Gyurkity Péter
Elkészült a Blue Origin rakétagyára
A cég új rakétáit már itt szerelik össze, ez komoly változásokat hozna magával.
Épp a napokban számoltunk be arról, hogy Jeff Bezos, az Amazon alapítójának másik cége, új kapszuláját is kipróbálta, ezt pedig nem sokkal később követte egy másik, ennél talán jóval fontosabb hír. A Blue Origin következő generációs rakétája az új üzemben készül majd el, ez gyakori utazásokat és teherszállítást tenne lehetővé.
A Twitter oldalán közzétett rövid bejegyzés az új „rakétagyár” elkészültéről adott hírt, ez azonban azt jelenti, hogy a 2016 júniusában megindult munka nagyjából lezárult, a cég pedig olyan jól ismert szereplők szomszédságában folytatja majd fontos tevékenységét, mint a SpaceX, a United Launch Alliance, valamint a műholdakat gyártó OneWeb. A floridai Cape Canaveral légibázis mellett, Orlandótól keletre elhelyezkedő területen egy új üzemet építettek fel, amely egyben 300, magas fizetést kínáló állást is jelent a leendő szakembereknek, illetve megkönnyíti az új rakéták összeszerelését és véglegesítését. Az elkövetkező hónapokban a hivatalos átadási ceremóniára is sort kerítenek majd.
A vállalat jelenleg a New Shepard rakétákat használja, amelyek 100 km-es magasságba emelkedve, majd pedig a felszínre visszatérve kínálnának rövid, 4-5 perces különleges élményt az űrturistáknak. A New Glenn ezzel szemben már jóval hosszabb utakon repülne, a teher- és személyszállításban jelenve meg, méreteit tekintve pedig a holdraszállásoknál használt Saturn-V típussal vetekszik, ami már eleve jelzi az alapvetően eltérő funkciót. A hajtóművek az alabamai Huntsville-ből érkeznek majd (ez szintén ismerős név lehet a NASA és az űrkutatás iránt érdeklődők számára), a fontosabb komponensek összeállítása azonban itt, Floridában történik majd.
A két-, illetve három lépcsőt kínáló fejlesztés első fokozata visszatérne, vagyis a SpaceX-hez hasonlóan többszöri felhasználást és alacsonyabb költségeket ígérnek. Hat fellövésről már szerződést is kötöttek (a OneWeb és az Eutelsat igényeit elégítve ki), eddig 2,5 milliárd dollárt költöttek a projektre, az első repülésre azonban csak 2020-ban kerülne sor.
Épp a napokban számoltunk be arról, hogy Jeff Bezos, az Amazon alapítójának másik cége, új kapszuláját is kipróbálta, ezt pedig nem sokkal később követte egy másik, ennél talán jóval fontosabb hír. A Blue Origin következő generációs rakétája az új üzemben készül majd el, ez gyakori utazásokat és teherszállítást tenne lehetővé.
A Twitter oldalán közzétett rövid bejegyzés az új „rakétagyár” elkészültéről adott hírt, ez azonban azt jelenti, hogy a 2016 júniusában megindult munka nagyjából lezárult, a cég pedig olyan jól ismert szereplők szomszédságában folytatja majd fontos tevékenységét, mint a SpaceX, a United Launch Alliance, valamint a műholdakat gyártó OneWeb. A floridai Cape Canaveral légibázis mellett, Orlandótól keletre elhelyezkedő területen egy új üzemet építettek fel, amely egyben 300, magas fizetést kínáló állást is jelent a leendő szakembereknek, illetve megkönnyíti az új rakéták összeszerelését és véglegesítését. Az elkövetkező hónapokban a hivatalos átadási ceremóniára is sort kerítenek majd.
A vállalat jelenleg a New Shepard rakétákat használja, amelyek 100 km-es magasságba emelkedve, majd pedig a felszínre visszatérve kínálnának rövid, 4-5 perces különleges élményt az űrturistáknak. A New Glenn ezzel szemben már jóval hosszabb utakon repülne, a teher- és személyszállításban jelenve meg, méreteit tekintve pedig a holdraszállásoknál használt Saturn-V típussal vetekszik, ami már eleve jelzi az alapvetően eltérő funkciót. A hajtóművek az alabamai Huntsville-ből érkeznek majd (ez szintén ismerős név lehet a NASA és az űrkutatás iránt érdeklődők számára), a fontosabb komponensek összeállítása azonban itt, Floridában történik majd.
A két-, illetve három lépcsőt kínáló fejlesztés első fokozata visszatérne, vagyis a SpaceX-hez hasonlóan többszöri felhasználást és alacsonyabb költségeket ígérnek. Hat fellövésről már szerződést is kötöttek (a OneWeb és az Eutelsat igényeit elégítve ki), eddig 2,5 milliárd dollárt költöttek a projektre, az első repülésre azonban csak 2020-ban kerülne sor.