Hunter

Az ember és a gépjármű egyesítése

A Toyota egy olyan koncepció járművet jelentett be, ami a "személyes mobilitást" nyújtja azoknak, akik szeretnék élvezni a mozgás szabadságát, valamint harmonizálni akaranak a társadalommal és a természettel is.

Mindez a Toyota szerint a jármű és vezetője egyesülésével érhető el, mellyel a cég az emberi képességek kibővítését szeretné megvalósítani. A japán autógyártó óriás szerint az I-Unitot "a falevél inspirálta, ami energiává alakítja a napfényt" és "szerették volna kifejezni vele az ismeretlen erejét, az élő dolgok logikáját és a pazarlásmentes működés szépségét". A 180 kilogramm súlyú eszköz vázát környezetbarát, növényalapú anyagokból készítik, a motort lítium-ion akku hajtja.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Az I-Unit képes váltani a jármű és az emberi mozgás között, minimalizálva az elfoglalt helyet. A gép méreteit tekintve mindössze 1,04 méter széles, illetve variálhatóságából adódóan, amennyiben állítva használjuk 1,8 méter magas és 1,1 méter hosszú, fektetve pedig 1,25 méter magas és 1,8 méter hosszú. A változtathatóság révén mondjuk a gyalogosforgalomban felegyenesedett helyzetben alacsony sebességi fokozatban mozoghatunk, majd fektetve kialakítható egy alacsony gravitációs középpontú, nagy sebességű közlekedési eszköz.

A gyártó könnyű kezelhetőséget ígér, amit kiegészít az úgynevezett "ösztönös kezelés technika", egy a hangokat, fényeket és a rezgéseket felhasználó vezetői segédrendszer, ami elősegíti az interaktív kommunikációt. Végül mindezekhez társul az Intelligens Közlekedési Rendszer, mely a fejlesztők szerint biztonságos és hatékony robotpilótát biztosít. A jármű színe használója ízlése és érzelmei szerint testre szabható.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A fentiekben leírt dolog elsőre leginkább John Varley Millennium című regényének gnómjaira emlékeztet, akik annyira le voltak gyengülve, hogy testfunkcióikat gépek látták el, és kis székszerű járművekbe voltak beépítve. A Toyota I-Unitja azonban az egészségesek számára lett kitalálva.

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3
  • Videó #4
  • Hozzászólások

    A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
    Bejelentkezéshez klikk ide
    (Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
    • fonak #37
      Annyira azért nem hülyeség szerintem. A design kicsit bizarr/sci-fis (de a japóknak az ilyen tetszik) de kinézhet másképp is, nem ez a lényeg. És nem is kifejezetten az autófétisiszta magyar vagy amerikai társadalomnak találták ki (ahol a hímnemű autótulajdonosok nagy része a verdáját a férfiassága egyfajta kiterjesztéseként fogja fel), hanem a japók zsúfolt nagyvárosaiba, ahol sokat számít a helyfoglalás, meg a kis energiafogyasztás... ha mondjuk 40 kmh a végsebessége az sem sokat számít, városi dugókban... Nyilván nálunk nem lenne esélye már az ára miatt sem, de a segwaynél azért egy fokkal értelmesebb ötlet. :)
    • Troll #36
      Tegyük fel nem túl gyorsak (40 km/h). Kettő ilyen összecsattan frontálisan, ott csak pozdorja marad, meg húspép.
      Persze lehet, hogy wireless lekommunikálják egymás között, hogy ki hol van, de akkor már megint ott tartunk, hogy ha áram nincs, semmi sincs.
      Én a kerékpárra szavazok.
    • HUmanEmber41st #35
      Ha egy ilyen ára 500e-1milla között lenne, divatőrület fog kitörni.
      Szorozd meg 10 el az árát légyszi... Aki autót vesz, az nem fog ilyen kerekes székkel közlekedni..nagyon beteg dolog ez ...
    • Güzüke #34
      Nos akkor én egy szép pozitív véleményt fogok írni:
      Nekem k..ra tetszik, és őszintén szólva, ahogy reggelente szívom a buszmegállóban állva a sok autós kipufogóját, akik többnyire egyedül ülnek egy 5 személyes autóban...nos én már holnap vennék ilyet. Arról nem is beszélve, hogy hány idős ember mozgásszabadsága nőne meg vele. Ha egy ilyen ára 500e-1milla között lenne, divatőrület fog kitörni. Mivel fedett, elektromos, kapásból kiváltja a kiskocsikat, motorokat.
      Szóval nagyon szuper, ide vele!
    • NEXUS6 #33
      "A zanyukám asszonda hogy a za hülye aki mongya!"
      Forest Gump

      Gondolom a koncepció jármű azér van, hogy lemérjék milyen visszhangot vált ki. Ha "+" a visszhang akkor megcsinálják valamilyen formában.

      A "-" visszhang esetén, meg jól újra gondolják.

      Na most itt egy jó adag "-" visszahangot tapasztalhatsz, magyarul hülye koncepcióra, hülye választ.

      Min vagy ezen kiakadva?

    • kidintwo3 #32
      Emberek itt mindenki ilyen hülye? Ez egy "KONCEPCIÓ" jármű. Az ilyen koncepció biszbaszokat nem azér csinálják, hogy holnap már mindenki ilyennel menjen be munkába. Eeehh...
    • Janek81 #31
      A videkről nem szólt senki. Valaki letöltötte egyáltalán? :) Vagy a kép elég volt?
      Ezek se lesznek már hülyébbek ... remélhetőleg. :)
    • Esrohnoil #30
      Eddig mindenkinek negatív a véleménye. Vajon miért?
      Sztem babakocsi helyett jó lesz. :)
    • Slartibartfast #29
      Kanyargom, nincs már épp elég parkolási probléma? Most vezessük be a dugókat a járdán is? Mi az isten volt ezzel a céljuk, mert hogy se nem praktikus, se nem menö, az biztos...
    • Jimmyke #28
      "Amúgy ez tud kanyarodni, mert nem úgy látszik"

      Gondolom négykerékmeghajtású.