40
-
Agyturbinikusz #40 Ezt ertem, de emiatt, a Hasznos fejlesztesek is szenvednek...Mert nem mindig annak jo a Marketingje ami hasznos...
Ezert nem megyek neki minden zold dolognak egybol, megvarom mig a tema egy kicsit korul van jarva.
A vilagon mindent a penzelosztas hataroz meg...ez alol miert lenne kivetel a ZOLD fejlesztes?
Talan en vagyok az egyetlen kivetel, mert kb xarok a penzre, sot azokra is akik ezzel probalnak "nagyok" lenni. Valahogy nem erint ez a problemakor, ezert probalom inkabb a mernoki oldalrol feltenni a kerdeseket...Ezert kereztem mi haszna lehet egy kotottpalyas jarmuben? Lattam peldat villanymozdony esetben, a nem teljesen villamositot palya eseten tudjak hasznalni, de volt hibrid megoldas is amiben volt diesel motor es aramszedo is. Ne kerj linket, sajnos nagyon regen olvastam ezekrol a dolgokrol...Ha rossz a memoriam akkor elnezest... -
defiant9 #39 Úgy nincs értelme ha nem tud eleget átadni. Vagy csak nagyot mondott Chen ezzel (volt már rá példa), vagy tényleg volt benne valami újszerű megoldás:
Egy hétig sem tudott működni Kínában a napelemekkel felszerelt országút Csinannál, öt nappal az átadó után a tolvajok máris elloptak belőle egy 1,8 méteres szakaszt. Mivel önmagában az anyag nem került sokba, az építkezésen dolgozó munkások arra gyanakszanak, hogy a tolvajok a napelemes technológiát akarják lemásolni.
Maga a PV technológia tuti nem ilyen... -
fonak #38 Gondolom indukciós. Mondjuk nem tudom akár annyi energiát is át tudna-e adni, ami a menet közben elfogyasztottat pótolja. -
gforce9 #37 Mindent el lehet adni ha "zöld". Ha el lehet adni akkor pénzt hoz. Ha pénzt hoz akkor irtózatosan könnyű befektetőket találni a lufifújáshoz. Olyan egyszerűen működik az egész, hogy én azon csodálkozom, hogy ez nem esik le az embereknek. -
#36 PR a tudatlan plebs felé. Ennyi. A hülyéknek BÁRMIT el lehet adni azzal, hogy zöld. Akkor is, ha drágább, akkor is, ha nem működik, mert elhiszi az isten barma, hogy ezzel tesz a klímavédelemért.
Lásd a plakátkampányt, hogy "húzd ki a mobiltöltőt". Kb. a plakátok kionytatásának villanyköltségét sem lehet megspórolni vele, nemhogy azt, hogy elszállítják és kiteszik.
És ilyen faszságokat tolnak. Amíg az emberek 99%-nak a középiskolás fizika szinte megugorhatatlan akadály addig mindent elhisznek. -
Agyturbinikusz #35 Ebben egyetertunk ismet, a kerdes miert eroltetik akkor, egyre tobb kototpalyas jarmuben, hogy legyen akkumlator is? Mert az esetek tobbsegeben csak felesleges extra tomeg...Ezert kerdezem en mi oka van?
Utoljára szerkesztette: Agyturbinikusz, 2018.01.10. 03:26:46 -
#34 Ötletleni lehet, de felesleges. A kőkemény fajlagos számok megmondják, hogy a műszaki racionalitás és megvalósíthatóság hol kezdőik. Ez sem lehetséges, nemhogy a gazdasági. Nem véletlenül kötöttpályás járművek elektromosak... -
defiant9 #33 Az elektromos repülő a legkeményebb dió, talán csak az elektromos űrhajó nehezebb:)
Ami földhöz ragadtabb hogy a kínaiknak kész az - állításuk szerint - wireless charging ready autóút szakaszuk:
World's 1st Solar-powered Expressway in China to Recharge Electric Cars
Sajna azt nem részletezik hogy mi lenne a műszaki megoldás a töltésre, pedig az érdekes lenne. -
Agyturbinikusz #32 A toltes, nem kotelezoen kell nagy aramot jelentsen(sorba kotott cellak belso ellenallasa osszeadodik, ezert a kapocsfeszultseguk is, igaz ez a kiveheto aram rovasara megy...de a teljesitmenyhez ugye2 dolog kell,, a masik az aram), vagyis a toltes megoldhato, akar ugy ism ha tobb tolto kisebb aramerossegel tolti az egyes blokokat pl, vagy nagyobb feszultseg kisebb aramerosseg, igaz az atvitt teljesitmenynek ugyan annak kell lenni, de hat igy mukodnek a tavevezetekek is nemde ? :) mivel a (ho)veszteseg a aramerosseg negyzetevel aranyos...
De ez reszletkerdes, csak egy pelda arra amit kerdeztel...Tudod meg mindig nem vagyok sotetzold, csak otletelek :) -
#31 Jó lenne ezt számokkal alátámasztani. Vázold fel kérlek azokat az akksikat, amit térfogat és tömeg energiasűrűségben elérik a kerozin legalább 1/3-át, mert a nagy hatásfokű villanymotorokkal kb. akkor érhetnél el a mai gépek teljesítményét.
Mondjuk kívácsi lennék, hogy a töltési idő hogyan adódina ki úgy, hogy ne olvadjon le az egész töltéskor. Ma kb. 10-15 perc alatt meg lehet tankolni egy airlinert... -
#30 Ezt konkrétan mire alapozod?
Én meg a fúziós erőműben hiszek, vagy 25 éve, és azt mondják 25 éven belül lesz is! ;) -
fonak #29 Na erre írtam, hogy vallás, sötétzöld vakhit. Mint pl. az is, hogy a megújulókkal minden energiaforrás teljesen kiváltható rövid időn belül. -
duke #28 Szerintem ugy 25 ev mulva atveszik a tisztan elektromos repulok az uralmat. Addigra lesz megfelelo akkumlator, es az elektromos meghajtasnak annyival olcsobb a fenntartartasa, uzembiztonsaga, hogy eselye sem lesz az gazturbinanak. -
#27 De, nagyon az. -
fonak #26 Repülőnél a teljesítmény-tömeg arány is számít, különben a dízelmotor lenne a nyerő az airlinereknél. -
Caro #25 Egyrészt nem, az üzemanyagcella ~60% hatásfokát nehezen érnéd el hőerőgéppel, másrészt szándékosan nem hidrogént írtam.
Én a metanolos üzemanyagcellában látok potenciált, de még ott is hiányzik az áttörés. -
gforce9 #24 A hidrogénnél nem a tárolás a problémás? Sima tartályból kidiffundál, ha meg valamiben elnyeletik és úgy tárolják, akkor meg annak nagy a súlya. -
fonak #23 A hidrogént elégetni a turbinában valószínűleg hatékonyabb lenne akkor már. A kibocsátás pedig ugyanaz lenne. Cseppfolyós hidrogénnel hajtott repülővel egyébként már 30 éve is kísérleteztek (Tu-155). -
Caro #22 Ez maga nem akadály, mert nem csak a Si napelem létezik. Van hajlékony is.
De nyilván nem tudsz megawattokat termelni akkora felületen.
Ha villannyal akarunk repülni, akkor szerintem valamilyen üzemanyagcellás megoldás lehet majd a nyerő. -
Caro #21 Nyitott kapukat döngetsz, majd 20 éve megcsinálták:
https://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Prototype
-
fonak #20 Majd flexibilis akkut csinálnak, semmi gond :) -
fonak #19 Abban igaza van, hogy ha nem érné meg, nem csinálnák. Csak a politika és a coolness faktor erősen torzítja, hogy mit éri meg csinálni. A PR is ugyanúgy tényező, mint a számok.
Azonkívül úgy tűnik nekem, sokaknál egyszerűen vallásos hit, hogy így kell megmenteni a Földet, majd a Jóisten (a tudomány) a megfelelő időben biztosan szolgálni fog a megfelelő mágikus szuperakkuval/szuperkondenzátorral, ami olcsó, könnyű és nagyságrenddel jobb energiasűrűségű lesz. Vérmesebbek szerint ezek valójában már most is megvannak és működnek a laborokban... Én ebben kételkedem, te is, aztán persze ettől még egyszer meg is történhet. Ahogy a fúziós energiatermelés is valósággá válhat egyszer. :) -
Agyturbinikusz #18 Ezert kerdeztem :) Szarnyat lattam rugalmas alakvaltozas keretein belul deformalodni(mert ugye akkor nem ulnek most itt ha az tulmutattott volna ezen a kategorian, max egy nev lennek az utaslistan)
Ennyi PONT :) -
#17 Nem éri meg. Pont. Ezen felül láttad már deformálódni a szárnyat? Az utlrakönnyű napelemes kísérleti repcsinél működik, airlineren nem. -
Agyturbinikusz #16 Maga a szarny igen nagy feluletu, lehetne belole tulajdonkeppen akkumlatort gyartani, amellett hogy az uzemanyagot szallitja
Azert irtam, mekkora hatrany elony maga a hibrid megoldas ha pluszba epitjuk be...de ennel mondok jobbat, ugyis az elegetett uzemanyag egy reszet elektromos energiava alkitjuk, mi lenne ha ezt probalnak kiejteni? Ezekre a dolgokra keresek valaszt, mennyire van gazdasagossagi alapja...Kivancsisag, nem akarok holnap ilyet gyartani vagy propogalni... -
defiant9 #15 Én azért a biztonság kedvéért 1-1 pedált is beépítenék az utasok széke alá, ha nincs napsütés akkor majd ők tekerik a generátort:)
Lehetne marketingelni hogy ez egy fitnesz repülőút ami kondi teremként is funkcionál.
Egyébként van tisztán human powered és tisztán napelemes gép is, mindkettő extrém könnyű szerkezetes, amolyan vitorlázó jellegű, van olyan időjárási körülmény amikor repülnek is. -
Agyturbinikusz #14 Mielott nekem esnek, tudom mik a hatarok, csak egy alternativ otlet jutott eszembe. Maga a szarny igen nagy feluletu, lehetne belole tulajdonkeppen akkumlatort gyartani, amellett hogy az uzemanyagot szallitja. Hurcibaltam eleget napelemeket, amik ugye extrem idojarasnak is ellenallnak, ezzel bevonni a szarnyat, aranyaiban(kb szam szerint) mennyire rontja az egesz hatasfokat(+ eztra suly/extra energia) annak tudataban, hogy a jelenlegi energiahozdozo pl kerozin fenyevekkel jobb mint az akkumlatortechnika?
Nem szamoltam utanna, ezert erdekelne... -
#13 Nálam 7 évvel idősebb mérnök. -
gforce9 #12 Élő példa arra, hogy valós produktum nem kell ahhoz, hogy iszonyat pénzeket lehessen elverni csak jó marketing, ezt csinálja az easyJet is, hacsak nem találtak módot arra, hogy áthágják a fizika törvényeit. :) -
teddybear #11 Becsapható hülyék mindig voltak és lesznek is. Musk a legjobb példa rá, a cége már az alapítás óta veszteséges, de mindig elő tud állni egy fehér elefánttal mikor kell. A befektetők meg hagyják magukat nyírni. -
teddybear #10 A repülés műszaki oldala tényekre épül és a követelményeket vérrel, olykor igen sok vérrel írják. Az indonéziai gép sem tűnt volna el csak úgy, ha nem garasoskodnak a légitársaságnál.
Itt nincs helye a hazudozásnak és az önámításnak. Asztrológia, homeopátia, stb. mindhez kell az alanyok önámítása is. A műszaki dolgok mérhetők, kiszámolhatók. Persze itt is lehet hazudni, de sokáig nem.
-
gforce9 #9 Képzeld tudom. De tökmindegy, ha felszívják magukat a meghülyített befektetőkből a pénzt elverik, utána meg csőd. Volt rá már példa és lesz is. -
Irasidus #8 Asztrológia, homeopátia, csoda fogyasztó szerek, és akkor soroljam még a több milliárdos üzlet-ágakat, amik az emberi becsapásra épülnek? Bármeddig be lehet csapni az embereket, ha a törvényi szabályozás nem működik jól. -
teddybear #7 Tudod a marketing nem varázslás, egy darabig be lehet csapni az embereket, de előbb-utóbb csak észreveszik a hazudozást. -
teddybear #6 Ezért mondom, hogy nagyon sokat romlott az oktatás színvonala. Egy technikailag képzett embernek azonnal látnia kéne az ilyen problémát, és nem pedig legyintgetni rá, vagy helyeselni.
Persze ha annyi diplomát osztanak ki, mint régebben szakmunkás-bizonyítványt, nem szabad csodálkozni, hogy az előbbi sem ér többet. -
#5 Igen. Ennyire. És a legszomorúbb az, hogy a MÉRNÖK munkatársaim is bedőlnek már ilyesminek. Amikor meg felvázolom kapásból n+1 számmal, mintha mi készítenénk tanulmányt, akkor jö a "biztos megéri", hiszen csinálják...
Félelmetes. -
gforce9 #4 Ez marketing. Ha azt mondják, hogy új repülőgépet fejlesztenek senki se cikkezik róla. Ha azt mondják hibridet, minden idóta portál leadja. Olcsó reklám. -
teddybear #3 Ostoba baromság már az egész ötlet.
Turbópop hajtómű+generátor+akku+elektromos motor+légcsavar=súly!!!
Turbópop hajtómű+légcsavar=sokkal kisebb súly.=több szállítható utas/áru/üzemanyag=gazdaságosabb üzemeltetés.
Nem igaz hogy már ennyire behülyítették az embereket a sötétzöld idióták. -
fonak #2 Nem biztos, hogy olyan kicsi lesz a gép, azért csak 9 utasnak lesz hely a fedélzeten, mert a többi helyet az aksik fogják elfoglalni. :) -
#1 Most is lehetne villamos meghajtású utasszállítót építeni, ha lenne nagy kapacitású könnyű elektromos áram tároló, vagy előállító rendszer, megoldás.
Amíg ilyen nincs meglehetősen felesleges egy járatónak ilyen technológiai demonstrátorra pénzt költenie, utána is inkább a nagy gyárak foglalkozzanak majd ezzel.