Napi Online
Az első repülés bioüzemanyaggal
A brit Virgin Atlantic légitársaság egyik Boeing-747-es Jumbója a jövő hónapban bioüzemanyag felhasználásával repül a London-Amszterdam útvonalon.
Ez lesz az első alkalom, hogy egy kereskedelmi forgalomban használatos repülőgép ilyen újfajta üzemanyaggal közlekedik, azt eddig a különböző repülési körülményeket szimulálva, a földön tesztelték különböző hajtóművekben - közölte a Virgin szóvivője. A gépen természetesen nem lesznek utasok.
Az újfajta hajtóanyagról csak annyit árult el a Virgin, hogy az fenntartható módon termelhető, előállításához "nem kell erdőket kivágni". A kísérletben a Virginen és a GE Aviationon kívül a Boeing vesz részt, amely korábban bizonyos algafajtákban látta a repülőgépeknél használatos kerozint kiváltó üzemanyag forrását. A nagyvállalat 2004-es adatokon alapuló számításai szerint ha a világ repülőgépflottájának éves hajtóanyagát szójababból akarnánk előállítani, akkor egy Európa méretű területet kellene bevetni ezzel a növénnyel. Ugyanez az algára alapozva egy Belgium nagyságú tó felhasználásával megoldható lenne, minthogy ez 150-szer hatékonyabb alapanyag-termelési módszer.
A Virgin kísérletében valószínűleg a hagyományos és a bioüzemanyag valamilyen keverékét alkalmazzák majd, és azt vizsgálják, milyen mértékben csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás, illetve mennyire gazdaságos az újfajta hajtóanyag alkalmazása.
Ez lesz az első alkalom, hogy egy kereskedelmi forgalomban használatos repülőgép ilyen újfajta üzemanyaggal közlekedik, azt eddig a különböző repülési körülményeket szimulálva, a földön tesztelték különböző hajtóművekben - közölte a Virgin szóvivője. A gépen természetesen nem lesznek utasok.
Az újfajta hajtóanyagról csak annyit árult el a Virgin, hogy az fenntartható módon termelhető, előállításához "nem kell erdőket kivágni". A kísérletben a Virginen és a GE Aviationon kívül a Boeing vesz részt, amely korábban bizonyos algafajtákban látta a repülőgépeknél használatos kerozint kiváltó üzemanyag forrását. A nagyvállalat 2004-es adatokon alapuló számításai szerint ha a világ repülőgépflottájának éves hajtóanyagát szójababból akarnánk előállítani, akkor egy Európa méretű területet kellene bevetni ezzel a növénnyel. Ugyanez az algára alapozva egy Belgium nagyságú tó felhasználásával megoldható lenne, minthogy ez 150-szer hatékonyabb alapanyag-termelési módszer.
A Virgin kísérletében valószínűleg a hagyományos és a bioüzemanyag valamilyen keverékét alkalmazzák majd, és azt vizsgálják, milyen mértékben csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás, illetve mennyire gazdaságos az újfajta hajtóanyag alkalmazása.