9971
  • militavia
    #9971
    Pontn ezt várom, hogy valamit mondja ami nem abbol áll , hogy a válaszaimban a problémát és a hibát keresed hanem saját egyené ötlet amivel szted kivitelezhező.

    Értem én, hogy nem vagy mérnök és képtelen vagy pénzügyi és matematikai modellt felállítani. Ezért jössz megint olyan blődségekkel, hogy "hibát keresek". Nem, ha a modell bemeneti paraméterei azt adják ki, hogy az űrbányászat pénzügyi képtelenség, akkor az nem hiba, hanem az egyenlet eredménye, ami vázolja a realitást, hogy mi lehetséges és mi nem.

    DE neked csak az van , hogy hogyan mit nem lehet, a számokat és az eszközöket is ugy válogatod össze ami ezt támasztja alá. nincs beleszámitva a fejlödés.
    Ha szerinted lehetséges az űrbányászat, akkor mutasd meg, hogy hogyan lehet. A számok olyanok, hogy több nagyságrendi eltérés van az álmok és a realitás között.

    A mostani számaidban és válaszban is pontosan ezt teszed, a jelenlegi értékekkel számolod mind pénzben mind teljesitménybe.
    Olyan cuki vagy, hogy csak az űrutazás fejlődését veszed lehetségesnek, de a bányászatét nem. A közgázt is leszarod. Mert, ha mondjuk a platinum kereslet meghaladja a kínálatot, akkor nő az ára = alacsonyabb cc mellett is megéri idelent bányászni, ameddig az űrből még mindig nem éri meg.

    Másban a hibát könynu megtalálni, probálj meg saját érvet elképzelést felvázolni, aztán majd meglátjuk , hogy abba mennyi kifogásolhato belekötni valo lesz .Csak kkor ugye kiderülne, hogy ugyan ugy nem érted tudod te se a dolgokat mint bárki más, csak igy könynebb eladni azt az imaget hogy te mindenhez is értesz.

    NEKED kell bizonyítani, hogy akkor ez hogyan lesz lehetséges nem nekem tovább cizellálni, hogy nem.. Főleg, ha még ennyit személyeskedsz és csak ugyanazokat a tarisznyás bölcsés hülyeségeket tudod mantrázni. Első körben, ha csak a rakéta és üzamanyag költséget számolod ki és minden más 0 akkor jó lenne megnézni, hogy mekkora értékűnek kéne lennie annak, amit lehozol, hogy halvány remény legyen a profitra. Ezt sem tetted meg. Helyette jelzős faszságokat meg szóvirágokkal jósz. Again...


    Torkig vagyok a marhságaiddal őszintén szólva.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.11.12. 08:27:50
  • repvez
    #9970
    Pontn ezt várom, hogy valamit mondja ami nem abbol áll , hogy a válaszaimban a problémát és a hibát keresed hanem saját egyené ötlet amivel szted kivitelezhező.
    DE neked csak az van , hogy hogyan mit nem lehet, a számokat és az eszközöket is ugy válogatod össze ami ezt támasztja alá. nincs beleszámitva a fejlödés.

    A mostani számaidban és válaszban is pontosan ezt teszed, a jelenlegi értékekkel számolod mind pénzben mind teljesitménybe.
    Másban a hibát könynu megtalálni, probálj meg saját érvet elképzelést felvázolni, aztán majd meglátjuk , hogy abba mennyi kifogásolhato belekötni valo lesz .Csak kkor ugye kiderülne, hogy ugyan ugy nem érted tudod te se a dolgokat mint bárki más, csak igy könynebb eladni azt az imaget hogy te mindenhez is értesz.
  • militavia
    #9969
    Nem vizsgáljátok meg kello alapossággal és belegondolva a fejlödést.

    Pont, hogy te nem. Azt az egyszerű dolgot nem érted, hogy ha annyira fejlettek vagyunk, hogy az űrutazás már annyira olcsó, hogy bányászni akarsz odafent, akkor idelent milyen technológia lehet, amivel alacsony ppm mellett is megéri bányászni stb.

    Te és az összes többi lazán felteszi, hogy csak az űrutazás tud fejlődni. Pontosan emiatt a párhuzamos fejlődés miatt volt az, hogy kezdetben volt villany és belső égésű motoros autó is. Aztán labdába nem rúgott a villanyverda, de még most is lejt a pálya és neki hátszelet adnak, mert hiába lett jobb akksi és más, a fejlődés előnyeit a belső égésű motoros evolúciós ág is élvezte.

    A példád azért epikus mellé, mert a felküldött dolog hozzáadott értéke nagy. Na, ha neked fel kéne vinned MESSZE a LEO pályán túlra bármit, ott bányászni (hogyan, ahhoz kell kraft, napelem lófasz hozzá) MAJD hazahozni és LEHOZNi, akkor meséld már el, hogy a Földön tonnánkénti 2 cent/km szállítási költség mellett te mivel és hogyan akarsz versenyezni? Ne bullshitet, gazdasági modellt mondják.

    Amúgy egyelőre inog a Starlinknél az,h ogy ez hogyan éri meg majd hosszútávon. De ott azt nézed, hogy egy párszáz kilós műhold hány tízezer ügyfelet szolgál ki 4-5 évig? Ha csak egy user havi 50-150 dollárt fizet és van 1000 ügyfél, akkor 5*12*100*1000 = 6 00 0000 dollár. És, ha valakinek tényleg nagyon nagy sávszél seb és az átlag jobb, akkor látszik itt a bevétel szabad szemmel is.

    Ameddig az "olcsó" űrutazás az, hogy sokezer dollár EGY KILOGRAM felvitele a LEO pályára addig az ilyen "jelenbe ragadtatok" dumával csak magadat röhögteted ki. Mert akkor vázold már fel azt, hogy mit akarsz te bányászni odafent, aminek az értéke eléri a 40-50 ezer dollár / kg értéket?

    A baj az, hogy szokás szerint a szezont nem tudod megkülönböztetni a fazontól.
    Nézzed meg, hogy egy átlag "ércben" mennyi a hasznos anyag. Ne vasércet nézz, hanem platinát és társait. Szóval a te lehozott 100 ton érceben a hasznos anyag a lófasz mennyiséghez tendál.

    De, hogy akkor megértsed te is, nem csak körbepontozom, hanem megrajzolom a nyuszit...

    Starlink
    * LEO pályára visznek fel
    * Egy rakéta 10-15 tonnát
    * Néhány napelemtábla elég kraftot ad a hold működéséhez
    * INSTANT profitot termel, amint fent volt párszáz hold mehetett a buli, a több hold a minőséget növelte aztán
    * SEMMIT nem kell visszahozni egyben

    Űrbányászat
    * MESSZE LEO pályán túl mész
    * Egy rakéta nem visze fel 10-15 tonnát, mert több energia messzebbre menni
    MAJD vissza is kéne jönni
    * Iszonyatos tömegek kéne lehozni egyben.
    * A napelemtábla ipari tevékenységre alkalmatlan mennyiségű áramot termel
    * A technológia jelenleg nem létezik és nem is látszik, hogy hogyan lehet fizikailag megcsinálni (űrben hűtés csak sugárzásos hűtéssel lehetséges)
    * NEM termel instant profitot

    De, ha gondolod rághatjuk még a témát még több számmal.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.11.11. 11:09:44
  • repvez
    #9968
    az a baj , hogy a jelenbe ragadtatok és ,hogy a saját szinteteken gondolkodtok és ha ott nem müködik a dolog akkor az ökörség és nem lehet megcsinálni meg nem éri meg.
    Nem vizsgáljátok meg kello alapossággal és belegondolva a fejlödést.
    Szted, ha a NASA-nak vagy bármeyik nemzetnek megéri fél kiló közetmintát visszahozni a holdtol és a marsrol, ugy, hogy közben évtizedek telnek el, akkor majd nem lesz megérős amikor már tnnákat sikerül visszahozni?

    Emlékszem pár éve, egy megnem nevezett személy még pont azt ecsetelte, hogy hogy akarja leszoritani a space X a költségeket az ujrafelhasználható rakétájával, meg, hogy menyni időbe fog telni neki mire a tervezett Starrlinket felküldi.Mert ott és akkor abból indult,ki hogy az addigi rakéták max évi 3-4x mentek fel. és mi lett azóta tavaly 100 inditása volt a spaceX-nek és azóta is kb 2-3 napnta füldi fel a müholdakat és már 6000 fennvan pár év alatt.

    Ugyan ez megvalositható a bányászatnál is, most tiszerintetek nem megérős. sztem, meg ha a spaceship megbizható lesz akkor 100 tonnás terhet tud felvinni és lehozni is. igy ha ugyan ilyen gyorsasággal tudja fellöni öket, akkor az elsö rakéta felvisszi a bányász felszerelést a többi meg uresen meg márcsak lehozza a közel 100 tonna nyersanyagot. mondjuk heti 100t tömény érc sokkal jobb mint mondjuk 300t sima érc itt a földön amit még dusitani utokezelni kell..
    Arról nem is beszélve, hogy a rakéták utántölthetőek lesznek az ürben, tehát a hajtőmuveket tovább tudja használni jelentösen gyorsabban tudja megközeliteni a célt mintha az összes sebességét a földtöl számitva kell összegyujtenie. és még a visszautra is marad igy nafta .

    DE hát ha nincs képzelet amivel a jövöbe bele gondolna az ember akkor minden lehetetlen ha csak a problémákat keresitek akkor problémákat fogtok találni ,nem a megoldásokat.
  • gafzhu
    #9967
    Tudod, mennyibe kerül 1 kiló vas vagy nikkel? Gondolj bele, mennyibe kerülne, ha a Psyche-ről hoznák ide... Ez még fúziós (vagy akármilyen) csodahajtóművel is sokkal drágább lenne. Max. akkor lenne hasznosítható, ha a Psyche pályájához közel építenénk és űrállomást, mert akkor a földi vas vagy nikkel ára lenne csillagászati. De ugye egy csodahajtómű mindenhez kéne, ami Naprendszer és ultrahipermegaszuper csodahajtómű kéne a csillagközi űrutazáshoz. Már csak azért is Fiction ez az egész, mert valószínűleg nem éli meg az emberiség, hogy ilyeneket esetleg megvalósítson, ha egyáltalán megvalósítható.
  • militavia
    #9966
    A nehéz elemek a csak instabil radioaktív elemek lehetnek, ezek közül sok felezési ideje másodperces időben van vagy alatta is. Ez alapján mire számítasz? A Holdon levő He3 felhasználása is ma elméleti szinten van. Az űrbányászat sci-fis / kalandfilmes ökörség jelen állás szerint.

    Ha valaha annyira olcsó lenne az űrutazás, hogy megréje, akkor meg itt a földön olyan energiabőség lenne, hogy bárhol is megérné bányászni bármit már. Nem kell az űrbe menni érte.
  • Caliph
    #9965
    A hajtóművek műszaki részéhez sajna nem értek.

    az űrbányászat még scifi,igen,de pl tavaly októberben indult a NASA Psyche programja,ami egy 220 km es aszteroidához megy. Eddig minden rendben,elvileg 2029re ér oda,nem száll le,csak tanulmányozzák orbitról. Vas nikkel re tippelnek,és arra hogy rohadt sok van belőle rajta,szal nevezhetjük dús lelőhelynek. Persze lehet odaér a szonda és nincs rajta semmi,de jelenleg ez az álláspont,neten talált becslések szerint 10 trilliót dollárt érhet a tartalma.

    persze az még mindig messze van,hogy ténylegesen kibányásszuk.

    szóval az amit ma tudunk,az a jelenlegi tudásunk és technológiánk alapján tudjuk. jöhet egy áttörés ,bármikor bámiben,ami lehetővé tehet olyan dolgokat,amiről most úgy gondoljuk,hogy lehetetlen.
    igen tudom,még mindig erősen scifi,még mindig sok a "ha" és a "talán". Igen álmodozásnak tűnhet,de bármi megtörténhet,és annak ellenkezője is :p
    Jelenleg az emberiség totál jó úton tart afelé,hogy kinyírja önmagát.
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2024.11.08. 10:03:51
  • gafzhu
    #9964
    Igen, Sci-Fi teljesen. A Raptor hajtóműben nincs semmi extra, a kerolox hajtóműveknél jobb, a hydrolox-oknál rosszabb, de ez utóbbiaknál sokkal olcsóbb a metalox rendszer. Az űrbányászat meg annyira sci.fi, hogy na. Még a Földön is ott éri meg bányászni, ahol fel van dúsulva az ásványkics, máshol nem. Ne álmodozzunk már tiszta iridium aszteroidákról. A "földön kívüli" élet dettó. Egy atomhéború utáni Föld sokkal élhetőbb, mint a Mars. Olyan elemet hogy akarsz felfedeznoi, ami a Földön nincs? A periodikus rendszer már az olyan elemeknél tart, amik mesterségesen hozhatók létre a féléletidejük meg millisecundumos nagyságrendű. Idiótizmus az végtelen, mint faj szerintem már erősen véges az időnk.
  • Caliph
    #9963
    valóban most nem látszik sok értelme a dolognak,de gondolkodj kicsit a jövőben,ami még hard scifi a jelen tudásunk szerint. de a bolygó betelt,nyitni kell kifelé,főleg nyersanyag bányászat terén. aztán lehet valamelyik aszteroidán olyan új elemet fedezünk fel,ami a Földön nincs,és az előrelépést jelentheti technológia téren.hogy ez 20 -50-100 év múlva jön el,de el kell jönnie.hacsak addig bele nem döglünk az idiótizmusba.
    Továbbá még mindig helyi konfliktusokkal és háborúkkal foglalkozunk a sok hülye diktátor miatt,ahelyett hogy megtennénk a következő lépést az evolúciós fejlődésben,miszerint nem országokban,hanem emberi fajban kezdünk el gondolkodni.
    Talán egyszer eljön ez is
  • gafzhu
    #9962
    Probeléma.
    Musk-nak a Starshippel igen fellengzős tervei vannak, de:
    1. Részlegesen újrahasznosítható LEO hordozórakétának valszínűleg rövid idő alatt be lehetne állítani, csak kb. 1-2 (max. 3-4) indítással fedezné az összes partnere indítási igényét 150t/indítás alapon.
    2. Valamiért ezen irányba nem pedálozik a cég, pedig több 10.000 Starlink műholdat terveznek. Nálam ez annak a gyanúját kelti, hogy a Starlink eddig nem az az évi sokmilliárdos nyereségű üzlet lett, mint amilyennek tervezték. Modjuk legyen "olcsó" a pályán lévő internet-infrasruktúra, de a földi vevők koránt sem olcsók. És az emberiség fizetőképes része általában civilizált, földi infrastruktúrájú jóval olcsóbb és legalább olyan jó internettel ellátott területen tartózkodik.
    3. A magasztos és igen népszerű (na meg Elon-time gyorsan megvalósítható) terveknél mindig szembejön a valóság. Mondjuk tengeri indító-terveknél szemérmesen hiányzik az a b@szott nagy tartálypark, ami ott diszeleg a Starbase-en, amit ráadásul igen sűrűn újra is kéne tölteni...De ez csak a jéghegy csúcsa. Már csak a Starbase se nagyon tudna naponta rakétát indítani a folyamatos nagymennyiségű üzemanyag-szállítás igénye miatt.

    Szép és jó amit eddig elértek, sőt tiszteletre méltó, de még nem jó semmire. És nincs kilátás arra, hogy a közeljövőben az lesz. Mert a rengeteg Falcon 9 indítás is főleg saját Starlink indítás, a kereskedelmi indítások száma nem igazán több, mint a Starlink előtti időkben volt. És akkor még el kéne jutni néhány éven belül a Holdra emberekkel, amelyre a NASA-tól jövő pénz hamarosan elfogy. Mondom ezt hó't laikusként.
  • militavia
    #9961
    Ki tudja. De mivel trumpika lényegében fullkretén híveivel vette magát körbe és olyan faszságokat böfög ki, hogy az FBI-t fel kéne számolni és társai és a NASA miatt aggódnék a legkevésbé. Anélkül azért van működő társadalom. Ennél jóval nagyobb kárt tudnak tenni majd ezek a majmok...

    Félelmetes, hogy a világ vezető politikai és gazdasági hatalmát gyakorlatilag futóbolondok és kretének vezetik majd jelen állás szerint. Senkit nem tudok komolyan venni, aki kicsit is kontezóik. Ehhez képest prominens repu felső vezetők egyszerre konteóznak, konzervatív szentfazekok meg soviniszta barmok. Turpmikától kezrdve MJTG-ig az ostoba kennedy-ig bezárolóag. De úgy látszik ez kell az ottani népnek. Bár gondolom a szavazóik nagy része soha nem olvasta el trumpika agendáját, hogy milyen faszságok vannak benne, mert kétlem, hogy a választáson megjelentek 51%-a az támogatná, hogy felesleges a világ talán legerősebb rendvédelmi szerve...

    (Az is cuki, hogy a kennedy klán szellemi színvonala hova zuhant vissza egyetlen generáció alatt...)
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.11.07. 08:10:30
  • Zoli007
    #9960
    Vajon a Trump Musk barátságnak milyen hatása lesz a NASA-ra?
  • MerlinW
    #9959
  • repvez
    #9958
  • repvez
    #9957
    most még csak a váltás ment fel, és majd jövöre jönnek vissza vele a fenragadt urhajosok, ezért most csak 2 zemély ment fel, hogy majd mikor jönnek vissaz akkor a másik két ember is beférjen.
    Pont azért tudják fellöni, mert a másik tegnap visszajött, van szabad port az állomáson hozzá
  • Caliph
    #9956
    kicsit össze vagyok zavarodva a vidi irja hogy live,de a space x hivatalos oldalán nem közvetítik ami fura
    és hírekben sem találom hogy most mennének,főleg h tegnap landolt a másik
  • Caliph
    #9955
    Kilövés sikeres,szeparáció is,a booster sikeresen landolt
  • Caliph
    #9954
    space x megy a fent maradt Boeing asztronautákért
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2024.10.26. 16:13:32
  • Caliph
    #9953
  • Palinko
    #9952
    Waymora gondoltam, sajnos a kínai dolgok nekem mindig átláthatatlanok, kevés vagy inkább semmi statisztikát adnak közre amit meg állítanak általában túlzás szóval tudok róluk elvileg mennek, de hogy mint meg hogy fogalmam nincs arról a 4-ről.
  • MerlinW
    #9951
    Kína messze előrébb jár a FSD-ben. Egy éve több száz robot taxi üzemel több nagyvárosban (Wuhan-ban 500+, Shanghai, Pekingben 300+) és nem csak egy cég, hanem négy. (Baidu, AutoX, Pony.ai és SAIC AI Lab).
    Egyébként amerikában is ott van a Waymo ~700 pilóta nélküli taxival.
    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2024.10.23. 13:54:12
  • Palinko
    #9950
    Igen ez a hosszútávú támogatás tényleg milyen jó dolog. Mert van egy olyan érdekesség, hogy mindenki azt mondja hogy silányulnak a termékek, de valahogy a garancia idők még is nőnek, olyasmire meg nem vállal garanciát senki ami jócskán visszaütne neki anyagilag. Igaz ez valamennyire törvény is kötelezi, de néhány gyártó tényleg odafigyel hogy hosszabb távon is jó benyomást keltsen a terméke és az utolsó update ne az legyen ami kb tönkreteszi és belassítja :D

    Ami meg a fedélzeti dolgoknál megy az tényleg katyvasz, tényleg ahogy mondod egy facelift is számít, vagy a hires használhatatlan gyári GPS-ek amiket csak szakszervíz frissít annyiért amennyiért senki sem csinálja meg, akadozós használhatatlan felületek, ahány tipus annyi fajta vezérlés. Ezt a beszállítós rendszerben nagyon másképp nem is lehet és igen ahogy mondod meg sokan mások is a Tesla már inkább informatikai vállalat és egyszerűen annyi adatot gyűjt be ami hihetetlen. Nem tudom a többiek hogy állnak, mert ugye már a többi gyártó is pár konszern kezében van és ott majd gyártók között lehet adatbmegosztás ha van egy kis eszük még konszernek között is, ha be akarják érni a Teslát, de tényleg minden nappal jobban le vannak maradva. Nem tudom, hogy tényleg egy csoda updatetől vagyunk csak az önvezetéshez, vagy majd előjön akkorra már, hogy a most baromi erősnek számító fedélzeti számítógép mégis csak kevés, vagy mégis csak kéne még 1-2 szenzor, de valszeg ezt jobban megtervezték és el tudom képzelni hogy elég lesz legtöbb ma futó autó eszközkészlete vagy egyszerűen upgradelhető lesz ha mégsem. Elvileg Európára és Kínára is jön jövőre az az önvezetés ami most amcsiban megy ez azt jelenti hogy elérte a Teslák száma EU-ban és Kínában is azt a mennyiséget ami már elég adatot szolgáltatott a népszerű utakról és előbb utóbb minden földút meg tanya benne lesz mert valakinek lesz arra dolga. Kínában ezért is akarták betiltani meg korlátozni mert félnek a kémkedéstől, pedig ezt másképp nem igazán lehet fejleszteni.
  • militavia
    #9949
  • repvez
    #9948
    Régen is ennyi ostoba ember lehetett, csak akkor még környezetük tudott róla vagy az sem. Ma meg minden hülye kamerába beszélhet és felrakthatja mindenhova is.
    Ezen is jót derültem, mert ezt te irod aztán közben meg már második hszben reklámozod a YT csatornádat. :P
    ÉS nem személyeskedtem, hanem leirtam,a érvelési szokásaid, ha nem érted a különbséget akkor az nem az én problémám ismét.

    1. A NASA felett politika van.
    2. A NASA még MINDIG nem tervez és gyárt semmit.
    Látomm még mindig nem fogod fel , hogy miért igy használom és szinte mindenki igy hivatkozik rá.Mert a NASA az állami ürugynokség mig a space x meg magán. Attól, hogy a nasa mögött a politika áll még nem jelenti azt , hogy a NASA szart kell gyártania, és igen nem ö gyártja mert kiadja alválalkozoknak, de attól még az ö felelösége, hogy amivel megbizzák az müködjön és annyiért amennyiért megbizák bvele, de ez nem szokott neki sikerülni, még ugy sem, hogy senki nem akadályozza.Szempeb a SPace X-el . Ott sem Muskk épiti a rakétákat de ő ötletel amiből fejlesztenek. És nem tolja senki sem, a falcon 9nél is szinte csődbe ment , a sikeres fellövés mentette meg. és nem az állambácsi .Az, hogy egy feladatra elöre odaadják z összeget az elöfinanszirozásnak nevezuik azzéert fizetnek elöre , hogy megoldjon egy feladatot vagy pedig utolag és nem azért fizet neki az állam, mert hogy tolná a semmi fejébe, hiszen most is az FAA ahol tudott belekötött mindenbe , mig a nasa fellövéésnél nem miközben az SLS is uj rakéta volt.

    Attól, hogy valakmit beigér az elején és nem készül el az bármelyikk olyan tervnél elöfordul ahol technologiai fejlesztés van elöre nem látható problémákkal és mivel nem látható nem is lehet tervezni rá, hogy mennyi ideig tart a kifejlesztése ha egyáltalán lehetséges.
    DE látszolag a NASA-nak ez se ment, de ugye neki ezt elnézed,mert szegényt a politika nyomorgatja, mikor egy nem ujrahasznositható rakétát régi alkatészekből nem tudott időre hibátlanul öszerakni és költségen belül, de ugye ez igy rendben van szted?

    hogy az is, hogy ha a marketing jó, attól még a termék nem az. Az a sikeres termék, ami működik és marketingelni sem kell és veszik. Valahogy nem látok Sokda reklámokat mindenhol és mégis Skodákkal van teli az út.... Persze a Skodának vásárlói és nem kultistái vannak, mit a teslának.... XD

    Tudod, hogy a skodának a simple clever az egy reklámszöveg ? és csak azért nem látsz mindenhol reklámot rola, mert keveset költenek marketingre és azért látsz sokat belöle mert viszonylag olcso autokat gyárt és többnyire használtat látsz magyarországon belöle.
    DE tudod mit nem láttál még egyszer sem Tesla reklámot.Mert nincs olyan . és mégis több van belöle a világban mint skodábol, mert nem csak az olyanok veszik meg akik kultisták, hanem azok akiknek tetszik és megfelel a felhasználási igényeiknek ár érték karányban jobb mint másik.
    Az hogy te egy blikkes 1 bites cikkekbol tájékozodsz ahol általában a negativ szenzáciohajházsz hireket hozzák le az a te bajod. de több millio embernek nincs problémája a kocsival, akkor nem növekedne az eladás ha mindenkinek annyi baja lenne, mint annak a pár valos vagy kitalált cikkiro általi tulajnak . ÉS azért megnézném, hogy tudnál e mutatni még egy olyan autogyártót, aki évekkel a vételtöl is kiad uj szoiftvert a kocsihoz ami uj javitott funkciot ad az autonak és nem mellesleg minden tipusa azonos szoftvert használ . Más gyártóknak még a tipuson belül a faceliftelés után sem kompatibilis a szoftvere.
    ÉS még mindig nem irtad, hogy ha ilyen szar a tesdla és a másikak jobbak, akkor melyek azok ? és miben tudnak többet jobban? önvezetés terén? A teslának a világon több millio autoja van amin ugyan az a szoftver fut és amikor elkészül az önvezetés szoftver és engedélyezik a használatát kkor mindegyik auto képes lesz az önvezetésre. Mutass még egy olyan gyártót aminek az autoja ami most csak az alap aszisztenseket tudja majd képes lesz erre?Musknak onnantol , hogy kiadja a szoftvert másnap már akár több millio önvezető autoja lesz ingyen, mig a többinek, egy uj tipust kell kifjlesztenie eladnia, mig lesz sajátja. de még jo 10 évig mig a régi tipusai az utakon lesznek addig nem fognak az emberek használni és nem kényszeritheti öket a lecserélésére.A tesla ez idő alatt meg többmillio km tapasztalatot és adatot gyujt be hogy még jobb legyen a szoftver.
    DE hát ugye neked ez nem jelent semmit mert JELENLEG az auto nem azt csinálja amit te szeretnél és belegondolsz.

    A többi Muskos cégnél is amiket irták látszik, hogy csak felületesen követed ismered ,hogy miket is tudnak vagy fejelsztenek velük,mert látszolag azt se tudod, hogy mire jok, de te azt tudod, hogy semmire nem jó mert te nem látod az értelmét, szerencséére több millioan igen.
  • Tetsuo
    #9947
    A történetedben csak az a furcsa, hogy Musknak annak ellenére van segítsége, hogy származása nem illik a többiek közé. Nyilván egy brancs az egész, egy követ fújnak, ugyanazt az ördögi világot építik más-más habitussal - ezért védik be egymást a nyilvánosság előtt rendezett cirkuszok mögött mégis.
  • Palinko
    #9946
    Hát 3 milliárdért szerintem nem túl sok minden lehet :D Ha azt nézzük hogy a holdraszállás mai áron lassan 200 milliárd volt, akkor egy attól jelentősen messzebb és bonyolultabb küldetés biztosan nem jön ki 3-ból. Ha meg úgy nézzük hogy lassan többé kevésbé leszállítják a rakétát hozzá akkor nagyon olcsón megúszta az állam 3-ért. Persze azon kívül még sok minden kelleni fog, de mégis a jármű az egy jelentős tétel volt korábban is.

    Prada az LG-vel adta ki az első mostani szemmel okos telefon designt mégis mindenki iPhonet tartja annak mert az fejlődött is, Nokia symbianja sem érdekel senkit mindenki ios meg androidot tartja okostelefon os-nek. Nem csak az számít hogy valakinek sikerült korábban valami olyasmit csinálnia, hanem az is hogy annak mekkora jövője lett.
  • militavia
    #9945
    Musk és a SX-hez.

    Én is szeretnék olyan magáncéget vezetni, ahol és semmiféle nyilvános elszámolást nem kell csinálni vagy milestone eredményeket felmutatni...de ha gáz van, akkor állambácsi a hónom alá nyúl egy vaskos állami megrendeléssel. Ez mentette meg a SX-et. Gondolom az ilyen financiális hullámvasút és bizonytalanság miatt nem vállaltba be más cég, mert őket lehet, hogy nem mentik meg puszira. (Bár a Boeing háza táján azóta érdekes dolgok mennek....)

    A SS Mars küldetésre is van egy 3 mrd USD-s szerződés, amiben nem tudom, hogy miféle milestone-ok vannak, mert azt nem kötötték az orrunkra. De az, hogy 2016-ban Musk azzal parádézott, hogy 2022-ben cargo mission, 2024-ben emberes mission lesz a Marsra...most meg ott tartunk, hogy ok, az első tankolás és orbit meeting lesz talán 2026-ban? Lényegében a LEO pályára feljutást és az elkapást sikerült egyszer demózni, bár a rakéta azért most is égve ért le. Betegyem a slideokat?

    Ez kb. olyan, mintha a YT csatornám 10-20-30m HUF nagyságrendű támogatást kapna, hogy akkor fejlődjön nemzetközivé, legyen profi narrátor és 3D modeller, majd hány évvel később is, amit fel tudok mutatni az pár állókép és kérem a befektetők türelmét. Na kb. ilyen hátszele van az ipsének. És mindez csak azért lehetséges, mert "Musk". Aminek nem értek, mert nyilvánvaló hülyeségekkel haknizza tele a sajtót, de akkorákon, amin egy 8. osztályos általános iskolásnak is röhönie kéne. (önvezető kocsi + alagút, mint "innováció". Amik azóta se növezetők.)

    Mikor ez évtizedekkel a F9 előtt megmutatta, hogy lehetséges.
    Nem rendelte meg senki a további munkát. Miért? Mittomén. Évizedekkel korábbi technológiai szinten is bizonyították, hogy lehetséges rakétával leszállni. Egyesek mégis úgy adják elő, mint ha a SX bizonyította be volta ezt. Ők úgy fogtak bele a munkába, hogy TUDTÁK, hogy fizikailag lehetséges. Élvezték a fejlődés minden előnyét. A kérdés csak a megismétlés és a felskálázás ára volt. A magán befektetők mellett meg állambácsi is adott annyi pénzt, hogy kitartson a cél eléréséig. Ja, kérem, azért "picit" lejt a pálya.,

    Na ebből épült fel egy musk kultusz. Amikor ő kb. az arc, a műszaki sikerhez meg semmi köze nincs. De a pénzügyihez is alig, mert egy normális világban nem tudom, hogy egy notórius hazudozó miért kaphat egy valag pénzt. Nem vagyok meglepve, mert nem ez az egy, aminek eléggé vicces kultistái vannak, az CF-105 köré is ilyen lengendák épülnek fel.
  • militavia
    #9944
    Még Magyaroszágon is lehet, hogy van ahol versenyképes tud lenni ár/érték arányban a SL, csak nem tudom, hogy mennyi a kezdeti költség, mert csak a 40 EUR havi előfizetést láttam magánszemélynek.
  • militavia
    #9943
    Szerintem meg jó lenne befejezni a személyeskedést főleg úgy, ha lövésed sincs. Irritáló az, hogy amikor elfogynak a valódi érved, akkor MINDIG ilyesmik felböfögésébe kezdesz.

    Csak rá kéne nézni a YT csatornámra és akkor leesne az, hogy " zsigeri ellenszemvet érez minden olyan technologiával szemben ami fejlödést kiván" böfögésed nem igaz. Mert akkor most is úgy csinálnék videót, ahogy régen. De nem úgy csinálok. Ilyen apróságokban is látszik, hogy marhasá, amit beszélsz.

    De az, hogy valaki 2,5 tonnás méregdrága villanyautót, ami még mindig sokszor szar minőségben csinálnak és szaros infotainmentje van azt nem tudom fejlődésnek kezelni. Az infotainment olyan veszélyes, hogy rég be kellett volna tiltani a picsába pl. El nem tudom mondani hányszor látom azt, hogy azt nyomkodva mennyi near miss vagy kis koccanás történik.

    A NASA-s faszságról sem tudsz leakadni. A NASA államtól kapja a pénzt és azt csinál, amit az állambácsi egyes képviselői mondanak.

    TÉNYLEG-ILYEN-KURVA-NEHÉZ-MEGÉRTENI?
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.10.22. 06:45:41
  • Palinko
    #9942
    Igen ezekkel egyet is lehet érteni, meg nekem sem tetszik ez a Robotaxi vonal mert ha tesznek bele kormányt stb 30k-ért akkor is sok egy ilyen autó ami azért jól kitalált kialakításokat is hordoz magával de olyan 15-öt ha érhet mert elég fapad más szempontból. Viszont ahogy a többi gyártó árazását is említettem szerintem itt inkább ez a cégesg*ci felfogás a baj, hogy valami újdonság akkor nyírjuk a bírkát amíg csak tudjuk. Abban egyetértek, hogy nem cybertruckra volt épp a világnak szüksége, de azt én nem jelenteném ki ilyen karakteresen hogy ne húznának ki olcsó de használható kisautót a kalapból majd akkor ha a piac is úgy áll. Legalábbis most is szüksége lenne az embereknek rá, de ahogy érződik még mindig a lehúzás fázisban vagyunk szóval olyan szempontból "nincs kész a piac rá". Egyébként a cybertrucknál is hoztak be jó dolgokat, pl valamelyik nap olvastam hogy a 48 voltos fedélzeti rendszereket, ami tényleg jó lenne 12 voltosról átállna minden autó mert már annyi elektronika van bennük, hogy csak jóval több kábelezéssel tudja elvinni 12 volton még 48-on sokkal kevesebb kábel is elég lenne. Csak ugye a beszállítók ráálltak jobban eladhatóak a 12 voltos rendszerek és senki nem mert elsőnek lépni pedig már 10-en éve aktuális lett volna. Szóval a tesla most inkább legyártja magának meg utat mutat ebből a szempontból is.

    Önvezetés meg abból a szempontból ahogy leírtad teljesen igaz és jogos, de én értem, hogy miért nem akartak minden autóra doppler radart, még akkor is ha a komolyabb robotporszívókon is van haha, de egy autóra nyilván nagyobb kell meg más, meg stb stb, de tényleg eléggé elcsúfítja, légellenállás stb. ahogy próbálják megoldani az sokkal elegánsabb, olcsóbb és majd meglátjuk mennyire lesz hatásos. Szerintem továbbra is az van, hogy minden autó adatot gyűjt és tanul, tanul, tanul folyamatosan a rendszer. A másik megoldás meg egy város, bizonyos negyedében üzemel és ott minden fűszál meg lett neki tanítva és sokkal magabiztosan vezet. Tesla meg gyengébben felszenzorozva próbálja elérni hogy mindenhol használható legyen de ez szerintem még nem 2026 mint ahogy ígérik, biztosan több lesz de eddig is javult évről évre és az ML az olyan hogy minél több adatot kap annál jobb lesz és ennek biztos már valamelyik exponenciálisan több adat kell szakaszában járnak a kisebb fejlődésért de úgy néz ki nem változtattak hozzáállást szóval továbbra is talán érdemes ezen az úton menni.

    #9941
    Igen értem és meg is értem valahol a csalódottságot, mert tényleg ugye minden úgy volt beharangozva hogy na ez most elsöprő lesz. Már 2-3 éve magyarázkodtak a közönségüknek az autós újságírók, hogy basszus azért tesztelünk csak elektromosakat mert most csak az van a kínálatban stb és még ma sem ért ide az a kánaán. Önvezetéssel kapcsolatban is értem a szorongást, hogy de tök jó lenne már beülni kényelembe mobilozni és eljutni gyorsabban hatékonyabban akárhova mert a vezetés már nagyvárosban nem élményszerű egyáltalán. Bennem is van egy olyan hogy ha még sokáig elhúzódik a fejlesztés lehet meg sem igazán látjuk már vagy csak a végét kapjuk el az egésznek.

    Én nagyon örültem az elkapásnak és fantasztikus volt élőben követni, amilyen szögben az első kamera állt én meg voltam győződve hogy na most dönti a tornyot és félelmetes belegondolni hogy ugye ezek régi technikák mert sokkal előrébb tart a fejlesztés de a régebbi tervek alapján megépítetteket is fellövik mert azzal is sok adatot nyernek és úgy néz ki azok is elég sikeresek tudnak lenni. Brutálisan sok hasznos terhet lehet majd ezekkel az eszközökkel felcimbálni és mindenképpen jó hogy olcsósodik az egész. Viszont a másik szempontból meg kicsit depresszív, hogy sokan azt mondják és nehéz velük nem egyetérteni, hogy ez a rakéta alapú hajtás kimaxolása ami most folyik, valószínűleg a starshipen már lényegeset nem lehet javítani, más tecnhológiára meg csak halvány elméletek vannak, hogy mi lehetne az és mivel lehetne a csillagközi utazást megoldani. Szerintem ha az orbit tankolást megoldják Naprendszeren belül szinte mindenre megoldást fog nyújtani a starship csak kell még ennek is egy 10 év mire bizonyít. Úgy hallottam itt is egyre több fellövés lesz szóval egyre izgalmasabb lesz ez is és nem kell egy évet várni a következő tesztig.

    Starlinket pl az említett spanyol haverom is berendelte mert ahol él csak lassú idegesítő net elérhető és meg van vele elégedve, igaz nem olcsó de ahhoz képest amit eddig használt ár-érték arányban jól járt. Persze ezt Budapestről nehéz értékelni mert net tekintetében tényleg elég jól állunk, de nagyon sok helyen nem ez a helyzet és ha megoldják a mobilba integrálhatóságot extra pizzásdoboznyi antennák nélkül az mennyire durva lesz már és szerintem menni fog az is, lehet nem a leggyorsabb lesz és 4-5g városban jobb lesz, de majd ilyen maláj gépes esetek meg nem lesznek stb.
  • repvez
    #9941
    Sajnos nem lehet neki megmagyarázni, zsigeri ellenszemvet érez minden olyan technologiával szemben ami fejlödést kiván , mert minden csak ugy jo ahogy most van és ahogy volt régen. nem tudja elképzelni a jövöbeni dolgokat.
    Muskkal kapccsolatban is csak azokat a hireket olvassa el ami negativak és igy csak a negativ részek jönnek át neki.
    Jiába irja neki más , hogy mi minden van még azon kivul, mivel ö csak a negativat olvassa ezért az nem ugy van. Vagy direct is csak arra az 1%ra keres rá ami az ő érvét támasztja alá a másik 99%al szemben.

    Ha nem lenne ilyen fos a SG keresője akkor itt is meg ehetne keresni, hogy miket mondott még a space X-ről, de most hogy mégse fuccsolt be, most már vegyuk ki a számitásbol, mert akkor nem tudná aut mondani, hogy szar.
    Ugyan igy csak azért mert ő személyesen nem ért egyet ezekkel a fejlesztésekkel ezért annak a több millio embernek is ugy kéne tennie ahogy ő.
    Hiéába müködik a Tesla is nap mint nap több millio ember számára megfelelően, az nem lényeg mert ő csak a negativ kritikákbol csak azt látja, hogy fos.
    A hyper loop is megragadt a fejébe, mert nem jött össze, de az már nem hogy mennyi minden meg igen azokbol amiket kitalált.gondolom az a több millio felhasználo is fikázza akik nap mint nap használja a starlinket, azok is akik a teslát és gondolom a többi autogyárto és űrcég is csak azért utánozza és probálja megelőzni,mert olyan szar amit csinál?
    Példát ugyan nem tud mondani semmire ,de biztos ugy van amit ő állit.
    Gondolom, jon majd , hogy a tesla még nem teljesen őnálló, de nem tud másik céget mutatnni aki hasonlo darabszámba legyártott autoja legalább ennyire őnáloan tud menni, mindenki csak kullog utána vagy probálja akadályozni a szabályikkal legalább addig mig a saját fejlesztése nem lesz kész. De ez is csak azért van mert szar amit csinál logikus nem ?

    DE SJ-t azt magasztalja, mert ő biztos a legutolso csavarig és a legutolso kodsorig maga csinált az Iphonban, bezzeg Musk csak ugy van és mondja a hulyeségeit.Azért arra kiváncsi lennék, hogy MI SJ hagyatéka amit még 10 évvel a halála után is jol csinál?

    Ahogy a NASA-nál is, az nem baj, hogy a NASA nem képes olyan urhajokat üzemeltetni ami müködne és időre ,mert hát szegénynek a politika megmondja, hogy mit csináljon, de a másik részről, a spaceX-meg azért szar és csak azért sikeres mert a pilitika tömi pénzzel, még véletlenul sem azért kapja a pénzt mert azt amit elválalt azt meg is csinálta és ez a fizetség érte.
  • Tetsuo
    #9940
    A Stellantishoz képest a Tesla is egy SpaceX.
  • militavia
    #9939
    Ár/érték arányban a kocsi egy vicc. A felhypolt feature, amit 8+ éve igérnek nem működik, konrétan más lehagyta má ezen a téren (is) a teslát. A többi része se nagyon áll meg, a tesla lehet, hogy első volt, de muskizmus szépen jól le is maradt. A tömegek számára elérhető, használható villanyautót nem az a cég fogja adni, ez már látszik.

    De a Ratpor hatómű család ettől még egy csoda. Csak annak muskhoz semmi köze. Annak ellenére, hogy ott van megvalósulhatott.
  • Palinko
    #9938
    Miért gyárt vackot a Tesla? Mert a kezdeti összeszerelési minőség nem volt olyan? Vagy hogy nehezebben javítható a karosszéria a gyártástechnológia miatt? Mást nem nagyon szoktak felhozni, akik használják. Reliable skálákon felső harmadban szoktak lenni, pedig amerikában ezt eléggé követik. Amennyibe a model 3 kerül senki más nem ad értelmes autót. Európa is mit csinál? Igazából a befecskendezés óta nem túl sok mindent, a számítógépes tervezésnek köszönhetően a formák, áramlások stb jobbak lettek, ezáltal hatékonyabbak valamivel, de sajnos az anyagok is nagyon vékonyak meg kiszámoltak. Az euro normák meg igazából a kipufogógázból próbálnak meg csodát csinálni de annak is elértünk a végére. Az európai autógyártás most kb arról szól hogy próbálják még az utolsót lekaszálni a belsőégésű motrokról, minden hülyeséget extraként próbálnak eladni az autókhoz hogy egy használható már 1,5x annyi legyen mint az alapár. Mikor kínába kell szállítani ID3-at vagy 5-öt akkor tudják normális áron adni, Európában saaaaaajnos csak kurva túlárazottan megy :( Kínai gyártók úgyszintén BYD Dolphin kínában 16 500$ amennyit szerintem meg is ér simán, 1500$ rajta a profit, de Európában hát valahogy 37 400$-ért megy csak :( A Seagull kb egy komolyabb bicikli árában van már.

    Modell 3 olyan 32k $ kínában nálunk meg 46k ami igen nagy ugrás az igaz de a többihez képest még mindig kevesebb. Valahogy értékben is többet kapsz ha a Teslát veszed a jelenlegi piaci körülmények között. Arról nem is beszélve hogy jövőben önvezetés stb is valszeg erre lesz legelőször vagy legjobb verzióban mert ők állnak vele legjobban.

    Európai autógyártók az elérhető modellekbe a lehető legfosabb 20 évvel lemaradt fedélzeti elektronikát rendelik be, már kínában is alap a laptop, meg minden hülyeséget kitalálnak hogy a vásárlók kedvére tegyenek, AI kitalál nekik illatot az autóba és mikor beülnek befújja. Oké lehet nem erről kéne az autóknak éppen szólnia.... de akkor is innoválnak valamit nem azt várják hogy ugyanazt egy kicsit más designal majd megveszik az emberek. Legutóbb pl ilyen technikát láttam hogy lockolja a kerekeket és kb helyben megfordul a parkolásnál biztos nem szeretik a gumik, de majd a szűk városi parkolásnál a felhasználók annál inkább. Próbálnak mindent kitalálni hogy használható jó kis autók legyenek eközben európában meg fizess elő ülésfűtésért.

    Ha azt mondod hogy jelenleg túl vannak árazva az elektromos autók úgy egyben és ezért a Tesla sem éri meg, akkor oké, de ha már elektromosat szeretnél a rengeteg előny és kevés hátrány mellett akkor a Tesla igen is jó választás, nem járhat mindenki Dacia Springgel, aminek borzalmas egyébként a töréstesztje is.
  • Tetsuo
    #9937
    Ja értem. Azért mert nem azt cenzúrázza, amit egy másik politikai brancs akar, olyan mint Benito Mussolini. Még jó, hogy tanultál politikatudományt, ezt is leírhattad érvként...
  • Bucser
    #9936
    OFF leszek:

    A Biden laptop es a Burisma investigation egy akkora istenverte hoax volt mint ide hadhaza A "biden laptopot" az az orosz Rudy Gulliani business partner talalta meg akirol azota kiderult, hogy az FSB assetje...

    Bezzeg Trump a klotyoban tartotta a CIA top secret designated documentumait meg a klubhazaban mutogatta mindenkinek aki csak egy kicsit megdicserte a lerepulo parokajat...

    Istenem ne az indexet olvassatok kerlek hanem valami hiheto nemzetkozi newsforrast
  • Bucser
    #9935
    Musk aktivan cenzuraz az X-en. Csak azt engedi terjedni ami neki tetszik. Ez nem is kerdes.

    Mint minden far right barom azt serelmezi hogy a free speech nem azt jelenti hogy ot nem lehet bantani, de o akarmit mondhat masrol...

    A tobbi meg nem veletlen hisz a DOJ is eppen vizsgalja a collusiont a Musk es a Trump campaign kozott.
  • militavia
    #9934
    És Muskot tisztelem,mert olyan dolgokat tesz amiből akár még az egész emberiség is profitálhat a későbbiekben,de sajnos látni kell mögötte az a nárcisztikus embert is,aki.

    Csak a profit vezérli. Mert a te magasztos gondolatodnak ellentmond, hogy csak azért hazudta be a HL-t, hogy ne legyen covnetional high speed rail. Tudod, amiből az egész emberiség profitálhatna. Nincs se HL se vasút. Fasza....
  • militavia
    #9933
    OFF

    Ööööö, nem azért vette meg a saját maga által felmagasztalt sajtószabadságharcos, hogy "free speech"?
    Erre meg "mert csak alapon" cenzúráz meg a saját profilját messze túlsúlyozottan ajánlja be az algoritmus, amit ő írtatott át SOS sebességgel.

    Micsoda formátum... XD

    ON
  • Caliph
    #9932
    ebben is ,mint mindenben bejátszik a politika. olyan oldalakat néz az ember , ami közel van a politikai és ideológiai nézeteihez,és ezeken az oldalakon azt látja amiben ő maga is hisz,akkor bólogat mindenki h na ugye,más is úgy gondolja,akkor csak nekem lehet igazam. Megtalálja a konteós is ezeket az oldalakat,megtalálja az ugynevezett bal és jobboldal is a saját körét . Must is cenzúrázza az Xet,ahogy a Biden kormány nyomására a Facebook is cenzúrázott tartalmakat,mert az FBI orosz propagandának bélygezte,aztán mégsem. Konkrétan Biden fiáról szóló dolgokat a választások előtt,amivel akár Trump nyerhetett is volna,ha több emberhez eljut. egyik sem jó,de olyan,mint független média szerintem már nem létezik. Én olvasok bal és jobboldali portálokat is,most csak magyar viszonylatban,már sokszor az is érdekes hogy ugyanannak a hírnek más az értelmezése az egyik és más a másik oldalon. ez van,sajnos a józan észre többet kell hallgatni manapság.

    És Muskot tisztelem,mert olyan dolgokat tesz amiből akár még az egész emberiség is profitálhat a későbbiekben,de sajnos látni kell mögötte az a nárcisztikus embert is,aki.

    Trumpnak is vannak jó pillanatai,viszont az az ember kiszámíthatatlan,és egy atomhatalom főparancsnoki székére pályázik. Nem hallgat senkire,és nagyon erőből,indulatból csinálja a dolgokat,sokszor nem is gondolja át. Nem véletlenül tiltotta le anno a közösségi médiáról a SAJÁT stábja is
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2024.10.18. 10:14:37