Taktikai körökre osztott, Jagged Alliancehoz és a Fallouthoz hasonlító játék. Zsoldosokat bérelünk fel és megakadályozunk egy kis trópusi országban kitröni készülő civil háborút.
  • Kotomicuki
    #51
    Persze:

    - A nehézségi fokozat sok mindenre kihat: a kezdőtőkétől (~ 7,5k-5k-2,5k), a távcsőhasználaton át (könnyű fokozaton csak a nagyon nagy távcsövek azok, amik, míg nehéznél már alig 1-2 optika nem az), az emberek kitartásáig bezárólag (könnyűn aludni sem kell és a fegyver célra tartása sem fáraszt). A javítás mikéntjét is ez határozza meg: könnyűn azonnal kész és olcsóbb a javítás, míg nehéz fokozaton akár egy hétig is eltarthat és drága is - a Pilóta szerelője a legolcsóbb, akit külön küldetés végrehajtásával "aktiválhatunk"; lásd #37.

    - Kezdetben még béke honol az országban, így akár 2 frakciónak is dolgozhatunk egyszerre -> gyorsabban jön a pénz és gyorsul az emberek fejlődése is. Csak a 3. fél fél elnöki területére nem léphetünk be - azaz be lehet menni, de a testőrség és 2-3 plusz osztag, +1 szintű fegyverekkel köt bele a csapatba és azonnal kitör a háború. (az NDF színeiben hamar keresztezzük a másik 2 útjait/terveit - ők a 'szentek' és nem közösködnek senkivel sem - , így rájuk ez nem áll, de a Tábornoknak és Rico-nak dolgozva 10+ küldetést is megcsinálhatunk a másiknál, mire kitör a háború)

    - A városokban a nevesített NPC-k 09:00-21:00 között hajlanak csak az érdemi szóváltásra, így ha este 9 után érkezünk és dumcsiznunk kéne az adott helyen vkivel, akkor másnap reggelig várnunk kell - alvás! Minden helyszínen van néhány, mindig azonos helyen lévő, kb. hetente "újratöltődő" bónusz-tárgyakat adó hely - 10-1000$/db értékben tárgyak - , amik jól jönnek anyagi gondok esetén. Az életerőt a kórházakban lehet azonnal és drágán helyrerakni, vagy akár 1 hónapig is töltőhet újra magától.

    - A pénz itt is meghatározó szereplő, de a bevételek kisebb részét fogják csak képezni a küldetések után járó díjjak, a legfőbb pénzforrás a megölt ellenfelek felszerelésének eladásából fog származni. A bankkártyákat a bankokban lehet "beváltani" - minél később van beváltva, a "megtalálásától" számítva, az annál kevesebbet ér. A bankban tudunk letétet elhelyezni (min. 1000$), ami pár naponta kamatozik 1-2%-ot - viszont a banditák ki is rabolhatják a bankot, ezért a "Gangster" státusú egyéneket mielőbb el kell tenni láb alól. (A játék elején a gengszterek módszeres kinyuvasztása 2-3 emberrel a legfőbb és szinte az egyetlen bevételi forrásunk!!!)

    - Az alapjátékban "magától" vált szintet a játék - emlékeim szerint - , míg az IB v2.10-ben már mi dönthetjük el, hogy akarunk e ugrani szintet, egyre növekvő számú ellenség legyilkolása után. Ez a szint határozza meg az ellenfél egységeinek létszámát (3-mal kezdünk és szintenként +1 fő jön ehhez, a katonai osztagok alapból ennél többen vannak 3-5 fővel!!!), ill. a kereskedők így fognak egyre jobb és jobb fegyvereket árulni (rá leszünk kényszerítve a csapatunk létszámhátránya miatt arra, hogy jobb fegyvereink legyenek, mint az ellenfélnek).

    - A kereskedőkkel MINDIG csak egy karakterünk üzleteljen úgy, hogy a csapat a közelben van, mert ekkor az összes ember cuccát az az egy fogja eladni. Így az az egy "Trade" képessége fog nőni -> az árszintet ez határozza meg alapvetően (milyen drágán veszi át, ill. adja el a cuccokat a kereskedő - minél magasabb a "Trade" értéke, annál jobb biznisz jön létre a csapat szemszögéből). Fejlődni akkor fog, ha az aktuális képességének megfelelő értékű árukészletet adunk el, egyszerre - 20-s értéknél ez 4-6k között van valahol, míg 80 környékén már 15k fölött fog csak nőni eggyel ez az érték. A kereskedők kedvezménye is ezen szinttől és a vele folytatott árucsere volumenétől függ, ill. az általuk adott küldetés sikeres teljesítése után fog nőni leginkább (ezt a bal alsó sarokban írja ki, a kereskedő árukészletét böngészve). Az "Easy Money" könnyítést kikapcsolva egyre csökkenni fog az ugyanolyan árucikk ellenértéke -> PL. az első valami még ér 500$-t, a harmadik ugyanolyanért meg már csak 250$-t kapunk, de ha tizet szeretnénk eladni, akkor a 10. már csak 25$-t fog hozni a konyhára!!! Azaz folyamatosan vándorolni kell kereskedőtől kereskedőig és 3-4 darabnál nem szabad egyszerre többet eladni egy féléből egynek-egynek, kivéve a páncélok és mellények, mert abból a játék közepétől rogyásig lesz nálunk; én a gránátoknál a 20$/db átvételi ár eléréséig üzletelek. A kereskedők 5-7 nap után "felejtik el" az előző csereberét, azután megint a "rendes" ellenértéket fogják adni az árukért, ismét csak 3-4 db/kereskedő a még elfogadható árszint/üzlet...
    (Csak a lőszer ellenértéke nem függ az eladott mennyiségtől!)

    - A zsoldosok felfogadásához a "Charm" tulajdonság határozza meg a kezdőárat, az éppen kézben tartott fegyver adott szinten való besorolásával egyetemben -> jó fegyverrel akár a 2-3x-a is lehet a 3 heti bérének a felfogadási ára egy egyénnek! A meghosszabbításnál már csak a fő karakterünk "Charm" skilljének és az adott karakter képességeinek fejlődésének függvényében változnak az árak. A kezdetekben - amíg még híján vagyunk a zsének - inkább legyen 3-4 olcsóbb emberünk (2,5-5k/db/3hét), mint 1-2 jobb képességű, de egyúttal drága zsoldos is, mert úgy sokkal több dolgot tudunk 1-1 csata után elvinni a kereskedőhöz és hamarabb dől a lé. A tulajdonságot a templomokban lévő papoknak adott adományokkal lehet növelni leginkább, ill. cselekedeteink vannak hatással rá - ez utóbbiak inkább csak csökkenteni fogják a kezdeti értékét...

    - Kezdő karakternek én az intellektust tartom fontosnak, hogy minél gyorsabban fejlődhessen a karakter. Ezért a középső nőt (A CSAJOK NEM VISELHETNEK SISAKOT EBBEN A JÁTÉKBAN!!!), vagy a tőle 2-vel jobbra álló férfit választom "Medic" képesítéssel - ez ad némi kitartás és életerő plusszot is, igaz nem lőnek a legelején olyan jól, mint a többi kaszt, de az úgyis hamar meg fog változni.

    A Kezdés:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Némi pénzt kapunk, rögtön a legelején, miután beszéltünk az utolsó, még életben lévő katonával. Fegyverkezzünk fel a halottak szűkös készletéből. Közben befut egy civil és a segítségünket kéri, amit persze azonnal el is fogadunk. Az útkereszteződést elérve jön 2+2 bandita, akiket lehetőleg hasalva fogadjunk, mert úgy kisebb az esélye az embereink elhalálozásának. Ezután válik szabaddá a jobb oldalon lévő zsoldostáborba vezető út, ahol - ha szerencsénk van és egy olcsóbb féle van ott, akkor - felbérelhetünk egy egyént. Hármasban már nem igazán okozhat gondot az utolsó 3 bandita a házaknál (lő-pozícióba mozgás, hasalás, és lehetőleg egyszerre tüzelés; néha az utolsó a házban marad/van, így őt külön kell levadászni, pl. az ablakon keresztül) - bent az asztalon bónusz cuccok vannak. Miután minden lehető helyre értékes dolgokat raktunk, hagyjuk el a helyszínt és irány a közeli város.
    Itt érdemesebb egyből a Bank-szektorba menni, mert ott tudunk megszabadulni az eladni valónktól - közben a civil megköszöni a segítségünket (500$) és lelécel. A bankban, miután eladtuk a bankkártyákat, azután szóba elegyedve a bankárral, megkér minket, hogy hozzunk neki páncéllemezt az ÉK városból (ez 2-4k$ befektetés lesz majd onnantól vissza, idáig) - fogadjuk el a küldetést.
    A fegyverboltban is kaphatunk küldetést, ami 5 palack bor visszahozatalát takarja 35 napon belül (1,5-2,5k$/palack befektetést igényel majd az ügylet -> a többi kereskedőtől vásárolhatjuk vissza őket, ill. ritkán, ha elvállaltuk a küldetést, akkor bónusz-pontokról, vagy halott ellenségtől is "beszerezhetőek") - ezt is fogadjuk el.
    Fontos, hogy hátizsákot vegyünk, mert abba fér a legtöbb felszerelés - ez a legdrágább is, de később majd lesz belőle "tágasabb" variáns is.
    A fölösleges, rossz állapotú fegyvereket adjuk el, csak 1-1 épebb darab maradjon az embereinknél 1-1 csomag lőszerrel, ill. 1 sörétes a zárak nyitásához 1-2 csomag lőszerrel. Öv, arra külön táska és mellény vásárlására nem nagyon fog kerülni a legelején, ezeket majd később szerezzük be - mindből lesz még fejlesztett verzió is.
    A bónusz-pontok itt:
    - a bankár zárt szobájában, az asztalon (bejárattól a jobb "fölső" sarokban, egy katona áll a közelében, tehát óvatosan nyissuk ki a sörétessel -> csak 1 lövésre lesz lehetőségünk, mert a 2.-ra mindenki ránk veti majd magát - save/load)
    - a kereskedő, szintén zárt szobájában, a ládákon
    - a kórházban, a bejárattól jobbra eső, zárt, 2 szárnyú ajtó mögött, középen, a szőnyegen
    - a templom bal oldali, hátsó szobájának padlóján - ez kivételesen nem zárt, DE A TEMPLOMOKBA MINDIG CSAK ÜRES/FEGYVERTELEN KéZZEL MENJÜNK BE, KÜLÖNBEN A PAP ÉS A VÁROSI ŐRSÉG AZONNAL RÁNK TÁMAD!!!
    Ugyan a kórházban is kaphatunk csomagfuvarozási megbízást, de ha ez nem Cali-Cantosba (ÉK) szól, vagy nincs pénzünk hátizsák(ok)ra, akkor inkább ne most fogadjuk el azt.
    Ha "csak" 4-5 bandita van ezen városrészben, akkor essünk nekik, hogy legyen pénzünk - hátulról, hasalva, mindig csak 1-1 lövés/fő, hogy ne tudjon az egész banda egyszerre ránk támadni, mindig "gondolkodó állásban" legyenek 2 találat közt - GRÁNÁTOKAT VÁROSON BELÜL NE HASZNÁLJUNK, MERT AZ ŐRSÉG NEM TOLERÁLJA AZT!

    A másik városrészben van a kocsma, ahol a zsoldosok várják, hogy felvegyük őket a csapatunkba - most nincs ilyesmire keret, ált. Vele szemben van a Vámtiszt irodája, ahonnét mindig az ÉK-i városba kell először csomagot fuvarozni - ezt vállaljuk el.
    Banditák itt is vannak, ha kötekedni támad kedvünk, akkor az összes küldetést csak azután vegyük fel, hogy mindkét városrész "tiszta" és az összes bónusz-pont üres - így biztos nem futunk ki az időből a küldetéseknél.
    A Polgármesterrel inkább ne beszéljünk, mert a fia, akit épp kivégzését várja a közeli börtönben, mert gyilkolt, nem éri meg azt a hihetetlen "Charm"-romlást, amit a hozzá kapcsolódó 3 küldetés jelent (1., kihozni a börtönből - ezért 500$-t kell kiadnunk + a meggyilkolt lány apjának lelövése, miután a PM megjutalmazott a fia kiszabadításáért
    2., Cali-Cantosban a Rendőrségtől megvédeni, hamis papírokat vinni neki
    az apjától - ez, kis szerencsével, megúszható vérontás nélkül is, ha van elegendő emberünk, hogy elállják a rendőrök útját a fiú lakosztálya előtt (különben hihetetlenül hangulatos hiring alakulhat ki kis csapatunk és vagy 15 rendőr között - amint "félrelő" vmelyik csapattagunk, akkor a városi őrség, majd a Rico-erők is bekapcsolódhatnak a banzájba, esetleg még az ott lévő zsoldosok is ellenünk fordulhatnak, egy balszerencsés találat után - , közvetlen közelről, sörétesekkel úgy, hogy közben nem is hátrálhatunk a szoba bejárata elől, mert életben kell tartani azt pernahajdert :)) )
    3., a térkép "bal-közép" városkájának PM-e megkér minket, hogy távolítsuk má' el a városából a fiút, mert közveszélyes dolgokat művel - 3k kiadással megoldható, hogy másik országba utazzon (5k a jutalom érte)).
    Bónusz-pontok:
    - a Vámtiszt irodájában, az asztalon
    - a Vámtiszt hátsó, zárt, kamrájában, a ládákon
    - a polgármester emeleti, zárt, szobályában
    - a Börtönvezető irodájában, az asztalon
    (- lehet, hogy az egyik hangár is rejt vmit, de ez nem biztos, ill. körülményes a bejutás, mert el kell forgatni az őrt 1 másik emberünkkel és a többi őrt is zavarhatja a betörésünk - macerás, na)