Hunter

Bemutatták a SpaceShipTwo belsejét

Richard Branson, az űrturizmus beindításához legközelebb álló vállalkozás, a Virgin Galactic tulajdonosa csütörtökön bemutatta a nagyközönségnek jövendő űrrepülőgépük belső kialakításának koncepcióját, ami saját bevallása szerint véglegesnek is tekinthető.

Jövő októberben már magát a gépet is leleplezik, ami egyben a tesztüzem kezdetét is jelenti. Az első próbarepülésre 2008 első hónapjaiban lehet számítani. A beltér nem okozott meglepetést a SpaceShipTwo tervezője, Burt Rutan által beharangozottak fényében. Tágas, sok ablakkal és kényelmes fotelekkel ellátott kabinról van szó, ami az előd spártaiságával szemben egyértelműen hangoztatja, ez bizony jól fizető űrturistáknak készül. Az induló jegyárak 200 000 dollár magasságában mozognak majd, amiért cserébe az utasok két és fél órát tölthetnek a gép fedélzetén.


Arányait tekintve a SpaceShipTwo háromszorosa lesz a magánűrrepülést megalapozó SpaceShipOne-nak, a megerősített géptörzsben nyolcan utazhatnak, a két pilóta mögött hat utas foglal majd helyet. A hivatásos személyzet megduplázására azért van szükség, hogy ha valami gond adódna az utasok körében, akkor legyen egy szabad ember a problémák kezelésére.

Az űrturista-gép is légi indítású lesz, a jól bevált White Knightot a nagyobb súly mozgatása érdekében egy nagyobb és erősebb repülőgép, a WhiteKnightTwo - minő meglepetés - váltja. A Boeing 757-es méreteivel vetekedő szállítógép 18 300 méteres magasságban válik meg terhétől, ami onnantól megkezdi a kapaszkodást a szuborbitális űr irányába, hogy legalább 110 kilométeres magasságot érjen el.


Az utasok több percet tölthetnek a súlytalanság állapotában, majd 40 másodpercük lesz visszatérni üléseikbe, ami elég rövid idő, éppen ezért az űrrepülő padlóját úgy alakították ki, hogy akkor se legyen komolyabb gond, ha a súlytalanság megszűnésével az utas az ülés mellett landol. Az utasok háromnapos eligazításon vesznek részt a repülés előtt, mely során alkalmuk nyílik egy kis gyakorlatozásra is a WhiteKnightTwo fedélzetén, amit ugyanúgy rendeznek be, mint az űrrepülő kabinját.

Az utazáshoz űrruha is jár, ez azonban még csak a tervezőasztalnál tart, így erről nem sikerült érdemi információt szerezni. Amit még tudni lehet, hogy a SpaceShipTwo egy új üzemanyag-keverékkel fog működni, ami valamelyest eltér a SpaceShipOne által használt gumi és dinitrogén-oxid párostól, illetve a WhiteKnightTwo is egy új, környezetbarátabb égést biztosító hajtóanyaggal vághat neki az útnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • [NST]Cifu #81
    Az a baj, hogy elvileg mindenki erre számít, de gyakorlatban ez még nem vált be ebben az iparágban... :\

    Persze drukkolok, hogy Bransonnak sikerüljön.
  • AnWar #80
    Roliika: köszönöm, nem tudom mit tennék a hozzászólásaid nélkül egy hétfő reggelen az értekezletek után, de hogy nem dőlnék így a röhögéstől az biztos :DDD
  • L3zl13 #79
    Szvsz rengeteg egyéb dologból is lehet bevételük.
    Reklámok, TV műsorok, a kifejlesztett technológiák továbbétékesítése stb.

    Az SS1 sikere után szvsz sok vállalkozó kedvű szponzor hajlandó beszállni az üzletbe.
  • L3zl13 #78
    Roliika, te tényleg lökött vagy. :DDD
    Azt írod honnan szed zöldségeket, utánna bedobod ezt a rakás beromságot, hogy gravitációs hullámok meg elektroszatikus hajtómű, bazz.

    Persze, "láttál olyan szerkentyűt", csak az a kérdés, melyik kábszeres halucinációdban...
  • Molnibalage #77
    Bocs, de az ilyen baromságokon csak röhögni tudok. Ha olyan egyszerű lenne, gondolod nem foglalkoznának vele? Ki az aki szereti a saját életét és dolgát megnehezíteni?

    A lézereket hagyjuk, mert még a 20 év fejlesztés után is a vicckategórián is alig vagynuk túl. A lézerek kis teljesítményűek, nehezen fókuszálhatóak nagy távolságon és nem is működnek.

    A katonai felhasználás is csak pár vagy néhány 10km-ben gondolkodi egyelőre. Az USA-ben a Szetáusban is volt erről egy elég komoly vita, hogy 20 év alatt dollármilliárdokat költöttek lézerfejesztésre és még mindig nincs normális gyakorolati alkamazása.
  • juzosch #76
    Valami oka biztos van annak, hogy pont 200k. De nagy hülyeség hasraütésszerű adatok alapján messzemenő következtetéseket levonni. A haszonkulcs -200% és +90% van valahol, de ennél többet nem tudhatunk.
  • valamit #75
    De most gondold végig. Tegyük fel 180 ezer lenne a költség. Hát nem mondhatná nyugodtan, hogy legyen 250 ezer utasonként? Vagy 325 ezer? Simán megtehetné, utast nem sokat veszítene rajta, főleg az első években.
  • plamex #74
    olyan mint egy fogorvosi rendelő
  • valamit #73
    Én is kb. így gondolom, hogy nem elsősorban pénzért csinálja (de legalábbis nem azért vágott bele), de ha teheti akkor nyilván gazdaságosan üzemelteti.

    "A költséget meg miért kéne csak így megkülönböztetni?" - Hát, még ezerféleképpen meg lehet különböztetni, erről szól a könyvelés :)
  • juzosch #72
    50%???? Sztem még a 10%nak is örülne.