az MP5SD6 meg egyre "gyorsabb" lesz az ellenféllel szemben. :D )
    Nem hiába írja az egyik 'ötletnél' a program, hogy nem szabad siettetni a főszál küldetéseit -> mert akkor tapasztalatlanok lesznek az embereink - ha 'rohanunk' - és úgy a végén már szinte lehetetlen lesz szembeszállni a többszörös túlerővel.
    Egyre fontosabb lesz a lövészek helyének gondos megválasztása is, hogy az ellenfélnek keljen a mi tűzvonalunkba mozognia és ne fordítva történjen ez - egy HK G36-al már 110 méteren van a fő karakterem 50%-os találati valószínűsége - a fegyver "távcsövét" használva 125m-en - , 100-as lövésztudomány - és 53-as mesterlövész 'pont' - mellett, míg Flyer a HK 417/20-al "csak" 88 méterig tudja ugyan ezt 51-es lő-tudománnyal -> az ellenfelek tudása is ez utóbbihoz közelít, csak még nincs a kezükben ilyen jó fegyver...
    A tűzgyorsaságra is egyre jobban oda kell figyelni (a fegyverek "tartóssága" mellett, hogy ne kelljen 100+k $-t kiadni csere-fegyverekért, amíg az "eredetit" javítja - 3 napig - a boltos - nehéz fokozaton), mert az ellen számbeli túlereje 1-1 lerohanási kísérleténél végzetes is lehet, ha csak 1-2 csőből tudunk az ilyesmire reagálni -> a Dragunov-ot is azért kéne MSG-90A1-re cserélnem, mert picit gyorsabb nála (IMMORTAL v2.10 Mod) és 20(+20 - amit csak a boltból, vagy az ellenféltől tudunk megszerezni, mert a mi embereink nem tudnak 2 20-as tárat összerag'szalagozni...) töltény fér a tárba a 10 helyett.

    Most az Olajmezőt kéne felrobbantanom a tábornoknak (túl is terhelődött a főkar'im a sok 'Claymore'-tól, amit kapott erre a célra. Az előző küldetés meg nevetséges volt az Outpost-on, mert mire lőállásba vittem az embereimet, addigra elhullott az NDF 2 csapatának zöme és csak a maradék 8 emberükre kellett lőni - a Mod nélküli alapjátékban erre a küldetésre másként emlékszem, ott megizzadtam már attól, hogy egyáltalán én életben maradjak (a védők sokkal kevesebben voltak akkor). (A legnehezebb küldetésnek még mindig az NDF oldalon az Outpost elfoglalását tartom - legelőször nappal "akartam" ezt végrehajtani -> 20 másodperc után már 6 halottat számlált a csapatom... - , különösen akkor, ha az alapjáték középen, a 'teknőben' indítja a küldetést... legalább egy tucat, fedezékben álló mesterlövész orra előtt úgy, hogy a fedezéket nyújtó romokig és a nagy sziklákig nincs idő elfutni és ott is kószál féltucat járőr közben... = az egyetlen megoldás a legközelebbi állás lerohanása, miközben az ellenfelek 80%-nak céltáblái vagyunk - a romok/szikla fél napi mentés-visszatöltés után sikerült, további fél napot vett igénybe az egyik oldal "megtisztítása", hogy legalább meg lehessen indulni valamerre...)
  • Kotomicuki
    #41
    Javítás:
    Sniper a 80+ Sniping-jével 1,65-1,68s alatt vált fejről fejre! :)
    Ez a skill 60 alatt nem sokat ér, és igazán csak 80 fölött lehet jól (ki)használni - drágák az ilyen NPC-k, de megérik az árukat -> Wiz (58 - 4194$/3 hét) még javában céloz és ált. el is véti a célt, míg Sniper (86 - 25106$/3 hét) szinte egyből lő és nagyrészt talál is.

    A gránátok és aknák lökéshulláma (a páncél és a felszerelés nem sérül, de pár HP-től azért még megszabadíthat) is elég ahhoz, hogy az addig semleges (pl. városi) őrséget ellenünk fordítsa, ezért ilyen helyeken inkább ne használjuk ezeket, ha egy mód van rá.

    Ha elvállalunk egy frontos küldetést - miután pl. egy korábbi küldetés helyszínén minden ellenséget - és az őrséget is - eltettünk láb alól, akkor az a terület az irányításunk (már akinek dolgozunk épp) alá kerül - pl. Las Panteras a fogolyszöktetés után - (ha van időnk célszerű bevárni egy baráti osztagot, hogy onnantól meg is védje azt), ha ezt ellenség foglalja el/veszi vissza, onnantól él ez az opció az alfőnököknél - , és sikeresen végre is hajtjuk a visszavételt, akkor kitör a háború és minden frakció nyíltan is hadat üzen egymásnak -> az addigi semleges viselkedésük ellenségessé változik velünk szemben, tehát elesünk legalább 2-3 bolttól (a boltok felétől!!!) és az olcsó javítási lehetőségtől is, ha nem a maffiózókat szolgáltuk!
    Ezért inkább ne vállaljuk el ezeket a küldetéseket - nincs baj, ha visszadobjuk őket - addig, ameddig a fő küldetés-szál amúgy is ellenségessé nem tenné a szemben állókat (pl. a gengszterek elrabolnak egy tábornokot Tormenéktől és nekünk kell őt kiszabadítanunk Cali-Cantinos repülőteréről - ez már amúgy is szembefordítana bennünket Rico-ékkal, innentől mehetnek a frontos küldetések is)!

    Hogy kinél hogy állunk éppen, vagy kinek dolgozunk jelenleg, azt a konzolba ("ö" - magyar bill.)írt "throw sr" (IDÉZŐJELEK NÉLKÜL!!!) paranccsal tudhatjuk meg!
  • Kotomicuki
    #40
    ...Legvégül betájolja a főbejárat melletti, utolsó őrtornyot és leszedi a mesterlövészt belőle (2 kísérője már lemászott eddigre) és végez a külső őrjárat magányos emberével is.
    Közben a vezér kirongyol a főépület hátsó bejáratán és a főbejárat melletti épület sarkának takarásából - igazából a főépület tetejéről leselkedők elöl takarja magát a sarokkal... - leszedi az utolsó 4-5, talajszinten őgyelgőt. Ezután vissza vágtat a főépületbe, a lépcsőnél lelövi a tetőről lemászó egyént, majd ezzel a lendülettel fut is fel a tetőre, ahol fegyverének sorozata leteríti a mesterlövészt.

    A "börtön" tetejéről egy egyén akart lemászni, még az elején, amikor elkezdődött a buli, vesztére, mert Wiz lekapta sörétessel, majd a létrától a még 2 hasonlót fontolgatót is leszedte - gyorsaság és szerencse! :)
    A még Sniper által, a lőtér bejáratából megsebzett egyik mesterlövészt Flyer kaszálta le a szintén behajtott válltámaszú Minimi Para-val - ez cserélve lesz, mert már 2 "szint" óta megvan és a mezőn még mindig szépen lefekteti az ellenfeleket 60-80m távolságból, de már érződik, hogy kevés a (pontos, azaz az 50%-s)lőtávolsága... - , majd felmászott a tetőre és a még mindig az antennánál gubbasztó Sniper-t figyelő egyént is megsorozta.

    Igazából a főépület teteje és az antenna dombja (a robbantós küldetésben ezt kell védelmezni, majd innen indulhat az ellentámadás a hátsó bejáraton keresztül - itt a szemközti dombról is jó rálátás nyílik a lőtér és a főépület felé...) is a 2 tuti helyem, ahonnan a legtöbb dologra rálátás nyílik ezen a helyszínen.

    Bánatomra sok mindent itt kell hogy hagyjak, mert egyszerűen nincs helyem a pakoláshoz, annyi az elvinni való! :))
  • Kotomicuki
    #39
    Na, azért sikerült egy újrakezdés után, nehéz fokozaton letudni azt a küldetést - éjszaka, mert nappal csak szívás lenne belőle! :)

    58 ellenség hever a pályán (már 9 emberből áll a kezdetekben 3 fős bandita-(alap)osztag), 1 Dragunov és 4 Remington mesterlövész fegyvert elejtve, az M4A1, a G3KA4, HK 416/14 és a HK 417/12 "alap"-fegyverek mellett -> azaz az eddigi 60-65m-s biztonsági zóna (AUG SMG, HK 416/10, stb.), amin kívül kell tartani az ellenfelet, hogy ne minden lövése találjon nyílt színen, az most már 80-85m-re tolódik ki... - azért mókás a gép, mert Desert Eagle-t is használtak az ellenfelek, amik szűk helyen, a "nagy" mordályok ellen veszélyesek lehetnek a gyorsaságuk miatt -> ezért is nyomul az ék nálam behajtott válltámaszú MP5SD6-l (csöndes, nem tódul egyből az egyén nyakára az egész kaptár...) és SPAS-12-l(nehéz vele téveszteni 10-15m-n belül, egy biztonságos sarok/falrész/ajtó mögül - zöld és lila lőszerrel...) még mindig! :))

    Indulásként 2 ellenfél volt a fogvatartott közelében az épület szobáiban, annak tetején pedig 5-n várakoztak -> a tetőre, főleg, amíg az őrtornyok "üzemelnek" nem célszerű (megpróbálni se) kimászni, de a lejáratokat 1-1 emberrel figyeltetni kell!
    A 2 bejáratnál (2x)6-8 embert kellett leteríteni, akik iramodtak volna befelé serényen -> a sörétes puskák azért visszafogták őket ezen igyekezetükben, és amíg ezek töltöttek, addig az MP5 és az AUG SMG vigyázta a bejáratokat.
    Amikor már nem kaptak hirtelen sorozatokat a sötétből az ajtókat becsukni próbáló embereim, akkor kezdődött az akció! :)
    Golyózáporban futás a lőtérre, be az ajtón és azzal a lendülettel le is lett terítve az az egy őr, aki egészen addig vigyázott az épületre, hátul, a fal mögött.
    Majd végig a központi épület mögött, be a hátsó bejáraton (2 őr), fel az emeletre (1 őr) - tetőre nem, mert gránátjaik is vannak, amit sűrűn használnak is - , majd a főbejáratnál, több részletben 6-8 ellenség kiterítése -> a mesterlövészek miatt az üss és fuss taktikát kell alkalmazni, a Rambó/Terminátor itt már nem jön be. :)
    Közben Sniper kicsomagolja az SVD-S-ét - amin az éjjellátó van - , behajtja a válltámaszát és befut a lőtérre. Miután elült a golyózápor, kiront és a lőtér mögötti toronyból kiszedi, 2x-re a két őrt. Ezután a hátsó bejáratnál, ahonnan az antennához is fel lehet menni, leszedi a 4 őrt - a bódénál, elhasalva az árnyékban -> vakon becélozva 5m-ként a terepet, hogy "előjöjjenek" az ellenfelek a homály takarásából.
    Vissza a két épület köré és a "börtön" másik bejárata, illetve az a mögött álló őrtorony környékén őgyelgő ~8 egyént (3 a toronyban) is leteríti.
    Felkúszik az antennához - bent, a túlsó sarkon 1 őr - és a hátsó bejárat őrtornyából kiszedi a 2 bent tartózkodót - >1,7s, amíg a 2. is megkapja a fejlövést az első után, 30m-n belülről...
  • Kotomicuki
    #38
    Ugyan el lehet menekülni az egyes helyszinekről - nem úgy, mint a 7.62-ben, ahol mindenképp ki kell írtani minden ellenséget a továbblépéshez - , de ezt csak a nem fix helyeken érdemes használni (dzsungel, útkereszteződés, stb.), mert az ellenség ott marad és vár ránk a következő visszalépésnél!!!
    (A tábornok radar-robbantós küldetésénél elinaltam, mert négyünket és a felszerelésünket kevésnek ítéltem meg a 2 járőrosztaggal megerősített bázis elfoglalalásához, amit máskor, a zsákmány miatt (Az Ural kevés szokott lenni hozzá úgy, hogy a 6 zsoldos alig tud járni a túlsúlytól!) mindig kitakarítok. Rico sameszát kellett volna a későbbiekben, ugyanonnan kiszabadítani, ami szintén dumcsizással indulna, mivel ott mi lennénk a(z ál)kivégzőosztag...
    Nos, a főbelyáratnál, 10m belül 6 ellenség fogadott - rejtekhely az Ural mögötti 4-6 m2 lenne csak hatunknak, elérhető közelségben... (t'om, hogy lehet szaladni is 2-3 emberrel, amíg a maradék elszórja a gránátjait, de az nagyon ritkán jön be sérülés nélkül -> <5%) - , a tetőkről és őrtornyokról további 6-8 mesterlövész és a közben befutó 6-8 gyalogos-járőr gránátesője lenne az "alap" ellenfél..., majd érkezne a "szokásos" erősítés is, lehet, hogy éppen a hátunkba, arra a zsebkendőnyi területre...! )