Napi Online
Útjára indult az első Airbus A380
Megtört a Boeing-747 Jumbo négy évtizeden át őrzött egyeduralma az óriási utasszállító repülőgépek piacán, megtette első menetrend szerinti útját a még nála is nagyobb Airbus A380-as.
A Singapore Airlines színeiben repülő emeletes szuperjumbó Szingapúrban szállt fel és hét órával később Sydneyben landolt. A 850 férőhelyes gépre 450-en váltottak jegyet, amelyek ára 560 és 100 380 dollár között szóródott. (A Budapest-Sydney közötti ár első osztályon meghaladja a hárommillió forintot.) A BBC tudósítója, aki az üzleti osztályon utazott, fenomenálisnak minősítette az élményt.
Az A380-as első példányának szállítása szerelési problémák miatt két évet csúszott: a bonyolult, minden egyes ülésnél különféle, a megrendelő igényei szerint változó csatlakozókban végződő vezetékrendszer telepítése bizonyult alig megoldható problémának.
Az első vásárlók nem véletlenül ázsiai és közel-keleti légitársaságok, ugyanis az ő repülőgépeik szállítják az utasok nagy tömegeit Európából Ázsiába és Óceániába, amihez egyszerre sok embert felvevő óriásgépekre van szükségük. A Changi repülőtér, amelyről az első menetrend szerint közlekedő A380-as elindult, a Singapore Airlines úgynevezett hubja, azaz elosztóhelye, egy városnyi méretű terminál üzletek, éttermek sokaságával, illetve a pihenést szolgáló kertekkel, uszodákkal és gyógyfürdőkkel.
A Singapore Airlines színeiben repülő emeletes szuperjumbó Szingapúrban szállt fel és hét órával később Sydneyben landolt. A 850 férőhelyes gépre 450-en váltottak jegyet, amelyek ára 560 és 100 380 dollár között szóródott. (A Budapest-Sydney közötti ár első osztályon meghaladja a hárommillió forintot.) A BBC tudósítója, aki az üzleti osztályon utazott, fenomenálisnak minősítette az élményt.
Az A380-as első példányának szállítása szerelési problémák miatt két évet csúszott: a bonyolult, minden egyes ülésnél különféle, a megrendelő igényei szerint változó csatlakozókban végződő vezetékrendszer telepítése bizonyult alig megoldható problémának.
Az első vásárlók nem véletlenül ázsiai és közel-keleti légitársaságok, ugyanis az ő repülőgépeik szállítják az utasok nagy tömegeit Európából Ázsiába és Óceániába, amihez egyszerre sok embert felvevő óriásgépekre van szükségük. A Changi repülőtér, amelyről az első menetrend szerint közlekedő A380-as elindult, a Singapore Airlines úgynevezett hubja, azaz elosztóhelye, egy városnyi méretű terminál üzletek, éttermek sokaságával, illetve a pihenést szolgáló kertekkel, uszodákkal és gyógyfürdőkkel.