Hunter
Szuborbitális együttműködés a KLM és az SXC között
A Space Experience Curaçao (SXC) személyében új ellenfelet kap a Virgin Galactic az űrturizmus jelenleg még szereplőkben elég szűkös piacán.
A Space Experience Curaçao bejelentette együttműködését a KLM Holland Királyi Légitársasággal, valamint az XCOR Aerospace-szel. Utóbbi biztosítja a repülésekhez szükséges szuborbitális űrjárművet, az Egyesült Államok kormányzati jóváhagyására váró Lynx-et. A gépek a Holland Antillákon található Curaçaon állomásoznak majd. A szolgáltatás bevezetését 2014. januárra tervezik, melyeket az SXC mellett most már a KLM is kínál és értékesít. Az XCOR operatív támogatást nyújt az űrjármű számára a Curaçao Űrkikötőben.
Ilyen lehet Curaçao jövendő űrkikötője
"Ez egy fantasztikus projekt, ami tökéletesen illik a KLM úttörő törekvéseihez." - nyilatkozott Peter Hartmann, a KLM vezérigazgatója a De Telegraaf, a legnagyobb példányszámú holland napilap vezércikkében. Ben Droste, az SXC alapítója és a Holland Királyi Légierő vezérkari főnöke a hollandok öt évszázados felfedezői és vállalkozói szelleméről beszélt, és a jelen programot ennek logikus továbbvitelének nevezte a világűrbe. "Ez a projekt tökéletesen illik a VOC fémjelezte hagyományukba (Vereenigde Oostindische Compagnie - Holland Kelet-indiai Társaság). A hollandok sikeresen átkeltek a világ tengerein, úttörő szerepet játszottak a hosszútávú légijáratok terén, és most a világűrt tűztük ki célul." - mondta.
A repülések 30 percet vesznek igénybe. A Lynx ellentétben a SpaceShipTwo-val kifutópályáról száll fel és oda érkezik vissza, hajtóműve kerozinnal és folyékony oxigénnel működő, újrahasznosítható rakétákból áll. Az SXC bérlés keretében kapja az űrjárműveket az XCOR-tól, melyek a pilóta mellett egy utas szállítását teszik lehetővé 100 kilométeres magasságba, rajtuk kívül mérnöki és tudományos rakomány kaphat helyet a fedélzeten. Az XCOR szándékai szerint egy gép naponta négyszer szállhatna fel, ami "minimális" repülés közötti karbantartási szükségletet jelentene. Az XCOR hasonló bérleti konstrukcióról állapodott meg még 2009-ben a dél-koreai Yecheon Astro Space Centerrel.
"Az XCOR elégedetten nyugtázza, hogy a Lynx piaci elfogadottsága felgyorsult. Megközelítésünk az egyszerűségre, alacsony költségű struktúrákra, környezettudatosságra, hosszú távú eredményekre és lelkesedésre épül, amiket az ügyfelek elvárnak egy űrjárművet gyártó vállalattól." - tette hozzá Jeff Greason, az XCOR vezérigazgatója. A cég beszámolója szerint az újrahasznosítható rakétahajtómű-rendszerek fejlesztése jó ütemben halad, az első próbarepülésre már jövőre sor kerülhet. Azonban a koreai-félszigeten kialakult feszültség kihat az XCOR tevékenységére is, mivel lelassulni látszik az onnan érkező finanszírozás, ami a fejlesztések rovására mehet.
Ami biztos, a Lynx MkII-ben alkalmazandó hajtóművek statikai tesztelése már decemberben megkezdődik, miközben folynak a rakéta hajtóanyag befecskendezési rendszerének fejlesztési, illetve maga a géptörzs kialakításának munkálatai. Néhány hónapon belül elkezdődhetnek a szuperszonikus szélcsatorna tesztek a teljes méretű modellel.
A Space Experience Curaçao bejelentette együttműködését a KLM Holland Királyi Légitársasággal, valamint az XCOR Aerospace-szel. Utóbbi biztosítja a repülésekhez szükséges szuborbitális űrjárművet, az Egyesült Államok kormányzati jóváhagyására váró Lynx-et. A gépek a Holland Antillákon található Curaçaon állomásoznak majd. A szolgáltatás bevezetését 2014. januárra tervezik, melyeket az SXC mellett most már a KLM is kínál és értékesít. Az XCOR operatív támogatást nyújt az űrjármű számára a Curaçao Űrkikötőben.
Ilyen lehet Curaçao jövendő űrkikötője
"Ez egy fantasztikus projekt, ami tökéletesen illik a KLM úttörő törekvéseihez." - nyilatkozott Peter Hartmann, a KLM vezérigazgatója a De Telegraaf, a legnagyobb példányszámú holland napilap vezércikkében. Ben Droste, az SXC alapítója és a Holland Királyi Légierő vezérkari főnöke a hollandok öt évszázados felfedezői és vállalkozói szelleméről beszélt, és a jelen programot ennek logikus továbbvitelének nevezte a világűrbe. "Ez a projekt tökéletesen illik a VOC fémjelezte hagyományukba (Vereenigde Oostindische Compagnie - Holland Kelet-indiai Társaság). A hollandok sikeresen átkeltek a világ tengerein, úttörő szerepet játszottak a hosszútávú légijáratok terén, és most a világűrt tűztük ki célul." - mondta.
A repülések 30 percet vesznek igénybe. A Lynx ellentétben a SpaceShipTwo-val kifutópályáról száll fel és oda érkezik vissza, hajtóműve kerozinnal és folyékony oxigénnel működő, újrahasznosítható rakétákból áll. Az SXC bérlés keretében kapja az űrjárműveket az XCOR-tól, melyek a pilóta mellett egy utas szállítását teszik lehetővé 100 kilométeres magasságba, rajtuk kívül mérnöki és tudományos rakomány kaphat helyet a fedélzeten. Az XCOR szándékai szerint egy gép naponta négyszer szállhatna fel, ami "minimális" repülés közötti karbantartási szükségletet jelentene. Az XCOR hasonló bérleti konstrukcióról állapodott meg még 2009-ben a dél-koreai Yecheon Astro Space Centerrel.
"Az XCOR elégedetten nyugtázza, hogy a Lynx piaci elfogadottsága felgyorsult. Megközelítésünk az egyszerűségre, alacsony költségű struktúrákra, környezettudatosságra, hosszú távú eredményekre és lelkesedésre épül, amiket az ügyfelek elvárnak egy űrjárművet gyártó vállalattól." - tette hozzá Jeff Greason, az XCOR vezérigazgatója. A cég beszámolója szerint az újrahasznosítható rakétahajtómű-rendszerek fejlesztése jó ütemben halad, az első próbarepülésre már jövőre sor kerülhet. Azonban a koreai-félszigeten kialakult feszültség kihat az XCOR tevékenységére is, mivel lelassulni látszik az onnan érkező finanszírozás, ami a fejlesztések rovására mehet.
Ami biztos, a Lynx MkII-ben alkalmazandó hajtóművek statikai tesztelése már decemberben megkezdődik, miközben folynak a rakéta hajtóanyag befecskendezési rendszerének fejlesztési, illetve maga a géptörzs kialakításának munkálatai. Néhány hónapon belül elkezdődhetnek a szuperszonikus szélcsatorna tesztek a teljes méretű modellel.