SG.hu
Bioüzemanyag a polgári repülésben
Az Air France és kilenc másik jelentős légitársaság, köztük a KLM, a Boeing repülőgépgyártó vállalat és a bioüzemanyag-technológia fejlesztésében specialistának számító Universal Oil Products (UOP) elnevezésű cég, közösen aláírt egy kartát a bioüzemanyagok használatáról.
A kartát - amelynek megfogalmazásában zöld szervezetek, mint például a Természetvédelmi Világalap (World Wide Fund for Nature, WWF) és a Természeti Erőforrások Védelmi Tanácsa (Natural Resources Defense Council, NRDC) is részt vettek - aláíró légitársaságok közösen kötelezettséget vállalnak a bioüzemanyagok olyan feltételek melletti fejlesztéséért, ellenőrzéséért és használatáért, amelyek elősegítik a környezetvédelmet, a gazdasági és szociális fejlődést.
A kartát aláírók vállalják, hogy csak megújuló forrásokból származó bioüzemanyagokat használnak, azaz olyan üzemanyagokat, melyek előállításához föld, víz vagy energia szükséges, és amelyek nem kényszerítik versenyhelyzetbe az élelmiszer-termelő szektort, nem veszélyeztetik az ivóvízellátást, illetve javítanak a helyi lakosság gazdasági körülményein.
Természetesen fontos szempont, hogy a bioüzemanyag előállításának teljes folyamata során - a talaj megművelése, az aratás, a termék kezelése és végső felhasználása - kisebb mértékű legyen az üvegházhatású gázok kibocsátása, mint a fosszilis üzemanyagok esetében.
Ezen közös kezdeményezés keretein belül a karta aláírói már bejelentést tettek két kutatási projekt elindításáról. Az egyik azt vizsgálja, hogy a fenntartható környezetgazdálkodás szempontjából milyen lehetőségek rejlenek a purgódió (jatropha curcas) elnevezésű növényben, illetve termesztése milyen szocio-gazdasági hatással lenne a fejlődő országokra. A kutatást a Yale Egyetem Erdészeti és Környezetvédelmi tanszéke (Yale University’s School of Forestry & Environmental Studies) vezeti.
A másik projekt az NRDC irányítása alatt áll. Ez a zöld szervezet a tengeri hínárból előállított üzemanyag a kartában lefektetett elveknek megfelelő előállítását tűzte ki céljául.
A kartát - amelynek megfogalmazásában zöld szervezetek, mint például a Természetvédelmi Világalap (World Wide Fund for Nature, WWF) és a Természeti Erőforrások Védelmi Tanácsa (Natural Resources Defense Council, NRDC) is részt vettek - aláíró légitársaságok közösen kötelezettséget vállalnak a bioüzemanyagok olyan feltételek melletti fejlesztéséért, ellenőrzéséért és használatáért, amelyek elősegítik a környezetvédelmet, a gazdasági és szociális fejlődést.
A kartát aláírók vállalják, hogy csak megújuló forrásokból származó bioüzemanyagokat használnak, azaz olyan üzemanyagokat, melyek előállításához föld, víz vagy energia szükséges, és amelyek nem kényszerítik versenyhelyzetbe az élelmiszer-termelő szektort, nem veszélyeztetik az ivóvízellátást, illetve javítanak a helyi lakosság gazdasági körülményein.
Természetesen fontos szempont, hogy a bioüzemanyag előállításának teljes folyamata során - a talaj megművelése, az aratás, a termék kezelése és végső felhasználása - kisebb mértékű legyen az üvegházhatású gázok kibocsátása, mint a fosszilis üzemanyagok esetében.
Ezen közös kezdeményezés keretein belül a karta aláírói már bejelentést tettek két kutatási projekt elindításáról. Az egyik azt vizsgálja, hogy a fenntartható környezetgazdálkodás szempontjából milyen lehetőségek rejlenek a purgódió (jatropha curcas) elnevezésű növényben, illetve termesztése milyen szocio-gazdasági hatással lenne a fejlődő országokra. A kutatást a Yale Egyetem Erdészeti és Környezetvédelmi tanszéke (Yale University’s School of Forestry & Environmental Studies) vezeti.
A másik projekt az NRDC irányítása alatt áll. Ez a zöld szervezet a tengeri hínárból előállított üzemanyag a kartában lefektetett elveknek megfelelő előállítását tűzte ki céljául.