Gyurkity Péter
Reklámokat hordoznak majd a NASA új rakétái
A hasznos teher mellett a reklámoknak is helyet biztosítanának, nemcsak pénzszerzési célból.
A NASA első embere igencsak érdekes kijelentéseket tett egy bizottsági gyűlésen, ahol egyebek mellett felvetette annak lehetőségét, hogy az űrügynökség rakétáin a jövőben reklámokat is elhelyeznének. Ezzel két legyet ütnének egy csapásra, hiszen a további bevételi források mellett a jövő generációinak figyelmét is jobban felkelthetnék.
Jim Bridenstine a gyűlésen arról beszélt, hogy jelen pillanatban nem tudják meghatározni, hogy a meglévő költségek pontosan mekkora hányadát tudnák ezzel kiváltani, illetve fedezni. Kifejezetten ezen kérdés megválaszolása érdekében egy új bizottságot állítanának fel, amely megvizsgálná a provokatívnak szánt reklámok rakétákon és egyéb eszközökön való elhelyezésének kérdését, illetve felvázolná, hogy ebből mekkora bevételre tudnának szert tenni a jövőben. Könnyen lehet, hogy a Marsra tartó eszközökön a Mars-csoki emlémáját helyezhetik el, de ez csak egyike a potenciális megoldásoknak, a pénzszerzés azonban az igazgató szerint csak az egyik cél, még akkor is, ha itt kifejezetten a profi sport példáját követnék.
Ezzel egy időben ugyanis felmerül annak lehetősége is, hogy a fiatal generációk tagjainak figyelmét jobban fel tudnák kelteni a provokatív reklámokkal, az űrhajósok pedig ugyanakkor megjelennének az eltérő termékeken és fogyasztási cikkeken, szintén a sport területéről átvett minta alapján. Nyilván sztárokat szeretnének faragni a jövőbeni küldetések egyes résztvevőiből, mint ahogy annak kérdését is megvizsgálnák, hogy a Nemzetközi Űrállomásra rendszeres jelleggel turistákat juttassanak el, ebből is némi bevételre téve szert. Ez utóbbi részlet annak fényében fontos, hogy a jelenlegi amerikai adminisztráció szeretne megszabadulni az ISS költségeinek terhétől, ezt a jövőben (valamikor a következő évtized közepén) a magánszektorra bízná, miközben a NASA hosszú ideje küszködik az anyagi megszorításokkal.
A kritikusok máris heves ellenállást fejtenek ki, szerintük itt semmi szükség a mindent elsöprő reklámáradatra, amely az élet minden egyéb területére befurakodott. Meglátjuk, hogy a NASA miként dönt majd a témában.
A NASA első embere igencsak érdekes kijelentéseket tett egy bizottsági gyűlésen, ahol egyebek mellett felvetette annak lehetőségét, hogy az űrügynökség rakétáin a jövőben reklámokat is elhelyeznének. Ezzel két legyet ütnének egy csapásra, hiszen a további bevételi források mellett a jövő generációinak figyelmét is jobban felkelthetnék.
Jim Bridenstine a gyűlésen arról beszélt, hogy jelen pillanatban nem tudják meghatározni, hogy a meglévő költségek pontosan mekkora hányadát tudnák ezzel kiváltani, illetve fedezni. Kifejezetten ezen kérdés megválaszolása érdekében egy új bizottságot állítanának fel, amely megvizsgálná a provokatívnak szánt reklámok rakétákon és egyéb eszközökön való elhelyezésének kérdését, illetve felvázolná, hogy ebből mekkora bevételre tudnának szert tenni a jövőben. Könnyen lehet, hogy a Marsra tartó eszközökön a Mars-csoki emlémáját helyezhetik el, de ez csak egyike a potenciális megoldásoknak, a pénzszerzés azonban az igazgató szerint csak az egyik cél, még akkor is, ha itt kifejezetten a profi sport példáját követnék.
Ezzel egy időben ugyanis felmerül annak lehetősége is, hogy a fiatal generációk tagjainak figyelmét jobban fel tudnák kelteni a provokatív reklámokkal, az űrhajósok pedig ugyanakkor megjelennének az eltérő termékeken és fogyasztási cikkeken, szintén a sport területéről átvett minta alapján. Nyilván sztárokat szeretnének faragni a jövőbeni küldetések egyes résztvevőiből, mint ahogy annak kérdését is megvizsgálnák, hogy a Nemzetközi Űrállomásra rendszeres jelleggel turistákat juttassanak el, ebből is némi bevételre téve szert. Ez utóbbi részlet annak fényében fontos, hogy a jelenlegi amerikai adminisztráció szeretne megszabadulni az ISS költségeinek terhétől, ezt a jövőben (valamikor a következő évtized közepén) a magánszektorra bízná, miközben a NASA hosszú ideje küszködik az anyagi megszorításokkal.
A kritikusok máris heves ellenállást fejtenek ki, szerintük itt semmi szükség a mindent elsöprő reklámáradatra, amely az élet minden egyéb területére befurakodott. Meglátjuk, hogy a NASA miként dönt majd a témában.